Gov-ERP: Ενα ακόμα εργαλείο στην ψηφιακή «φαρέτρα» του κράτους, αυτή τη φορά για τη χάραξη της οικονομικής πολιτικής της χώρας, βάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πρόκειται το έργο Gov-ERP «Μεταρρύθμιση του Δημοσιονομικού Συστήματος στην Κεντρική Διοίκηση και τη Λοιπή Γενική Κυβέρνηση», το οποίο θα παρέχει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή και εύλογη απεικόνιση της χρηματοοικονομικής κατάστασης της Κεντρικής Διοίκησης, αλλά και του συνόλου των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και της περιουσιακής διάρθρωσής τους.
Ο διεθνής ανοικτός διαγωνισμός δημοσιεύθηκε ήδη και, βάσει σχετικής προγραμματικής συμφωνίας, το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 51,5 εκατ. ευρώ, θα αναπτυχθεί από τη Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με φορέα υλοποίησης την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.
Δυνατότητες
Ο χρόνος υλοποίησης του έργου, το οποίο είναι από τα πρώτα που έχουν ενταχθεί και ξεκινήσει στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης, υπολογίζεται σε 48 μήνες και θα δίνει τη δυνατότητα:
- καταγραφής όλων των ροών του δημοσίου χρήματος, σε όλα τα στάδια της δαπάνης,
- επίσπευσης των πληρωμών της Κεντρικής Διοίκησης,
- ορθής και άμεσης εκτίμησης της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας,
- βελτίωσης των διαδικασιών κατάρτισης, εκτέλεσης και παρακολούθησης του προϋπολογισμού,
- σύγκλισης του Σχεδίου Λογαριασμών με το Σχέδιο Λογαριασμών των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων και συμβατότητας με άλλες διεθνείς οικονομικές ταξινομήσεις (ESA 2010, GFSM 2014).
Επιπλέον, το GoV-ERP θα περιλαμβάνει:
1 Τη λειτουργία του νέου, αναβαθμισμένου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δημοσιονομικής Διαχείρισης (ΟΠΣΥΔΔ).
2 Την ικανοποίηση των αναγκών του νέου Λογιστικού Πλαισίου για τη Γενική Κυβέρνηση (ΛΠΓΚ), όπως διαμορφώνεται μετά τη δημοσίευση του Π.Δ. 54/2018. Το νέο σύστημα θα υποστηρίξει την εφαρμογή λογιστικής πλήρους δεδουλευμένης βάσης (accrual basis), σύμφωνα με το νέο λογιστικό πλαίσιο, το οποίο βασίζεται σε διεθνώς αναγνωρισμένα λογιστικά πρότυπα για τον δημόσιο τομέα (όπως τα IPSAS).
3 Τη δυνατότητα παρακολούθησης όλων των χρηματοοικονομικών σταδίων εκτέλεσης της σύμβασης και προμηθειών. Επίσης, θα υποστηρίζονται η εισαγωγή, αποθήκευση και παρακολούθηση όλων των χρηματοοικονομικών παραστατικών που πρέπει να παρέχονται από τους συναλλασσόμενους (προμηθευτές, πάροχοι, εργολάβοι κ.λπ.) και θα ενημερώνονται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο όλα τα εμπλεκόμενα υποσυστήματα της χρηματοοικονομικής λογιστικής, όπως αποθήκες, μητρώα παγίων, μητρώα χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων, χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων, μητρώα εγγυήσεων, μητρώα χρηματοοικονομικών κινδύνων κ.λπ. H διαδικασία των προμηθειών θα υποστηρίζεται από σύστημα κωδικοποίησης/κατηγοριοποίησης των αγαθών και υπηρεσιών.
4 Την άμεση επικοινωνία, μέσω του «Κέντρου Διαλειτουργικότητας» της ΓΓΠΣΔΔ, με όλα τα οριζόντια συστήματα του Δημοσίου, όπως ενδεικτικά τα TAXIS, e-ΠΔΕ, ΕΣΗΣΗΣ, ΚΗΜΔΗΣ κ.λπ.
5 Την κατάρτιση και εκτέλεση προϋπολογισμού επιδόσεων και της εισαγωγής της περιβαλλοντικής διάστασης του προϋπολογισμού (green budgeting).
6 Την παρακολούθηση της ρευστότητας της Κεντρικής Διοίκησης και των λοιπών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.
Πηγή: eleftherostypos.gr