• Latest
κινητο τηλεφωνο

Τηλέφωνα και SMS φορτώνουν τους λογαριασμούς μας. Πώς να προστατευθείτε

6 Νοεμβρίου 2019
Επίδομα στέγασης: Ποιοι κινδυνεύουν να χάσουν την πληρωμή Ιανουαρίου -Τι αλλάζει από το 2025

Επιστροφή ενοικίου: Τι πρέπει να κάνουν όσοι δεν θα λάβουν την ενίσχυση

23 Σεπτεμβρίου 2025
Στο νοσοκομείο 12χρονη μετά από πτώση από ταράτσα

Στο νοσοκομείο αγοράκι τριών ετών – Το παρέσυρε ο πατέρας του με το αυτοκίνητο

23 Σεπτεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Σύμβαση για την ανακαίνιση των ΚΕΠ

Εποχικό Βοήθημα: Από σήμερα και μέσω ΚΕΠ οι αιτήσεις

23 Σεπτεμβρίου 2025
Γιάννης Κοκκαλιάρης: Υπογραφή σύμβασης για το έργο συντήρησης όλων των παιδικών χαρών του Δήμου Κοζάνης

Γιάννης Κοκκαλιάρης: Υπογραφή σύμβασης για το έργο συντήρησης όλων των παιδικών χαρών του Δήμου Κοζάνης

23 Σεπτεμβρίου 2025
Σεεν, ΣΕΕΕΝ σωματείο εργαζομένων στην ενεργεια

ΣΕΕΕΝ: Στα σκουπίδια το νομοσχέδιο για τη 13ωρη δουλειά και την ευελιξία – Όχι στο κλείσιμο ΑΗΣ και Ορυχείων

23 Σεπτεμβρίου 2025
ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΠΟΡΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Συνδυασμός Πορεία Δημιουργίας: Βαφτίζουν ανάπτυξη την καταστροφή!

23 Σεπτεμβρίου 2025
Συναντήσεις και επί τόπου επισκέψεις του Περιφερειάρχη στην Π.Ε. Γρεβενών

Συναντήσεις και επί τόπου επισκέψεις του Περιφερειάρχη στην Π.Ε. Γρεβενών

23 Σεπτεμβρίου 2025
χρημα

Για 1400 ευρώ η 62χρονη έθαψε τη μητέρα της στη Βοιωτία – Πόσα είναι τα χρήματα που θα επιστρέψει

23 Σεπτεμβρίου 2025
Πτολεμαΐδα: Τρεις μητέρες Ρομά, καταγγέλλουν οδηγό ταξί για κακομεταχείριση των παιδιών τους

Εφιάλτης για 15χρονο: Κουκουλοφόροι τον απήγαγαν, τον χτύπησαν και του ζήτησαν 10.000 ευρώ

23 Σεπτεμβρίου 2025
Ο Πάρις Κουκουλόπουλος για τις συνεργασίες διακυβέρνησης

Άμεσο αποτέλεσμα πέτυχε η διεκδίκηση του Π. Κουκουλόπουλου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

23 Σεπτεμβρίου 2025
Στην Ισπανία  ο  Πρωταθλητής Δημήτρης Σελετης . Βίντεο

Στην Ισπανία ο Πρωταθλητής Δημήτρης Σελετης . Βίντεο

23 Σεπτεμβρίου 2025
Saga

Saga Furs: Αποτελέσματα ΔΗμοπρασίας Σεπτεμβρίου 2025

22 Σεπτεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Τηλέφωνα και SMS φορτώνουν τους λογαριασμούς μας. Πώς να προστατευθείτε

sierafm by sierafm
6 Νοεμβρίου 2019
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
κινητο τηλεφωνο
4
SHARES
3
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Ολοένα αυξανόμενες είναι οι καταγγελίες πολιτών για συνεχή ενοχλητικά τηλεφωνήματα και μηνύματα στα κινητά τους. Αμφότερα οδηγούν σε χρεώσεις, ενίοτε υπέρογκες χωρίς τη συγκατάθεση των ίδιων.

Τηλεφωνήματα τα οποία μόλις απαντηθούν στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής δεν ακούγεται κανείς. Σε περίπτωση που ο δέκτης του τηλεφωνήματος καλέσει για να διαπιστώσει ποιος τον ενόχλησε, ακούει αυτοματοποιημένα μηνύματα και χρεώνεται. Μηνύματα από πενταψήφιους αριθμούς που φτάνουν στα κινητά τηλέφωνα χωρίς να έχει προηγηθεί εγγραφή σε κάποια υπηρεσία. Στο τέλος του μήνα ωστόσο ο συνδρομητής διαπιστώνει υπέρογκες χρεώσεις στον λογαριασμό.

Τα παραπάνω έχουν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες, παρά την εφαρμογή του νόμου για τα προσωπικά δεδομένα και παρά τις συνεχείς καταγγελίες, στις αρμόδιες αρχές. Άλλωστε κάθε άλλο παρά πρόσφατη ανακάλυψη είναι.

Το σύνηθες είναι το εξής: Κάποιο σταθερό τηλέφωνο εμφανίζεται να καλεί στην οθόνη του κινητού. Μόλις η κλήση απαντηθεί, από την άλλη άκρη της γραμμής δεν ανταποκρίνεται κανένας. Πρόσφατα το News 24/7 δημοσίευσε καταγγελία αναγνώστη που ανέφερε πως έχει δεχτεί περισσότερες από 70 κλήσεις από συγκεκριμένο αριθμό, αρκετές από τις οποίες σε ώρες κοινής ησυχίας. Ανάλογα περιστατικά συμβαίνουν καθημερινά σε χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι μάλιστα, σε περίπτωση που βρουν αναπάντητες κλήσεις από τους αριθμούς που χαρκτηρίζονται “κακόβουλοι” και θελήσουν να διαπιστώσουν ποιός τους κάλεσε, βρίσκονται να χρεώνουν τον λογαριασμό τους με υπέρογκα ποσά.

Τα ερωτήματα που γεννώνται είναι αρκετά. Αρχικά για το πώς ο καλών απέκτησε πρόσβαση στον αριθμό τηλεφώνου ενός συνδρομητή τηλεφωνικής γραμμής χωρίς την συγκατάθεσή του. Εν συνεχεία, το κατά πόσο μπορεί μια εταιρεία να καλεί όποτε θέλει, ενοχλώντας τον καταναλωτή και μάλιστα αδιάκοπα. Η κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας των πολιτών, από εταιρείες που αδιαφορούν πλήρως για τέτοια ζητήματα και ενδιαφέρονται μόνο για το κέρδος τους, εκμεταλλευόμενες την ολιγωρία των αρμόδιων αρχών, έχει εσχάτως αυξηθεί κατακόρυφα.

Εκτός των τηλεφωνημάτων βέβαια, συνεχόμενες είναι και οι απάτες με SMS από πενταψήφια νούμερα που συχνά σημαίνουν αυτόματη χρέωση για τον χρήστη του τηλεφώνου. Στις καταγγελίες που φτάνουν στα γραφεία της ΕΚΠΟΙΖΩ, πολίτες αναφέρουν τις προσωπικές τους εμπειρίες από υπερχρεωμένους λογαριασμούς που βρήκαν, αφού πρώτα λάμβαναν συνεχόμενα SMS χωρίς να έχουν δώσει την συγκατάθεσή τους. Τα στοιχεία των καταγγελλόντων δεν αναφέρονται για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Ένας από τους καταναλωτές που οδηγήθηκαν στο να καταγγείλουν τις υπέρογκες χρεώσεις στην ΕΚΠΟΙΖΩ αναφέρει: «Πριν ένα χρόνο περίπου, παγιδεύτηκε ο πατέρας μου από εταιρία μηνυμάτων με 5ψήφιο αριθμό όπου χρεώθηκε ένα αξιοσέβαστο ποσό. Εάν δεν είχα αναλάβει εγώ την υπόθεσή του (καθότι ηλικιωμένος) θα πλήρωνε χωρίς κανένα λόγο αυτό το ποσό από το υστέρημά του. Το γεγονός έληξε, καθώς αποζημιώθηκε για όλες τις χρεώσεις που έγιναν. Αυτή τη φορά συνέβη σε εμένα η χρέωση. Έλαβα εχθές το πρώτο μήνυμα από εταιρία- απάτη που εδρεύει στην Κύπρο. Συνηθίζει η Κύπρος να έχει τέτοιες εταιρίες που εξαπατούν τους συνδρομητές κινητής. Το αξιοπερίεργο είναι ότι δεν έχω δώσει πουθενά τον αριθμό μου, ούτε τον καταχώρησα σε καμια online φορμα τύπου pop-up, καθώς είμαι πολύ εξοικειωμένη με την τεχνολογία και δεν κάνω ποτέ τέτοιες κινήσεις».

