• Latest
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΕΛΗ

Τι θα ισχύσει τελικά με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε Ελλάδα και Ευρώπη

13 Νοεμβρίου 2018
ταξιδι διακοπες

Δωρεάν ταξίδια στην Ευρώπη για 40.000 νέους – Ποιοι και πώς μπορούν να τα κερδίσουν

2 Νοεμβρίου 2025
Αγριογούρουνο τραυμάτισε στο πόδι 65χρονο κυνηγό σε περιοχή ανάμεσα σε Σκαφίδι και Βατερό

Νεκρός 24χρονος μοτοσικλετιστής έπειτα από σύγκρουση με αγριογούρουνο

2 Νοεμβρίου 2025
ΕΛΤΑ

Αλλαγές στο πλάνο για τα ΕΛΤΑ: Σταδιακά το κλείσιμο των καταστημάτων – Σε βάθος τριμήνου οι αλλαγές στην περιφέρεια

2 Νοεμβρίου 2025
ποδοσφαιρο

Γ’ Εθνική: Ισοπαλίες για Κοζάνη και Εορδαϊκό

2 Νοεμβρίου 2025
πορτοφολι, χρημα

Επιστροφή ενοικίου – επίδομα 250 ευρώ: Πότε πληρώνονται

2 Νοεμβρίου 2025
Σιάτιστα: Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της Πλατείας Κασομούληδων.  Βίντεο και φωτογραφίες

Σιάτιστα: Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της Πλατείας Κασομούληδων. Βίντεο και φωτογραφίες

2 Νοεμβρίου 2025
Νεάπολη: Τίμησαν τους νεκρούς μαχητές Α΄ Βαλκανικού Πολέμου

Νεάπολη: Τίμησαν τους νεκρούς μαχητές Α΄ Βαλκανικού Πολέμου

2 Νοεμβρίου 2025
4 συλλήψεις για ναρκωτικά σε περιοχές της Κοζάνης και της Καστοριάς

4 συλλήψεις για ναρκωτικά σε περιοχές της Κοζάνης και της Καστοριάς

2 Νοεμβρίου 2025
Σιάτιστα: Στην ημερίδα της ΕΣΗΕΜΘ ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας

Σιάτιστα: Στην ημερίδα της ΕΣΗΕΜΘ ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας

1 Νοεμβρίου 2025
Σιάτιστα: Έναρξη εκδηλώσεων μέσα από το Πανηγύρι του Αη Συμιού για τα 200 χρόνια μνήμης από την έξοδο του Μεσολογγίου. Βίντεο και φωτογραφίες

Σιάτιστα: Έναρξη εκδηλώσεων μέσα από το Πανηγύρι του Αη Συμιού για τα 200 χρόνια μνήμης από την έξοδο του Μεσολογγίου. Βίντεο και φωτογραφίες

1 Νοεμβρίου 2025
φορολογια

Φορολογικές Δηλώσεις 2026: Πότε “ανοίγει” η πλατφόρμα – Τι αλλάζει τα επόμενα έτη

1 Νοεμβρίου 2025
Πτολεμαΐδα: Τρεις μητέρες Ρομά, καταγγέλλουν οδηγό ταξί για κακομεταχείριση των παιδιών τους

Φούντωσε παλιά βεντέτα στα Βορίζια της Κρήτης με νεκρούς και τραυματίες – Έπεσαν 2.000 σφαίρες μετά από βόμβα σε σπίτι

1 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Κυριακή, 2 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Τι θα ισχύσει τελικά με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε Ελλάδα και Ευρώπη

sierafm by sierafm
13 Νοεμβρίου 2018
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΕΛΗ
1
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους, δεν θα απαγορευτεί η κυκλοφορία όλων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τα κέντρα των πόλεων.

Ιδιαίτερος θόρυβος επικρατεί στην Ευρώπη, όσον αφορά στα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ο θόρυβος αυτός ενισχύθηκε από το dieselgate που ξέσπασε το 2015 στις ΗΠΑ και επεκτάθηκε στην Ευρώπη, με «πειραγμένο» το λογισμό των κινητήρων πετρελαίου μεγάλου κυβισμού, προκειμένου να εμφανίζουν χαμηλότερη κατανάλωση και κατά συνέπεια λιγότερους ρύπους.

Σε όλη την Ευρώπη, εδώ και χρόνια, λαμβάνουν μέτρα απομάκρυνσης παλαιών, ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τα κέντρα των πόλεων, μέτρα που εντείνονται τον τελευταίο καιρό. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να επισημάνω επειδή υπάρχουν πηχυαίοι, ότι δεν απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τα κέντρα των πόλεων, αλλά των παλαιάς τεχνολογίας και όχι των νέας τεχνολογίας.

Άλλωστε, πρόσφατη είναι η ανακοίνωση της Ένωσης των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων που αναφέρει ότι ήδη από το 2017 τα νέα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ήταν πολύ χαμηλότερα σε μονοξείδιο του αζώτου (NOx) από το όριο των εκπομπών ρύπων (RDE) που ισχύει για όλους τους νέους τύπους αυτοκινήτων από το Σεπτέμβριο του 2017. Επιπλέον, ήδη τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα, είναι κάτω από το αυστηρότερο όριο NOx που θα είναι υποχρεωτικό από τον Ιανουάριο του 2020.

Αυτά, για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους.

Τώρα στην Ελλάδα: Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν δηλώσεις ότι θα απομακρυνθούν σταδιακά από την κυκλοφορία τα παλαιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, αλλά και ότι θα δοθούν κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και μάλιστα από υπουργικά χείλη (Σταθάκης, Σπίρτζης, Φάμελλος), χωρίς να έχουμε κάτι χειροπιαστό και μετρήσιμο.

Την ίδια στιγμή, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, χαιρετίζει τις συγκεκριμένες εξαγγελίες, επισημαίνοντας ότι η «Ελλάδα υπήρξε από τις χώρες που πρωτοστάτησε σε περιορισμούς για τα παλαιά πετρελαιοκίνητα, καθώς στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη επιτρέπεται από το 2011 να κυκλοφορούν μόνον οι πλέον σύγχρονες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες Euro 5 και 6, δηλαδή αυτοκίνητα ηλικίας ως 8 ετών.

Δυστυχώς, εξαιτίας αφενός της περιορισμένης αστυνόμευσης (ως πρόσφατα) και αφετέρου εξαιτίας περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών, κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πλήθος πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προ του 2010 που απαγορεύεται να κυκλοφορούν.»

Όλα αυτά συμβαίνουν, διότι στην Ελλάδα όταν λαμβάνεται ένα μέτρο (για παράδειγμα η απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους), δεν υπάρχει αστυνόμευση. Πόσω μάλλον στους δρόμους, με τα χιλιάδες αυτοκίνητα και τους λιγοστούς αστυνομικούς. Για τον λόγο αυτό, η αστυνόμευση των απαγορεύσεων που ισχύουν σήμερα για τα παλαιά (προ του 2010) πετρελαλιοκίνητα, έχει καταστεί απολύτως επιτακτική, όπως και η επέκταση του μέτρου στα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας (Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο κλπ.). Οι κάτοικοι αυτών των πόλεων δεν υποφέρουν λιγότερο από τη ρύπανση.

Σύμφωνα και με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν το 1/20 των σωματιδιακών ρύπων ως προς τα παλαιά και πλέον οι μετρήσεις τους γίνονται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, καθιστώντας τα εντελώς καθαρά.

Απεναντίας, οι στόλοι επαγγελματικών οχημάτων, όπως πχ. τα ταξί, επιτρέπεται να κυκλοφορούν ως τα 21 έτη ηλικίας (!), δηλαδή ακόμη και τεχνολογίας Euro 2 (1996-2000), πέραν βέβαια της επικινδυνότητας που έχουν.

Παράλληλα, τα βαρύτερα φορτηγά και λεωφορεία επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο μεγάλο δακτύλιο, ακόμη και αν είναι ηλικίας 20+ ετών, καθιστώντας επείγουσα την αναμόρφωση των κανόνων του πράσινου δακτυλίου.

Καταλήγοντας, με βάση εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πάνω από 400.000 άτομα πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο στην ΕΕ λόγω της μόλυνσης του αέρα από μικροσωματίδια, εκ των οποίων πλέον των 11.000 στην Ελλάδα.

Πηγή:News247.gr

Tags: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Previous Post

5 αποτελεσματικά κόλπα για το ροχαλητό

Next Post

Τρίτη και 13: Γιατί θεωρείται η πιο γρουσούζικη μέρα του χρόνου

Next Post

Τρίτη και 13: Γιατί θεωρείται η πιο γρουσούζικη μέρα του χρόνου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Δωρεάν ταξίδια στην Ευρώπη για 40.000 νέους – Ποιοι και πώς μπορούν να τα κερδίσουν
  • Νεκρός 24χρονος μοτοσικλετιστής έπειτα από σύγκρουση με αγριογούρουνο
  • Αλλαγές στο πλάνο για τα ΕΛΤΑ: Σταδιακά το κλείσιμο των καταστημάτων – Σε βάθος τριμήνου οι αλλαγές στην περιφέρεια
  • Γ’ Εθνική: Ισοπαλίες για Κοζάνη και Εορδαϊκό
  • Επιστροφή ενοικίου – επίδομα 250 ευρώ: Πότε πληρώνονται

Πρόσφατα σχόλια

  1. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Το πρόγραμμα εορτασμού στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αυγερινού
  2. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  3. Chris στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  4. Παύλος στο Τσοτύλι: Η απάντηση για την παιδική χαρά
  5. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr