Η πολιτική κόντρα που ξέσπασε με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για κλήρωση του σημαιοφόρου στα δημοτικά, χωρίς να υπολογίζεται η βαθμολογία, συνεχίζεται ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση.
Μάλιστα, από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής ο Αλέξης Τσίπρας έκανε μια παρένθεση στην Υγεία και αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο για την Παιδεία, που ψηφίστηκε χθες και στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν στο ζήτημα της σημαίας και της κλήρωσης.
«Γίνεστε σημαιοφόροι του λαϊκισμού. Για σας αριστεία είναι το εθνικό μας σύμβολο να το κρατάνε παιδάκια με τον καλύτερο βαθμό. Το εθνικό σύμβολο έχουν όλοι το δικαίωμα να το κρατούν. Αριστεία για μας είναι να ανοίγουν τα σχολεία στην ώρα τους, να ανοίγουμε βιβλιοθήκες, να κρατάμε στη χώρα τους επιστήμονες, να δίνουμε στους νέους υποτροφίες και μεταπτυχιακά προγράμματα».
Νωρίτερα η ΝΔ με σημερινή της ανακοίνωση επιτίθεται και προσωπικά στον πρωθυπουργό, υποστηρίζοντας ότι η τύχη, ο τζόγος, η αναξιοκρατία, η λογική της ήσσονος προσπάθειας είναι η φιλοσοφία ζωής του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα.
Η ανακοίνωση της ΝΔ
«Η τύχη, ο τζόγος, η αναξιοκρατία, η λογική της ήσσονος προσπάθειας είναι η φιλοσοφία ζωής του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΝΔ σχετικά με το ζήτημα που έχει ανακύψει με τους σημαιοφόρους.
Παράλληλα η ΝΔ τονίζει ότι ΣΥΡΙΖΑ και Τσίπρας είναι «σε πλήρη αντίθεση με τις ιδέες και τις αξίες των ανθρώπων που θέλουν και αγωνίζονται για την ατομική, αλλά και τη συνολική πρόοδο της πατρίδας μας».
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΝΔ:
«Όλοι οι νέοι αξίζουν και θέλουν να αγωνιστούν, να εργαστούν, να δημιουργήσουν και να επιβραβευθούν για την προσπάθειά τους.
Οι επόμενες γενιές της χώρας δεν μπορεί να προχωρήσουν στη ζωή, αν αξιολογούνται από τύχη και τζόγο.
Η τύχη, ο τζόγος, η αναξιοκρατία, η λογική της ήσσονος προσπάθειας, είναι η φιλοσοφία ζωής του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα. Σε πλήρη αντίθεση με τις ιδέες και τις αξίες των ανθρώπων που θέλουν και αγωνίζονται για την ατομική, αλλά και την συνολική πρόοδο, της Πατρίδας μας.
Προφανώς η Σημαία μας ενώνει και εκπροσωπεί όλους τους Έλληνες.
Συμβολίζει στο μυαλό των νέων, την επιβράβευση του κόπου και της προσπάθειάς τους;
Όμως, τι να περιμένει κανείς από μια Κυβέρνηση όπου ο Υπουργός Παιδείας λέει “οι καλοί καθηγητές και οι καλοί μαθητές να φύγουν από τη χώρα”, ενώ ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας συνομιλεί δεκάδες φορές με καταδικασμένο ισοβίτη για εμπόριο ναρκωτικών».
Τη δική του απάντηση έδωσε και ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ο οποίος σε δήλωσή του έκανε λόγο για ακροδεξιές κραυγές και ιδεοληψίες με δήθεν ευρωπαϊκό πρόσημο που αναπαράγουν αρχαϊσμούς και καθυστερημένες αντιλήψεις.
Η δήλωση Φίλη
Χέρι-χέρι ο ακροδεξιός λαϊκισμός, ο βαθύς συντηρητισμός και οι δήθεν εκσυγχρονιστικές εμμονές περί αριστείας, βάλλουν εναντίον της πρόβλεψης του νέου ΠΔ για την επιλογή σημαιοφόρου χωρίς αποκλεισμούς.
Συναντιούνται έτσι και σε αυτό το ζήτημα ρεύματα και τάσεις της ελληνικής κοινωνίας και πολιτικής που συγκροτούν σε όλα σχεδόν τα πεδία την “ιερή συμμαχία” που μάχεται τα δικαιώματα και τις ανάγκες των πολλών για να εξυπηρετηθούν τα προνόμια των λίγων.
Για να γίνει το καθεστώς των ποικίλων διακρίσεων και ανισοτήτων βίωμα και “κανονικότητα” από την τρυφερή ηλικία του Δημοτικού. Πρόκειται για θέσεις που θέλουν να εμφυτεύσουν στην Παιδεία μια βαθιά ταξική αντίληψη και μάλιστα με τρόπο εντελώς αντιπαιδαγωγικό, αφού σε πάμπολλες περιπτώσεις, αν λάβουμε υπόψη την βαθμολογική κατανομή, έχουμε το φαινόμενο να αποκλείονται χιλιάδες παιδιά με άριστα, που δεν έχουν όμως 10 σε όλα τα μαθήματα, από την κλήρωση για τη σημαία και έτσι να βιώνουν ενός είδους αρνητική διάκριση που μπορεί να αποβεί καθοριστικός για την υπόλοιπη ζωή τους.
Το αντιπαιδαγωγικό κλίμα ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την πίεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί από τους γονείς για καλύτερη βαθμολογία των μαθητών-υποψήφιων σημαιοφόρων και παραστατών, γεγονός που ξεγυμνώνει την ψευδή αντίληψη περί αριστείας και αξιοκρατίας.
Θα περίμενε κανείς ότι το βασικό αντικείμενο κριτικής θα ήταν αυτός καθαυτός ο μεταξικής εμπνεύσεως θεσμός των παρελάσεων, που η κυβέρνηση καλώς ή κακώς έκρινε ότι δεν είναι ώριμες οι συνθήκες να καταργηθεί. Μια τέτοια αντίθεση θα ήταν κατανοητή και εντός μιας συζήτησης που πρέπει να διεξάγουμε για την μεταρρύθμιση των θεσμών και της σχολικής ζωής προς μια δημοκρατική και σύγχρονη κατεύθυνση.
Όμως, οι ακροδεξιές κραυγές και οι ιδεοληψίες με δήθεν ευρωπαϊκό πρόσημο που αναπαράγουν αρχαϊσμούς και καθυστερημένες αντιλήψεις, αναιρούν και εμποδίζουν μια τέτοια προοπτική. Βρίσκονται στον αντίποδα των σύγχρονων παιδαγωγικών αντιλήψεων και ως τέτοιες απορρίπτονται από τη μεγάλη πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας.