Ανακοίνωση Τομεακής Επιτροπής Κοζάνης του ΚΚΕ
Η μόρφωση είναι δικαίωμα για όλους και όχι ευκαιρία για λίγους.
Η κατάργηση του 3ου Γυμνασίου και 3ου Λυκείου Κοζάνης και η μετατροπή τους σε Ωνάσεια Σχολεία (ΔΗΜ.Ω.Σ.), αποτελεί αρνητική εξέλιξη για τα παιδιά και τα σχολεία της πόλης.
Με το ψευδεπίγραφο των ίσων τάχα ευκαιριών στην Εκπαίδευση, η κυβέρνηση επιχειρεί να ενισχύσει την «πολυτυπία» και την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων. Η «πολυτυπία» των σχολείων αποτελεί συστατικό στοιχείο των καπιταλιστικών εκπαιδευτικών συστημάτων, που από πολύ μικρές ηλικίες διαχωρίζουν ταξικά τους μαθητές σε διαφορετικά σχολεία και προγράμματα σπουδών, «διδάσκοντάς τους» ουσιαστικά ότι κάποιοι μπορούν να μάθουν 5 πράγματα, άλλοι 10 κι άλλοι 20… Το ποιος θα μάθει πόσα όμως, καθορίζεται τελικά από την τσέπη των γονιών τους.
Η δημιουργία των Ωνάσειων σχολείων αποτελεί ακόμη ένα βήμα προς την κατεύθυνση να μετατραπούν τα σχολεία σε σχολεία των χορηγών. Καλλιεργούν τη λογική ότι μόνο με τη χρηματοδότηση των χορηγών θα μπορέσει να λειτουργήσει κάτι στα σχολεία. Δηλαδή κάθε σχολείο να αναζητά χορηγούς για να διαχειρίζεται την υποχρηματοδότηση που του επιβάλλουν οι ισοσκελισμένοι προϋπολογισμοί και οι δημοσιονομικές αντοχές, αφού το ταμείο είναι «μείον» όταν πρόκειται για τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας. Όταν όμως πρόκειται για τις επιδοτήσεις των ομίλων και τις εξοπλιστικές δαπάνες στην υπηρεσία του ΝΑΤΟ, τα λεφτά φτάνουν και περισσεύουν…
Αξιοποιούν ως πρόσχημα την ενίσχυσή των οικονομικά και κοινωνικά ευάλωτων περιοχών για να περάσουν την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών και την εμπλοκή ιδιωτών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αξιοποιούν τα αποτελέσματα της Απολιγνιτοποίησης στην περιοχή, πολιτικής που διαχρονικά υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις και οδηγίες από ΕΕ για να έρθουν τώρα ως «σωτήρες» αυτοί που δημιούργησαν το πρόβλημα να προχωρήσουν την εκπαιδευτική τους πολιτική.
Για ποιες ίσες ευκαιρίες και ποια στήριξη ευάλωτων περιοχών, όταν ετοιμάζουν σχολεία για λίγους κι εκλεκτούς, σχολεία με διαφορετική, από τα υπόλοιπα, πηγή χρηματοδότησης, σε σχολεία με δικό τους, ξεχωριστό και διαφορετικό πλαίσιο λειτουργίας από τα υπόλοιπα, με διαφορετικό τρόπο εισαγωγής, διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα και διαφορετικό απολυτήριο, σε σχολεία με διαφορετικό ωράριο λειτουργίας και διδακτικό ωράριο για τους εκπαιδευτικούς (μέχρι και θερινά μαθήματα προβλέπονται στα “Ωνάσεια”), ακόμα και με διαφορετικό προβλεπόμενο ανώτερο αριθμό παιδιών μέσα στην τάξη (25 κι όχι 27-29 που ισχύει για τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία).
Τα παιδιά της γειτονιάς πετιούνται έξω από το σχολείο τους αφού η εισαγωγή στα ΔΗ.ΜΩ.Σ. θα γίνεται με εξετάσεις, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής, όπως στα Πρότυπα! Μπορεί και μαθητές από όλη τη Δυτική Μακεδονία. Ήδη βγήκαν οι πρώτες διαφημίσεις για φροντιστήρια προκειμένου να προετοιμαστούν οι μαθητές της έκτης δημοτικού!!!!! για τις εξετάσεις, όπου περνάει περίπου το 20%, όπως δείχνει η εμπειρία από τα Πρότυπα.
Στην αγωνία των γονέων για καλύτερη εκπαίδευση στα παιδιά τους δεν αποτελεί απάντηση η κατεύθυνση δημιουργίας ενός σχολείου «πρότυπου» κι όλα τα άλλα να ρημάζουν μη μπορώντας να ανταποκριθούν στα στοιχειώδη λόγω της υποχρηματοδότησης, με γερασμένα σχολικά κτίρια ή ακατάλληλα κτίρια σε ισόγεια πολυκατοικιών όπως στεγάζονται νηπιαγωγεία της πόλης. Δεν αποτελεί απάντηση να βρεθούν εκατοντάδες μαθητές και δεκάδες καθηγητές σε αναζήτηση σχολικής στέγης.
Για τη λαϊκή οικογένεια δεν υπάρχουν «πρότυπες» και «μη πρότυπες» ανάγκες στη μόρφωση των παιδιών.
Αντί να ανταγωνίζονται μαθητές Δημοτικού για ελάχιστες θέσεις στα λεγόμενα Πρότυπα Σχολεία, σήμερα στον 21ο αιώνα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες όλα τα σχολεία να είναι «πρότυπα» με καθηγητές που να επαρκούν για τις ανάγκες, με ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές, εκσυγχρονισμό βιβλίων και μέσων διδασκαλίας, υποδομές για αθλητισμό και πολιτιστική δημιουργία, αναψυχή, διδακτικές εκδρομές κ.ά.