Καταλήψεις και κορωνοϊός προβληματίζουν το υπουργείο Παιδείας – Η εικόνα στην Αττική
Προβληματισμός επικρατεί για τις δύο λίστες με τα κλειστά σχολεία, τη μία λόγω καταλήψεων και την άλλη λόγω κορωνοϊού.
Στα υπό κατάληψη σχολεία έχει ξεκινήσει διάλογος μέσω των διευθυντών με μαθητές αλλά και γονείς προκειμένου να σταματήσουν οι καταλήψεις και να περιορισθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες αλλά και οι υγεινομικές συνέπειες από τη μη τήρηση μέτρων κατά του κορωνοϊού.
Στα κλειστά σχολεία λόγω της πανδημίας ο προβληματισμός επικεντρώνεται στο ότι η πλειονότητα βρίσκεται στην Αττική. Συνολικά σε 152 σχολεία επιβλήθηκε απαγόρευση λειτουργίας, τμήματος ή ολόκληρης της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με την λίστα που ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, αργά χθες το βράδυ. Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς , 93 από τα σχολεία στα οποία έχουν εντοπιστεί κρούσματα κορωνοϊού είναι στην Αττική και αυτό όπως είπε είναι ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην πρωτεύουσα.
Στην Αττική βρίσκονται και τα περισσότερα υπό κατάληψη σχολεία – περί τα 250 – από τα περισσότερα από 600 που είναι κατειλημμένα σύμφωνα με το συντονιστικό των μαθητών. Ακολουθούν σχολεία σε Θεσσαλονίκη και Αχαΐα. Αύριο, Πέμπτη, οι μαθητές έχουν ανακοινώσει συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας και σε άλλες πόλεις .
Μετά το κύμα καταλήψεων ξεκίνησε και η συζήτηση για την αναπλήρωση ωρών στους μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων, καθώς, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι εναλλακτικές ύστερα από 15 ημέρες χαμένων ωρών διδασκαλίας είναι η περικοπή περιπάτων και εκδρομών και και μάθημα σε αργίες προκειμένου να μην παραταθεί το διδακτικό έτος.
«Στο βαθμό που υπάρχει θέμα απώλειας ωρών, προφανώς τίθεται και θέμα αναπλήρωσής τους. Να είμαστε ξεκάθαροι: δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία. Εδώ είμαστε να συζητήσουμε, εδώ είμαστε να απαντήσουμε, αλλά τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά» είπε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως
Έρχονται οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής
Εκπαιδευτικοί θα αναλάβουν τον ρόλο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής όπως ορίζει απόφαση που Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, που καθορίζει το καθηκοντολόγιο και τα προσόντα επιλογής τους.
Το έργο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής περιλαμβάνει:
– Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.
– Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση, η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.
– Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής αντιμετωπίζει τα ζητήματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα και τη σχολική κοινότητα που εκτείνονται και στην κοινωνία, μέσα από οργανωμένες κοινωνικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, επιδιώκει να στηρίξει και να βελτιώσει τους εκπαιδευτικούς και τους κοινωνικούς μηχανισμούς, αναλαμβάνοντας ένα έργο προληπτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα στην αντιμετώπιση και καταπολέμηση πολλών κοινωνικών και παιδαγωγικών προβλημάτων, που ανακύπτουν στη σχολική τάξη, στη ζωή της σχολικής και ευρύτερης κοινότητας και επηρεάζουν τη ζωή των μαθητών.
Τα καθήκοντα του Συμβούλου
Κύριες αρμοδιότητες και καθήκοντα του Συμβούλου Σχολικής Ζωής είναι: Η συμβουλευτική καθοδήγηση, η ενημέρωση και η υποστήριξη μαθητών, γονέων και κηδεμόνων σε θέματα παιδαγωγικής, αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διευθέτηση κρίσεων, η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, και η διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών.
– Η ενθάρρυνση και η ενίσχυση της επικοινωνίας του σχολείου με την οικογένεια και την ευρύτερη κοινότητα. – Η υποστήριξη μέσα από κοινωνικοπαιδαγωγικά προ- γράμματα, μεθόδους και πρακτικές για τη δημιουργική σύνδεση σχολείου, οικογένειας και κοινότητας και την συνεργασία τους, με στόχο τη διαχείριση κρίσεων, δηλαδή την πρόληψη κάθε τύπου αντικοινωνικών συμπεριφορών, την ενίσχυση μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές ή συναισθηματικές δυσκολίες, την υποστήριξη αυτών καιτων οικογενειών τους κ.ά.
*Γράφει η Ισμήνη Χαραλαμποπούλου
Πηγή:ygeiamou.gr