• Latest
ΞΥΛΟΔΑΡΜΟΣ ΞΥΛΟ ΒΙΑ

Bullying στα σχολεία: Πώς διαχωρίζεται το πείραγμα από τον εκφοβισμό

25 Φεβρουαρίου 2020
Δήμος Βοΐου: Έναρξη λειτουργιάς των Παιδικών Σταθμών και των ΚΔΑΠ

Εγγραφές στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Κοζάνης σχολικού έτους (2025-26) από 12/05/2025 έως και 20/06/2025

9 Μαΐου 2025
Δεντροφύτευση στο Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου. Φωτογραφίες

Δεντροφύτευση στο Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου. Φωτογραφίες

9 Μαΐου 2025
Προβολές ταινιών και θεατρικά έργα από το καλλιτεχνικό σχολείο την Πέμπτη 15 Μαΐου 7:30 μ.μ στο ΔΗΠΕΘΕ

Προβολές ταινιών και θεατρικά έργα από το καλλιτεχνικό σχολείο την Πέμπτη 15 Μαΐου 7:30 μ.μ στο ΔΗΠΕΘΕ

9 Μαΐου 2025
Σιάτιστα: Κλαδεύτηκε ο πλάτανος στην Πλατεία χώρας. Φωτογραφίες

Σιάτιστα: Κλαδεύτηκε ο πλάτανος στην Πλατεία χώρας. Φωτογραφίες

9 Μαΐου 2025
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στην Έκθεση DEFEA 2025- Παρουσία με κύρος και δυναμική εξωστρέφεια στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στην Έκθεση DEFEA 2025- Παρουσία με κύρος και δυναμική εξωστρέφεια στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας

9 Μαΐου 2025
Startup Europe Week Kozani | «Ανάπτυξη Τοπικού Οικοσυστήματος Νεοφυών Επιχειρήσεων σε μια Περιφέρεια Δίκαιης Μετάβασης», Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Startup έρχεται στη Δυτική Μακεδονία

9 Μαΐου 2025
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

9 Μαΐου 2025
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη

Ομιλία του βουλευτή ΠΕ Κοζάνης Στάθη Κωνσταντινίδη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με τίτλο: «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»

9 Μαΐου 2025
Επιτυχής Διοργάνωση των Δράσεων «Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση στην Πράξη» της ΔΙΑΔΥΜΑ σε Μελίτη και Αιανή – Επόμενες Στάσεις: Καρπερό, Μεσοποταμία και Λιβαδερό

Επιτυχής Διοργάνωση των Δράσεων «Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση στην Πράξη» της ΔΙΑΔΥΜΑ σε Μελίτη και Αιανή – Επόμενες Στάσεις: Καρπερό, Μεσοποταμία και Λιβαδερό

9 Μαΐου 2025
ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Αιτήσεις εγγραφής και επανεγγραφής νηπίων στους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου Βοΐου

9 Μαΐου 2025
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκπαιδευτική δράση «Σαφάρι στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης»

9 Μαΐου 2025
ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Άδεια οδήγησης: Η διάρκεια ανά κατηγορία – Τι αλλάζει μετά τα 65 έτη

9 Μαΐου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Bullying στα σχολεία: Πώς διαχωρίζεται το πείραγμα από τον εκφοβισμό

sierafm by sierafm
25 Φεβρουαρίου 2020
in ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
ΞΥΛΟΔΑΡΜΟΣ ΞΥΛΟ ΒΙΑ
4
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Πώς μπορούν να καταλάβουν οι γονείς ότι το παιδί τους είναι θύμα bullying; Πού μπορούν να απευθυνθούν παιδιά και γονείς; Η ψυχοπαιδαγωγός Αλεξάνδρα Νάση απαντά στο News 24/7.

Την ώρα που τα κρούσματα bullying στα ελληνικά σχολεία αναγκάζουν την κυβέρνηση να δεσμευθεί για νέα δέσμη μέτρων, η κοινή γνώμη αναζητά περισσότερη ενημέρωση αλλά και τρόπους άμεσων δράσεων απέναντι στη βία και τον εκφοβισμό.

Η διαχρονικότητα του εκφοβισμού υπερβαίνει γεωγραφικά σύνορα και ηλικίες, με τους ειδικούς να ζητούν από τις αρχές περισσότερη συνεργασία για την ολιστική αντιμετώπιση του φαινομένου.

Προσπαθώντας να αποσαφηνίσουμε τις έννοιες αλλά και τις συμπεριφορές που σχετίζονται με το bullying, μιλήσαμε με τη ψυχοπαιδαγωγό Αλεξάνδρα Νάση.

Η διάκριση των εννοιών

Διαχωρίζοντας το bullying από την πλάκα και το “πείραγμα”, η ίδια μας λέει:

“Αρχικά, ας ορίσουμε την έννοια. Πρόκειται για μια συστηματική, επαναλαμβανόμενη, εσκεμμένη και ανεπιθύμητη συμπεριφορά ενός παιδιού ή ομάδας παιδιών προς ένα άλλο παιδί εντός και εκτός του σχολείου. Είναι άμεση ή έμμεση και εκφράζεται σωματικά, λεκτικά, ως καταστροφή περιουσίας ή μπορεί να βλάψει τη φήμη ή τις σχέσεις κάποιου. Μπορεί να πάρει τη μορφή βρισιάς, άσχημων χαρακτηρισμών, διάδοση φήμης, ψεμάτων, συκοφαντίας,  σπρωξιμάτων, χτυπημάτων, απειλών, κλοπής, σεξουαλικών σχολίων ή χειρονομιών και ηλεκτρονικών επιστολών και σχολίων.

Ο εκφοβισμός μπορεί να θεωρηθεί ακόμα και εγκληματική πράξη, όταν παίρνει τη μορφή παρενόχληση, καψονιού ή επίθεσης.

Δε θεωρείται εκφοβισμός όταν δεν υπάρχει πρόθεση ο ένας να ενοχλήσει τον άλλο και όταν η ενοχλητική συμπεριφορά συμβαίνει μια μόνο φορά, όταν κάποιοι τσακωθούν έντονα. Φυσικά ούτε αυτές οι συμπεριφορές είναι αποδέκτες, απλώς δεν αποκαλούνται bullying.

Είναι σημαντικό να διακρίνουμε αν μια συμπεριφορά είναι απλώς αγενής ή πείραγμα (δηλαδή εμφανίζεται μεμονωμένα ή δεν έχει ως πρόθεση να βλάψει) και πότε πρόκειται για εκφοβισμό και βία”.

ο εκφοβισμός και η βία γίνονται τρόπος επικοινωνίας και εκτόνωσης

Ένα από τα βασικότερα ερωτήματα είναι γιατί κάποιοι άνθρωποι φτάνουν στο σημείο να κάνουν bullying.

“Τα παιδιά που είναι πιο πιθανό να εμπλακούν ως θύτες σε περιστατικά εκφοβισμού και βίας είναι είτε έντονες προσωπικότητες με τάση να κυριαρχούν πάνω στους άλλους και να τους ελέγχουν, είτε είναι λιγότερο κοινωνικά άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση και δυσκολία να κατανοήσουν τα συναισθήματα των άλλων.

Τα παιδιά με τέτοιου είδους προσωπικότητες είναι συχνά πιο επιθετικά και αναστατώνονται εύκολα. Βλέπουν τη βία σαν τρόπο  επικοινωνίας και δυσκολεύονται να ακολουθήσουν κανόνες. Ακόμα, είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίζουν προβλήματα στο σπίτι.

Έτσι ο εκφοβισμός και η βία γίνονται τρόπος επικοινωνίας και εκτόνωσης, προσφέρουν κοινωνική καταξίωση στα μάτια κάποιων συνομηλίκων, ή εδραιώνουν την κυριαρχία των θυτών”, μας λέει η Αλεξάνδρα Νάση.

Είναι κριτήριο η διαφορετικότητα

“Τα παιδιά που κινδυνεύουν περισσότερο να θυματοποιηθούν είναι αυτά που για κάποιο λόγο διαφέρουν από τους συνομηλίκους. Για παράδειγμα μπορεί να έχουν περισσότερο ή λιγότερο βάρος, να φορούν γυαλιά, να φοράνε διαφορετικά ρούχα, να μην ακολουθούν τη μόδα, να είναι νέοι στο σχολείο, να κατάγονται από μια άλλη χώρα, να πιστεύουν σε άλλη θρησκεία, να έχουν διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό.

Ακόμα, είναι παιδιά που δυσκολεύονται να υπερασπιστούν τον εαυτό τους και παρουσιάζονται αδύναμα. Είναι επίσης παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος και κατάθλιψη. Είναι λιγότερο δημοφιλή, έχουν λίγους ή καθόλου φίλους και δυσκολεύονται στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι απλώς ενδείξεις. Θύμα μπορεί να αποτελέσει οποιοσδήποτε άνθρωπος και αυτό έχει να κάνει αποκλειστικά με την επιλογή του θύτη”.

Πως αισθάνεται αυτός που εκφοβίζεται και τι μπορεί να κάνει;

Όπως μας αναφέρει η ψυχοπαιδαγωγός, “ο εκφοβισμός επηρεάζει αυτόν που εκφοβίζει, αυτόν που εκφοβίζεται και τους παρατηρητές του εκφοβισμου. Συνέπειες μπορεί να είναι επιπτώσεις στην ψυχική υγεία, χρήση ουσιών, υποεπίδοση στο σχολείο και μπορεί να φτάσει μέχρι τον αυτοκτονικό ιδεασμό και την ίδια την αυτοκτονία”.

Όποιο παιδί μιλάει δεν είναι “καρφί”, να γίνει κατανοητό αυτό

“Όταν κάποιος είναι θύμα εκφοβισμού πρέπει να μιλήσει ανοιχτά για αυτό που του συμβαίνει, χωρίς να ντραπει. Μπορεί να μιλήσει στους γονείς ή στο δάσκαλο του. Και είναι σημαντικό να κάνουμε τα παιδιά να αισθανθούν ότι το να μιλήσουν για ένα τέτοιο θέμα ΔΕΝ τα κάνει “καρφιά”.

Είναι σημαντικό να ενημερωθεί από τους ενήλικες για τον τρόπο που μπορεί να αντιδράσει. Είναι σημαντικό να νιώσει ότι δεν είναι το μόνο άτομο που νιώθει έτσι. Υπάρχει πλούσια βιβλιογραφία με βιβλία σχετικά με το θέμα, αλλά και ενημερωτικό υλικό online.

Πηγή:News247.gr

Previous Post

Νέος κοροναϊός 2019-nCoV: Πρόληψη, συμπτώματα, μετάδοση

Next Post

Δέυτερη διανομή τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής από την Π.Ε. Κοζάνης στα πλαίσια του προγράμματος ΤΕΒΑ

Next Post
ΤΕΒΑ

Δέυτερη διανομή τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής από την Π.Ε. Κοζάνης στα πλαίσια του προγράμματος ΤΕΒΑ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Εγγραφές στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Κοζάνης σχολικού έτους (2025-26) από 12/05/2025 έως και 20/06/2025
  • Δεντροφύτευση στο Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου. Φωτογραφίες
  • Προβολές ταινιών και θεατρικά έργα από το καλλιτεχνικό σχολείο την Πέμπτη 15 Μαΐου 7:30 μ.μ στο ΔΗΠΕΘΕ
  • Σιάτιστα: Κλαδεύτηκε ο πλάτανος στην Πλατεία χώρας. Φωτογραφίες
  • Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στην Έκθεση DEFEA 2025- Παρουσία με κύρος και δυναμική εξωστρέφεια στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ελπίδα στο Πάτρα: «Δεν βρίσκω κάτι να έχω κάνει κακό στα παιδιά, έστω και αφορμή έστω» – Η συνέντευξη της Ρούλας Πισπιρίγκου από τη φυλακή
  2. Σιάτιστα: Η ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου - Orizontes στο Σιάτιστα: Η Ενορία Αγίου Δημητρίου υποδέχθηκε την Εικόνα της Παναγίας Μικροκάστρου. Βίντεο
  3. sierafm στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
  4. Μπάμπης στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
  5. sierafm στο Τι ισχύει με την αναρρωτική άδεια και το επίδομα ασθενείας, πώς πληρώνεται, ποιος το χορηγεί
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr