• Latest
υπολογιστης ιντερνετ

Προσοχή στις απάτες σε αγορές στο διαδίκτυο -Οδηγίες προς καταναλωτές

26 Ιανουαρίου 2018
Ο χορός της Γ Λυκείου ΕΠΑΛ Σιάτιστας

Ο χορός της Γ Λυκείου ΕΠΑΛ Σιάτιστας

22 Ιουλίου 2025
Φίλοι της Παράδοσης: Ευχαριστήρια επιστολή

Ευχαριστήριο μήνυμα της οικογένειας του Αναστασόπουλου Ευθύμιου για την συναυλία αλληλεγγύης

22 Ιουλίου 2025
Συμμετοχή Χορωδίας Δωματίου Κοζάνης στο “Άξιον εστί”

Συμμετοχή Χορωδίας Δωματίου Κοζάνης στο “Άξιον εστί”

22 Ιουλίου 2025
Τραγωδία στη Χαλκιδική: Αγόρι 8 ετών κατέρρευσε και πέθανε μπροστά στους γονείς του

Πάρος: Νεκρός 23χρονος εποχικά εργαζόμενος στο νησί

22 Ιουλίου 2025
ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΣΑΜΙΑ ΜΠΟΥΡΙΝΟΣ

Σιάτιστα: Η Γιορτή του Αγίου Παντελεήμονος στο Μπούρινο

22 Ιουλίου 2025
Μαρκίδες Πούλιου: 50 χρόνια ζωής και δράσης

Μαρκίδες Πούλιου: 50 χρόνια ζωής και δράσης

22 Ιουλίου 2025
Στο νοσοκομείο 12χρονη μετά από πτώση από ταράτσα

Θανατηφόρο τροχαίο στο Βογατσικό Καστοριάς

22 Ιουλίου 2025
Η Δημοσιοϋπαλληλική Αγωνιστική Συσπείρωση του NT της ΑΔΕΔΥ Κοζάνης για το σχέδιο νόμου περί αναμόρφωσης του πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων

Η Δημοσιοϋπαλληλική Αγωνιστική Συσπείρωση του NT της ΑΔΕΔΥ Κοζάνης για το σχέδιο νόμου περί αναμόρφωσης του πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων

22 Ιουλίου 2025
πυροσβεστικη, φωτια, πυρκαγια

Δήμος Κοζάνης: Οδηγίες προστασίας από τις δασικές πυρκαγιές

22 Ιουλίου 2025
Καμπάνια Δράσης για το Κλίμα: Η Εμπειρία του Δάσους Κουρί

Δήμος Κοζάνης: Απαγόρευση κυκλοφορίας την Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025 και ώρες 10:00 έως 22:00

22 Ιουλίου 2025
ΔΕΥΑΒ: Μειώθηκαν τα αποθέματα νερού. Έκκληση ηια οικονομία στην κατανάλωση

ΔΕΥΑΒ: Μειώθηκαν τα αποθέματα νερού. Έκκληση ηια οικονομία στην κατανάλωση

22 Ιουλίου 2025
Ευλογιά προβάτων: Στο μικροσκόπιο η προέλευση των κρουσμάτων – Τα μέτρα που ελήφθησαν

Φλώρινα: Σύλληψη κτηνοτρόφου για παράνομες επιδοτήσεις μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ – Έπαιρνε επιδότηση για πρόβατα που δεν είχε

22 Ιουλίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 22 Ιουλίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Προσοχή στις απάτες σε αγορές στο διαδίκτυο -Οδηγίες προς καταναλωτές

sierafm by sierafm
26 Ιανουαρίου 2018
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
υπολογιστης ιντερνετ
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τα περιστατικά εξαπάτησης πολιτών στο πλαίσιο αγορών που πραγματοποιούν μέσω διαδικτύου.

Αυτό προκύπτει από τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ανοιχτής γραμμής καταγγελιών, τα οποία έδωσε στη δημοσιότητα το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και ‘Ερευνας (ΙΤΕ).

Το γεγονός αυτό έρχεται να ενισχύσει και πρόσφατες διαπιστώσεις της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και συνδέεται με το ότι «οι νέες τεχνολογίες δίνουν την ευκαιρία σε επιτήδειους να ανακαλύψουν όλο και περισσότερους τρόπους για να εξαπατούν πολίτες και επιχειρήσεις και να επιχειρούν στοχευμένες πια επιθέσεις αλίευσης προσωπικών δεδομένων» όπως δήλωσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», η υπεύθυνη επικοινωνίας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Κατερίνα Ψαρουδάκη.

Όπως εξήγησε, τα στοιχεία του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου συνάδουν με τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της και η Διεύθυνση του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Για το έτος 2017 δε, για πρώτη φορά από το σύνολο των καταγγελιών, το 48% αφορούσε οικονομικές απάτες, στατιστικό στοιχείο που διαφοροποιείται σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, «όταν συνήθως στην πρώτη θέση βρισκόταν το ποσοστό καταγγελιών παράνομου περιεχομένου». Η συγκεκριμένη ομάδα καταγγελιών αγγίζει πλέον μόνο το 23% του συνόλου.

Προϊόντα δεν έφτασαν ποτέ στον αγοραστή, από διαδικτυακά καταστήματα που δεν υπήρξαν ποτέ

Σύμφωνα με την κα Ψαρουδάκη, οι περισσότερες καταγγελίες αφορούσαν διαδικτυακές αγορές, «όπου τις περισσότερες φορές οι καταγγέλλοντες δεν παρέλαβαν ποτέ το προϊόν παραγγελίας τους ή το προϊόν που παρέλαβαν δεν ανταποκρινόταν στο προϊόν που είχαν επιλέξει», ενώ πολλά περιστατικά επίσης αφορούσαν στο ότι δεν τηρούνταν οι όροι επιστροφής χρημάτων ή αλλαγής προϊόντων.
‘Ενας αριθμός καταγγελιών αφορά περιστατικά κατά τα οποία μετά την πληρωμή αναγραφόταν στην ιστοσελίδα ότι το tracking number (σ.σ ο ειδικός αριθμός εντοπισμού αποστολής) της παραγγελίας «ήταν προσωρινώς μη διαθέσιμο».

Αυτό που τονίζει η υπεύθυνη επικοινωνίας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου είναι πως ενώ οι καταγγέλλοντες αναζητούσαν τρόπο να αποζημιωθούν είτε να πάρουν πίσω τα χρήματά τους, αυτό σε πολλές των περιπτώσεων ήταν εξαιρετικά δύσκολο, με ένα μεγάλο ποσοστό των εξαπατηθέντων αγοραστών να αιτούνται στη συνέχεια «να αφαιρεθούν από το διαδίκτυο οι εν λόγω ιστοσελίδες, προκειμένου να μην υπάρξουν περισσότερα μελλοντικά θύματα».

Μέθοδοι προστασίας για τους καταναλωτές

«Η αλήθεια είναι ότι οι νέες τεχνολογίες δίνουν την ευκαιρία σε επιτήδειους να ανακαλύψουν όλο και περισσότερους τρόπους για να εξαπατούν πολίτες και επιχειρήσεις και να επιχειρούν στοχευμένες πια επιθέσεις αλίευσης προσωπικών δεδομένων» αναφέρει η κα Ψαρουδάκη, επισημαίνοντας πως οι πολίτες πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί, όταν επιλέγουν να κάνουν αγορές μέσω Διαδικτύου.
«Είναι πολύ σημαντικό το e-shop που επιλέγουμε να αγοράσουμε να είναι αξιόπιστο.

 

Πρώτα απ όλα, θα πρέπει να αναζητάμε πάντα το πρωτόκολλο SSL (σ.σ. μεταξύ άλλων αναγνωρίζεται από το URL, που ξεκινά με “https” και όχι απλώς “http”). Επίσης, θα δούμε το σύμβολο του κλειδωμένου λουκέτου στο παράθυρο του προγράμματος περιήγησης ως απόδειξη αξιοπιστίας του e-shop, ενώ είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να ελέγχουμε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το e-shop στην ιστοσελίδα του» τονίζει η υπεύθυνη επικοινωνίας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, για να συμπληρώσει πως στο κάτω μέρος σε ένα αξιόπιστο e-shop υπάρχει πάντα μια κατηγορία με τίτλο «σχετικά με εμάς» ή κάτι αντίστοιχο.

Ένα πολύ καλό βήμα είναι η ύπαρξη φυσικού καταστήματος, ενώ «μετά θα πρέπει να βλέπουμε αν υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας του e- shop, των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι πίσω από αυτό, να επιχειρούμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους γιατί πολλές φορές υπάρχουν τα στοιχεία, αλλά δεν σηκώνει κανένας το τηλέφωνο. Εφόσον σηκώσουν το τηλέφωνο, αυτό είναι ένα δείγμα ότι μπορούμε να είμαστε πιο εφησυχασμένοι» καταλήγει η κα Ψαρουδάκη.

Παγίδα οι υπερευκαιρίες

Συμπληρωματικά σε ό,τι αφορά μέτρα ασφάλειας, οι κριτικές και τα σχόλια των άλλων πελατών είναι σημαντικά, καθώς «έτσι σίγουρα μπορεί να αλιεύσουμε και μια πληροφορία, η οποία να μας φανεί χρήσιμη ή να μας ανοίξει τα μάτια για το τι ακριβώς είναι αυτό το e-shop».
Παράλληλα, καλό είναι να ελέγχουμε «αν υπάρχουν στο site πολλά ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη, καθώς πάρα πολλές “ψεύτικες” ιστοσελίδες είναι προϊόν μετάφρασης, οπότε τα πολλά ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη, παραπέμπουν εκεί» εξηγεί η κα Ψαρουδάκη, που όμως ως βέλτιστο μέτρο αυτοπροστασίας από τους …e-επιτήδειους κρίνει πως πρέπει να έχουμε την αξιολόγηση της τιμολόγησης: «Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί μπροστά σε ασυνήθιστα χαμηλές τιμές. Κανείς δεν θα μας χαρίσει τίποτα.

Ό,τι φαίνεται ως μεγάλη ευκαιρία, θα πρέπει να μας κάνει επιφυλακτικούς

Άλλο είναι οι τιμές- κράχτες και άλλο είναι οι εξευτελιστικές τιμές.Όταν δούμε ένα επώνυμο προϊόν, το οποίο βρίσκεται σε εξευτελιστική τιμή, θα πρέπει να μας προβληματίσει. Άλλο είναι να βρεις στα 85 ή τα 75 ευρώ ένα ζευγάρι παπούτσια που κάνει 90 ευρώ στην αγορά, και άλλο να το βρεις 20. Το 20 θα πρέπει να μας προβληματίσει».

Ποιες προσωπικές πληροφορίες δίνουμε και ποια μέθοδο πληρωμής να επιλέγουμε

Την ίδια ώρα οι καταναλωτές οφείλουν να είναι επιφυλακτικοί στην περίπτωση που τους ζητούν περισσότερες προσωπικές πληροφορίες από όσες χρειάζεται, «καθώς όταν μπούμε σε ένα e-shop και ξεκινήσουμε να κάνουμε τις αγορές μας, (το ηλεκτρονικό κατάστημα) δεν έχει καμιά δουλειά (να ζητά) τέτοια προσωπικά στοιχεία, είναι πολύ σημαντικό να εμπιστευόμαστε το ένστικτό μας» εξηγεί η υπεύθυνη επικοινωνίας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Ερωτηθείσα για το ενδεχόμενο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να μη διαθέτει τηλέφωνο επικοινωνίας αλλά μόνο e-mail, απαντά πως αυτό είναι μεν νόμιμο, στη συνέχεια όμως ένας πελάτης μπορεί να αποστείλει ένα e-mail και να ζητήσει τηλέφωνο επικοινωνίας, πριν προχωρήσει στο να βάλει τον αριθμό και τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας του σε μια ιστοσελίδα.

Σε ό,τι αφορά δε τις πιο ασφαλείς μεθόδους συναλλαγής, η κα.Ψαρουδάκη τοποθετείται και υπέρ της αντικαταβολής, ενώ θεωρεί τις αγορές μέσω του συστήματος Paypal ως “τις πιο εξασφαλισμένες” με τρίτη πιο ασφαλή διαδικασία αυτή της πληρωμής με πιστωτική κάρτα αντί της χρεωστικής και αυτό «γιατί αν κάτι συμβεί είναι πολύ πιο εύκολο να διεκδικήσεις τα χρήματά σου από την τράπεζα παρά από την χρεωστική κάρτα».

Όσοι έχουν πέσει θύματα τέτοιων περιστατικών, τέλος, θα πρέπει σύμφωνα με τον νόμο να κινηθούν νομικά για να διεκδικήσουν τα χρήματά τους. «Δεν υπάρχει άλλη διαδικασία, δεν υπάρχει αυτεπάγγελτη διαδικασία, θα πρέπει οι ίδιοι να καταθέσουν μήνυση για να πάρουν τα χρήματά τους ή για να λάβουν αποζημίωση (…), καλό είναι όμως να μπαίνουμε σε αυτή τη διαδικασία, γιατί έτσι ξεκαθαρίζουμε το τοπίο και είναι υπόθεση όλων μας να μπορούμε να έχουμε ένα καλύτερο διαδίκτυο και μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούμε να το πετύχουμε» καταλήγει η κα Ψαρουδάκη.

Πηγή:iefimerida.gr
Tags: ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Previous Post

Συλλαλητήριο για τη Μακεδονία: Την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου θα γίνει στο Σύνταγμα -Ενταση στη συνεδρίαση των διοργανωτών

Next Post

Καρκίνος: 19+1 τρόποι να μειώσετε τον κίνδυνο

Next Post
ηλικια, ομορφια

Καρκίνος: 19+1 τρόποι να μειώσετε τον κίνδυνο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Ο χορός της Γ Λυκείου ΕΠΑΛ Σιάτιστας
  • Ευχαριστήριο μήνυμα της οικογένειας του Αναστασόπουλου Ευθύμιου για την συναυλία αλληλεγγύης
  • Συμμετοχή Χορωδίας Δωματίου Κοζάνης στο “Άξιον εστί”
  • Πάρος: Νεκρός 23χρονος εποχικά εργαζόμενος στο νησί
  • Σιάτιστα: Η Γιορτή του Αγίου Παντελεήμονος στο Μπούρινο

Πρόσφατα σχόλια

  1. Θανατηφόρο τροχαίο στο Βογατσικό Καστοριάς - kastoria365 - καστορια 365 στο Θανατηφόρο τροχαίο στο Βογατσικό Καστοριάς
  2. Διεξάγεται τον Αύγουστο ο διασυλλογικός αγώνας Αθλητικής Αλιείας κυπρίνου - Boat & Fishing στο Έγκριση διεξαγωγής διασυλλογικού αγώνα Αθλητικής Αλιείας κυπρίνου, ανοιχτών συμμετοχών, στην τεχνητή λίμνη Πολυφύτου από τις 8 Αυγούστου 2025 ως τις 10 Αυγούστου 2025
  3. Xri στο Σιάτιστα: Λαμπάδιασε αυτοκίνητο στο πάρκινγκ του Γυμνασίου
  4. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μόνο ποδόσφαιρο: Η ποδηλασία κατακτά τους φιλάθλους - SieraFM στο 3ος ο Δημήτρης Σελέτης στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ορεινού Δρόμου στο Καρπενήσι. Βίντεο
  5. Χαρά στο Δήμος Γρεβενών: «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2025» -Το πρόγραμμα της 1ης περιόδου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr