• Latest
κινητο τηλεφωνο

Τηλέφωνα και SMS φορτώνουν τους λογαριασμούς μας. Πώς να προστατευθείτε

6 Νοεμβρίου 2019
Ροζ Πορεία Ελπίδας στην Κοζάνη την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου

Ροζ Πορεία Ελπίδας στην Κοζάνη την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου

22 Οκτωβρίου 2025
ενοικιαζεται σπιτι φοιτητες

«Kοτέτσι» με ενοίκιο…1650 ευρώ: Η αγγελία που έγινε viral

22 Οκτωβρίου 2025
ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης – Οι νέοι κανονισμοί και η άδεια από τα 17

22 Οκτωβρίου 2025
σχολειο

Αλλαγές στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Λύκειο – Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση για τους μαθητές

22 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Καστανογιορτή στη Δαμασκηνιά

Δήμος Βοΐου: Καστανογιορτή στη Δαμασκηνιά

22 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: 18ο Καστανοπάζαρο Πενταλόφου

Δήμος Βοΐου: 18ο Καστανοπάζαρο Πενταλόφου

22 Οκτωβρίου 2025
Άργος Ορεστικό: Μετά τη Σιάτιστα έκλεψαν χρυσή αλυσίδα με σταυρό από ηλικιωμένη γυναίκα με την ίδια μέθοδο

18χρονος έπνιξε τη μητέρα του με πετσέτα

22 Οκτωβρίου 2025
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΕΓΚΥΟΣ

Απίστευτη απάτη: Προσποιήθηκε εγκυμοσύνη με κούκλα και είπε πως το μωρό πέθανε

22 Οκτωβρίου 2025
Άγιος Δημήτριος

Σιάτιστα: Το πρόγραμμα εορτασμού του Πολιούχου, Αγίου Δημητρίου

22 Οκτωβρίου 2025
Το πρόγραμμα Εκδηλώσεων για την Απελευθέρωση της Σιάτιστας

Το πρόγραμμα Εκδηλώσεων για την Απελευθέρωση της Σιάτιστας

22 Οκτωβρίου 2025
Μαγιάγκας

Γιώργος Μαγιάγκας: Παραιτήθηκα για πολιτικούς λόγους. Διαφωνώ με την υπερσυγκέντρωση εξουσιών από τον Δήμαρχο

21 Οκτωβρίου 2025
Λαϊκή Συσπείρωση

Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Κοζάνης: Η απόφαση της Δημοτικής Αρχής για κλείσιμο των ληξιαρχείων στις Δ.Ε. δείχνει την αντιλαϊκή της τροχιά

21 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Τηλέφωνα και SMS φορτώνουν τους λογαριασμούς μας. Πώς να προστατευθείτε

sierafm by sierafm
6 Νοεμβρίου 2019
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
κινητο τηλεφωνο
4
SHARES
3
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Ολοένα αυξανόμενες είναι οι καταγγελίες πολιτών για συνεχή ενοχλητικά τηλεφωνήματα και μηνύματα στα κινητά τους. Αμφότερα οδηγούν σε χρεώσεις, ενίοτε υπέρογκες χωρίς τη συγκατάθεση των ίδιων.

Τηλεφωνήματα τα οποία μόλις απαντηθούν στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής δεν ακούγεται κανείς. Σε περίπτωση που ο δέκτης του τηλεφωνήματος καλέσει για να διαπιστώσει ποιος τον ενόχλησε, ακούει αυτοματοποιημένα μηνύματα και χρεώνεται. Μηνύματα από πενταψήφιους αριθμούς που φτάνουν στα κινητά τηλέφωνα χωρίς να έχει προηγηθεί εγγραφή σε κάποια υπηρεσία. Στο τέλος του μήνα ωστόσο ο συνδρομητής διαπιστώνει υπέρογκες χρεώσεις στον λογαριασμό.

Τα παραπάνω έχουν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες, παρά την εφαρμογή του νόμου για τα προσωπικά δεδομένα και παρά τις συνεχείς καταγγελίες, στις αρμόδιες αρχές. Άλλωστε κάθε άλλο παρά πρόσφατη ανακάλυψη είναι.

Το σύνηθες είναι το εξής: Κάποιο σταθερό τηλέφωνο εμφανίζεται να καλεί στην οθόνη του κινητού. Μόλις η κλήση απαντηθεί, από την άλλη άκρη της γραμμής δεν ανταποκρίνεται κανένας. Πρόσφατα το News 24/7 δημοσίευσε καταγγελία αναγνώστη που ανέφερε πως έχει δεχτεί περισσότερες από 70 κλήσεις από συγκεκριμένο αριθμό, αρκετές από τις οποίες σε ώρες κοινής ησυχίας. Ανάλογα περιστατικά συμβαίνουν καθημερινά σε χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι μάλιστα, σε περίπτωση που βρουν αναπάντητες κλήσεις από τους αριθμούς που χαρκτηρίζονται “κακόβουλοι” και θελήσουν να διαπιστώσουν ποιός τους κάλεσε, βρίσκονται να χρεώνουν τον λογαριασμό τους με υπέρογκα ποσά.

Τα ερωτήματα που γεννώνται είναι αρκετά. Αρχικά για το πώς ο καλών απέκτησε πρόσβαση στον αριθμό τηλεφώνου ενός συνδρομητή τηλεφωνικής γραμμής χωρίς την συγκατάθεσή του. Εν συνεχεία, το κατά πόσο μπορεί μια εταιρεία να καλεί όποτε θέλει, ενοχλώντας τον καταναλωτή και μάλιστα αδιάκοπα. Η κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας των πολιτών, από εταιρείες που αδιαφορούν πλήρως για τέτοια ζητήματα και ενδιαφέρονται μόνο για το κέρδος τους, εκμεταλλευόμενες την ολιγωρία των αρμόδιων αρχών, έχει εσχάτως αυξηθεί κατακόρυφα.

Εκτός των τηλεφωνημάτων βέβαια, συνεχόμενες είναι και οι απάτες με SMS από πενταψήφια νούμερα που συχνά σημαίνουν αυτόματη χρέωση για τον χρήστη του τηλεφώνου. Στις καταγγελίες που φτάνουν στα γραφεία της ΕΚΠΟΙΖΩ, πολίτες αναφέρουν τις προσωπικές τους εμπειρίες από υπερχρεωμένους λογαριασμούς που βρήκαν, αφού πρώτα λάμβαναν συνεχόμενα SMS χωρίς να έχουν δώσει την συγκατάθεσή τους. Τα στοιχεία των καταγγελλόντων δεν αναφέρονται για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Ένας από τους καταναλωτές που οδηγήθηκαν στο να καταγγείλουν τις υπέρογκες χρεώσεις στην ΕΚΠΟΙΖΩ αναφέρει: «Πριν ένα χρόνο περίπου, παγιδεύτηκε ο πατέρας μου από εταιρία μηνυμάτων με 5ψήφιο αριθμό όπου χρεώθηκε ένα αξιοσέβαστο ποσό. Εάν δεν είχα αναλάβει εγώ την υπόθεσή του (καθότι ηλικιωμένος) θα πλήρωνε χωρίς κανένα λόγο αυτό το ποσό από το υστέρημά του. Το γεγονός έληξε, καθώς αποζημιώθηκε για όλες τις χρεώσεις που έγιναν. Αυτή τη φορά συνέβη σε εμένα η χρέωση. Έλαβα εχθές το πρώτο μήνυμα από εταιρία- απάτη που εδρεύει στην Κύπρο. Συνηθίζει η Κύπρος να έχει τέτοιες εταιρίες που εξαπατούν τους συνδρομητές κινητής. Το αξιοπερίεργο είναι ότι δεν έχω δώσει πουθενά τον αριθμό μου, ούτε τον καταχώρησα σε καμια online φορμα τύπου pop-up, καθώς είμαι πολύ εξοικειωμένη με την τεχνολογία και δεν κάνω ποτέ τέτοιες κινήσεις».

Φυσικά οι περιπτώσεις δεν περιορίζονται σε κυπριακές εταιρείες. «Είμαι κάτοχος τηλεφωνικής σύνδεσης. Επειδή κατά το χρονικό διάστημα από 01/06/2018 έως 20/07/2018 έλαβα από εταιρία 5 φορές από 3 μηνύματα για τα οποία χρεώθηκα με υπέρογκα χρηματικά ποσά, ήτοι συνολικά 5X6,24= 31,2 € , χωρίς ποτέ να έχω ενημερωθεί για το ύψος της χρέωσης και χωρίς να έχω συναινέσει σε αυτήν, ΖΗΤΩ Την επιστροφή των φερόμενων ποσών για υπηρεσίες που δεν χρησιμοποίησα» αναφέρει άλλος καταναλωτής.

Σε άλλη περίπτωση, καταναλωτής αναφέρει πως παρά το γεγονός ότι διεγράφη από υπηρεσία στην οποία υποτίθεται ότι είχε εγγραφεί, εξακολούθησε να δέχεται μηνύματα. «Σήμερα 26.10.2019 στις 11:49 και στις 11:50 έλαβα 2+2 sms από τους αριθμούς 54578 και 54568 χωρίς να έχω εγγραφεί κάπου, με αποτέλεσμα να μηδενιστεί το υπόλοιπο στην κάρτα μου ( …… ) πριν λίγο καιρό έγινε πάλι το ίδιο σε άλλο αριθμό μου, πήρα τηλ και έκανα διαγραφή του αριθμού μου, λοιπόν θέλω να μάθω από ποια IP έγινε η εγγραφή και σε ποια σελίδα, χωρίς την συγκατάθεσή μου, δεν γίνεται αυτό το πράγμα να συνεχιστεί έτσι, δηλαδή ξυπνάμε και δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει. θα πρέπει επιτέλους όλοι οι εμπλεκόμενοι να τιμωρηθούν κάποια στιγμή».

Οδηγίες επιβίωσης

Με τις καταγγελίες να μην σταματούν, πριν τυχόν προχωρήσουν στο να βρουν λύση μέσω της νομικής οδού, είναι χρήσιμο όσοι έχουν δεχτεί ενοχλήσεις αλλά όχι μόνο αυτοί, να γνωρίζουν κάποια βασικά μέτρα προφύλαξης που μπορούν να πάρουν.

Αφενός, για να είναι νόμιμες οι τηλεφωνικές ενοχλήσεις, θα πρέπει να έχει δοθεί η συγκατάθεση του χρήστη της τηλεφωνικής γραμμής. Πρώτο βήμα, είναι η επικοινωνία με τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο. Το νομικό πλαίσιο που άλλαξε τα τελευταία χρόνια, δίνει την επιλογή στους καταναλωτές, κατά την υπογραφή του συμβολαίου με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών, να ζητήσουν να μην δέχονται ενοχλήσεις από διαφημιζόμενους. Από εκεί και πέρα, σε περίπτωση που εντοπίσει ο καταναλωτής μέσω του τηλεφωνικού καταλόγου, ποια εταιρεία τον ενοχλεί, μπορεί να στείλει e-mail με το οποίο θα ζητά να μην ενοχληθεί ξανά. Αν δεν υπάρξει συμμόρφωση υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων καθώς παραβιάζονται οι σχετικές διατάξεις, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις αρκετά υψηλών αποζημιώσεων.

Όσον αφορά τα SMS από πενταψήφια νούμερα, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, έχει εκδώσει σχετικές οδηγίες στις οποίες αρχικά ζητά από τους καταναλωτές να προστατεύουν τις συσκευές που συνδέονται στο διαδίκτυο με προγράμματα που ανιχνεύουν τυχόν ιούς.

Στις οδηγίες που έχει δημοσιοποιήσει η ΕΕΤΤ, τονίζει αναλυτικά:

«Μην παρακάμπτετε τις ρυθμίσεις ασφαλείας της συσκευής, ώστε να μην καθίσταται ευάλωτη σε κακόβουλο λογισμικό. Επισημαίνεται ότι, η εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού σε κινητές συσκευές συχνά δεν γίνεται αντιληπτή από τον χρήστη και συνεπάγεται κινδύνους, όπως η αποστολή μηνυμάτων σε αριθμούς αυξημένης χρέωσης, χωρίς τη βούλησή του.

“Κατεβάζετε” εφαρμογές μόνο από επίσημα «app stores». Συνιστάται να διαβάζετε προσεκτικά τους όρους, πριν εκχωρήσετε στην εφαρμογή το δικαίωμα πρόσβασης και χρήσης των προσωπικών δεδομένων (π.χ. αριθμοί τηλεφώνων, SMS, φωτογραφίες) που έχετε αποθηκεύσει στο κινητό τηλέφωνό σας.

Πριν καταχωρήσετε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας σε διαδικτυακούς τόπους ή εφαρμογές για να εγγραφείτε ή να συμμετάσχετε σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) , διαβάζετε προσεκτικά τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών και έντυπων ΜΜΕ.

Διαβάζετε προσεκτικά τους όρους διαφημιστικών καταχωρήσεων και ελέγχετε εάν αφορούν σε συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 SMS κ.λπ.

Το μηνιαίο κόστος για συνδρομητικές ΥΠΠ δεν πρέπει να υπερβαίνει τα €20 ανά υπηρεσία (αριθμό), πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, εκτός εάν έχετε δηλώσει διαφορετικό όριο.

Επιλέγετε τη φραγή, είτε σε όλες τις ΥΠΠ, είτε σε ορισμένες αριθμοδοτικές σειρές, ανάλογα με τη χρήση. Για την ενεργοποίηση της φραγής, επικοινωνήστε με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είστε συνδρομητής.

Σε περίπτωση που διαπιστώσετε αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού τηλεφώνου σας, επικοινωνήστε με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είστε συνδρομητής».

Τις επόμενες ημέρες, το News 24/7 θα επανέλθει με απαντήσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες για μέτρα που τυχόν σχεδιάζονται να ληφθούν, με δεδομένο πως το φαινόμενο εξαπλώνεται, αλλά και με σχόλια από με ορισμένες από τις εταιρείες, τα ονόματα των οποίων βρίσκονται στις καταγγελίες των πολιτών.

Πηγή:News247.gr

Previous Post

Χάκαραν την πιστωτική του κάρτα και έκαναν αγορές πάνω από 2.000 ευρώ

Next Post

Φέτα και ούζο στη λίστα των 100 προστατευόμενων ευρωπαϊκών προϊόντων στην Κίνα

Next Post
τυροκομικα

Φέτα και ούζο στη λίστα των 100 προστατευόμενων ευρωπαϊκών προϊόντων στην Κίνα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Ροζ Πορεία Ελπίδας στην Κοζάνη την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου
  • «Kοτέτσι» με ενοίκιο…1650 ευρώ: Η αγγελία που έγινε viral
  • Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης – Οι νέοι κανονισμοί και η άδεια από τα 17
  • Αλλαγές στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Λύκειο – Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση για τους μαθητές
  • Δήμος Βοΐου: Καστανογιορτή στη Δαμασκηνιά

Πρόσφατα σχόλια

  1. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  2. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr