• Latest
σχολειο

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Το υπουργείο Παιδείας δίνει απαντήσεις

19 Ιανουαρίου 2023
Επίσκεψη της Ομάδας Μεντόρων της Γενικής Γραμματείας Ευάλωτων Πολιτών και Θεσμικής Προστασίας στο Κ.Φ.Α.Α. Πενταλόφου Δήμου Βοΐου

Επίσκεψη της Ομάδας Μεντόρων της Γενικής Γραμματείας Ευάλωτων Πολιτών και Θεσμικής Προστασίας στο Κ.Φ.Α.Α. Πενταλόφου Δήμου Βοΐου

15 Οκτωβρίου 2025
Μιχάλης Παπαδόπουλος

Μιχάλης Παπαδόπουλος: Ξεκίνησαν οι πληρωμές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

15 Οκτωβρίου 2025
«Ελεύθερη πρόσβαση για όλους … σε κάθε γωνιά της πόλης». Η δράση του τμήματος τροχαίας Κοζάνης

«Ελεύθερη πρόσβαση για όλους … σε κάθε γωνιά της πόλης». Η δράση του τμήματος τροχαίας Κοζάνης

15 Οκτωβρίου 2025
Πρεμιέρα σήμερα για την ετήσια Εμποροπανήγυρη των Γρεβενών

Πρεμιέρα σήμερα για την ετήσια Εμποροπανήγυρη των Γρεβενών

15 Οκτωβρίου 2025
Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Αστυνομικού Μεγάρου Κοζάνης, σεμινάριο ενημερωτικού χαρακτήρα, με θέμα «Παράνομη διακίνηση και διάθεση αλκοολούχων ποτών στην εσωτερική αγορά»

Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Αστυνομικού Μεγάρου Κοζάνης, σεμινάριο ενημερωτικού χαρακτήρα, με θέμα «Παράνομη διακίνηση και διάθεση αλκοολούχων ποτών στην εσωτερική αγορά»

15 Οκτωβρίου 2025

Ένοχος και σε δεύτερο βαθμό ο δολοφόνος με το τσεκούρι στην Εφορία Κοζάνης – Αμετανόητος δήλωσε στην απολογία του ο δράστης – “Βλέποντας την κατάσταση στην Ελλάδα σκέφτηκα “Αν θέλετε πόλεμο έτσι, θα τον έχετε και τότε γεμάτος μίσος αποφάσισα να επιτεθώ στην εφορία” – Βίντεο

15 Οκτωβρίου 2025
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση «Οι λέξεις που μας ενώνουν» σε συνεργασία με τα ΚΔΗΦ ΑμεΑ «Σύμπλευση» στο πλαίσιο του 9ου Συμποσίου Λογοτεχνίας

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση «Οι λέξεις που μας ενώνουν» σε συνεργασία με τα ΚΔΗΦ ΑμεΑ «Σύμπλευση» στο πλαίσιο του 9ου Συμποσίου Λογοτεχνίας

15 Οκτωβρίου 2025
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής

Π. Κουκουλόπουλος: Η φενάκη του 13ωρου και πέντε πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων

15 Οκτωβρίου 2025
Ειδική Συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής στις 30 Οκτωβρίου 2024

Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025

15 Οκτωβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Καλή επιτυχία στις νέες και τους νέους της Π.Ε. Κοζάνης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις»

Καλλιόπη Βέττα: «Τα αιτήματα των κατοίκων της Αιανής είναι εύλογα, δίκαια και πρέπει να ικανοποιηθούν

15 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Ενημερωτική εκδήλωση στο Α΄ΚΑΠΗ για άσκηση, υγεία και διατροφή (Φωτογραφίες)

Δήμος Κοζάνης: Ενημερωτική εκδήλωση στο Α΄ΚΑΠΗ για άσκηση, υγεία και διατροφή (Φωτογραφίες)

15 Οκτωβρίου 2025
Συλλυπητήρια από το σωματείου “ΦΙΛΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – ΑΝΘΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ” για τον Πενταλοφίτη μάστορα Κώστα Ταρνανά

Συλλυπητήριο μήνυμα του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας για το θάνατο της μητέρας του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας

15 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Το υπουργείο Παιδείας δίνει απαντήσεις

sierafm by sierafm
19 Ιανουαρίου 2023
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
σχολειο
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σε επτά βασικές ερωτήσεις απαντά το υπουργείο Παιδείας σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, διαδικασία που θα εκκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα, όπως ανακοινώθηκε, σήμερα, Πέμπτη (19/1).

Ακολουθούν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους, όπως δόθηκαν από το υπουργείο.

1.Σε τι και πώς αξιολογείται ο εκπαιδευτικός; Η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία:

  • α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και
  • β) την υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια. Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).

2. Ποιοι αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς; Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται από 3 στελέχη εκπαίδευσης:

  • τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (π.χ. Σύμβουλος Φυσικής αξιολογεί τους Φυσικούς),
  • τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και
  • τον Διευθυντή του σχολείου.

3. Ποια είναι η διαδικασία της αξιολόγησης;

Η αξιολόγηση εκκινεί με μια πρώτη συνάντηση μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου προκειμένου να αναλυθεί η διαδικασία και οι παράμετροι της αξιολόγησης. Στη συνέχεια, σε συμφωνημένη ώρα/ημέρα, ο αξιολογητής παρακολουθεί τον αξιολογούμενο σε δύο διδασκαλίες. Η παρατήρηση των διδασκαλιών, σε συνδυασμό με την έκθεση αυτοαξιολόγησης του αξιολογούμενου, τα σχετικά τεκμήρια που προσκομίζει, καθώς και τη διαδικασία αναστοχασμού που ακολουθεί μετά από κάθε διδασκαλία, συνιστούν τη βάση για την αξιολογική κρίση του αξιολογητή. Για τους σκοπούς της αξιολόγησης, έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr).

Στην εφαρμογή αυτή τηρούνται όλοι οι σχετικοί ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), μαζί με όλα τα σχετικά τεκμήρια για την αξιολόγηση (π.χ. ατομικός φάκελος/portfolio, εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών κλπ). Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής αυτής θα μπορούν να υποβληθούν και αντιρρήσεις ή ενστάσεις. Η συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης και στις σχετικές με αυτή διαδικασίες αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον των εκπαιδευτικών.

4. Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών;

Στο πεδίο α1, το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία διδασκαλίας, β) Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο, γ) Διδακτική μεθοδολογία και πρακτικές, δ) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης, ε) Αναστοχασμός της διδασκαλίας – Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού:

Στο πεδίο α2, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων και στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Αξιολογείται επίσης, η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού, ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και την υιοθέτηση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπισή τους. Στο πεδίο β, η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού αξιολογούνται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του, β) Ενεργός συμμετοχή́ στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους, δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.

Για την αξιολόγηση του πεδίου β, υποβάλλεται μία έκθεση από κοινού και από τους δύο αξιολογητές.

Τέλος, το αξιολογικό πλαίσιο προσαρμόζεται κατάλληλα για τις περιπτώσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι σε συγκεκριμένες θέσεις.

5. Ποιες είναι οι συνέπειες της θετικής ή μη ικανοποιητικής αξιολόγησης;

Η θετική αξιολόγηση συμβάλλει στην ευρύτερη αναγνώριση και επιβράβευση του έργου του εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιοποιήσει την αξιολόγησή του ως μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή του σε θέση ευθύνης (π.χ. για να αναλάβει θέση Διευθυντή Σχολείου, Διευθυντή Εκπαίδευσης, Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης) που συνεπάγεται και υψηλότερες αποδοχές.

Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους ΕΕΠ ή ΕΒΠ δύναται να λαμβάνεται επίσης υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου. Σε περίπτωση μη ικανοποιητικής αξιολόγησης, δεδομένου ότι ο στόχος της αξιολόγησης είναι κυρίως διαμορφωτικός και όχι τιμωρητικός, ο αξιολογηθείς υποψήφιος θα πρέπει να παρακολουθήσει υποχρεωτική επιμόρφωση, βάσει υλικού που εκπονεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

6. Πώς διασφαλίζεται περαιτέρω η διαδικασία αξιολόγησης;

Ενδεικτικά:

  • Είναι τρεις οι αξιολογητές κάθε εκπαιδευτικού.
  • Η αξιολογική έκθεση όλων των αξιολογητών είναι υποχρεωτικά τεκμηριωμένη και, αφού καταχωριστεί στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή, γνωστοποιείται στον αξιολογούμενο που αφορά.
  • Προβλέπεται ειδική διαδικασία ένστασης.

7. Τι ισχύει ανά την Ευρώπη αναφορικά με την αξιολόγηση;

Η συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ειδικότερα εφαρμόζει αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Πληθώρα εκθέσεων από Ευρωπαϊκούς φορείς υπογραμμίζουν την αξία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως μια διαδικασία η οποία συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, ενισχύοντας παράλληλα και τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών.

Πηγή: Newsbeast.gr

Tags: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Previous Post

Τα 3+1 μέτρα στήριξης που έρχονται και το «παράθυρο» για νέο μποναμά

Next Post

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του κεντρικού κόμβου στις Λεωφόρους Κύκνων και Μ. Αλεξάνδρου

Next Post
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του κεντρικού κόμβου στις Λεωφόρους Κύκνων και Μ. Αλεξάνδρου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Επίσκεψη της Ομάδας Μεντόρων της Γενικής Γραμματείας Ευάλωτων Πολιτών και Θεσμικής Προστασίας στο Κ.Φ.Α.Α. Πενταλόφου Δήμου Βοΐου
  • Μιχάλης Παπαδόπουλος: Ξεκίνησαν οι πληρωμές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ
  • «Ελεύθερη πρόσβαση για όλους … σε κάθε γωνιά της πόλης». Η δράση του τμήματος τροχαίας Κοζάνης
  • Πρεμιέρα σήμερα για την ετήσια Εμποροπανήγυρη των Γρεβενών
  • Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Αστυνομικού Μεγάρου Κοζάνης, σεμινάριο ενημερωτικού χαρακτήρα, με θέμα «Παράνομη διακίνηση και διάθεση αλκοολούχων ποτών στην εσωτερική αγορά»

Πρόσφατα σχόλια

  1. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  2. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr