Σε έναν «μαραθώνιο» επιδίδονται τις τελευταίες ημέρες οι εκπαιδευτικοί και μαθητές της Γ’ Λυκείου ώστε να ολοκληρωθεί η προετοιμασία για τις Πανελλαδικές 2020.
Ηδη από χθες άρχισαν να κυκλοφορούν τα πρώτα σενάρια για τις Βάσεις που θα ανακοινωθούν μετά τις Πανελλαδικές 2020, τα οποία βασίζονται, εν πολλοίς, στις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για τους αριθμούς των εισακτέων.
Σύμφωνα με αναλυτές, η προετοιμασία για τις Πανελλαδικές 2020 γίνεται υπό πρωτόγνωρες συνθήκες γι’ αυτό και οι υποψήφιοι και οι γονείς τους πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένες οδηγίες.
Πανελλαδικές 2020: «Καμπανάκι» για την κάλυψη της ύλης
Χθες, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη απέστειλε επείγουσα εγκύκλιο για τις Πανελλαδικές 2020 στα Λύκεια της χώρας, με την οποία δίνονται οδηγίες για την κάλυψη της ύλης. Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το alfavita.gr, η εγκύκλιος καλεί τις διευθύνσεις των Λυκείων να προβούν ακόμα και σε αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος και για τις περιπτώσεις τυχόν κενών (εκπαιδευτικών) να «επιστρατευθούν» εκπαιδευτικοί άλλων τάξεων από τη ίδια σχολική μονάδα.
Η εγκύκλιος για τις Πανελλαδικές 2020 που υπογράφει η Σοφία Ζαχαράκη αναφέρει τα εξής:
«Στις περιπτώσεις που σε ορισμένα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας δεν έχει, ενδεχομένως, καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, όπως αυτή έχει αναπροσαρμοστεί μετά τη σχετική εισήγηση του Ι.Ε.Π. (Πράξη 18/06-04- 2020 και ανακοινοποίηση στο ορθό 07-04-2020), καλούνται οι Διευθυντές των αντίστοιχων σχολικών μονάδων να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες με σκοπό την ολοκλήρωσή της μέχρι τη λήξη των μαθημάτων.
Ειδικότερα:
(α) σε περίπτωση ανάγκης κάλυψης κενών θέσεων στη Γ ́ ή στη Δ ́ τάξη Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου να αναθέσουν τη διδασκαλία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς της ίδιας σχολικής μονάδας άλλων τάξεων, σύμφωνα με τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις περί αναθέσεων μαθημάτων σε κλάδους,
(β) να προβούν σε αντίστοιχη αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος
»Εάν το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι ανάγκες της Γ ́ και Δ ́ τάξης Λυκείου θα πρέπει να γίνει είτε διάθεση είτε ακόμη και απόσπαση εκπαιδευτικών από άλλες σχολικές μονάδες, όπως Γυμνάσια και Λύκεια, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 του άρ. 16 κεφ. Γ’ του Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 165 Α’), λαμβάνοντας υπόψη ότι η κάλυψη της εξεταστέας-διδακτέας ύλης αποτελεί εξαιρετική υπηρεσιακή ανάγκη, στην οποία πρέπει να δοθεί προτεραιότητα.
»Επισημαίνεται ότι η διάθεση αφορά και σε αναπληρωτές/ωρομισθίους εκπαιδευτικούς, με την προϋπόθεση ότι αυτοί έχουν προσληφθεί με πιστώσεις από το εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ή τον Τακτικό Προϋπολογισμό, χωρίς καμία τροποποίηση στη σύμβαση εργασίας τους. Διάθεση από άλλα σχολεία αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν προσληφθεί στο πλαίσιο προγραμμάτων ΕΣΠΑ είναι δυνατή μόνο όταν δε λειτουργούν οι σχολικές μονάδες απασχόλησής τους.
»Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η εξεταστέα ύλη για το έτος 2020 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γ ́ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, Γ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου καθορίζεται με την με αρ. πρωτ. 44639/Δ2/09-04-2020 Υ.Α. (Β ́ 1381).
»Αντίστοιχα, η εξεταστέα ύλη έτους 2020 των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ ́ τάξης Ημερήσιων και (τριετών) Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και της Δ ́ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν.4386/2016 καθορίζεται με την υπ ́ αριθμ. Φ6/44727/Δ4/09-04- 2020 Υ.Α. (Β ́ 1502).»
Πηγή: iefimerida.gr