• Latest
παιδι

8 μύθοι για τις μαθησιακές δυσκολίες – και τι πραγματικά ισχύει

26 Σεπτεμβρίου 2018
Βόιο: Διεγράφη ο Γιώργος Μαγιάγκας από μέλος του συνδυασμού του Δημάρχου Χρήστου Ζευκλή. Βίντεο

Δήμος Βοΐου: Διπλή συνεδρίαση με λογοδοσία. Βίντεο

24 Οκτωβρίου 2025
Καστοριά: Νέα σύλληψη μεθυσμένου οδηγού – Πέντε φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο έδειξε το αλκοτέστ

Καστοριά: Νέα σύλληψη μεθυσμένου οδηγού – Πέντε φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο έδειξε το αλκοτέστ

24 Οκτωβρίου 2025
πορτοφολι, χρημα

Άργος Ορεστικό: Ηλικιωμένος βγήκε στον δρόμο και πετούσε 50ευρα σε πολίτες και αστυνομικούς

24 Οκτωβρίου 2025
φυσικο αεριο

Γαλατινή: Παίρνει μπροστά το Φυσικό αέριο. Ξεκινούν τα έργα και στη Νεάπολη

24 Οκτωβρίου 2025
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Μ.Π.Σ Γαλατινής

Γαλατινή: Γενική Συνέλευση και Εκλογές στον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο

24 Οκτωβρίου 2025
Βόιο: Διεγράφη ο Γιώργος Μαγιάγκας από μέλος του συνδυασμού του Δημάρχου Χρήστου Ζευκλή. Βίντεο

Βόιο: Διεγράφη ο Γιώργος Μαγιάγκας από μέλος του συνδυασμού του Δημάρχου Χρήστου Ζευκλή. Βίντεο

24 Οκτωβρίου 2025
Συνάντηση εργασίας του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εκτροφέων Γουνοφόρων Ζώων στην έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

Συνάντηση εργασίας του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εκτροφέων Γουνοφόρων Ζώων στην έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

24 Οκτωβρίου 2025
Γρεβενά: Ομαδικός Περίπατος Ευαισθητοποίησης για την Πρόληψη του Καρκίνου του Μαστού

Γρεβενά: Ομαδικός Περίπατος Ευαισθητοποίησης για την Πρόληψη του Καρκίνου του Μαστού

24 Οκτωβρίου 2025
ΕΠΣ Κοζάνης: Τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες του Σαββατοκύριακου 21-22/12/2024

Γ Εθνική: Στη Βέροια ο Εορδαϊκός, εντός η Κοζάνη

24 Οκτωβρίου 2025
Στην Άρδασσα ο Μακεδονικός Σιάτιστας για την Γ’ φάση του Κυπέλλου ΕΠΣ Κοζάνης

Στην Άρδασσα ο Μακεδονικός Σιάτιστας για την Γ’ φάση του Κυπέλλου ΕΠΣ Κοζάνης

24 Οκτωβρίου 2025
Φίλοι της Παράδοσης: Ευχαριστήρια επιστολή

Σύλλογος Καρκινοπαθών Κοζάνης: Ευχαριστήριο Μήνυμα

24 Οκτωβρίου 2025
Ταξική ενότητα

Ταξική Ενότητα Ε.Κ. Κοζάνης: «Χρήσιμοι» για τα αφεντικά, «άχρηστοι» για τους εργάτες

24 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Σάββατο, 25 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

8 μύθοι για τις μαθησιακές δυσκολίες – και τι πραγματικά ισχύει

sierafm by sierafm
26 Σεπτεμβρίου 2018
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
1
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες;

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες, αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών (Παντελιάδου, 2011). Ο όρος «μαθησιακές δυσκολίες» είναι ένας όρος «ομπρέλα» και χρησιμοποιείται για να περιγράψει πολυποίκιλες δυσκολίες που συναντά ένα παιδί σχολικής ηλικίας στο γραπτό λόγο, συγκεκριμένα στους τομείς της ανάγνωσης, της γραφής, της ορθογραφίας και της αριθμητικής.

Οι μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζονται κατά τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, όταν ένα παιδί δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Ωστόσο, από την προσχολική ακόμη ηλικία μπορούμε να παρατηρήσουμε κάποια στοιχεία που αποτελούν ενδείξεις ότι το παιδί μπορεί να παρουσιάσει αργότερα μαθησιακές δυσκολίες.

Αν αυτές εντοπιστούν εγκαίρως και αντιμετωπιστούν κατάλληλα, μπορούμε να προλάβουμε τη σχολική αποτυχία και τα αρνητικά συναισθήματα που συχνά τη συνοδεύουν. Όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία του παιδιού, τόσο πιο δύσκολη είναι η αντιμετώπιση των δυσκολιών του, τόσο στο μαθησιακό όσο και στον ψυχολογικό τομέα.

Γενικές και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Η πρώτη κατηγορία αναφέρεται σε δυσκολίες περισσότερο γενικευμένες που αλληλοκαλύπτονται μεταξύ των μαθησιακών τομέων (ανάγνωση, κατανόηση, μαθηματικά, ορθογραφία, γραπτή έκφραση) αλλά και στο προφορικό επίπεδο, ενώ το παιδί εμφανίζεται ανώριμο στις δεξιότητες που αναμένονται για την ηλικία του.

Παιδιά που αναμένεται να εμφανίσουν γενικές μαθησιακές δυσκολίες είναι εκείνα που έχουν διαγνωσθεί με αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός, Asperger κ.α) ή κινητικές διαταραχές, με νοητική υστέρηση, με διαταραχή ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα), έχουν συναισθηματικές διαταραχές ή είναι αλλόγλωσσα.

Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως η δυσλεξία, η δυσγραφία, η δυσορθογραφία και η δυσαριθμησία. Το κυριότερο διαγνωστικό κριτήριο για τις Ε.Μ.Δ. είναι η απόκλιση μεταξύ του νοητικού δυναμικού και της σχολικής επίδοσης.

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες δεν οφείλονται σε νοητική ανεπάρκεια, διαταραχές συναισθήματος, σχολικά κενά ή περιβαλλοντικές στερήσεις. Είναι εγγενείς, δηλαδή χαρακτηρίζουν ένα άτομο από τη γέννησή του μέχρι το τέλος της ζωής του και οφείλονται σε νευροεγκεφαλικές βλάβες, ενώ παρούσα είναι και η κληρονομική προδιάθεση.

Η διάγνωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών γίνεται από την Τρίτη δημοτικού και μετά, έτσι ώστε να έχουν κατακτηθεί οι βασικοί τομείς ανάγνωσης και γραφής. Ενώ από την προσχολική ηλικία μπορεί να υπάρχουν σημαντικές «ενδείξεις» που μπορεί να θέσουν το παιδί σε επικινδυνότητα για εμφάνιση μεταγενέστερων Μαθησιακών Δυσκολιών. Στο χώρο της πρώιμης παρέμβασης δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον αναπτυξιακό χαρακτήρα των μαθησιακών δυσκολιών. Αυτό σημαίνει πως η βασική διαταραχή υπάρχει από την προσχολική ηλικία και στη συνέχεια μετεξελίσσεται σε μαθησιακή διαταραχή ή δυσκολία.

Μύθοι και αλήθειες για τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

1. Μύθος: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες δεν αποτελούν ειδική εκπαιδευτική ανάγκη.

Ανασκευή: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι πραγματικές και δεν αποτελούν δημιούργημα των επιστημόνων. Πρόσφατες έρευνες ανέδειξαν και νευρολογικής φύσης διαφορές στη λειτουργία του εγκεφάλου των ατόμων με Μαθησιακές Δυσκολίες

2. Μύθος: Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν χαμηλή νοημοσύνη.

Ανασκευή: Εξ’ ορισμού οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν τουλάχιστον «φυσιολογική» νοημοσύνη. Κάποια από τα παιδιά αυτά έχουν υψηλή νοημοσύνη, ενώ άλλα βρίσκονται στο κατώτερο όριο του «φυσιολογικού».

3. Μύθος: Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες δεν μπορούν να μάθουν.

Ανασκευή: Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες όπως έχει δείξει η διδακτική πρακτική μπορούν όχι μόνο να μάθουν, αλλά και να προχωρήσουν σε ακαδημαϊκές σπουδές. Μόνο προαπαιτούμενο, είναι να εκπαιδευθούν με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, ώστε να παρακάμψουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

4. Μύθος: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι αποτέλεσμα ανεπαρκούς διδασκαλίας

Ανασκευή: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι πρόβλημα που υπάρχει κατά τη γέννηση του ανθρώπου. Δεν μπορεί να δημιουργηθεί από την ακατάλληλη διδασκαλία. Είναι όμως δυνατό, η κατάλληλη προσαρμογή της διδασκαλίας να διευκολύνει τη μάθηση και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του μαθητή με Μαθησιακές Δυσκολίες.

5. Μύθος:Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι απλά τεμπέληδες.

Ανασκευή: Η εικόνα του μαθητή με Μαθησιακές Δυσκολίες που είναι ανενεργός και τεμπέλης δεν είναι ακριβής. Τα παιδιά αυτά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν εργασίες. Επίσης, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν μια νέα αποτυχία, δεν εμπλέκονται εύκολα σε ακαδημαϊκά έργα.

6. Μύθος: Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες αντιμετωπίζουν προβλήματα μόνο στα μαθήματα του σχολείου.

Ανασκευή:Τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα αναδεικνύουν την ύπαρξη σημαντικών κοινωνικο – συναισθηματικών προβλημάτων στους μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες που είτε προκαλούνται από την επαναλαμβανόμενη αποτυχία είτε από προβλήματα σε γνωστικές λειτουργίες

7. Μύθος: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες ξεπερνιούνται με τον καιρό.

Ανασκευή: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι δια βίου πρόβλημα. Εμφανίζονται με διαφορετικό τρόπο και ένταση σε κάθε ηλικία, όμως δεν εξαφανίζονται με το χρόνο.

8. Μύθος: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες θεραπεύονται.

Ανασκευή: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν διαρκή και μόνιμη συνθήκη. Υπάρχουν προγράμματα που διευκολύνουν και βελτιώνουν τη μάθηση αυτών των μαθητών. Παρ’ όλα αυτά οι διάφορες μέθοδοι θεραπείας που προτάθηκαν κατά καιρούς στερούνται ερευνητικής τεκμηρίωσης.

Πηγή:themamagers.gr

Tags: ΠΑΙΔΙ
Previous Post

Μακεδονικός Σιάτιστας: Στη μάχη της Γ Εθνικής απο την Κυριακή

Next Post

Συνελήφθη 43χρονος σε περιοχή της Κοζάνης για καλλιέργεια -6- δενδρυλλίων κάνναβης

Next Post
ΣΥΛΛΗΨΗ

Συνελήφθη 43χρονος σε περιοχή της Κοζάνης για καλλιέργεια -6- δενδρυλλίων κάνναβης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Δήμος Βοΐου: Διπλή συνεδρίαση με λογοδοσία. Βίντεο
  • Καστοριά: Νέα σύλληψη μεθυσμένου οδηγού – Πέντε φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο έδειξε το αλκοτέστ
  • Άργος Ορεστικό: Ηλικιωμένος βγήκε στον δρόμο και πετούσε 50ευρα σε πολίτες και αστυνομικούς
  • Γαλατινή: Παίρνει μπροστά το Φυσικό αέριο. Ξεκινούν τα έργα και στη Νεάπολη
  • Γαλατινή: Γενική Συνέλευση και Εκλογές στον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο

Πρόσφατα σχόλια

  1. Παύλος στο Τσοτύλι: Η απάντηση για την παιδική χαρά
  2. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  3. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  4. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr