• Latest
Κεπκα ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΕ.Π.ΚΑ.

ΚΕ.Π.ΚΑ. Δυτικής Μακεδονίας – Για την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

15 Μαρτίου 2023
Εναρκτήρια συνάντηση του έργου RU READY – Reduce, reUse and RecyclE Actions for cross borDer interplay

Εναρκτήρια συνάντηση του έργου RU READY – Reduce, reUse and RecyclE Actions for cross borDer interplay

21 Νοεμβρίου 2025
Η Δυτική Μακεδονία στο επίκεντρο των DESTINATION WEDDING PLANNERS – Επιτυχημένο FAM TRIP με καταξιωμένους επαγγελματίες του κλάδου

Η Δυτική Μακεδονία στο επίκεντρο των DESTINATION WEDDING PLANNERS – Επιτυχημένο FAM TRIP με καταξιωμένους επαγγελματίες του κλάδου

21 Νοεμβρίου 2025
Κοζάνη: Σύλληψη 32χρονης για κλοπή

Δυτική Μακεδονία: Συνελήφθησαν -3- άτομα, σε περιοχές της Κοζάνης και της Καστοριάς για ναρκωτικά

21 Νοεμβρίου 2025
φυσικο αεριο

Δήμος Βοΐου: Ξεκινούν οι αιτήσεις για την σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου στη Νεάπολη

21 Νοεμβρίου 2025
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Δήμος Βοΐου: Κλειστοί δρόμοι στις περιοχές Νεάπολης–Χειμερινού και Πλατανιάς–Βογατσικού λόγω έντονων καιρικών φαινομένων

21 Νοεμβρίου 2025
Στελέχη του Γραφείου Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας Κοζάνης πραγματοποίησαν δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των γυναικών

Στελέχη του Γραφείου Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας Κοζάνης πραγματοποίησαν δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των γυναικών

21 Νοεμβρίου 2025
Κοζάνη: Η επέτειος ίδρυσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών

Πρόγραμμα εορτασμού της Εθνικής Αντίστασης

21 Νοεμβρίου 2025
Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ημερίδα με θέμα «Ηλεκτρονικό Εμπόριο, E–shop & Social Media» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη  19 Νοεμβρίου 2025, στο Τραμπάντζειο Γυμνάσιο Σιάτιστας

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ημερίδα με θέμα «Ηλεκτρονικό Εμπόριο, E–shop & Social Media» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη  19 Νοεμβρίου 2025, στο Τραμπάντζειο Γυμνάσιο Σιάτιστας

21 Νοεμβρίου 2025
Γέφυρα Ζωής: Καλοκαιρινή 19η Αιμοδοσία του 2025

Γέφυρα Ζωής: 33η Αιμοδοσία στο γραφείο του Συλλόγου (Πρωινή)

21 Νοεμβρίου 2025
νοσοκομειο

Με οξεία ηπατική ανεπάρκεια ζευγάρι που έφαγε μανιτάρια

21 Νοεμβρίου 2025
Στο νοσοκομείο 12χρονη μετά από πτώση από ταράτσα

Νεκρό 13χρονο κοριτσάκι σε σχολείο – Πνίγηκε με την τροφή του

21 Νοεμβρίου 2025
γριπη βηχας

Τι να κάνετε για να μην αρρωστήσετε αν κάποιος φτερνιστεί ή βήξει πάνω σας

21 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΚΕ.Π.ΚΑ. Δυτικής Μακεδονίας – Για την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

sierafm by sierafm
15 Μαρτίου 2023
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
Κεπκα ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΕ.Π.ΚΑ.
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

15η ΜΑΡΤΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Δικαιωμάτων του Καταναλωτή (15 Μαρτίου), όπως αυτή καθιερώθηκε με απόφαση του ΟΗΕ το 1983, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή Δυτικής Μακεδονίας τονίζει την σημασία συμμετοχής του Καταναλωτή σε καταναλωτικές ενώσεις, για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των νέων φαινομένων και πρακτικών που μετέρχεται η σύγχρονη οικονομία. Μέσω της συμμετοχής μας ως ενεργοί καταναλωτές σε μία καταναλωτική ένωση είμαστε πιο ενημερωμένοι για τα δικαιώματα μας, ενημερωμένοι σχετικά με το ποιες πρακτικές είναι αθέμιτες και καταχρηστικές και τελικώς γινόμαστε πιο δυνατοί ως καταναλωτές αλλά και σωστοί στην συμπεριφορά μας έναντι των αντισυμ-βαλλομένων μας, της οικονομίας αλλά και του πορτοφολιού μας.

Τα βασικά καταναλωτικά δικαιώματα μας, που υπηρετεί το καταναλωτικό κίνημα και έχει ως σκοπό είναι:

– Ικανοποίηση των βασικών αναγκών.

– Δικαίωμα στην υγεία και στην ασφάλεια. Το  δικαίωμα προστασίας από την κυκλοφορία προϊόντος και την παροχή υπηρεσιών, που είναι επικίνδυνα για την υγεία και τη ζωή.

            –  Δικαίωμα στην ελεύθερη και αβίαστη επιλογή.

            – Δικαίωμα στην πληροφόρηση: Το δικαίωμα προστασίας κατά της παραπλανητικής διαφήμισης, καθώς και το δικαίωμα πρόσβασης σε πληροφορίες που είναι αναγκαίες για μια σωστή επιλογή.

            Με γνώμονα, όλα τα παραπάνω, ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς και να επαγρυπνά ακολουθώντας τις ταχύτατες οικονομικές αλλαγές, τους νέους τρόπους διαφήμισης, την ψηφιακή εποχή, τις συναλλαγές μέσω διαδικτύου με την χρήση νέων μέσων (e-banking, phone-banking κλπ) για να δύναται να αντιμετωπίσει εξελικτικά και διαφοροποιημένα τις νέες ανάγκες που απαιτεί η νέα εποχή.

            Η συμμετοχή μας σε μία καταναλωτική ένωση δεν έχει αποκλειστικό σκοπό, την αντιμετώπιση μίας αθέμιτης, στρεβλής πρακτικής, που τυχόν μας συνέβη προσωπικά, αυτό που κυρίως μας δίνει δύναμη είναι: η ενημέρωση μας για τα δικαιώματα μας, σε προληπτικό επίπεδο, ακριβώς για να αποφύγουμε τις εις βάρος μας παραπλανητικές και καταχρηστικές πρακτικές, που κάποιες φορές δεν γνωρίζουμε καν, ότι λαμβάνουν χώρα εις βάρος μας καθώς και  η παρακολούθηση της επικαιρότητας, για τυχόν ακολουθούμενες πρακτικές αισχροκέρδειας από εμπόρους, ώστε να πετύχουμε με  συνειδητοποιημένη καταναλωτική συμπεριφορά, να τις απομονώσουμε και να πλαισιώσουμε άλλες πρακτικές από εμπόρους, που σέβονται τα δικαιώματα μας. Τέλος, η συμμετοχή μας σε μία καταναλωτική ένωση, καταφέρνει τη μαζική και δυναμική αντίδραση στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας, ως καταναλωτών, σε νομοσχέδια που μας θίγουν ή που μας κατοχυρώνουν.

            Με την ενεργή συμμετοχή μας λοιπόν στις ενώσεις, καταφέρνουμε με ομαδική συνεργασία, συλλογικά, να διαμορφώσουμε πολιτικές και να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο μέλλον σε μία καθημερινότητα, που δύσκολα μπορεί, να παρακολουθήσει κάποιος, ως μονάδα.

            Επίσης, η ψηφιακή εποχή απαιτεί, να επαγρυπνούμε συνεχώς μιας και η τεχνολογία έχει μπει στην ζωή μας. Οι απάτες στα κοινωνικά δίκτυα πληθαίνουν κι όσοι χρησιμοποιούμε αυτά, για την ενημέρωση μας, την επικοινωνία μας, τις αγορές μας, οφείλουμε να είμαστε ενημερωμένοι για τους κινδύνους και τον τρόπο αντιμετώπισης τους, ώστε να είμαστε σε θέση κατ’ αρχήν να αντιληφθούμε μία απάτη και εν συνεχεία να την αποκρούουμε.

Μία χρήσιμη συμβουλή σε γενικό επίπεδο χρήσης των κοινωνικών δικτύων είναι να επαληθεύουμε, πάντοτε, το λογαριασμό και την ταυτότητα του προσώπου ή της εταιρείας, που είμαστε σε επαφή, πριν απαντήσουμε, σε κάποιο μήνυμα, πριν αγοράσουμε κάτι, πριν συμβληθούμε με αυτόν, οφείλουμε να ελέγχουμε προσεκτικά, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του αποστολέα, ή το URL, να επικοινωνούμε απευθείας με το πρόσωπο ή την εταιρεία ή ψάχνουμε την ιστοσελίδα τους, για να επιβεβαιώσουμε ότι είναι, πραγματικά, αυτοί που ισχυρίζονται ότι είναι. Κατά την χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μας προσέχουμε τα εισερχόμενα μηνύματα και κατατάσσουμε, όσα έχουν ύποπτη ή άγνωστη προέλευση στα ανεπιθύμητα, για να μην μπορούν, να μας ενοχλούν και να μας βομβαρδίζουν με παραπλανητικές διαφημίσεις, αποτρέποντας ταυτόχρονα την μετάδοση ιών μέσω αυτών στις συσκευές τεχνολογίας, που χρησιμοποιούμε (κινητά, υπολογιστές κλπ).

Επίσης, το φαινόμενο της ακρίβειας που πλήττει όλη την Ευρώπη, λόγω των δραματικών αυξήσεων τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου, συμπαρασύρει την αύξηση τιμών σε βασικά προϊόντα και υπηρεσίες, δημιουργώντας έτσι νέα δεδομένα για τους καταναλωτές, που ερχόμαστε αντιμέτωποι με μία νέα πραγματικότητα, αποδιδόμενη σήμερα στην ενεργειακή κρίση, που ακολουθεί την προηγούμενη υγειονομική παγκόσμια κρίση από την πανδημία του COVID-19 και την προηγούμενη οικονομική κρίση στην χώρα μας, που δεν άφησε κανέναν ανεπηρέαστο.  Τα μέτρα για την αντιμετώπιση αυτών των αυξήσεων είναι δυστυχώς ανεπαρκή, για να καταφέρουν, να αναχαιτίσουν αποτελεσματικά τις συνθήκες αισχροκέρδειας, που ευνοούνται σε τέτοιες περιπτώσεις και έτσι οι καταναλωτές ενωμένοι, καλούμαστε να βρούμε το σθένος, να ανταπεξέλθουμε και σ’ αυτές τις δυσμενείς συνθήκες. Τα κυβερνητικά μέτρα, όπως οι επιδοτήσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, τα βοηθήματα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στις πιο ευάλωτες εισοδηματικές κατηγορίες των πολιτών, το «καλάθι του νοικοκυριού», με πρόβλεψη χαμηλότερων τιμών σε συγκεκριμένα βασικά αγαθά, ώστε να είναι προσβάσιμα από όλους τους καταναλωτές ανεξαρτήτως εισοδήματος, επιδότηση επιτοκίων για την μερική κάλυψη της αύξησης αυτών, είναι μερικά βοηθήματα, που όμως δεν μπορούν να λειτουργήσουν αυτόνομα και να διορθώσουν τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, ακόμη κι αυτά ήταν απόλυτα αξιόπιστα. Προσφάτως, επιβλήθηκαν πρόστιμα σε τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ από το Υπουργείο Ανάπτυξης για παραβίαση του περιθωρίου κέρδους σε επίπεδα άνω του επιτρεπτού από τον νόμο για την αισχροκέρδεια σε προϊόντα «εντός αλλά και εκτός καλαθιού» αλλά και για παραβάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας για διαφορετική τιμή στο ράφι και διαφορετική τιμή στο ταμείο. Όμως, δεδομένου ότι οι έλεγχοι των εποπτικών αρχών δεν  επαρκούν, οι καταναλωτές πρέπει να διαθέτουμε γνώση των δικαιωμάτων μας, για να προβαίνουμε και οι ίδιοι σε ελέγχους κατά τις αγορές μας και συναλλαγές μας, να ενημερωνόμαστε για περιστατικά αισχροκέρδειας, να αντιδρούμε απομονώνοντας και μποϋκοτάροντας τέτοιες συμπεριφορές, για να προστατεύουμε αποτελεσματικά τα δικαιώματα μας  από τις παραβιάσεις, που λαμβάνουν χώρα υπό τέτοιες συνθήκες και αποδίδονται ως επί το πλείστον στην ακρίβεια.

            Οι καταναλωτές έχουμε δύναμη και όταν το καταλάβουμε μέσα από την ενεργή δράση μας σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο, θα μπορέσουμε αποτελεσματικά, να περιορίσουμε τις εις βάρος των δικαιωμάτων μας παραβιάσεις, να θέσουμε κανόνες και να ρυθμίσουμε την αγορά σε δικαιότερα επίπεδα.

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών Δυτικής Μακεδονίας αποσκοπεί στην ενδυνάμωση όλων των καταναλωτών, στέκεται στο πλευρό σας, προκειμένου να είστε σε θέση να λαμβάνετε σωστές αποφάσεις και να προστατεύεστε από παραπλανητικές και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές αλλά και από μη ασφαλή προϊόντα. Λειτουργεί εβδομαδιαίως, τις ημέρες Τρίτη και Παρασκευή και ώρες 10:00-12:30 και είναι στην διάθεση των καταναλωτών για ενημέρωση, συμβουλή και διαχείριση καταγγελιών προς αντιμετώπιση προβλημάτων της αγοράς. Δεχόμαστε τις καταγγελίες σας και ενεργούμε με σκοπό την δικαίωση σας. Ζητούμε την συμμετοχή σας με την εκδήλωση ενδιαφέροντος εγγραφής μέλους και ανανέωσης της ετήσιας συνδρομής σας, πόροι που συνιστούν την μοναδική πηγή εσόδων για την λειτουργία του γραφείου μας και αποτελούν το εχέγγυο της ανεξαρτησίας μας, προκειμένου να έχουμε φωνή, για να σας υπερασπιζόμαστε και να είμαστε εδώ, για να σας ενημερώνουμε και να διεκδικούμε μαζί ένα δικαιότερο μέλλον.

Previous Post

Καρδιά – Εξετάσεις: Πέντε τιμές που δείχνουν ότι λειτουργεί ρολόι

Next Post

Άλλοι τρεις νυν Πρόεδροι, υποψήφιοι με το Χρήστο Ζευκλή

Next Post

Άλλοι τρεις νυν Πρόεδροι, υποψήφιοι με το Χρήστο Ζευκλή

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Εναρκτήρια συνάντηση του έργου RU READY – Reduce, reUse and RecyclE Actions for cross borDer interplay
  • Η Δυτική Μακεδονία στο επίκεντρο των DESTINATION WEDDING PLANNERS – Επιτυχημένο FAM TRIP με καταξιωμένους επαγγελματίες του κλάδου
  • Δυτική Μακεδονία: Συνελήφθησαν -3- άτομα, σε περιοχές της Κοζάνης και της Καστοριάς για ναρκωτικά
  • Δήμος Βοΐου: Ξεκινούν οι αιτήσεις για την σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου στη Νεάπολη
  • Δήμος Βοΐου: Κλειστοί δρόμοι στις περιοχές Νεάπολης–Χειμερινού και Πλατανιάς–Βογατσικού λόγω έντονων καιρικών φαινομένων

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr