Μετά τον ιδιωτικό τομέα, η ψηφιακή κάρτα αναμένεται να εφαρμοστεί και στο Δημόσιο. Η ψηφιακή κάρτα, θα εφαρμοστεί κατά πάσα πιθανότητα στις αρχές του 2026 και θα περιέχει το πλήρες υπηρεσιακό προφίλ του εργαζομένου, αλλά θα παρακολουθεί και το ωράριο όπου θα εισέρχεται στην εργασία του.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» το μέτρο θα εφαρμοστεί σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους από το 2026. Η τήρηση του ωραρίου θα γίνεται με ηλεκτρονικό σύστημα. Επίσης για την διευκόλυνση των υπαλλήλων διευρύνεται η ώρα προσέλευσης από τις 7.00 π.μ μέχρι τις 9.00 π.μ.
Σύμφωνα με πληροφορίες σε κάθε δημόσιο θα χορηγηθεί μια ατομική κάρτα, η οποία θα περιέχει το πλήρες υπηρεσιακό προφίλ κάθε δημοσίου υπαλλήλου, αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή στις αρχές του 2026.
Η κάρτα αυτή θα μπορεί να χρησιμοποιείται για τη διαχείριση των αναρρωτικών απουσιών, των αδειών και ταυτόχρονα την παρακολούθηση του ωραρίου των υπαλλήλων. Στόχος είναι να ελέγχονται τόσο οι υπερωρίες, όσο και οι απουσίες – «κοπάνες» των δημοσίων υπαλλήλων από τις υπηρεσίες τους.
Πηγές του υπουργείου Εσωτερικών αναφέρουν ότι διασύνδεση του συστήματος προκειμένου να καταγράφεται η ώρα προσέλευσης και η ώρα αποχώρησης των δημοσίων υπαλλήλων, δεν σημαίνει αυστηροποίηση του ωραρίου. Αντίθετα, η εφαρμογή του συστήματος θα δώσει τη δυνατότητα να γίνουν προσαρμογές εφόσον είναι αναγκαίες ή εφικτές για την καλύτερη λειτουργία μιας υπηρεσίας σε συνδυασμό με τις ανάγκες των υπαλλήλων.