Το σχέδιο για την ενοποίηση όλων των υπηρεσιών της δημόσιας διοίκησης σε μία ψηφιακή πύλη. Θα δημιουργηθούν ενιαία προφίλ για πολίτες και επιχειρήσεις που θα περιλαμβάνουν όλο το ιστορικό συναλλαγών με κρατικούς φορείς, όπως το Taxis, ο ΕΦΚΑ και το Κτηματολόγιο.
Σε νέα εποχή περνά η δημοφιλέστερη δημόσια ψηφιακή πλατφόρμα της χώρας, το gov.gr, η οποία ξεκίνησε προσφέροντας αρχικά 500 ψηφιακές υπηρεσίες και σήμερα περιλαμβάνει συνολικά 2.036. Η επόμενη ημέρα του gov.gr θα δίνει τη δυνατότητα σε πολίτες και επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο από μία και μόνο ιστοσελίδα, ενώ θα έχουν και το δικό τους προσωπικό προφίλ.
Το έργο αναβάθμισης θα κοστίσει 69,4 εκατ. ευρώ και η νέα πλατφόρμα θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του 2026. Στόχος είναι ο πολίτης να αντιμετωπίζεται από τη δημόσια διοίκηση με ενιαίο τρόπο -όπου και αν απευθύνεται- και αντιστοίχως η δημόσια διοίκηση να έχει συνολική εικόνα του πολίτη.
Επιπλέον, στη δημόσια διοίκηση θα παρασχεθούν εργαλεία ώστε να αναπτύσσουν ψηφιακές υπηρεσίες νέας γενιάς, χωρίς να χρειάζονται ειδικοί πληροφορικής για να γράφουν κώδικα (no code υπηρεσίες).
Ενδεικτικό είναι ότι το «Σπίτι μου II» αποτελεί την πρώτη υπηρεσία που διατίθεται παραγωγικά από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο πλαίσιο του έργου «Σχεδιασμός, υλοποίηση, θέση και υποστήριξη της παραγωγικής λειτουργίας της ενιαίας ψηφιακής υποδομής για την εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων (CRM)», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Το μεγάλο «στοίχημα» για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να βελτιώσει ουσιαστικά την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι το gov.gr κατέκτησε για δεύτερη φορά τη δεύτερη θέση μεταξύ 74 εταιρειών και οργανισμών από 11 διαφορετικούς κλάδους, ως προς την εμπειρία του χρήστη. To gov.gr υποδέχθηκε το 2025 με 2.025 ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ ήδη από το πρώτο δεκαπενθήμερο του νέου έτους έχει ξεπεράσει τις 2.036, προσθέτοντας περίπου μία με μιάμιση νέα υπηρεσία την ημέρα.
Νέο οικοσύστημα
Στο νέο gov.gr, πολίτες και επιχειρήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούν ένα σημαντικό μέρος των συναλλαγών τους με το Δημόσιο ηλεκτρονικά, από παντού, οποτεδήποτε και για οτιδήποτε έχει σχέση με τη δημόσια διοίκηση. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρά στην κατεύθυνση εξασφάλισης της δυνατότητας της δημόσιας διοίκησης να υιοθετήσει πλήρως κουλτούρα πολιτο-κεντρικής εξυπηρέτησης σε όλο το εύρος του πολυκαναλικού συστήματος εξυπηρέτησης. Με τη νέα ενιαία πλατφόρμα θα επιτευχθούν:
- Η δημιουργία και η τήρηση σε ένα και μόνο σύστημα μιας ενιαίας και ολοκληρωμένης εικόνας του συναλλασσόμενου φυσικού/νομικού προσώπου και της σχέσης του με το Δημόσιο, ανεξάρτητα από το συγκεκριμένο πληροφοριακό σύστημα ή το κανάλι επικοινωνίας που απαιτείται για τις συναλλαγές του με τον εκάστοτε φορέα της δημόσιας διοίκησης (π.χ. Taxis, e-ΕΦΚΑ, Κτηματολόγιο κ.λπ.). Αντίστοιχα, η δημόσια διοίκηση θα έχει συγκεντρωμένες σε ένα σημείο όλες τις αλληλεπιδράσεις του με το Δημόσιο, δηλαδή ερωτήματα, αιτήματα, υποθέσεις του συναλλασσομένου, ανεξαρτήτως του εκάστοτε καναλιού επικοινωνίας (τηλέφωνο, φυσική παρουσία, μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.ά.) ή φορέα εξυπηρέτησης.
- Η αντικειμενική βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των ωφελούμενων συνεργαζόμενων φορέων προς τους τελικούς αποδέκτες τους, πολίτες και επιχειρήσεις, καθώς η ψηφιακή υποδομή εξυπηρέτησης θα διευκολύνει την ταχύτερη και συνεπέστερη διεκπεραίωση των αιτημάτων των συναλλασσομένων.
- Η βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του πολίτη. Ο πολίτης θα σταματήσει να προσκομίζει διαρκώς έγγραφα που έχει καταθέσει στο παρελθόν σε άλλες υπηρεσίες, ενώ η ολοκλήρωση μιας συναλλαγής δεν θα προϋποθέτει πλέον την κατανόηση της δομής και του τρόπου λειτουργιών των εμπλεκόμενων φορέων του Δημοσίου.
- Η αύξηση της διαφάνειας, η προώθηση της καινοτομίας και η εξασφάλιση της ακώλυτης πρόσβασης του πολίτη σε δεδομένα της ευρύτερης δημόσιας διοίκησης.
- Η βελτίωση της παραγωγικότητας του Δημοσίου μέσω της υποστήριξης των φορέων κατά την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων και πολιτών και η αύξηση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των πόρων που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
- Η διευκόλυνση της υλοποίησης ψηφιακών υπηρεσιών. Μέσα από το περιβάλλον ανάπτυξης και ψηφιακής λειτουργίας υπηρεσιών, το οποίο θα παρέχει τα απαραίτητα πρότυπα, πλατφόρμες και εργαλεία για την αξιοποίηση της ενιαίας ψηφιακής υποδομής και εντέλει την αύξηση ποιότητας, θα επιτευχθεί αύξηση της ταχύτητας και μείωση του κόστους δημιουργίας νέων ψηφιακών υπηρεσιών.
Παραγωγικότητα του Δημοσίου
Για τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην καθημερινότητα των πολιτών μιλά στην «R» ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, κάνοντας λόγο για ένα σύστημα χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια.
«Το gov.gr ξεπέρασε ήδη τις 2.036 υπηρεσίες, απλουστεύοντας την καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων. Με την υλοποίηση της ενιαίας ψηφιακής υποδομής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων, το CRM, περνάμε στην επόμενη μέρα για το gov.gr και βελτιώνουμε περαιτέρω την εμπειρία των πολιτών. Στόχος είναι οι πολίτες να εξυπηρετούνται ψηφιακά από παντού, οποτεδήποτε και σχετικά με οτιδήποτε αφορά τη δημόσια διοίκηση», δηλώνει ο Δ. Παπαστεργίου και συμπληρώνει: «Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση, καθώς θα διαθέτουμε πια μια ολοκληρωμένη εικόνα των συναλλασσόμενων προσώπων με το Δημόσιο, ανεξάρτητα από τα συστήματα ή τα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιούν. Η ύπαρξη ενός ψηφιακού σημείου επαφής των πολιτών και των επιχειρήσεων με το κράτος συνεπάγεται την άμεση, γρήγορη, χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια εξυπηρέτησή τους, ενώ παράλληλα ενισχύει την παραγωγικότητα του Δημοσίου».
Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Realnews
Του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ – ΠΗΓΗ: Realnews