• Latest
βια

Σχολικός εκφοβισμός: Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

23 Οκτωβρίου 2021
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Η Φλώρινα έγινε καμβάς – Έκθεση πτυχιακών εργασιών του ΤΕΕΤ

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Η Φλώρινα έγινε καμβάς – Έκθεση πτυχιακών εργασιών του ΤΕΕΤ

30 Ιουνίου 2025
ΚΚΕ

Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ για να στελεχωθεί άμεσα με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό το Γενικό Νοσοκομείο “Μποδοσάκειο”

30 Ιουνίου 2025
Olympus Marathon: Στο βάθρο ο Δημήτρης Σελέτης. Βίντεο

Olympus Marathon: Στο βάθρο ο Δημήτρης Σελέτης. Βίντεο

30 Ιουνίου 2025
Αγώνας ποδοσφαίρου Γυναικών στο δημοτικό στάδιο Σιάτιστας

Συνάντηση για το τουρνουά ποδοσφαίρου που διοργανώνει ο Μακεδονικός Σιάτιστας

30 Ιουνίου 2025
ΔΙΑΔΥΜΑ

Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση στην πράξη στη Λιθιά Καστοριάς

30 Ιουνίου 2025
Εγγραφές και ανανεώσεις εγγραφών στο Εσπερινό Γυμνάσιο Κοζάνης με Λυκειακές τάξεις

Εγγραφές και ανανεώσεις εγγραφών στο Εσπερινό Γυμνάσιο Κοζάνης με Λυκειακές τάξεις

30 Ιουνίου 2025
Εγκαίνια του νέου Κοινοτικού Καταστήματος και Ιατρείου στα Ίμερα Σερβίων

Εγκαίνια του νέου Κοινοτικού Καταστήματος και Ιατρείου στα Ίμερα Σερβίων

30 Ιουνίου 2025
18η Αιμοδοσία στο Τσοτύλι

18η Αιμοδοσία στο Τσοτύλι

30 Ιουνίου 2025
Ένα Πλατινένιο και δύο χρυσά Βραβεία για τη Δ.Ε.Υ.Α. Κοζάνης στα Water Awards 2025

Ένα Πλατινένιο και δύο χρυσά Βραβεία για τη Δ.Ε.Υ.Α. Κοζάνης στα Water Awards 2025

30 Ιουνίου 2025
Εορτή Αγίων Αναργύρων Κοζάνης

Εορτή Αγίων Αναργύρων Κοζάνης

30 Ιουνίου 2025
Ο Πάρις Κουκουλόπουλος για τις συνεργασίες διακυβέρνησης

Π. Κουκουλόπουλος: «”Δύο μέτρα και δύο σταθμά” για τον αποκλεισμό καλλιεργειών από το Μέτρο 23»

30 Ιουνίου 2025
Χρυσή η Δήμητρα Καρπόζηλου από το Τσοτύλι στο Διεθνές Τουρνουά Πυγμαχίας «Ευπατωριάδα Boxing Cup». Βίντεο

Γυμνασιο με Λ.Τ. Τσοτυλίου: Συγχαρητήρια στην Καρπόζηλου Δήμητρα

30 Ιουνίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Δευτέρα, 30 Ιουνίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχολικός εκφοβισμός: Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

sierafm by sierafm
23 Οκτωβρίου 2021
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
βια
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο εκφοβισμός στο σχολείο (Bullying) παρατηρείται στις σύγχρονες κοινωνίες, όλο και πιο συχνά και σε ανησυχητικό βαθμό, τα τελευταία χρόνια. Η Ελλάδα, όπως πολλές άλλες χώρες, βιώνει μια μεταβατική περίοδο κατά την οποία σημειώνονται αλλαγές στα ιδεολογικά συστήματα, λόγω κοινωνικών και οικονομικών μεταβολών καθώς και στους θεσμούς ( οικογένεια, μετακίνηση των πληθυσμών κ.α.).

Το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού (Bullying), είναι η πλέον διαδεδομένη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, όσο και στη διαδικασία της μάθησης (Smith et al., 2002).

Πώς τον αντιλαμβανόμαστε

Παρατηρείται όταν «ένας μαθητής υποβάλλεται κατ’ επανάληψη και σε διάρκεια χρόνου, σε αρνητικές ενέργειες από έναν ή περισσότερους μαθητές» και υπάρχει «ανισορροπία στη δύναμη»(Olweus,1986).

Οι αιτιολογικοί παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στο φαινόμενο σχετίζονται πρωτίστως με την οικογένεια και το σχολείο. Για να θεωρηθεί μια πράξη ως φαινόμενο Bullying, θα πρέπει: «να υπάρχει πρόθεση, το φαινόμενο να επαναλαμβάνεται, το παιδί στο οποίο ασκούνται οι αρνητικές πράξεις, δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του και βέβαια οι πράξεις αυτές έχουν αποτέλεσμα σωματική βλάβη ή συναισθηματικά προβλήματα για το θύμα» (Farrington &Ttofi, 2009).

Ο εκφοβισμός μπορεί να έχει δια βίου συνέπειες τόσο στα θύματα όσο και στους παρατηρητές. Οι νέοι και τα παιδιά που συμμετέχουν στις πράξεις αυτές, είτε ως θύματα είτε ως θύτες αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στο χώρο του σχολείου και είναι πιθανόν να αναπτύξουν σωρεία ψυχολογικών και ψυχοσωματικών προβλημάτων.

Από τι εξαρτάται η βαρύτητα των επιπτώσεων του εκφοβισμού

• τις μορφές του (άμεσος ή έμμεσος),
• τη διάρκεια του (βραχυπρόθεσμος ή μακροχρόνιος),
• την περίοδο εκδήλωσης των επιπτώσεων και
• τον ρόλο των παιδιών στο φαινόμενο( θύτης, θύμα, παρατηρητής).

Ο σχολικός εκφοβισμός λόγω της σοβαρότητας των περιστατικών του, σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, εκδηλώνεται με ανθρωποκτονία ή αυτοκτονία (Bauman & DelRio, 2005).

Επίσης αποτελεί ένα «ομαδικό φαινόμενο», εφόσον δεν αφορά μόνο το «θύμα» και τον «θύτη», αλλά και όλους αυτούς που τυγχάνει να είναι παρόντες σε αυτά τα περιστατικά που μπορεί να είναι όχι μόνο μαθητές, αλλά και ενήλικες όπως οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι στο χώρο του σχολείου, όπως σχολικοί τροχονόμοι, εργαζόμενοι στο κυλικείο κ.ά.

Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

Πρέπει να σημειωθεί ότι κάποιες μορφές του σχολικού εκφοβισμού, είναι δύσκολο να διακριθούν όπως αυτή του κοινωνικού/ σχεσιακού αποκλεισμού, ο οποίος αποτελεί ένα πολύ επιδέξιο τρόπο εκφοβισμού και πολλές φορές δεν γίνεται αντιληπτός από τον περίγυρο. Επιπλέον τα θύματα το κρύβουν από τους γονείς τους.

Γι’ αυτό τον λόγο οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τις ενδείξεις που δηλώνουν ότι το παιδί είναι θύμα κάποιας επιθετικής συμπεριφοράς. Ορισμένες από αυτές είναι αν το παιδί:
• παραπονιέται συχνά πως νιώθει άρρωστος ή έχει εφιάλτες.
• κάνει αδικαιολόγητες απουσίες
• έχει απροσδόκητη μείωση της σχολικής επίδοσης
• καθυστερεί να πάει στο σχολείο ή καθυστερεί να επιστρέψει στο σπίτι
• συχνά τα ρούχα του είναι σκισμένα
• αλλάζει δρόμους όταν πάει ή καθώς επιστρέφει από το σχολείο
• χάνει συχνά τα χρήματα ή τα πράγματά του
• υπάρχουν συχνές αλλαγές στη διάθεσή του που επιμένουν
• έχει σημάδια ή μελανιές ή κάποιες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να πει πώς συνέβησαν.

Ο ρόλος του σχολείου

Το ενδιαφέρον επίσης εστιάζεται στο σχολείο γιατί εκεί είναι δυνατή η εφαρμογή προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η δουλειά με το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι σημαντική, γιατί συχνά το προσωπικό ανέχεται εκφοβιστικές συμπεριφορές ή τις υποτιμά, οπότε ο στόχος είναι κυρίως η αλλαγή των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών και η υιοθέτηση μιας πιο θετικής στάσης για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού (Clarke & Kiselica, 1997).

Είναι πολύ σημαντικό και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τις μορφές του εκφοβισμού του άμεσου (σωματικής ή λεκτικής βίας) και του έμμεσου εκφοβισμού (κοινωνικής απομόνωσης και αποκλεισμού από την ομάδα), προκειμένου να προβαίνουν στις κατάλληλες ενέργειες (Βασιλείου, 2005)

Ο ρόλος του επισκέπτη υγείας

Είναι απαραίτητος για την ολοκλήρωση της διεπιστημονικής ομάδας στα προγράμματα Αγωγής Υγείας, στο σχολείο και στην κοινότητα. Ο Επισκέπτης Υγείας, βασιζόμενος στις αρχές της δημόσιας υγείας, είναι σε θέση να εντοπίσει πρώιμα εκείνα τα ζητήματα υγείας που ενδέχεται να εξελιχθούν σε προβλήματα ή κινδύνους αν δεν αντιμετωπιστούν εγκαίρως ( Department of Health, 2011).

Κατέχοντας πολυδύναμο ρόλο στην ΠΦΥ (Baldwin,2012) είναι ο επαγγελματίας που ασχολείται με όλες τις ηλικιακές ομάδες στην οικογένεια και την κοινότητα κατά τη διαδικασία προαγωγής υγείας τους, τόσο της σωματικής όσο και της ψυχικής στο πλαίσιο της διασφάλισης της δημόσιας υγείας και της μείωσης των ανισοτήτων στην υγεία. (Hemingway, 2012; Cowley, 2010a; Sakellari, 2012).

Δράσεις Αγωγής Υγείας

Οι δράσεις αγωγής υγείας χωρίζονται σε δύο επίπεδα: α) το ατομικό – οικογενειακό επίπεδο, στο οποίο περιλαμβάνονται δράσεις όπως οι κατ’ οίκον επισκέψεις, η συμβουλευτική κ.α και β) το Ομαδικό ή επίπεδο κοινότητας, το οποίο περιλαμβάνει τα προγράμματα αγωγής υγείας, ομάδες στήριξης κ.α. ( Λάγιου & Στοϊκίδου, 2008b).

Η εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής υγείας, για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής παραβατικότητας και του εκφοβισμού είναι αναγκαία και πρέπει να απευθύνεται στις ομάδες γονιών και εκπαιδευτικών και όχι μόνο στους μαθητές.

Για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων κατά του εκφοβισμού, έτσι ώστε να υπάρξει ορθή και ολοκληρωμένη παροχή γνώσης, τα προγράμματα δεν πρέπει να είναι περιστασιακά, αλλά να έχουν διάρκεια 1-2 χρόνια και να απευθύνονται σε διάφορα επίπεδα: κοινότητα, οικογένεια, σχολείο, τάξη, ομάδα συνομηλίκων.

Πηγή: healthstories.gr

Tags: ΒΙΑ
Previous Post

Τα κρούσματα του Σαββάτου στη Δυτική Μακεδονία – 3199 κρούσματα στη χώρα

Next Post

Δείτε σε ποιους Δήμους εντοπίζονται τα κρούσματα την Πέμπτη 21/10 και την Παρασκευή 22/10 στη Δυτική Μακεδονία

Next Post
κορονοιος

Δείτε σε ποιους Δήμους εντοπίζονται τα κρούσματα την Πέμπτη 21/10 και την Παρασκευή 22/10 στη Δυτική Μακεδονία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

FIESTA VOIO NEW (2)

Πρόσφατα άρθρα

  • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Η Φλώρινα έγινε καμβάς – Έκθεση πτυχιακών εργασιών του ΤΕΕΤ
  • Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ για να στελεχωθεί άμεσα με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό το Γενικό Νοσοκομείο “Μποδοσάκειο”
  • Olympus Marathon: Στο βάθρο ο Δημήτρης Σελέτης. Βίντεο
  • Συνάντηση για το τουρνουά ποδοσφαίρου που διοργανώνει ο Μακεδονικός Σιάτιστας
  • Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση στην πράξη στη Λιθιά Καστοριάς

Πρόσφατα σχόλια

  1. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μόνο ποδόσφαιρο: Η ποδηλασία κατακτά τους φιλάθλους - SieraFM στο 3ος ο Δημήτρης Σελέτης στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ορεινού Δρόμου στο Καρπενήσι. Βίντεο
  2. Χαρά στο Δήμος Γρεβενών: «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2025» -Το πρόγραμμα της 1ης περιόδου
  3. Σάκης στο Συνεδρίαση με ερώτηση για το κόστος συνδέσεων αερίου στη Γαλατινή. Βίντεο
  4. Βασιλω στο Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας
  5. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ στο Ο Δήμος Κοζάνης απαγορεύει ποδήλατα, πατίνια & μπάλες στην κεντρική πλατεία
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr