• Latest
gov.gr, υπολογιστης

Πώς οι πολίτες θα αξιολογούν το Δημόσιο – Υλοποιείται η νέα πλατφόρμα, πότε παρουσιάζεται

25 Απριλίου 2025
ΕΠΣ Κοζάνης: Τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες του Σαββατοκύριακου 21-22/12/2024

Γ’ Εθνική – 2ος όμιλος: Δύσκολη Κυριακή για Εορδαϊκό και Κοζάνη

23 Νοεμβρίου 2025
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Και ο Δήμος Καστοριάς σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας

23 Νοεμβρίου 2025
Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Γαλατινής

Σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών Γαλατινής: Βρέθηκε ο τυχερός

23 Νοεμβρίου 2025
Τα πρώτα χιόνια στα ορεινά της Καστοριάς. Βίντεο

Τα πρώτα χιόνια στα ορεινά της Καστοριάς. Βίντεο

23 Νοεμβρίου 2025
Θάφτηκε στο νερό το Γεφύρι του Πασά. Βίντεο

Θάφτηκε στο νερό το Γεφύρι του Πασά. Βίντεο

23 Νοεμβρίου 2025
Κλειστή η Εθνική Οδός Κοζάνης Λάρισας, λόγω κατολίσθησης

Ανοιχτός ο δρόμος Κοζάνης- Λάρισας. Απομακρύνθηκαν τα φερτά υλικά από την κατολίσθηση

23 Νοεμβρίου 2025
ΚΑΙΡΟΣ ΒΡΟΧΗ

Καιρός: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες σε όλη τη χώρα – Πέφτει η θερμοκρασία

23 Νοεμβρίου 2025
Σε κρίσιμη αλλά σταθερή κατάσταση το ζευγάρι που έπαθε δηλητηρίαση από μανιτάρια στην Έδεσσα

Σε κρίσιμη αλλά σταθερή κατάσταση το ζευγάρι που έπαθε δηλητηρίαση από μανιτάρια στην Έδεσσα

23 Νοεμβρίου 2025
ΑΔΕΔΥ

Συγκρότηση της  Εκτελεστικής Γραμματείας του Ν. Τ. ΑΔΕΔΥ Κοζάνης

23 Νοεμβρίου 2025
IRIS, κινητο

IRIS: Αυξάνονται τα όρια – Πληρωμές σε βενζινάδικα και ταξί

22 Νοεμβρίου 2025
Καστοριά: Ο Δήμος Νεστορίου κηρύχθηκε σε Κατάσταση Εκτάκτου Ανάγκης

Καστοριά: Ο Δήμος Νεστορίου κηρύχθηκε σε Κατάσταση Εκτάκτου Ανάγκης

22 Νοεμβρίου 2025
Γρεβενά: Φωτιά σε πολυώροφη οικοδομή – Απεγκλωβίστηκαν πέντε άτομα

Γρεβενά: Φωτιά σε πολυώροφη οικοδομή – Απεγκλωβίστηκαν πέντε άτομα

22 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Κυριακή, 23 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Πώς οι πολίτες θα αξιολογούν το Δημόσιο – Υλοποιείται η νέα πλατφόρμα, πότε παρουσιάζεται

sierafm by sierafm
25 Απριλίου 2025
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
gov.gr, υπολογιστης
0
SHARES
17
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Γκάζι για την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες πατά η κυβέρνηση, με την πλατφόρμα που έχουν ετοιμάσει τα υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης να είναι έτοιμη προς παρουσίαση προς το τέλος Απριλίου.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη προ εβδομάδων στο υπουργείο Εσωτερικών είχε προαναγγελθεί ότι θα δρομολογηθεί άμεσα η δυνατότητα οι πολίτες να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες και πλέον φαίνεται ότι αυτό θα γίνει τόσο για τις υπηρεσίες με τις οποίες οι πολίτες έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο όσο και για τις υπηρεσίες με τις οποίες δεν υπάρχει άμεση επαφή.

Πώς οι πολίτες θα αξιολογούν το Δημόσιο - Υλοποιείται η νέα πλατφόρμα, πότε παρουσιάζεται

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν στο «ΘΕΜΑ» ότι έπειτα από σημαντικές παρεμβάσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί, όπως οι εφαρμογές του gov.gr για την ψηφιοποίηση του κράτους, η εφαρμογή του Wallet, οι ψηφιακές εφαρμογές για τον έλεγχο της φοροδιαφυγής και το «112», σειρά έχει η αξιολόγηση με τη συνδρομή των πολιτών. Στόχος, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, είναι η αξιολόγηση να συμβάλει περισσότερο στη λογοδοσία και την καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης ανάμεσα στους πολίτες και το κράτος.

Η φόρμουλα

Σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους που έχουν γνώση του σχεδιασμού, στο νέο σύστημα αξιολόγησης θα συμμετάσχουν περίπου 4 εκατομμύρια πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Με βάση το νέο σύστημα, οι δημόσιοι φορείς θα διαχωρίζονται σε αυτούς που προσφέρουν υπηρεσίες πρόσωπο με πρόσωπο, όπως τα ΚΕΠ, και σε αυτούς που λειτουργούν χωρίς την άμεση επαφή, όπως οι υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων.

Για τις αποκαλούμενες «μετωπικές» υπηρεσίες, που απαιτούν επαφή πρόσωπο με πρόσωπο, ο χρήστης της εκάστοτε υπηρεσίας θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο έναν ειδικό σύνδεσμο, ο οποίος θα οδηγεί σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Απαντώντας στις ερωτήσεις θα έχει τη δυνατότητα να βαθμολογεί την υπηρεσία αλλά και να αξιολογεί τη διαδικασία εξυπηρέτησης με βάση την εμπειρία του.

Για τις υπόλοιπες υπηρεσίες ο σχεδιασμός προβλέπει να στέλνεται ερωτηματολόγιο ανά εξάμηνο, πιθανώς κάθε Μάιο και κάθε Νοέμβριο, χτίζοντας σταδιακά μια βάση δεδομένων για όλες τις αξιολογούμενες υπηρεσίες. Με βάση αυτόν τον τρόπο αξιολόγησης θα εντοπίζονται υπηρεσίες ή διαδικασίες που έχουν χαμηλή βαθμολογία, ενώ θα προκύπτει και γιατί οι πολίτες βάζουν χαμηλό βαθμό στην παρεχόμενη υπηρεσία και έτσι η Πολιτεία θα μπορεί να σχεδιάζει στοχευμένες βελτιώσεις. Πέραν του κεντρικού κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει και ψηφιακές υπηρεσίες.

Η αξιολόγηση με τη συνδρομή των πολιτών αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη «μέτρηση ικανοποίησης» (κατά τα πρότυπα των ερευνών κοινής γνώμης) που έχει γίνει ποτέ ως προς τις δημόσιες υπηρεσίες. Παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα ανάλυσης των αποτελεσμάτων ανά αξιολογούμενη υπηρεσία, ανά χωρική περιοχή (δήμο, περιφέρεια, ακόμα και ανά ταχυδρομικό κώδικα) και ανά ηλικιακή ομάδα.

Νέο σύστημα

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το σύστημα που θα δρομολογηθεί επιφέρει μια ουσιαστική «αλλαγή παραδείγματος» στην αξιολόγηση του Δημοσίου που μέχρι πρότινος είχε ως αποτέλεσμα πρακτικά το 98% των δημοσίων υπαλλήλων να αξιολογείται στην κατηγορία του άριστου ή του πολύ επαρκούς. Το σημείο τομής εντοπίζεται το 2023, όταν εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το νέο σύστημα αξιολόγησης, το οποίο από φέτος αναμένεται να βελτιωθεί με τη συμμετοχή των πολιτών. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις 166.350 αξιολογήσεις που υποβλήθηκαν, 54.650 υπάλληλοι χαρακτηρίστηκαν αρχικά ως υψηλής απόδοσης, ενώ από την επανεξέταση που έγινε με εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης κρίθηκε ότι περισσότεροι από 39.000 εξ αυτών δεν πληρούν τελικά τα κριτήρια υψηλής απόδοσης.

Η αξιολόγηση από τους πολίτες μπαίνει ως επιπλέον φίλτρο, προκειμένου να γίνεται ακριβέστερη διάγνωση των προβληματικών πεδίων και λειτουργιών του δημόσιου τομέα. Στην κυβέρνηση γνωρίζουν άλλωστε καλά ότι για χρόνια η κοινωνία δυσπιστεί απέναντι στην αξιολόγηση του Δημοσίου, συνεπώς εκτιμούν ότι είναι στο χέρι της κυβέρνησης να πείσει ότι μπορεί να επιφέρει αποτελεσματικές τομές στη λειτουργία του. Κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν επιπρόσθετα ότι υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα από τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τις υπηρεσίες του gov.gr.

Ψηφιακά εργαλεία

Πιο συγκεκριμένα, το gov.gr προσφέρει σήμερα 2.168 υπηρεσίες ψηφιακά και εμπλουτίζεται τακτικά. Σχεδόν 8,7 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες έχουν χρησιμοποιήσει την κεντρική κυβερνητική πύλη, δηλαδή η συντριπτική πλειονότητα του πληθυσμού, ενώ τα έγγραφα που έχουν εκδοθεί και οι δηλώσεις που έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά ανέρχονται σε 342,7 εκατομμύρια. Η πιο δημοφιλής υπηρεσία είναι αυτή της έκδοσης υπεύθυνης δήλωσης, με πάνω από 30 εκατομμύρια διεκπεραιωμένες ψηφιακές πράξεις, ενώ ακολουθούν η χορήγηση εξουσιοδότησης (πάνω από 7,2 εκατομμύρια) και η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου (σχεδόν 8,7 εκατομμύρια). Το ενδιαφέρον και η εξοικείωση των πολιτών με το gov.gr αντικατοπτρίζονται και στην ευρεία χρήση του βοηθού Τεχνητής Νοημοσύνης, του mAIgov, που έχει κληθεί να απαντήσει σε 2,1 εκατομμύρια ερωτήματα έως σήμερα.

Για το Wallet, εν τω μεταξύ, τα στοιχεία δείχνουν πως έχει χρησιμοποιηθεί για περισσότερες από 1,4 εκατομμύρια ταυτοποιήσεις ψηφιακών εισιτηρίων για είσοδο σε γήπεδα, ενώ οι ταυτότητες που έχουν αποθηκευτεί στα προσωπικά ηλεκτρονικά πορτοφόλια πολιτών υπερβαίνουν τα 4,2 εκατομμύρια.

Κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν ότι σήμερα είναι σε φάση υλοποίησης ψηφιακό εργαλείο που θα προσφέρει δυνατότητα επικοινωνίας μέσω βιντεοκλήσης, chat και κειμένου σε πραγματικό χρόνο, μέσω site. Εχει επίσης υπογραφεί σύμβαση για την ανάπτυξη εφαρμογής για έξυπνα κινητά τηλέφωνα, που θα είναι διαθέσιμη το 2026. Παράλληλα, το σύστημα ειδοποιήσεων βελτιώνεται τακτικά, ενώ αναβαθμίζεται και συμπληρωματική υπηρεσία όπου πολίτες θα μπορούν να εγγράφονται ώστε να λαμβάνουν μηνύματα, κλήσεις ή email για πολλές περιοχές, ακόμα κι αν δεν βρίσκονται εκεί (π.χ. σχετικά με την κύρια κατοικία στην Αττική και το εξοχικό τους σε κάποιο νησί).

Πηγή
Tags: GOV.GRΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΔΗΜΟΣΙΟΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Previous Post

Στοχευμένοι αστυνομικοί έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν κατά το τελευταίο 24ωρο στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Next Post

Σιάτιστα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πλατεία Γεράνειας τη Δευτέρα 28 Απριλίου

Next Post

Σιάτιστα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πλατεία Γεράνειας τη Δευτέρα 28 Απριλίου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Γ’ Εθνική – 2ος όμιλος: Δύσκολη Κυριακή για Εορδαϊκό και Κοζάνη
  • Και ο Δήμος Καστοριάς σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
  • Σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών Γαλατινής: Βρέθηκε ο τυχερός
  • Τα πρώτα χιόνια στα ορεινά της Καστοριάς. Βίντεο
  • Θάφτηκε στο νερό το Γεφύρι του Πασά. Βίντεο

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr