Η Meta σχεδιάζει να λανσάρει ένα διαφορετικό μοντέλο για τους χρήστες των υπηρεσιών της στην αγορά της Ευρώπης. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Wall Street Journal, η εταιρεία σκέπτεται να παρέχει τη δυνατότητα για πρόσβαση σε Facebook και Instagram χωρίς διαφημίσεις για όσους το επιθυμούν. Κάτι τέτοιο, απλά, θα τους στοιχίζει περί τα 14 δολάρια σε κάθε πλατφόρμα ή 17 δολάρια αν συνδυάσουν ένα πακέτο και για τις δύο και για πρόσβαση από υπολογιστή.
Οι σχετικές φήμες εμφανίστηκαν πριν από περίπου ένα μήνα και μαρτύρησαν τις σκέψεις τις Meta για το πως θα αντιμετωπίσει τους χρήστες που έχουν επιλέξει να μην «στοχεύονται» από την πλατφόρμα σε ό,τι αφορά τα διαφημιστικά μηνύματα που τους εμφανίζονται. Αν επιβεβαιωθεί αυτή η εξέλιξη, όσοι επιθυμούν να συνεχίσουν να έχουν δωρεάν πρόσβαση σε Facebook και Instagram, θα πρέπει να ενεργοποιήσουν ξανά αυτήν την επιλογή.
Μιας και το μεγάλο ζήτημα της Meta είναι στην Ευρώπη ο Κανονισμός περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων, η εταιρεία φαίνεται να έχει μιλήσει ήδη με τις κανονιστικές Αρχές σε Βρυξέλες και Ιρλανδία. Όλα αυτά έρχονται και μετά το δικαστήριο που έγινε τον Ιούλιο και αναγκάζει πλέον την Meta να έχει αποδεδειγμένα έγκριση από τον χρήστη για να του «σερβίρει» διαφημιστικά μηνύματα που τον αφορούν, αλλά και τις αλλαγές που έκανε η Apple στο iOS 14 και έδινε στο χρήστη την επιλογή να μην παρέχει δεδομένα στις εταιρείες των σχετικών εφαρμογών social media.
Αν ισχύουν τα νούμερα του ρεπορτάζ από τη Wall Street Journal, η συνδρομή των Facebook και Instagram στην Ευρώπη θα φτάνει τα επίπεδα του Netflix και άλλων υπηρεσιών ροής και σίγουρα μεγάλο μέρος των χρηστών (που θεωρεί απαράδεκτο να πληρώνει για χρήση σε μια πλατφόρμα social media) θα χρειαστεί να αποδεχτεί τους νέους όρους.
Πριν από μερικούς μήνες, η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόστιμο-ρεκόρ στη Meta (1.2 δισεκατομμύρια δολάρια) για τη μεταφορά και επεξεργασία δεδομένων Ευρωπαίων πολιτών στις ΗΠΑ, ενώ η πλευρά της ΕΕ έχει ενημερώσει πως τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο σκληρά με νέο σχετικό νόμο που θα τεθεί σε εφαρμογή τον Μάρτιο του 2024.
Η Ευρώπη είναι αρκετά σημαντική αγορά για τη Meta, μιας και στην ήπειρό μας καταγράφει σχεδόν το 25% του τζίρου της, χωρίς ακόμη να έχει ρίξει στην αγορά το Threads, την πλατφόρμα που φτιάχτηκε για να αντιμετωπίσει το Twitter/X του Έλον Μασκ.
Πηγή: Reader.gr