• Latest
ΚΑΥΣΙΜΑ ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

«Τέλος» το «φθηνό και οικονομικό ντιζελάκι» -Τι θα κάνουν κάτοχοι I.X.

21 Μαρτίου 2018
Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης: Θέατρο κούκλας «Redicolo»

Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης: Θέατρο κούκλας «Redicolo»

9 Σεπτεμβρίου 2025
Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Κοζάνης: Επίσκεψη κλιμακίου στον Δήμο Εορδαίας

Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Κοζάνης: Επίσκεψη κλιμακίου στον Δήμο Εορδαίας

9 Σεπτεμβρίου 2025
Οριοθετήθηκε η φωτιά στην αγροτική περιοχή Πετρανών Κοζάνης

Οριοθετήθηκε η φωτιά στην αγροτική περιοχή Πετρανών Κοζάνης

9 Σεπτεμβρίου 2025
Κοζάνη: Η χαρά του αθλητισμού στη Δυτική Μακεδονία – Τελετή Βράβευσης Αθλητών

Κοζάνη: Η χαρά του αθλητισμού στη Δυτική Μακεδονία – Τελετή Βράβευσης Αθλητών

9 Σεπτεμβρίου 2025
Δύο σοβαρά ατυχήματα στην Καστοριά – 65χρονος και 11χρονος διακομίσθηκαν διασωληνωμένοι στη Θεσσαλονίκη

Δύο σοβαρά ατυχήματα στην Καστοριά – 65χρονος και 11χρονος διακομίσθηκαν διασωληνωμένοι στη Θεσσαλονίκη

9 Σεπτεμβρίου 2025
Κοζάνη: Σύλληψη 32χρονης για κλοπή

Συλλήψεις για ναρκωτικά σε Κοζάνη και Γρεβενά

9 Σεπτεμβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Συνάντηση Δημοτικής Αρχής με Προέδρους Κοινοτήτων για τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια

Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025

9 Σεπτεμβρίου 2025
Κοζάνη: Ενημερωτική εκδήλωση από το Ε.Β.Ε με θέμα: «Τέλος Υποστήριξης Windows 10 & Νέες καινοτόμες λύσεις της DELL»

Κοζάνη: Ενημερωτική εκδήλωση από το Ε.Β.Ε με θέμα: «Τέλος Υποστήριξης Windows 10 & Νέες καινοτόμες λύσεις της DELL»

9 Σεπτεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επισκευή & Συντήρηση Δρόμου από Τ.Κ. Χρυσαυγής προς όρια Π.Ε. Γρεβενών»

Δήμος Βοΐου: Υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επισκευή & Συντήρηση Δρόμου από Τ.Κ. Χρυσαυγής προς όρια Π.Ε. Γρεβενών»

9 Σεπτεμβρίου 2025
Πολυτίμη Φαρμάκη

Δημοσίευση τέταρτου ενημερωτικού δελτίου (newsletter) της Αντιπεριφέρειας Τουρισμού, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος.

9 Σεπτεμβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Ενημέρωση για το πρόγραμμα εκσκαφών οπτικών ινών (10 Μαρτίου – 15 Μαρτίου 2025)

Δήμος Κοζάνης: Ανοιχτή Πρόσκληση στους Δημότες και Φορείς για την Παρουσίαση των Εναλλακτικών Σεναρίων του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου

9 Σεπτεμβρίου 2025
Ενημερωτική κοινή σύσκεψη του ΤΕΕ/ΤΔΜ με τον Ιατρικό, Φαρμακευτικό και Οδοντιατρικό Σύλλογο σχετικά με τις επιπτώσεις της καύσης απορριμμάτων.  

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Επισκευή και συντήρηση του δρόμου από την Τ.Κ. Χρυσαυγής έως την Τ.Κ Τρικόρφου

9 Σεπτεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

«Τέλος» το «φθηνό και οικονομικό ντιζελάκι» -Τι θα κάνουν κάτοχοι I.X.

sierafm by sierafm
21 Μαρτίου 2018
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΚΑΥΣΙΜΑ ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η δεδομένη οικονομία καύσιμου, σε συνδυασμό με το φθηνότερο (έναντι της βενζίνης) πετρέλαιο κίνησης, άλλαξε εντελώς το μείγμα των πωλήσεων, με τα αυτοκίνητα με diesel κινητήρες να καταλαμβάνουν ακόμα και το 67% των συνολικών πωλήσεων.

Βέβαια υπήρξαν και φαινόμενα υστερίας, ακόμα και σε μικρά νησιά της χώρας μας, όπου υποψήφιοι αγοραστές επέλεγαν να αγοράσουν diesel έστω και αν τα χιλιόμετρα που διανύουν είναι ελάχιστα.

Μάλιστα αυτοί επέμεναν στην επιλογή αυτή ακόμα και όταν ο πωλητής τούς αποδείκνυε ότι με τα χιλιόμετρα που θα έκαναν δεν θα απόσβεναν σε οικονομία τη διαφορά τιμής ενός diesel με το αντίστοιχο βενζίνης αυτοκίνητο ούτε σε 20 χρόνια.

Το αποτέλεσμα της ντιζελο-υστερίας ήταν να πουληθούν στην Ελλάδα, από το 2011 μέχρι το 2017, 328.728 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, με τον συνολικό αριθμό να υπολογίζεται στο μισό εκατομμύριο.

Αυτή η τάση μειώνεται δραστικά, με τους υποψήφιους αγοραστές να δείχνουν πλέον ενημερωμένοι για τα αυτοκινητικά τεχνολογικά δρώμενα και για το τι έρχεται για τα diesel. Τα δεδομένα αλλάζουν πλέον, με την αναλογία πετρελαίου και βενζίνης των πωληθέντων αυτοκινήτων να εναρμονίζεται για πρώτη φορά με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή τάση. Οι πωλήσεις των diesel έπεσαν στο 40% στη λιανική, με το 59% να επιλέγει πλέον κινητήρες βενζίνης. Βάζοντας μαζί τις πωλήσεις των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και τις εταιρικές (πωλητές κ.λπ.) η αναλογία πετρέλαιο – βενζίνη είναι στο 50-50.

Αντίστοιχα με την Ελλάδα, στην υπόλοιπη Ευρώπη η ζήτηση για τα diesel πέφτει, με τις προβλέψεις να αναφέρουν ότι η πτώση θα φτάσει και το 30%. Ειδικοί κάνουν λόγο μέχρι και για εξαφάνιση των μικρού κυβισμού κινητήρων πετρελαίου τα επόμενα δύο χρόνια, λόγω και της αυστηροποίησης των προδιαγραφών εκπομπών ρύπων, από EURO 6 που είναι σήμερα, στο EURO 7. Η παραπάνω υστερία, όμως, έδωσε τη δυνατότητα στους αετονύχηδες να κερδίσουν πολλά χρήματα, εκμεταλλευόμενοι την έντονη επιθυμία του Ελληνα για «φθηνό και οικονομικό ντιζελάκι». Η ανεξέλεγκτη εισαγωγή μεταχειρισμένων diesel οχημάτων έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε γηροκομείο αυτοκινήτων της Ευρώπης.

Ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα που δεν τα ήθελαν άλλο χώρες της Ευρώπης εισάγονται με ευκολία στη χώρα μας έχοντας εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους. Αυτά βέβαια, αφού τα γυαλίσουν, τα φρεσκάρουν και τα μετατρέψουν σε θελκτικά σε εμπορικό επίπεδο γυρίζοντας τα χιλιόμετρα, τα πουλάνε αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Η εξαπάτηση, όμως, δεν σταματά εδώ, αφού τα περισσότερα από αυτά κυκλοφορούν παράνομα σε Αττική και Θεσσαλονίκη, χωρίς μάλιστα να το γνωρίζουν οι κάτοχοί τους…
Παράνομο το 60% των diesel 

Η αθρόα και ανεξέλεγκτη εισαγωγή παλαιών μεταχειρισμένων diesel έχει γεμίσει -κυρίως- τις μεγάλες πόλεις με κακοσυντηρημένα, ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα. Πέραν της εξαπάτησης του αγοραστή, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά και της απώλειας σημαντικών εσόδων από τα κρατικά ταμεία, υπάρχει πλέον και νομικό θέμα, αφού σήμερα υπολογίζεται ότι πάνω από το 60% των συγκεκριμένων αυτοκινήτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη είναι παράνομα. Κι αυτό γιατί το μεγαλύτερο ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι τεχνολογίας EURO 4 και παλιότερα. Αυτό όμως απαγορεύεται ρητά, σύμφωνα με την απόφαση απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης που ίσχυσε από το 2011, η οποία ορίζει ότι επιτρέπεται η κυκλοφορία των diesel Ι.Χ. προδιαγραφών EURO 5 και μετά, δηλαδή και EURO 6.

Ο νόμος 4030 /2011 αναφέρει χαρακτηριστικά: «1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 1959/1991 (Α’ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 ( EURO V και EURO VI) ή μεταγενέστερου». Το πώς κατάφεραν να αποκτήσουν άδεια κυκλοφορίας οι κάτοχοι αυτών των αυτοκινήτων είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ: συγκεκριμένοι έμποροι αυτοκινήτων τούς συμβούλεψαν να υπογράψουν μία υπεύθυνη δήλωση ότι κατοικούν εκτός Αθηνών (στο χωριό του παππού ή το εξοχικό), όπου και δήλωναν πως θα χρησιμοποιούν το diesel που αγόρασαν. Την υπεύθυνη δήλωση την εγκρίνουν εύκολα και με χαμηλό κόστος κάποιοι στα γραφεία ταξινόμησης του υπουργείου Μεταφορών και έτσι εκδίδεται η άδεια.

Από εκεί και πέρα, όμως, αρχίζουν οι ευθύνες, οι βαριές κυρώσεις και τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλονται αποκλειστικά στον χρήστη και τον κάτοχο του αυτοκινήτου. Σημειώστε, δε, ότι ο κάτοχος ενός τέτοιου αυτοκινήτου δε θα μπορέσει να το πουλήσει ή μεταβιβάσει σε κάτοικο της Αττικής ή της Θεσσαλονίκης, ενώ ακόμα και αν το κάνει ο νέος κάτοχος δεν έχει δικαίωμα να το κυκλοφορεί στις δύο αυτές περιοχές, όπως ίσχυε με την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα εφόσον εμπλακεί το αυτοκίνητο σε ατύχημα εντός Αττικής ή Θεσσαλονίκης, αφού η ασφαλιστική έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να μην αποζημιώσει ούτε το θύμα ούτε τον θύτη.

Για ελέγχους φυσικά ούτε λόγος, με την Τροχαία εκ του αποτελέσματος να αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις, αφού θα πρέπει να ερευνηθούν τη στιγμή του επιτόπιου ελέγχου στον δρόμο οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων του κάθε αυτοκινήτου. Αυτό το πρόβλημα βέβαια θα μπορούσε εύκολα να λυθεί με την υποχρεωτική ένδειξη των προδιαγραφών (να αναγράφει τα EURO) στην άδεια κυκλοφορίας του… Για του λόγου το αληθές, το 2016 η Τροχαία βεβαίωσε μόλις 24 παραβάσεις αυτού του είδους. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών είναι σε θέση άμεσα να κάνουν άμεση διασταύρωση των στοιχείων του αυτοκινήτου και της διεύθυνσης μόνιμης κατοικίας του κατόχου που έχει δηλώσει στην Εφορία, κάτι που αναμένεται να συμβεί τους επόμενους μήνες…

Εξωση των diesel από τις πόλεις

Εντονος προβληματισμός επικρατεί στους κατόχους πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και με τον παγκόσμιο πόλεμο που έχει ξεσπάσει κατά των παλαιών diesel Euro 3, Euro 4 και σε πολλές περιπτώσεις EURO 5.

Προ μηνών ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης ανακοίνωσε την πρόθεσή του για την «έξωσή» τους από την πρωτεύουσα έως το 2025. Στο Μεξικό, όπου διεξήχθη η Σύνοδος Κορυφής Δημάρχων C40, προέκυψε ότι πέντε μεγάλες πόλεις θα δείξουν άμεσα κόκκινη κάρτα στα diesel αυτοκίνητα. Ετσι, μαζί με το Παρίσι, τη Μαδρίτη, τη Ρώμη και την Πόλη του Μεξικού, ο κ. Καμίνης δήλωσε ότι στις προθέσεις του είναι να σταματήσουν να κυκλοφορούν diesel οχήματα στην πρωτεύουσα μέχρι το 2025. Οι τοπικοί άρχοντες αναφέρθηκαν στις βλαβερές συνέπειες που πηγάζουν από τη χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.

Tο Λονδίνο πρόσφατα επέβαλε τέλος εισόδου στους οδηγούς παλιών αυτοκινήτων. Ετσι, τα βενζινοκίνητα Euro 3 ή πετρελαιοκίνητα Euro 5 και παλιότερα αυτών που θα μπαίνουν στο κέντρο της πόλης καλούνται να καταβάλουν σε καθημερινή βάση ένα αρκετά υψηλό τέλος εισόδου (21,5 λίρες). Παράλληλα, στο Βερολίνο, στο Ντίσελντορφ, στις Βρυξέλλες και το Aμστερνταμ θα απαγορευtεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro 4 και παλιότερων. Στο Μιλάνο, λόγω των υψηλών ποσοστών ρύπανσης, οι οδηγοί βενζινοκίνητων αυτοκινήτων Euro 2, πετρελαιοκίνητων Euro 4 και παλιότερων, οφείλουν να πληρώνουν τέλος εισόδου που ανέρχεται στα 5 ευρώ ημερησίως. Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου με παλιότερα αυτοκίνητα πληρώνουν μειωμένο τέλος 2 ευρώ ανά ημέρα, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εισέρχονται δωρεάν και τα υβριδικά εξαιρούνται ως την 15η Οκτωβρίου 2019.

Οι παραπάνω απαγορεύσεις -κυρίως στη Γερμανία- προκάλεσαν τις αντιδράσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες προσέφυγαν με τη σειρά τους στη Δικαιοσύνη για να αναιρέσουν αυτές τις αποφάσεις. Τελικά, τo Ανώτατο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Γερμανίας στη Λειψία έκρινε πως η κάθε πόλη έχει δικαίωμα να πάρει την απόφαση που επιθυμεί προκειμένου να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση. Κατά συνέπεια, οι όποιες απαγορεύσεις συνεχίζουν να είναι σε ισχύ και ανοίγει ο δρόμος και για άλλες σε όλη Ευρώπη. Η συγκεκριμένη απόφαση επηρεάζει ήδη πάνω από 10 εκατομμύρια ιδιοκτήτες παλιών diesel στη Γερμανία, καθώς η μεταπωλητική αξία τους έχει πάρει την κατιούσα και οι έμποροι αυτοκινήτων αναζητούν διόδους προς άλλες εκτός Ε.Ε. χώρες (Βαλκάνια, Αφρική, Ρωσία), ή την Ελλάδα που ακόμα δέχεται με περισσή προθυμία αυτά τα αυτοκίνητα…

Πηγή: protothema.gr

Tags: ΚΑΥΣΙΜΑ
Previous Post

Η Απάντηση του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς στον ΣΕΓ.

Next Post

Η Σιάτιστα στο Μήτση Σόου!! Τρελό γέλιο. Βίντεο..

Next Post

Η Σιάτιστα στο Μήτση Σόου!! Τρελό γέλιο. Βίντεο..

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης: Θέατρο κούκλας «Redicolo»
  • Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Κοζάνης: Επίσκεψη κλιμακίου στον Δήμο Εορδαίας
  • Οριοθετήθηκε η φωτιά στην αγροτική περιοχή Πετρανών Κοζάνης
  • Κοζάνη: Η χαρά του αθλητισμού στη Δυτική Μακεδονία – Τελετή Βράβευσης Αθλητών
  • Δύο σοβαρά ατυχήματα στην Καστοριά – 65χρονος και 11χρονος διακομίσθηκαν διασωληνωμένοι στη Θεσσαλονίκη

Πρόσφατα σχόλια

  1. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  2. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  3. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. R-G στο Βόιο: Πόσο στοίχησε το Fiesta Voio και ποια είναι η ζημιά. Αναλυτικά στοιχεία
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr