Ειδικότερα όπως είχε γράψει το Dikaiologitika News το myEFKAlive από μέσα Ιουλίου ξεκινάει την εφαρμογή του ενώ μέχρι τέλος του χρόνου θα επεκταθεί σε όλη τη νησιωτική χώρα και μέρος της ηπειρωτικής και εντός του 2022 σε όλη τη χώρα.
Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της νέας υπηρεσίας myEFKAlive από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδακη, τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριακο Πιερρακάκη και τον διοικητή του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή.
Ειδικότερα ο e-ΕΦΚΑ μέσω του myEFKAlive θα δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε να κλείνει το ραντεβού του το οποίο θα πραγματοποιείται μέσω τηλεδιάσκεψης και θα εξυπηρετείτε live πιλοτικά για 10-15 συναλλαγές. Οι ασφαλισμένοι μέσω του gov.gr και του efka.gov.gr θα κλείνουν το ραντεβού τους την ημέρα που επιθυμούν. Κύριος στόχος της νέας υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ είναι για να έχουν πρόσβαση τα άτομα που δεν μπορούν να έχουν δια ζώσης επαφή με τον Φορέα και οι κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών.
Η διαδικασία ορισμού ραντεβού είναι αποκλειστικά ηλεκτρονική με τους κωδικούς TAXISnet. Κατά τη διαδικασία κράτησης ο αιτών προσθέτει τα στοιχεία του πολίτη που θα συμμετέχει στο ραντεβού, τα οποία θα ταυτοποιούνται κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης. Η πρόσβαση στο ραντεβού δεν απαιτεί αυξημένες ψηφιακές δεξιότητες, καθώς γίνεται απευθείας μέσω συνδέσμου (link) που αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) του αιτούντα.
Για να κλείσει ο ασφαλισμένος το ψηφιακό του ραντεβού θα χρειαστεί να καταχωρίσει:
– το ονοματεπώνυμο του
– την ηλεκτρονική του διεύθυνση (email)
– τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου
– τη διεύθυνση του
Να σημειωθεί ότι το ραντεβού μπορεί να το κλείσει και κάποιος άλλος. Στην τηλεδιάσκεψη όμως θα πρέπει να είναι ο ίδιος ο ασφαλισμένος.
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης θα ζητηθεί η επίδειξη εγγράφων ταυτοποίησης σας, ανάλογα την περίπτωση (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο, άδεια παραμονής, καταστατικό εταιρείας κλπ).
Παράλληλα στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προχώρησαν σε συγκρότηση κοινής ομάδας εργασίας για την αξιολόγηση και τον εξορθολογισμό των διοικητικών διαδικασιών των φορέων του δεύτερου, με στόχο τη διοικητική αποκάθαρση παρωχημένων διαδικασιών που υπήρχαν στις βάσεις δεδομένων του Κράτους και μπέρδευαν τόσο τους υπαλλήλους όσο και τους πολίτες.
Αναλυτικότερα ήδη 68 διαδικασίες του e-ΕΦΚΑ, που κρίθηκαν παρωχημένες ή που παρέχονται πλέον αποκλειστικά ηλεκτρονικά, καταργούνται από τα συστήματα των ΚΕΠ, ενώ 11 από αυτές έχουν ήδη αντικατασταθεί από μια Ενιαία Διαδικασία για τα Έξοδα Κηδείας, μέσω του gov.gr και των ΚΕΠ, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά.
Ακόμη, συνολικά 10 σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους μη μισθωτούς (ελεύθερους επαγγελματίες, εργοδότες, αυτοαπασχολούμενους) έχουν τεθεί σε λειτουργία, μέχρι σήμερα, από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω της ψηφιοποίησης των υποδομών του.
Οι 10 ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους μη μισθωτούς είναι μερικές μόνο από τις 50 συνολικά ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από την ιστοσελίδα του φορέα και την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου Gov.gr και εντάσσονται στη στρατηγική της κατάργησης των μετακινήσεων από και προς τα φυσικά υποκαταστήματα, της εξάλειψης της άσκοπης ταλαιπωρίας και της αδιάλειπτης, 24ωρης εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω ψηφιακών καναλιών. Μεσοπρόθεσμος στόχος του e-ΕΦΚΑ είναι το σύνολο των συναλλαγών με τους πολίτες να μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο ηλεκτρονικά.
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, «για το 2021, αναμένεται να πραγματοποιηθούν πάνω από 5 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, κάτι που πρακτικά σημαίνει την κατάργηση αντίστοιχων μετακινήσεων από και προς τα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του e-ΕΦΚΑ, καθώς και εξοικονόμηση χιλιάδων εργατοωρών για τους πολίτες”.
Παράλληλα μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου, το οποίο θα είναι διαθέσιμο 24 ώρες το 24ωρο και επτά ημέρες την εβδομάδα.
Οι κλήσεις προς το τηλεφωνικό κέντρο θα είναι δωρεάν, ενώ το προσωπικό που θα απασχολείται θα είναι εκπαιδευμένο για να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες σε κάθε ασφαλισμένο. Το τηλεφωνικό κέντρο θα αποτελεί μια σύμπραξη ανάμεσα στον ΕΦΚΑ και τον ιδιωτικό τομέα.
Η νέα τηλεφωνική γραμμή θα δημιουργήσει συνθήκες άμεσης εξυπηρέτησης των πολιτών προωθώντας την επικοινωνία και διαχείριση των αιτημάτων τους και συμβάλλοντας στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας εν μέσω κορονοϊού καθώς αναμένεται να περιορίσει την φυσική παρουσία των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες.
Πηγή: dikaiologitika.gr