Τέλος τα γυρισμένα χλμ. σε εγχώρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Οριστικό τέλος στο γύρισμα των χιλιομέτρων τόσο στα εγχώρια όσο και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επιδιώκει να βάλει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος με επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και στα συναρμόδια Υπουργεία στην Ελλάδα. Πέραν όμως του θέματος των παραποιημένων χιλιομέτρων ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ ζητά την άμεση ενεργοποίηση των online διασταυρώσεων ανέλεγκτων οχημάτων, φωτογράφιση των κοντέρ και κατά την έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων ενώ επίσης προτείνει και άλλες σημαντικές αλλαγές ώστε να σταματήσουν να κυκλοφορούν αυτοκίνητα «βόμβες» στους ελληνικούς δρόμους επηρεάζοντας αρνητικά την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον.
Σημειώνεται ότι σε συνέχεια επίμονων προσπαθειών του Πανελληνίου Συνδέσμου ιδιωτικών ΚΤΕΟ, το 2019 θεσμοθετήθηκε και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας σχετική νομοθεσία που αφορά στον έλεγχο επαλήθευσης των χιλιομέτρων των ελεγχόμενων οχημάτων στα ΚΤΕΟ. Ωστόσο το συγκεκριμένο μέτρο κρίνεται ακόμη ως ημιτελές καθώς υπάρχουν «τρύπες» που εξακολουθούν να αφήνουν σημαντικά περιθώρια εξαπάτησης και η πολιτεία θα πρέπει να παρέμβει άμεσα προς όφελος των ανυποψίαστων υποψήφιων αγοραστών.
Ειδικότερα σύμφωνα με όσα αναφέρει αποκλειστικά στο Newsauto.gr ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Βήκας: «Το θέμα των γυρισμένων χιλιομέτρων και της εξαπάτησης των ανυποψίαστων καταναλωτών τόσο στα εγχώρια όσο και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πρέπει επιτέλους να τελειώσει με αποτελεσματικό τρόπο. Για αυτόν τον λόγο έχουμε κινητοποιηθεί και θα απαιτήσουμε την άμεση ενεργοποίηση της Κοινοτικής Οδηγίας 45/2014 σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να υπάρξει online διασύνδεση μεταξύ όλων των ΚΤΕΟ στην ΕΕ ώστε να αποκτήσουν όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου μας πρόσβαση στους προηγούμενους ελέγχους των μεταχειρισμένων οχημάτων της ΕΕ και να διαπιστώνεται τυχόν ανακολουθία χιλιομέτρων ακόμη και πριν την εισαγωγή τους στην Ελλάδα!
Ωστόσο ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος δεν σταματά εκεί καθώς διαπιστώνεται στην πράξη ότι και σε πολλά εγχώρια αυτοκίνητα τα οποία έρχονται να περάσουν για πρώτη φορά από ΚΤΕΟ με την συμπλήρωση πρώτης 4ετίας κυκλοφορίας τους είναι πολύ πιθανό να καταφθάνουν με γυρισμένα χιλιόμετρα καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι χιλιομετρικές ενδείξεις δεν συμβαδίζουν με άλλες ενδείξεις που αφορούν στην συνολική εικόνα κόπωσης των οχημάτων αυτών, γεγονός που σήμερα δεν μπορεί να γίνει άμεσα και εύκολα αντιληπτό. Παράλληλα κανένα ΚΤΕΟ δεν μπορεί να βεβαιώσει ένα τέτοιο γεγονός στους νέους ιδιοκτήτες με αποτέλεσμα να συνεχίζουν ενδεχομένως κάποιοι επιτήδειοι να εξαπατούν τους ιδιώτες καταναλωτές.
Εμείς ως επαγγελματίες και πολύ καλοί γνώστες της νομοθεσίας και της αγοράς μεταχειρισμένων οχημάτων στα πλαίσια του θεσμού ΚΤΕΟ προτείνουμε στην κυβέρνηση τα εξής:
1.Άμεση εφαρμογή του ν.4336/2015 – θεσμοθέτηση ηλεκτρονικής διασταύρωσης ΚΤΕΟ – για τον απομακρυσμένο εντοπισμό 1,5 εκατ. οχημάτων – κινητών “βομβών” που δεν προσκομίζονται στα ΚΤΕΟ συστηματικά από το 2007. Με την εξαγγελία του μέτρου το 2015 είδαμε να έρχονται τότε στα ΚΤΕΟ οχήματα με προηγούμενο δελτίο ελέγχου το 1987. Διαπιστώνεται επίσης ότι ελλείψει εφαρμογής του νόμου το ποσοστό αποχής τείνει αυξητικό.
2.Άμεση θεσμοθέτηση διαδικασίας ηλεκτρονικής διασταύρωσης και για τις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όλων των κατηγοριών οχημάτων. Σήμερα η συμμετοχή των οδηγών υπολογίζεται ότι δεν ξεπερνά το 15% επί του συνόλου κυκλοφορούντων οχημάτων με αποτέλεσμα πάνω 3 εκατ. οχήματα τον χρόνο να μην ελέγχονται ως προς τα καυσαέρια.
3.Άμεση εφαρμογή του ν.3897/2010 που προβλέπει τον ετήσιο έλεγχο καυσαερίων και τον έλεγχο αντίστοιχα εκπομπής θορύβου 1 εκατ. περίπου κυκλοφορούντων μοτοσικλετών στην χώρα μας. Παραμένει αδικαιολόγητα σε εκκρεμότητα έναρξης εφαρμογής.
5.Θεσμοθέτηση υποχρέωσης ετήσιου ελέγχου στα ΚΤΕΟ για τα οχήματα όλων των κατηγοριών που εκμεταλλεύονται οι εταιρείες Leasing και ενοικιάσεων τα οποία εννοείται ότι είναι «επαγγελματικά» οχήματα και να ελέγχονται κάθε χρόνο, και όχι μετά την πρώτη 4ετία όπως ισχύει με τα υπόλοιπα ΙΧΕ των ιδιωτών. Κατά κανόνα αυτά τα οχήματα εξυπηρετούν επαγγελματικούς σκοπούς διανύοντας πολύ περισσότερα χιλιόμετρα και σε πολλές περιπτώσεις και από διαφορετικούς οδηγούς, ενώ αφορούν πλέον σχεδόν στο 60% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων.
7.Θεσμοθέτηση υποχρέωσης ετήσιου ελέγχου ΚΤΕΟ για όλα τα ελαφρά φορτηγά με μικτό βάρος έως 3,5 τόνους καθώς και για όλες τις μοτοσικλέτες επαγγελματικού σκοπού, οχημάτων δηλαδή που εξυπηρετούν μεταφορές courier, διανομών προϊόντων, μεταφοράς προσώπων κ.λπ.
Η αγνόηση των παραπάνω από την κυβέρνηση δυστυχώς αφήνει περιθώρια στους συστηματικά αμελείς οδηγούς να μην ελέγχουν τα οχήματά τους και παράλληλα σε κάποιους επιτήδειους να γυρίζουν τα χιλιόμετρα των οχημάτων πριν τον πρώτο έλεγχο ΚΤΕΟ και εν συνεχεία να τα μεταπωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Επίσης θα εξακολουθεί να ευνοεί παράτυπες και παράνομες διαδικασίες στην έκδοση Καρτών Καυσαερίων, επιβαρύνοντας έτσι μεταξύ άλλων και το περιβάλλον, ενώ σε κάθε περίπτωση θα εξαλειφθεί η κυκλοφορία επικίνδυνων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.
Με όλα τα παραπάνω και εφόσον η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να περιορίσει την κυκλοφορία επικίνδυνων οχημάτων σύμφωνα με τους νέους στόχους που έθεσε πρόσφατα, εκτιμώ ότι θα δοθεί ένα οριστικό τέλος στο γύρισμα των χιλιομέτρων στα εγχώρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και επιτέλους οι καταναλωτές θα γνωρίζουν τι έχουν αγοράσει και θα είναι πολύ δύσκολο να τους εξαπατήσει κανείς. Παράλληλα θα ενισχυθεί σημαντικά η νέα εθνική προσπάθεια του ΥΜΕ ενώ τα ταμεία του κράτους αναμένεται να ενισχυθούν με πάνω από 200 εκατ. ευρώ ετησίως μέσω είσπραξης ΦΠΑ, τελών και φόρων.
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος θα συνεχίσει να πιέζει προς πάσα κατεύθυνση ώστε να καταπολεμηθεί πλήρως η μάστιγα των φαινομένου των γυρισμένων χιλιομέτρων και της αποφυγής ΚΤΕΟ που δυστυχώς δεν αντιμετωπίζονται σοβαρά και αποτελεσματικά από την πολιτεία έως σήμερα.»
Αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πιο σίγουροι θα πρέπει να αισθάνονται όσοι αποκτούν κάποιο εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα που έχει περάσει τουλάχιστον δύο φορές από ΚΤΕΟ καθώς στα Δελτία αυτών των ελέγχων αναγράφονται όλοι οι προηγούμενοι έλεγχοι όπως επίσης και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Όσα οχήματα βέβαια έχουν περάσει από Τεχνικό Έλεγχο για μόνο μία φορά εγκυμονεί πάντοτε ο κίνδυνος να έχουν αλλοιωθεί τα χιλιόμετρά τους πριν τον πρώτο έλεγχο ΚΤΕΟ αλλά με μια επίσκεψη σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο μπορεί να διαπιστωθεί αν έχουν αλλαχθεί τα διανυθέντα χιλιόμετρα…
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επικρατεί ένα χάος και παραμένει κυριολεκτικά άγνωστος ο αριθμός των… πρώην περιπολικών ή οχημάτων δημοσίων υπηρεσιών ή ακόμη και εταιρειών που κατασκευάζουν έργα τα οποία έχουν εισαχθεί και πουληθεί σε ανυποψίαστους καταναλωτές οι οποίοι δυστυχώς τα έχουν πληρώσει πολύ ακριβά καθώς αντί για 70.000 ή 80.000 χιλιόμετρα που αναγράφουν τα κοντέρ τους έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια χιλιόμετρα…
Πάνω από 1,5 εκατ. Οχήματα χωρίς ΚΤΕΟ σταθερά από το 2007!
Πέραν όμως των γυρισμένων χιλιομέτρων σε μάστιγα φαίνεται ότι έχει εξελιχθεί και το φαινόμενο συστηματικής αποφυγής ΚΤΕΟ για πάνω από 1,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων! Όπως επισημαίνει στο Newsauto.gr ο κ. Κωνσταντίνος Βήκας: «Πάνω από 1,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων δεν περνούν από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους αυτοκίνητα «βόμβες» τα οποία ανά πάσα στιγμή αποτελούν αιτία πρόκλησης κάποιου σοβαρού ή και πολύνεκρου δυστυχήματος. Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό αλλά και απορίας άξιο φαινόμενο στην Ελλάδα έχει να κάνει με το γεγονός ότι από το 2015 έχει ψηφιστεί και ουσιαστικά ισχύει νόμος ηλεκτρονικής διασταύρωσης για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν τα περνούν από ΚΤΕΟ αλλά ουδέποτε έχει εφαρμοστεί ελλείψει πολιτικής βούλησης!
Αντ΄αυτού κάποιοι τείνουν να λογοκρίνουν διαρκώς τα αποτελέσματα των ελέγχων στα ΚΤΕΟ και τα πολύ χαμηλά ποσοστά απόρριψης που παρουσιάζονται δίχως όμως να περιλαμβάνουν σε αυτά τα δεδομένα και τα πάνω από 1,5 εκατ. οχήματα που δεν έχουν ελεγχθεί, τα οποία αν περνούσαν από Τεχνικό Έλεγχο κατά ένα μεγάλο ποσοστό θα κόβονταν οπότε και το συνολικό ποσοστό απορρίψεων των ΚΤΕΟ στην Ελλάδα θα ήταν υψηλότερο ενδεχομένως και από εκείνο της Γερμανίας που κάποιοι διαφημίζουν…
Τέλος, αξίζει να επισημανθεί και η διαχρονική ανεπάρκεια των ελέγχων της Τροχαίας για ΚΤΕΟ αφού στο σύνολο των σημειωμένων παραβάσεων, οι παραβάσεις για ΚΤΕΟ αφορούν μόλις στο 4-5% όταν κυκλοφορούν εκατομμύρια ανέλεγκτα οχήματα. Σε αυτά τα πλαίσια γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η Τροχαία αδυνατεί εκ του αποτελέσματος να αντιμετωπίσει την μάστιγα της ΚΤΕΟ-αποφυγής εκατομμυρίων οχημάτων και για αυτούς τους λόγους η ηλεκτρονική διασταύρωση αποτελεί την μόνη λύση θεραπείας του φαινομένου. Διαφορετικά αποδομείται κάθε σοβαρή προσπάθεια μείωσης των τροχαίων και νεκρών στους ελληνικούς δρόμους και για αυτούς τους λόγους θεωρούμε ότι η νέα εθνική προσπάθεια του ΥΜΕ για το διάστημα 2021 – 2030 είναι πολύ πιθανό ότι θα αποτύχει αναφορικά με την τεχνική κατάσταση των οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους…»
πηγή: newsauto.gr