Μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα που θα μπορεί να λειτουργήσει ως εξ αποστάσεως φροντιστήριο για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σκοπεύει να λανσάρει στις αρχές του επόμενου έτους (πιθανότατα τον Φεβρουάριο του 2024) το υπουργείο Παιδείας.
Στόχος, η νέα ψηφιακή πύλη να αποτελέσει «το gov.gr της εκπαίδευσης», όπως χαρακτηριστικά δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, παρέχοντας πληθώρα εκπαιδευτικών επιλογών στους μαθητές ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας ή οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς τους.
Η είσοδος στη διαδικτυακή διδακτική πύλη του υπουργείου Παιδείας θα είναι ελεύθερη για όλους και όλες, όμως εκτιμάται ότι σε μεγαλύτερο βαθμό θα χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες δυσπρόσιτων περιοχών της χώρας, στις οποίες δεν υπάρχουν φροντιστήρια.
Μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα που θα μπορεί να λειτουργήσει ως εξ αποστάσεως φροντιστήριο για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σκοπεύει να λανσάρει στις αρχές του επόμενου έτους (πιθανότατα τον Φεβρουάριο του 2024) το υπουργείο Παιδείας.
Στόχος, η νέα ψηφιακή πύλη να αποτελέσει «το gov.gr της εκπαίδευσης», όπως χαρακτηριστικά δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, παρέχοντας πληθώρα εκπαιδευτικών επιλογών στους μαθητές ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας ή οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς τους.
Η είσοδος στη διαδικτυακή διδακτική πύλη του υπουργείου Παιδείας θα είναι ελεύθερη για όλους και όλες, όμως εκτιμάται ότι σε μεγαλύτερο βαθμό θα χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες δυσπρόσιτων περιοχών της χώρας, στις οποίες δεν υπάρχουν φροντιστήρια.
Δεύτερο βήμα στην ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας θα αποτελέσει η ζωντανή μετάδοση μαθημάτων της Γ’ Λυκείου, μια λειτουργία που θα απευθύνεται στους μαθητές που προετοιμάζονται για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Θα πρόκειται για μια «ζωντανή» εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δεν θα αφορά βιντεοσκοπημένα μαθήματα αλλά σε πραγματικό χρόνο διδασκαλία από εκπαιδευτικούς.
Ετσι, με τη συμπερίληψη και της Γ’ Λυκείου πλέον όλο το υλικό που διαθέτει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα έχει μεταφερθεί και σε ψηφιακή μορφή.
«Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια ψηφιακή πύλη υλικού, υπό την αιγίδα του ΙΕΠ, η οποία θα προσφέρει στον μαθητή τη δυνατότητα να απορροφήσει την ύλη με πολλαπλούς τρόπους, επιλέγοντας αυτόν που ταιριάζει καλύτερα στον ίδιο», συνεχίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης.
Θα υπάρχει, όμως, και ένα τρίτο επίπεδο που θα αφορά τη δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων προς τους καθηγητές.
Αυτό, κατά τον υπουργό Παιδείας, θα αποτελέσει το τελευταίο χρονικά στάδιο ανάπτυξης της πλατφόρμας, καθώς υπάρχουν πολλά τεχνικά και άλλα ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν ώστε να κυλά ομαλά η διαδικασία των ερωταπαντήσεων.
Η λογική, πάντως, βάσει και του σχεδιασμού του αρμόδιου υπουργείου, είναι η πλατφόρμα να οικοδομηθεί σε «ορόφους», με κάθε έναν εξ αυτών, όταν ολοκληρώνεται, να παραδίδεται προς χρήση.
«Δεν θα περιμένουμε να κατασκευάσουμε τον 20ό όροφο ώστε να παραδώσουμε την πλατφόρμα όταν θα είναι έτοιμοι και οι 20. Αντιθέτως, θα παραδίδεται «όροφο-όροφο»».
Η είσοδος στη διαδικτυακή διδακτική πύλη του υπουργείου Παιδείας θα είναι ελεύθερη για όλους και όλες, όμως, εκτιμάται ότι σε μεγαλύτερο βαθμό θα χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες δυσπρόσιτων περιοχών της χώρας, στις οποίες δεν υπάρχουν φροντιστήρια ή άλλες εναλλακτικές επιλογές ενισχυτικής διδασκαλίας.
Και στις πόλεις, όμως, στόχος είναι η νέα διαδικτυακή πύλη να προσφέρει μια εναλλακτική λύση στις οικογένειες που παλεύουν να αντεπεξέλθουν στο κόστος των φροντιστηρίων.
Η εξέλιξη
Προοπτικά, το ψηφιακό αυτό φροντιστήριο θα μπορούσε να μετατραπεί σε μια ευρύτερη πλατφόρμα ενημέρωσης των μαθητών.
Ετσι, για παράδειγμα, σύντομα επεξηγηματικά βίντεο θα μπορούσαν να προσφέρουν στους νέους και στις νέες μια αδρή εικόνα για τις διάφορες κατηγορίες επαγγελμάτων, στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Προς τούτο, όπως σημειώνει ο υπουργός Παιδείας, αποτελεί στοίχημα η πλατφόρμα να είναι άρτια τόσο από αισθητικής όσο και από λειτουργικής άποψης.
Ως μια ψηφιακή πλατφόρμα ενισχυτικής διδασκαλίας – η οποία θα παρέχει δυνατότητες σύγχρονης αλλά και ασύγχρονης εκπαίδευσης – είχε περιγράψει προ ημερών σε τηλεοπτική του συνέντευξη (ΕΡΤ) τη νέα εκπαιδευτική πύλη και ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Κατσαρός.
Η ασύγχρονη εκπαίδευση θα αφορά καλά επιμελημένα, βιντεοσκοπημένα μαθήματα στα οποία θα μπορεί να ανατρέχει κάθε μαθητής οποιαδήποτε στιγμή, είχε σημειώσει στην ίδια συνέντευξη ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, αναφέροντας παράλληλα ότι όσον αφορά τη διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο, θα δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων από εκπαιδευτικό.
Στη διαδικασία αυτή, οι μαθητές θα λαμβάνουν περισσότερες πληροφορίες και επιπλέον εξηγήσεις, που θα προστίθενται στις γνώσεις που αποκομίζουν κατά την κυρίως εκπαιδευτική διαδικασία, στις αίθουσες διδασκαλίας.
«Πρόκειται για μια πλατφόρμα που θα δίνει την ευκαιρία της αλληλεπίδρασης» είχε υπογραμμίσει ο Γιάννης Κατσαρός, συμπληρώνοντας ότι οι μαθητές θα μπορούν να προβαίνουν ακόμα και σε αυτοαξιολόγηση, κάνοντας τεστ που θα τους επιτρέπουν να διαπιστώσουν σε τι επίπεδο βρίσκονται στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Πηγή: Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ»