Η Έκθεση βάζει έντονα το στίγμα της στις φετινές επιδόσεις των περίπου 75.000 υποψηφίων Γενικών Λυκείων, οι οποίοι διεκδικούν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα αναφέρουν ότι η γενική εικόνα των επιδόσεων είναι λίγο χειρότερη σε σχέση με το 2022.
Τα πρώτα συμπεράσματα από τις εκτιμήσεις για τη συνολική εικόνα των γραπτών είναι πως η τάση στις βάσεις εισαγωγής ανά επιστημονικό πεδίο είναι μάλλον πτωτική, με τα βαθμολογικά ρετιρέ να παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Βέβαια δεν αποκλείονται αυξομειώσεις σε κάθε μία από τις βαθμολογικές κλίμακες.
Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο στα Αρχαία οι υποψήφιοι πήγαν χειρότερα σε όλη την βαθμολογική κλίμακα.
Φέρεται να τους δυσκόλεψε ιδιαίτερα το απόσπασμα από τον Θεάγη του Πλάτωνα που δόθηκε.
Στα Λατινικά επίσης η γενική εικόνα των επιδόσεων είναι ελαφρώς χειρότερη συγκριτικά από το 2022.
Στην Ιστορία φαίνεται να πήγαν καλύτερα οι υποψήφιοι στις βαθμολογίες πάνω από 16.
Στη γενική εικόνα των επιδόσεων των υποψηφίων του πεδίου μάλλον δεν θα παρουσιασθούν σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με πέρυσι.
Στο 2ο πεδίο τα Μαθηματικά έκαναν την έκπληξη όπως και το 2020.
Στο ιδιαίτερα δύσκολο μάθημα για την εισαγωγή στις πολυτεχνικές σχολές οι μαθητές φέτος πήγαν καλύτερα σε σχέση με το 2022.
Βέβαια περίπου το 30% των γραπτών είναι κάτω από τη βάση.
Από την άλλη μειώθηκαν τα γραπτά πάνω από 18, αλλά υπάρχει συσσώρευση στις βαθμολογίες 16-18.
Αντίθετα λίγο χειρότερα εμφανίζεται να είναι η εικόνα των επιδόσεων στη Φυσική ενώ στα ίδια επίπεδα κινούνται οι επιδόσεις στη Χημεία.
Για το 3ο επιστημονικό πεδίο την έκπληξη για την πορεία των βάσεων στα βαθμολογικά ρετιρέ των ιατρικών σχολών φαίνεται ότι κάνει η Βιολογία.
Οι φετινοί υποψήφιοι έχουν χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στη Φυσική.
Αντίθετα στη Χημεία οι επιδόσεις εμφανίζονται να είναι στα ίδια επίπεδα με το 2022.
Εάν οι εκτιμήσεις επαληθευθούν τότε θα έχουμε υποχώρηση των βάσεων εισαγωγής στις περιζήτητες σχολές όπως οι ιατρικές.
Στο 4ο επιστημονικό πεδίο οι επιδόσεις στο μάθημα της Οικονομίας είναι μάλλον χειρότερες από πέρυσι.
Τη βαθμολόγηση στιγματίζει η λάθος απάντηση που λαμβάνεται ως σωστή, διότι βασίζεται σε άστοχη διατύπωση του σχολικού εγχειριδίου.
Αντίθετα όποιοι υποψήφιοι έκαναν την ώρα του διαγωνίσματος μαθηματικούς υπολογισμούς απάντησαν σωστά μεν στο ερώτημα, αλλά όχι με βάση το σχολικό βιβλίο.
Αυτοί χάνουν μονάδες εκτός κι αν ο βαθμολογητής δεχθεί τη γενική οδηγία της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων ότι κάθε απάντηση επαρκώς τεκμηριωμένη είναι σωστή.
Οι επιδόσεις στην Πληροφορική είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ενώ καλύτερα τα πήγαν οι υποψήφιοι στα Μαθηματικά χωρίς όμως να είναι ενθαρρυντικό ότι δύο στα τρία γραπτά θα έιναι κάτω απο τη βάση του 10.
Ένα στοιχείο που θα επηρεάσει την πορεία των υποψηφίων σε κάθε επιστημονικό πεδίο είναι ο αριθμός των υποψηφίων.
Η ανακοίνωση των βαθμών αναμένεται τέλη Ιουνίου.