• Latest
Πατάτες

Αυτό το λάδι αντέχει στο τηγάνισμα και χάνει ελάχιστα αντιοξειδωτικά

6 Μαρτίου 2020
Σπάρτακος- Αίμα: Το δώρο της ζωής. Αιμοδοσία

Σπάρτακος: Εθελοντές Αιμοδότες, οι Αιμοδότες της Ζωής

14 Ιουνίου 2026
Τροχαίο ατύχημα στη Εγνατία Οδό, εντός τούνελ, στο ύψος των Γρεβενών

Εγνατία: Φορτηγό τυλίχθηκε στις φλόγες – Κλειστό το ρεύμα προς Ιωάννινα

14 Ιουνίου 2026
Αιμοδοτικός Σύλλογος Σιάτιστας: Γεμάτη κόσμο η πλατεία στη Μουσική Βραδιά με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη

Αιμοδοτικός Σύλλογος Σιάτιστας: Γεμάτη κόσμο η πλατεία στη Μουσική Βραδιά με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη

14 Ιουνίου 2026
Ακαδημία Ποδοσφαίρου Σιάτιστας: Με μεγάλη επιτυχία το Τουρνουά

Ακαδημία Ποδοσφαίρου Σιάτιστας: Με μεγάλη επιτυχία το Τουρνουά

14 Ιουνίου 2026
 «Το Δάσος μας μιλά».. Από το ΚΕΠΕΑ Σιάτιστας και το 3ο Νηπιαγωγείο

 «Το Δάσος μας μιλά».. Από το ΚΕΠΕΑ Σιάτιστας και το 3ο Νηπιαγωγείο

14 Ιουνίου 2026
πιεση

Υπέρταση: Οι τροφές που μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης

14 Ιουνίου 2026
ΚΑΥΣΙΜΑ ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

Απέλυσαν εργαζόμενο και αυτός χρέωσε την εταιρική κάρτα καυσίμων με πάνω από 32.000 ευρώ

14 Ιουνίου 2026
Ήρθαν για να μείνουν οι ρυθμίσεις στην Εγνατία- Μετά τις αυτοψίες το χρονοδιάγραμμα

Εγνατία Οδός: «Μυστική» σύσκεψη στα Γιάννενα – Έργα από το 2027 και νυχτερινά κομβόι για τα βυτιοφόρα

14 Ιουνίου 2026
ηλικια, ομορφια

11 σημάδια που προειδοποιούν ότι έρχεται η εμμηνόπαυση

14 Ιουνίου 2026
Έρχονται νέα μέτρα για τα ηλεκτρικά πατίνια – Υποχρεωτική ασφάλιση και πλήρης απαγόρευση σε ανηλίκους

Τέλος τα ηλεκτρικά πατίνια και οι «γουρούνες» για όλους – Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ

14 Ιουνίου 2026
ΕΓΝΑΤΙΑ

Για ποια οχήματα αναμένεται να αυξηθεί το όριο ταχύτητας στην Εθνική Οδό;

14 Ιουνίου 2026
Μοναχός πήδηξε από το εν κινήσει ασθενοφόρο!

Νεκρός 31χρονος τουρίστας από πτώση σε αρχαιολογικό χώρο

14 Ιουνίου 2026
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Κυριακή, 14 Ιουνίου, 2026
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αυτό το λάδι αντέχει στο τηγάνισμα και χάνει ελάχιστα αντιοξειδωτικά

sierafm by sierafm
6 Μαρτίου 2020
in ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
Πατάτες
2
SHARES
7
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Έρευνα έδειξε ότι το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο διατηρεί σχεδόν ακέραιη την αντιοξειδωτική του ιδιότητα κατά το μαγείρεμα.

Η κατανάλωση εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί προστατευτικά για την υγεία, κυρίως λόγω της αντιοξειδωτικής του δράσης. Ωστόσο, ελάχιστες μελέτες έχουν ασχοληθεί με το αν αποτελεί την ιδανική επιλογή για το μαγείρεμα. Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης έδειξε ότι αυτός ο τύπος ελαιόλαδου διατηρεί ακέραιη την αντιοξειδωτική του ιδιότητα κατά το μαγείρεμα. Η χρήση έξτρα παρθένου ελαιόλαδου στη μαγειρική, ένα βασικό χαρακτηριστικό της μεσογειακής κουζίνας, φαίνεται μέσα από τα ευρήματα να δείχνει τον δρόμο για μελλοντικές συστάσεις ή κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη διατροφή.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Antioxidants, εκπονήθηκε από ερευνητές της Σχολής Φαρμακευτικής και Επιστήμης Τροφίμων του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης, του Κέντρου Βιοϊατρικής Έρευνας για την Παχυσαρκία και τη Διατροφή (CIBERobn) και του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο.

Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι η κύρια πηγή λιπαρών στη μεσογειακή διατροφή και χαρακτηρίζεται από μια μοναδική σύνθεση λιπαρών οξέων με υψηλότερη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά σε σχέση με άλλα έλαια. Τα οφέλη για την υγεία σχετίζονται κατά κύριο λόγο με τις πολυφαινόλες. Μέχρι σήμερα η έρευνα είχε εστιάσει την προσοχή της στην επίδραση που έχει το μαγείρεμα στις πολυφαινόλες σε εργαστηριακό και βιομηχανικό επίπεδο.

Για τη μελέτη αυτή, ωστόσο, οι ερευνητές προσομοίωσαν τις συνθήκες μαγειρέματος με αυτές μιας καθημερινής οικιακής κουζίνας. Σκοπός ήταν να διαπιστωθεί πώς το σοτάρισμα επηρεάζει τις πολυφαινόλες του έξτρα παρθένου ελαιολάδου. Οι ερευνητές μελέτησαν την επίδραση του χρόνου – επί μικρό και μεγάλο χρονικό διάστημα – και της θερμοκρασίας – στους 120ºC και 170ºC- στην διάλυση των αντιοξειδωτικών.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κατά το μαγείρεμα, η περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες μειώθηκε κατά 40% στους 120ºC και κατά 75% στους 170ºC, σε σύγκριση με τα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο ωμό ελαιόλαδο. Επιπλέον, ο χρόνος μαγειρέματος είχε επίδραση στις μεμονωμένες φαινόλες, όπως η υδροξυτυροσόλη, αλλά όχι στο συνολικό περιεχόμενο φαινολών. Συνολικά, τα επίπεδα αντιοξειδωτικών εξακολούθησαν να ανταποκρίνονται στα κριτήρια που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση περί υγιεινής διατροφής, δηλαδή διατήρησαν την ιδιότητά τους να προστατεύουν τα σωματίδια της LDL (καλής) χοληστερόλης από την οξείδωση.

Η μεσογειακή διατροφή, γνωστή για την υψηλή της περιεκτικότητα σε φυτοχημικά από λαχανικά, φρούτα και όσπρια, έχει συνδεθεί με οφέλη για την καρδιαγγειακή και μεταβολική υγεία. Η σύνδεση αυτή διαπιστώθηκε με τη μελέτη PREDIMED, μια πολυκεντρική κλινική μελέτη που διεξήχθη από το 2003 έως το 2011 και βασίστηκε σε στοιχεία περισσότερων από 7.000 ανθρώπων.

Ωστόσο, οι ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία από τη μεσογειακή διατροφή δύσκολα εφαρμόζονται σε μη Μεσογειακούς πληθυσμούς. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το γεγονός αυτό μπορεί να οφείλεται, πιθανώς, στις διαφορετικές πρακτικές μαγειρέματος. Στο πλαίσιο αυτό, τα ευρήματα έρχονται να επιβεβαιώσουν προηγούμενες μελέτες της ερευνητικής ομάδας που ανέδειξαν την επίδραση του έξτρα παρθένου ελαιολάδου στο σοτάρισμα με θετικά αποτελέσματα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η μεσογειακή γαστρονομία αποδεικνύεται επωφελής για την υγεία μας, όχι μόνο για το τις τροφές που περιλαμβάνει αλλά και για τους τρόπους μαγειρέματος.

Για τους ερευνητές, επόμενος στόχος είναι να αναλυθούν οι επιπτώσεις του μαγειρέματος με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σε άλλα τρόφιμα, όπως τα όσπρια, το κρέας κλπ.

Πηγή:ygeiamou.gr

Previous Post

Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας: 3η Πρόσκληση της γεωργοπεριβαλλοντικής – κλιματικής δράσης 10.1.08 «Εφαρμογή της μεθόδου σεξουαλικής σύγχυσης των μικρολεπιδοπτέρων (ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ)»

Next Post

Γονείς, κλείστε το κινητό και «πιάστε» το παιδί

Next Post
κινητο τηλεφωνο ιντερνετ wifi

Γονείς, κλείστε το κινητό και «πιάστε» το παιδί

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Σπάρτακος: Εθελοντές Αιμοδότες, οι Αιμοδότες της Ζωής
  • Εγνατία: Φορτηγό τυλίχθηκε στις φλόγες – Κλειστό το ρεύμα προς Ιωάννινα
  • Αιμοδοτικός Σύλλογος Σιάτιστας: Γεμάτη κόσμο η πλατεία στη Μουσική Βραδιά με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη
  • Ακαδημία Ποδοσφαίρου Σιάτιστας: Με μεγάλη επιτυχία το Τουρνουά
  •  «Το Δάσος μας μιλά».. Από το ΚΕΠΕΑ Σιάτιστας και το 3ο Νηπιαγωγείο

Πρόσφατα σχόλια

  1. Self Care για Εσένα και το Κατοικίδιό σου - SieraFM στο Κοζάνη: Ολοκληρώθηκε η διημερίδα «Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας: Χτίζοντας Συνεργασίες»
  2. Το Σπίτι, το Σώμα και οι Στιγμές Ξεκούρασης - SieraFM στο Γ. Κασαπίδης: Βάλαμε σε τροχιά υλοποίησης έργα που προστατεύουν το περιβάλλον και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των Δυτικομακεδόνων
  3. Η Εμπειρία Διακοπών που Συνεχίζεται στο Σπίτι - SieraFM στο Παρουσίαση των Βιβλίων του Δημήτρη Χριστόπουλο, “Ταξίδι στο Κράτος” και “Χρόνια Δοκιμασίας”
  4. Νεότερες πληροφορίες για την 59χρονη γυναίκα που βρέθηκε νεκρή σε ακάλυπτο οικοδομής στην Πτολεμαΐδα - SieraFM στο Σοκ στην Πτολεμαΐδα: Νεκρή βρέθηκε γυναίκα σε ακάλυπτο οικοδομής
  5. Γεωργιος Κεραμαρης Τζεινας στο Bόιο: Απορρίφθηκε η προσφυγή του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδοχωριτών «Η Πρόοδος» και 18 κατοίκων για τα παγκάκια στην πλατεία Ροδοχωρίου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr