Ξεκινούν οι μελέτες για την κατασκευή ενός υποθαλάσσιου οδικού και σιδηροδρομικού τούνελ στο στενό του Γιβραλτάρ, ενώνοντας το Μαρόκο με την Ισπανία.
Η ισπανική κυβέρνηση ανέσυρε από το συρτάρι το μεγάλο πρότζεκτ της κατασκευής ενός υποθαλάσσιου τούνελ στο στενό του Γιβραλτάρ που θα ενώσει την Ιβηρική Χερσόνησο με τη Βόρεια Αφρική. Το τούνελ θα ξεκινά από το νοτιότερο άκρο της Ισπανίας και ειδικότερα την πόλη Ταρίφα και θα φτάνει έως την Ταγγέρη στις βόρειες ακτές του Μαρόκου.
Σύμφωνα με ισπανικά Μέσα, το προσχέδιο του ισπανικού προϋπολογισμού για το 2023 προβλέπει τη χορήγηση κεφαλαίων ύψους 750.000 ευρώ στην κρατική εταιρεία που είναι υπεύθυνη για το έργο, Secegsa, ώστε να επικαιροποιηθούν οι μελέτες για την κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας και να γίνει ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα για την έναρξη των εργασιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρώτα σχέδια για την κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας κατατέθηκαν το 1979, χωρίς ωστόσο να υλοποιούνται. Τέσσερις δεκαετίες αργότερα, το υποθαλάσσιο τούνελ που θα συνδέει τις δύο άκρες του στενού του Γιβραλτάρ εξακολουθεί να αποτελεί μία φιλόδοξη ιδέα προς υλοποίηση, που, ωστόσο, πλέον δείχνει ότι τοποθετείται σε περίοπτη θέση της ατζέντας της ισπανικής κυβέρνησης.
Το υφιστάμενο πλάνο προβλέπει την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής και οδικής σήραγγας που θα συνδέει την Ευρώπη με την Αφρική. Το μήκος του τούνελ θα ανέρχεται σε 42 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 27 θα είναι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας σε βάθος έως και 475 μέτρα.
Εφόσον ωριμάσουν οι μελέτες και αρχίσουν τα έργα, η υποθαλάσσια σήραγγα αναμένεται να λειτουργήσει το 2030, εξασφαλίζοντας πολλαπλά οφέλη όχι μόνο για Μαρόκο και την Ισπανία, αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη και την Αφρική.