Στην υπό ανάπλαση οδό Ιπποκράτους, εκεί όπου έχει μεταφερθεί η πιάτσα των ταξί, κόπηκαν από την Τεχνική υπηρεσία του Δήμου τα υπάρχοντα δέντρα και ΔΕΝ πρόκειται να φυτευτούν άλλα, παρότι το νέο πεζοδρόμιο θα έχει αρκετό πλάτος.
Ερωτήματα:
- Η αρχική μελέτη ανάπλασης που παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο πρόβλεπε δέντρα στο πεζοδρόμιο. Γιατί άλλαξε χωρίς καμιά εξήγηση ;
- Η Υπηρεσία Πρασίνου του Δήμου δηλώνει ότι δεν ενημερώθηκε για την ενέργεια αυτή ; Γιατί ; Δεν είναι τουλάχιστον συναρμόδια σε τεχνικές μελέτες που αφορούν δέντρα και πράσινο ; Ποιος φέρει την ευθύνη για αυτή την έλλειψη συντονισμού ?
- Αν υπάρχει θέμα ελεύθερης ζώνης διέλευσης (π.χ για κάποιο ασθενοφόρο ή για τα οχήματα φορτοεκφόρτωσης) αυτό δεν έπρεπε να προβλεφθεί στην αρχική μελέτη ? Τόση διαβούλευση και φασαρία έγινε για αυτό το δρομάκι. Πώς ξέφυγε αυτή η ..«λεπτομέρεια»?
Έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα πρέπει να βρεθεί πλέον κάποια θεραπεία για να αναπληρωθεί στο μέτρο του δυνατού αυτή η «παράπλευρη απώλεια» ? Πράσινες λύσεις υπάρχουν πέραν των δένδρων. Π.χ οι «πράσινες στοές» στην παλιά αγορά της Κομοτηνής (βλ. φωτο) είναι μια ιδέα. (Στην περίπτωση μας βέβαια οι κολώνες στήριξης πρέπει να κολλήσουν στον τοίχο για να μην μειωθεί η ζώνη διέλευσης). Υπάρχουν κι άλλες λύσεις με αναρριχώμενα κλπ. Χρειάζεται προφανώς μελέτη για να εφαρμοστεί η διορθωτική λύση και σε καμιά περίπτωση δεν επιδιώκουμε να υποκαταστήσουμε τους ειδικούς.
Ένα είναι σίγουρο. Σε μια πόλη που έχει έλλειμα πρασίνου στο κέντρο και σε μια χώρα που αναμένει γενική αύξηση των καυσώνων (άσχετα αν .. ξεπαγιάσαμε αυτές τις μέρες) το πράσινο πρέπει να το προσέχουμε ως κόρη οφθαλμού. Και κάθε απώλεια του να τη συμψηφίζουμε άμεσα με ισοδύναμες πράσινες λύσεις
Οικολογική Κίνηση Κοζάνης 17/7/2017