Τώρα ο υπουργός Παιδείας θεωρεί ότι η συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιανουαρίου θα είναι προαιρετική με… μπόνους 1%! – Κόντρα σε υψηλούς τόνους και με την ΟΛΜΕ.
Το ράβε – ξήλωνε του υπουργείου Παιδείας στο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ συνεχίζεται. Πριν καλά – καλά περάσουν λίγα εικοσιτετράωρα από την ανακοίνωση του σχεδίου – τέρατος για τις πανελλαδικές εξετάσεις, που δεν καταργούνται, όπως υποσχόταν ο πρωθυπουργός, αλλά διπλασιάζονται και βαφτίζονται «κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις», ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου έσπευσε με δηλώσεις του να κάνει ένα βήμα πίσω, ισχυριζόμενος ότι η συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις του Ιανουαρίου «θεωρεί» ότι θα είναι προαιρετική.
Επιβεβαιώνοντας, έτσι, με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την προχειρότητα του σχεδιασμού και την τρικυμία που επικρατεί στο υπουργείο Παιδείας, που δεν είναι σε θέση ακόμα να ενημερώσει συγκεκριμένα τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς για το περιεχόμενο του νέου συστήματος που προωθείται.
«Εγώ θα έλεγα να το πάρουν όλοι οι μαθητές. Αν τώρα κάποιοι μαθητές πουν, “εγώ δεν το θέλω και θέλω να πάω κατευθείαν τον Ιούνιο”, θεωρώ ότι θα έχουν το δικαίωμα να το κάνουν. Αλλά να με θυμηθείτε και καταλαβαίνετε πώς το λέω αυτό, ότι παιδαγωγικά θα το αγκαλιάσουν όλοι», δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας στον RealFM ο κ. Γαβρόγλου στο ερώτημα αν η συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις του Ιανουαρίου θα είναι υποχρεωτική ή μπορεί να είναι και προαιρετική.
Και πρόσθεσε: «Με την ευθύνη του μαθητή προφανώς μπορεί να είναι προαιρετική η συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιανουαρίου. Θέλω να είναι σαφές το εξής: Αυτά όλα έχουν μέσα τους και μία παιδαγωγική διάσταση. Αρα το θέμα είναι να πειστεί, ο μαθητής, οι γονείς και κυρίως οι εκπαιδευτικοί ότι πρέπει να καλλιεργήσουμε την εκπαιδευτική διάσταση. Το προαιρετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι εγγενές στοιχείο της πρότασής μας. Εμείς όμως λέμε ότι με το να πας έχεις πάρα πολλά θετικά. Εχεις όπλο για τον Ιούνιο».
Με άλλα λόγια, ο υπουργός ξηλώνει το σχέδιο για το νέο εισαγωγικό σύστημα πριν ακόμα το θέσει σε δημόσια διαβούλευση, σε μια προσπάθεια να μετριάσει το σάλο από τις διπλές πανελλαδικές. Την ίδια ώρα, όμως, με άλλες δηλώσεις του, υποστήριξε ότι «πρέπει να βρούμε σε τι βαθμό θα παίζει ρόλο η μη συμμετοχή. Επειδή όμως, υπάρχουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις, ο προφορικός βαθμός, η συνολική συμμετοχή του μαθητή και η δημιουργική – ερευνητική εργασία, με χαρτί και μολύβι βλέπουμε ότι τελικά οι κλειστού τύπου πανελλαδικές εξετάσεις, θα αποτελούν ένα απειροελάχιστο ποσοστό. Μπορεί και να υπολογίζεται στο 1%».
Από την άλλη, ο Κ. Γαβρόγλου προανήγγειλε και τη θέσπιση, αντί βάσεων, βαθμολογικών ορίων για την εισαγωγή στις σχολές ή τα τμήματα, επιτείνοντας το αλαλούμ που έχει προκληθεί.
Κόντρα υπουργείου – ΟΛΜΕ
Εν τω μεταξύ, κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και του προέδρου της ΟΛΜΕ, με αφορμή τις δηλώσεις του για το νέο σύστημα εξετάσεων.
Το υπουργείο κάλεσε τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Νίκο Παπαχρήστο «να ανακαλέσει τις προσβλητικές δηλώσεις – προβλέψεις του για τους εκπαιδευτικούς που εκπροσωπεί» και ανέφερε: «Δεν είναι δυνατόν ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ να υποστηρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί «θα λυγίσουν στις πιέσεις γονέων και μαθητών» για την προφορική βαθμολόγηση και ακόμη χειρότερα να προβλέπει ότι «μπορεί να βρεθεί μια μικρή μειοψηφία που να επιχειρήσει να κερδίσει», υπονοώντας προφανώς οικονομικά ανταλλάγματα για τους συναδέλφους του, αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.
Και συνέχισε το υπουργείο Παιδείας: «Είναι απαράδεκτες δηλώσεις που προσβάλλουν το σύνολο των εκπαιδευτικών, τους οποίους το Υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων στηρίζει απόλυτα και εμπιστεύεται αναβαθμίζοντας με το νέο σύστημα τον ρόλο τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο κ. Παπαχρήστος είναι έκθετος και οφείλει να απολογηθεί απέναντι στους συναδέλφους του».
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, σε δηλώσεις του, είχε αναφερθεί στο νέο σύστημα με τις διπλές εξετάσεις ενώ ο υπουργός υπόσχονταν κατάργηση, προβλέποντας πίεση από πλευράς γονέων για ευμενέστερη βαθμολόγηση. Συγκεκριμένα είχε πει πως «οι εκπαιδευτικοί θα λυγίσουν στις πιέσεις γονέων και μαθητών για μεγαλύτερες προφορικές βαθμολογίες, αν τελικά αυτές υπολογίζονται στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
Πηγή:protothema.gr