Φυσικά οι περιπτώσεις δεν περιορίζονται σε κυπριακές εταιρείες. «Είμαι κάτοχος τηλεφωνικής σύνδεσης. Επειδή κατά το χρονικό διάστημα από 01/06/2018 έως 20/07/2018 έλαβα από εταιρία 5 φορές από 3 μηνύματα για τα οποία χρεώθηκα με υπέρογκα χρηματικά ποσά, ήτοι συνολικά 5X6,24= 31,2 € , χωρίς ποτέ να έχω ενημερωθεί για το ύψος της χρέωσης και χωρίς να έχω συναινέσει σε αυτήν, ΖΗΤΩ Την επιστροφή των φερόμενων ποσών για υπηρεσίες που δεν χρησιμοποίησα» αναφέρει άλλος καταναλωτής.

Σε άλλη περίπτωση, καταναλωτής αναφέρει πως παρά το γεγονός ότι διεγράφη από υπηρεσία στην οποία υποτίθεται ότι είχε εγγραφεί, εξακολούθησε να δέχεται μηνύματα. «Σήμερα 26.10.2019 στις 11:49 και στις 11:50 έλαβα 2+2 sms από τους αριθμούς 54578 και 54568 χωρίς να έχω εγγραφεί κάπου, με αποτέλεσμα να μηδενιστεί το υπόλοιπο στην κάρτα μου ( …… ) πριν λίγο καιρό έγινε πάλι το ίδιο σε άλλο αριθμό μου, πήρα τηλ και έκανα διαγραφή του αριθμού μου, λοιπόν θέλω να μάθω από ποια IP έγινε η εγγραφή και σε ποια σελίδα, χωρίς την συγκατάθεσή μου, δεν γίνεται αυτό το πράγμα να συνεχιστεί έτσι, δηλαδή ξυπνάμε και δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει. θα πρέπει επιτέλους όλοι οι εμπλεκόμενοι να τιμωρηθούν κάποια στιγμή».

Οδηγίες επιβίωσης

Με τις καταγγελίες να μην σταματούν, πριν τυχόν προχωρήσουν στο να βρουν λύση μέσω της νομικής οδού, είναι χρήσιμο όσοι έχουν δεχτεί ενοχλήσεις αλλά όχι μόνο αυτοί, να γνωρίζουν κάποια βασικά μέτρα προφύλαξης που μπορούν να πάρουν.

Αφενός, για να είναι νόμιμες οι τηλεφωνικές ενοχλήσεις, θα πρέπει να έχει δοθεί η συγκατάθεση του χρήστη της τηλεφωνικής γραμμής. Πρώτο βήμα, είναι η επικοινωνία με τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο. Το νομικό πλαίσιο που άλλαξε τα τελευταία χρόνια, δίνει την επιλογή στους καταναλωτές, κατά την υπογραφή του συμβολαίου με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών, να ζητήσουν να μην δέχονται ενοχλήσεις από διαφημιζόμενους. Από εκεί και πέρα, σε περίπτωση που εντοπίσει ο καταναλωτής μέσω του τηλεφωνικού καταλόγου, ποια εταιρεία τον ενοχλεί, μπορεί να στείλει e-mail με το οποίο θα ζητά να μην ενοχληθεί ξανά. Αν δεν υπάρξει συμμόρφωση υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων καθώς παραβιάζονται οι σχετικές διατάξεις, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις αρκετά υψηλών αποζημιώσεων.

Όσον αφορά τα SMS από πενταψήφια νούμερα, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, έχει εκδώσει σχετικές οδηγίες στις οποίες αρχικά ζητά από τους καταναλωτές να προστατεύουν τις συσκευές που συνδέονται στο διαδίκτυο με προγράμματα που ανιχνεύουν τυχόν ιούς.

Στις οδηγίες που έχει δημοσιοποιήσει η ΕΕΤΤ, τονίζει αναλυτικά:

«Μην παρακάμπτετε τις ρυθμίσεις ασφαλείας της συσκευής, ώστε να μην καθίσταται ευάλωτη σε κακόβουλο λογισμικό. Επισημαίνεται ότι, η εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού σε κινητές συσκευές συχνά δεν γίνεται αντιληπτή από τον χρήστη και συνεπάγεται κινδύνους, όπως η αποστολή μηνυμάτων σε αριθμούς αυξημένης χρέωσης, χωρίς τη βούλησή του.

“Κατεβάζετε” εφαρμογές μόνο από επίσημα «app stores». Συνιστάται να διαβάζετε προσεκτικά τους όρους, πριν εκχωρήσετε στην εφαρμογή το δικαίωμα πρόσβασης και χρήσης των προσωπικών δεδομένων (π.χ. αριθμοί τηλεφώνων, SMS, φωτογραφίες) που έχετε αποθηκεύσει στο κινητό τηλέφωνό σας.

Πριν καταχωρήσετε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας σε διαδικτυακούς τόπους ή εφαρμογές για να εγγραφείτε ή να συμμετάσχετε σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) , διαβάζετε προσεκτικά τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών και έντυπων ΜΜΕ.

Διαβάζετε προσεκτικά τους όρους διαφημιστικών καταχωρήσεων και ελέγχετε εάν αφορούν σε συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 SMS κ.λπ.

Το μηνιαίο κόστος για συνδρομητικές ΥΠΠ δεν πρέπει να υπερβαίνει τα €20 ανά υπηρεσία (αριθμό), πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, εκτός εάν έχετε δηλώσει διαφορετικό όριο.

Επιλέγετε τη φραγή, είτε σε όλες τις ΥΠΠ, είτε σε ορισμένες αριθμοδοτικές σειρές, ανάλογα με τη χρήση. Για την ενεργοποίηση της φραγής, επικοινωνήστε με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είστε συνδρομητής.

Σε περίπτωση που διαπιστώσετε αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού τηλεφώνου σας, επικοινωνήστε με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είστε συνδρομητής».

Τις επόμενες ημέρες, το News 24/7 θα επανέλθει με απαντήσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες για μέτρα που τυχόν σχεδιάζονται να ληφθούν, με δεδομένο πως το φαινόμενο εξαπλώνεται, αλλά και με σχόλια από με ορισμένες από τις εταιρείες, τα ονόματα των οποίων βρίσκονται στις καταγγελίες των πολιτών.

Πηγή:News247.gr

Previous Post

Χάκαραν την πιστωτική του κάρτα και έκαναν αγορές πάνω από 2.000 ευρώ

Next Post

Φέτα και ούζο στη λίστα των 100 προστατευόμενων ευρωπαϊκών προϊόντων στην Κίνα

Next Post
τυροκομικα

Φέτα και ούζο στη λίστα των 100 προστατευόμενων ευρωπαϊκών προϊόντων στην Κίνα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Επιστροφή ενοικίου: Τι πρέπει να κάνουν όσοι δεν θα λάβουν την ενίσχυση
  • Στο νοσοκομείο αγοράκι τριών ετών – Το παρέσυρε ο πατέρας του με το αυτοκίνητο
  • Εποχικό Βοήθημα: Από σήμερα και μέσω ΚΕΠ οι αιτήσεις
  • Γιάννης Κοκκαλιάρης: Υπογραφή σύμβασης για το έργο συντήρησης όλων των παιδικών χαρών του Δήμου Κοζάνης
  • ΣΕΕΕΝ: Στα σκουπίδια το νομοσχέδιο για τη 13ωρη δουλειά και την ευελιξία – Όχι στο κλείσιμο ΑΗΣ και Ορυχείων

Πρόσφατα σχόλια

  1. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  2. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr