Αυτό το φίλτρο είναι το αντίστοιχο του καταλύτη που έχουν τα μοντέλα βενζίνης. Πολλές φορές το συγκεκριμένο φίλτρο «μπουκώνει», βγαίνει off και χρειάζεται αντικατάσταση με το κόστος να είναι τεράστιο. Πολλοί ιδιοκτήτες φοβούμενοι το μεγάλο κόστος αντικατάστασης επιλέγουν να το αφαιρούν εντελώς κάνοντας το ΙΧ τους απολύτως ρυπογόνο.
Θεωρητικά θα έπρεπε η ύπαρξη του DPF και η ορθή λειτουργία του να ελέγχεται όταν το αυτοκίνητο πηγαίνει για περιοδικό έλεγχο σε κάποιο ΚΤΕΟ. Ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει ή γίνεται πλημμελώς.
Το υπουργείο μεταφορών θέλει να γίνεται πιο λεπτομερής και επισταμένος έλεγχος του DPF. Αν και ο σχετικός νόμος τέθηκε για πρώτη φορά σε δημόσια διαβούλευση τον Φεβρουάριο του 2023, η έναρξη ισχύος έχει οριστεί για την 1η Ιανουαρίου του 2025. Από αυτήν την ημερομηνία και μετά, τα ΚΤΕΟ θα εντοπίζουν τα αυτοκίνητα diesel που έχουν «ξηλωμένο» DPF. Σε αυτό το ενδεχόμενο, το αυτοκίνητο θα κόβεται και θα περνάει από επανέλεγχο αφού τοποθετήσει ένα λειτουργικό φίλτρο DPF.
Πηγή: dikaiologitika.gr