Την κατάργηση των βιβλιαρίων υγείας ανακοίνωσε προ ημερών το υπουργείο Εργασίας, διευκρινίζοντας πως στο εξής ότι οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να εξυπηρετούνται με τον ΑΜΚΑ τους.
«Εκείνο το βήμα που κάνουμε τώρα είναι άλμα σε σχέση με την μεγάλη καθυστέρηση που υπήρχε στο παρελθόν, στις εξυπηρετήσεις των πολιτών. Είναι η κατάργηση του βιβλιαρίου υγείας και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι η ασφαλιστική ενημερότητα που θα την παίρνουν μέσω υπολογιστή», δήλωσε ο αρμόδιος υφυπουργός, Τάσος Πετρόπουλος σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Ρ/Σ «Στο Κόκκινο, 105,5».
«Θα αρκεί ο αριθμός που έχει ο κάθε ασφαλισμένος, δεν χρειάζεται να κουβαλάει χαρτιά και βιβλιάρια. Ούτε καν να πηγαίνει στο φαρμακείο τις συνταγές. Θα εμφανίζονται κατ’ ευθείαν στον υπολογιστή του φαρμακείου, από τον γιατρό που δίνει την εντολή», συμπλήρωσε ο υφυπουργός.
Στόχος του μέτρου, που εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο αναμόρφωσης της ΗΔΙΚΑ και του συστήματος εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι η διευκόλυνση των ίδιων των ασφαλισμένων αλλά και πλήρη διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων των εμπλεκόμενων φορέων που θα συμβάλει στη μείωση της γραφειοκρατίας.
Επιπλέον, αλλαγές έρχονται και στη λειτουργία του ΕΦΚΑ, καθώς την εβδομάδα που πέρασε δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ το νέο προεδρικό διάταγμα για τον ΕΦΚΑ που περιλαμβάνει αλλαγές στην οργάνωση και τη λειτουργία του ΕΦΚΑ. Το 2019 θα είναι µεταβατικό έτος για το οργανόγραµµα του ΕΦΚΑ ενώ σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί το 2020.
Μιλώντας σε σχετική ημερίδα ενημέρωσης για την αναμόρφωση της ΗΔΙΚΑ, ο Τάσος Πετρόπουλος ανακοίνωσε:
- Την άμεση κατάργηση των βιβλιαρίων ασθενείας με την θέσπιση της ταυτοποίησης των ασφαλισμένων μέσω του ΑΜΚΑ και της πιστοποιημένης υπογραφής τους.
- Την απόδοση ηλεκτρονικής ασφαλιστικής ενημερότητας για τους μη-μισθωτούς που δεν οφείλουν εισφορές από την 1-1-2017
- Την πλήρη διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων των εμπλεκόμενων φορέων (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, ΕΟΠΥΥ, ΣΕΠΕ, ΟΑΕΔ, ΑΑΔΕ) που θα συμβάλει στη μείωση της γραφειοκρατίας
- Την αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών Ασφαλιστικό Ιστορικό, Ασφαλιστική Ικανότητα, ΑΜΚΑ που υποστηρίζει η ΗΔΙΚΑ
Η αναβάθµιση των ψηφιακών υπηρεσιών που υποστηρίζει η ΗΔΙΚΑ αφορούν στον ΑΜΚΑ και τη χρήση του από τους ασφαλισμένους καθώς και στο Ασφαλιστικό Ιστορικό και Ασφαλιστική Ικανότητα των πολιτών.
Πηγή:Newsbeast.gr