Νίκο Κέφαλε, επειδή ξέρεις πολύ καλά να πετάς τη μπάλα στην εξέδρα και να αποπροσανατολίζεις τη συζήτηση, και επειδή ανέφερες το όνομά μου σε συνέντευξη τύπου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., σου απαντώ προσωπικά και δημόσια (πράγμα που μέχρι τώρα έκανα όποτε χρειάστηκε μέσω fb ταγκάροντάς σε, αλλά πλέον με μπλόκαρες, οπότε αναγκαστικά θα υποστείς κριτική και αλήθειες μέσω ΜΜΕ):
Η ερώτηση που σου έγινε από δημοσιογράφο στη χθεσινή συνέντευξη τύπου ήταν για το αν θα παραιτηθείς. Αν θα παραιτηθείς επιτέλους. Ως απάντηση επέλεξες να πεις κάτι εντελώς άσχετο, να μην απαντήσεις δηλαδή, και να αποπροσανατολίσεις τη συζήτηση, απομονώνοντας εκ του πονηρού μια φράση από την εισήγησή μου στο Συμβούλιο της Κοινότητας Κοζάνης που έλεγε ότι: η διοίκηση που τελείται υπό την προεδρία σου, “είναι υπεύθυνη για το ανύπαρκτο καλλιτεχνικό έργο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ολόκληρο τον χειμώνα και το φετινό καλοκαίρι, καθώς δεν μπορεί μια -πολύ κατώτερη των περιστάσεων και του κύρους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης- καλοκαιρινή παραγωγή να αποτελεί άλλοθι καλλιτεχνικού έργου”.
Εσύ λοιπόν στην ερώτηση δημοσιογράφου για το αν θα παραιτηθείς απάντησες: “Δεν ξέρω ποιος δικαιούται τρεις μέρες πριν την πρεμιέρα να κάνει κριτική σε μία παράσταση. Εγώ το χαρακτηρίζω λοιδορία. Σε αυτούς που έχουν μεταβάλει τη λοιδορία σε επάγγελμα δεν θα απαντήσω”.
Μα δεν σου ζήτησε κάποιος να απαντήσεις σε αυτό Νίκο! Κανένας δε σε ρώτησε για κάτι τέτοιο… Αλλά εσύ, ενώ παραπονέθηκες τάχα πως “δεν ήθελα η συνέντευξη τύπου να έχει τέτοια σχόλια γιατί γίνεται για την πρεμιέρα μας”, εσύ είχες ΕΤΟΙΜΗ ΤΥΠΩΜΕΝΗ την επιστολή της Κοινότητας Κοζάνης, και διάβασες ΑΜΕΣΩΣ ΜΟΝΟ εκείνο το κομμάτι της εισήγησης… Εδώ γελάμε με μια κακοπαιγμένη κωμωδία… Η ερώτηση Νίκο, ξαναλέω, ήταν αν θα παραιτηθείς καθώς συνεχίζονται οι αντιδράσεις!
Επειδή λοιπόν σε εμένα και σε όλη την καλλιτεχνική κοινότητα, όχι δεν θες, αλλά δεν μπορείς να απαντήσεις (γιατί ξέρεις ότι ξέρουμε περισσότερα από όσα θα έπρεπε να γίνονται γνωστά στους δημότες), και επειδή ως συνήθως παγιδεύεσαι μόνος σου με τα απανωτά σου λάθη, όπως συνέβη και αυτή τη φορά, θα σου απαντήσω εγώ για να μην έχεις κενά….
Ας δεχθώ λοιπόν ότι από ολόκληρο το κείμενο που έστειλε η Κοινότητα Κοζάνης προς τον Δήμαρχο, εσύ κρατάς αυτή τη φράση, γιατί αυτή σε ενόχλησε περισσότερο, και κυρίως γιατί δεν σε συμφέρει να εστιάσεις στο υπόλοιπο κείμενο, στο οποίο θεσμικά (και) η Κοινότητα της Κοζάνης, μιλά για όσα παραβατικά πράττει το Δ.Σ. στο οποίο προεδρεύεις, καλώντας τον Δήμαρχο να το εξυγιάνει άμεσα, καθώς εσείς δεν παραιτείστε από μόνοι σας.
Αρχικά θα σου απαντήσω: μάθε να διαβάζεις Νίκο. Μάθε να διαβάζεις ελληνικά. Γιατί αν δεν ξέρεις να διαβάζεις πρέπει έτσι κι αλλιώς να παραιτηθείς από τη θέση που κατέχεις, αν ξέρεις και κάνεις ότι δεν ξέρεις, τότε πρέπει να παραιτηθείς δύο φορές.
Θυμίζω ότι στα ελληνικά σου απάντησε και ο υφυπουργός Πολιτισμού την πρώτη φορά, ότι “η ψηφοφορία για ανάδειξη Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης στερείται ΠΛΗΡΩΣ αιτιολογίας”. “Πλήρως” έγραψε, όχι “πλήρους”, όπως επέλεξες να πιστεύεις. Ούτε έξτρα χαρτιά σου ζήτησε, ούτε καμιά άλλη εξήγηση. Ήταν σαφής η απάντηση. Αλλά εσύ προτίμησες να χαθεί κι άλλος χρόνος, εξαπατώντας ακόμα και τον Δήμαρχο που δήλωνε σε συνεντεύξεις ότι ο υφυπουργός ζήτησε διευκρινήσεις και τεκμηρίωση… Τίποτα δε ζήτησε. Είπε ξεκάθαρα “όχι” στην πρόσληψη ενός ανθρώπου που δεν πληρούσε τα τυπικά προσόντα της προκήρυξης για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή..
Κλείνει η παρένθεση, στο δια ταύτα τώρα, και στους (αστείους) ισχυρισμούς περί λοιδορίας:
Μίλησε κανείς για την παράσταση ως αποτέλεσμα Νίκο;;; Έκανε κανείς κριτική; Διάβασες κάτι στο κείμενό μας για τη σκηνοθεσία, τις ερμηνείες, τους φωτισμούς, το κείμενο, κλπ της επερχόμενης παράστασης; Ξέρεις γενικά πως γίνεται μια κριτική θεάτρου;;;
Είπαμε ότι η καλοκαιρινή παραγωγή δεν μπορεί να αποτελέσει άλλοθι καλλιτεχνικού έργου! Και ξέρεις γιατί το είπαμε Νίκο; Γιατί στις 16/6/2022 που συνεδρίασε το Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. για να συζητήσει τη δεύτερη απορριπτική απόφαση του Υπουργείου, αντί να κατατεθούν οι παραιτήσεις σας για αυτό το φιάσκο, ειπώθηκε μέσα στη συνεδρίαση ότι ένα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς Καλλιτεχνικό Διευθυντή, αρκεί να εισηγείται ο πρόεδρος! Ναι, φυσικά μπορεί, αλλά κατ’ ανάγκη, και για μικρό χρονικό διάστημα… Στη συνεδρίαση αναφέρθηκε μάλιστα ως παράδειγμα το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής που διοικεί χρόνια ο πρόεδρός του!!! Δηλαδή αντί να έχουμε ως φάρο τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. που λειτουργούν πρότυπα, έχουμε ως παράδειγμα τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. που υπολειτουργούν… Καταλαβαίνεις τώρα Νίκο, και όσοι/ες διαβάζουν τι γίνεται; Πάτε να κοροϊδέψετε τον κόσμο, αλλά σας γυρίζει μπούμερανγκ…Αυτό λοιπόν στηλιτεύει το συγκεκριμένο σημείο της εισήγησης! Το ότι δηλαδή έχεις καταφέρει από τους 34 μήνες που είσαι πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. οι 15 να είναι χωρίς καλλιτεχνικό διευθυντή! Αυτό δεν έχει ξαναγίνει ιστορικά, αν δεν κάνω λάθος. Και δεν φταίνε για αυτό οι χρόνοι του Υπουργείου όπως λες. Δεν σου φταίει κανένα Υπουργείο Πολιτισμού που, ενώ έχει απαντήσει αρνητικά εδώ και 4 (ΤΕΣΣΕΡΙΣ) μήνες, και πριν 1 (ΕΝΑΝ) μήνα ξανά για δεύτερη φορά αρνητικά, εσύ ακόμα δεν έχεις παραιτηθεί και ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί η θέση!!! Ντροπή, Νίκο! Δε φταίνε για όλα οι άλλοι, φταίει το (κουτο)πονηρό σου το κεφάλι… Σε φτύνουν κι εσύ λες ότι βρέχει. ΩΣ ΠΟΤΕ;;;
Είτε σου αρέσει, είτε όχι λοιπόν, το γεγονός είναι ότι υπάρχει 1 (ΜΙΑ) παραγωγή από τον Γενάρη μέχρι και τον Σεπτέμβρη του 2022, δε λέγεται σε καμία περίπτωση καλλιτεχνικό έργο ενός ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., ούτε εξυπηρετεί τον ιδρυτικό σκοπό του, ούτε είναι ανταποδοτικό στα όσα πληρώνουν οι πολίτες για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.!!! Μια καλοκαιρινή παραγωγή μάλιστα στην οποία παίζουν μόνο 3 (ΤΡΕΙΣ) επαγγελματίες ηθοποιοί, και κανένας συντελεστής από την Κοζάνη, ενώ εσύ ο ίδιος έλεγες ότι το 50% των συντελεστών όλων των παραγωγών πρέπει να αντλείται από το ντόπιο καλλιτεχνικό δυναμικό! Στείρα λογική με την οποία διαφωνώ βέβαια, καθώς δεν πιστεύω ότι η εντοπιότητα αποτελεί προϋπόθεση κατοχύρωσης εργασίας. Πιστεύω ότι πρέπει να δίνονται κίνητρα στους ανθρώπους να μένουν στον τόπο τους, και ειδικότερα σε ότι αφορά στους επαγγελματίες του θεάτρου να τους δίνεται η ευκαιρία να δοκιμάζονται σε ακροάσεις, κάτι που φυσικά δεν συνέβη ποτέ επί προεδρίας σου.
Σε όλα αυτά λοιπόν αναφέρεται η, μέσα σε παύλες, φράση -πολύ κατώτερη των περιστάσεων και του κύρους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης-. Όχι στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της ίδιας της παράστασης αχαρακτήριστε Νίκο Κέφαλε, αλλά στη διαδικασία, και στην ιστορία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ, που εσείς λοιδορείτε.
Γιατί λοιπόν πετάς λάσπη στον ανεμιστήρα, παρασύροντας ακόμα και συναδέλφους όπως τον κ. Πλασκοβίτη, ο οποίος στη συνέντευξη τύπου δήλωσε ότι εγώ δεν τον ξέρω, και ότι όλα αυτά γίνονται για κομματικούς σκοπούς; Ακριβώς επειδή σας ξέρω κ. Πλασκοβίτη, σας προκαλώ να δείξουμε τις κομματικές μας ταυτότητες. Γιατί τη δική μου κομματική ταυτότητα δε θα τη βρείτε πουθενά, επειδή απλά δεν υπάρχει. Μέχρι σήμερα υπήρξα ανένταχτος κ. Πλασκοβίτη, σε αντίθεση με εσάς που υπήρξατε υποψήφιος βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ, μέλος Τομέα Πολιτισμού ΠΑΣΟΚ, κ.α. Τίποτα το κομματικό λοιπόν δεν υπάρχει, εκτός αν πιστεύετε ότι οι 20 και πλέον επαγγελματίες καλλιτέχνες της πόλης που όλο αυτό το διάστημα λέμε την αλήθεια μιλάμε κομματικά. Εκτός αν πιστεύετε ότι κομματικά απάντησε και το Υπουργείο.
Μην κρίνετε λοιπόν εξ ιδίων τα αλλότρια, τόσο εσείς, όσο κυρίως ο Νίκος Κέφαλος που αποκάλεσε την αλήθεια “λοιδορία”.
Λοιδορία είναι μονάχα η δική σου επιμονή στο λάθος.Λοιδορία είναι η εμμονή στην καρέκλα της εξουσίας.Λοιδορία είναι η άρνησή σου να δεις την αλήθεια κατά πρόσωπο.Λοιδορία είναι η μη παραίτησή σου (και όσων μελών του Δ.Σ. ευθύνονται για αυτόν τον ξεπεσμό), όταν υπάρχουν 2 (ΔΥΟ) απορριπτικές αποφάσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού, όταν ενίστανται τα πανελλήνια Σωματεία (Ηθοποιών, Σκηνοθετών και Θεατρολόγων), όταν εν τέλει εμπαίζονται οι ίδιοι οι δημότες και οι δημότισσες με ψέματα. Παραιτηθείτε και αφήστε ένα νέο πρόεδρο και ένα νέο Δ.Σ. να προκηρύξουν τη θέση, καθώς εσείς είστε αναξιόπιστοι και άκρως βλαπτικοί.
Κλείνοντας να ευχηθώ καλή επιτυχία στην παγκόσμια όπως είπες (γελάει ο κόσμος!) πρεμιέρα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., και στην περιοδεία της παράστασης!
Όταν τη δω θα γράψω και μια κριτική επ’ αυτής, για να καταλάβεις τη διαφορά μεταξύ κριτικής στα έργα μιας καταστροφικής διοίκησης, και της κριτικής σε μια παράσταση…
Χλιαράς Στέλιος
Ηθοποιός – Σκηνοθέτης
Υπεύθυνος πολιτισμού Κοινότητας Κοζάνης