• Latest
παιδι

Montessori – 20 παιδαγωγικοί τρόποι να απασχολήσετε ένα μικρό παιδί

23 Σεπτεμβρίου 2019
Δήμος Κοζάνης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 στις οδούς Μεγ. Αλεξάνδρου, Ξενοφώντα Τριανταφυλλίδη και Βενιζέλου για τοποθέτηση Χριστουγεννιάτικου διάκοσμου

Δήμος Κοζάνης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 στις οδούς Μεγ. Αλεξάνδρου, Ξενοφώντα Τριανταφυλλίδη και Βενιζέλου για τοποθέτηση Χριστουγεννιάτικου διάκοσμου

2 Δεκεμβρίου 2025
Έφυγε από τη ζωή η 25χρονη δικηγόρος Ελευθερία – Παρασκευή Κρίτσιου-Στη Λευκοπηγή η κηδεία της άτυχης κοπέλας

Έφυγε από τη ζωή η 25χρονη δικηγόρος Ελευθερία – Παρασκευή Κρίτσιου-Στη Λευκοπηγή η κηδεία της άτυχης κοπέλας

2 Δεκεμβρίου 2025
Υπό βροχή και με την “Πανδώρα” το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου της Κοζάνης -Βίντεο

Δήμος Κοζάνης: Το αναλυτικό Πρόγραμμα των Χριστουγεννιάτικων Εκδηλώσεων

2 Δεκεμβρίου 2025
Αναβάλλεται η συναυλία με τον Sicario-Πότε θα ανάψει το χριστουγεννιάτικο δέντρο, με τη “Λευκή Νύχτα” στην Κοζάνη

Αναβάλλεται η συναυλία με τον Sicario-Πότε θα ανάψει το χριστουγεννιάτικο δέντρο, με τη “Λευκή Νύχτα” στην Κοζάνη

2 Δεκεμβρίου 2025
Κοζάνη: Αισιόδοξα τα μηνύματα για τον 55χρονο που δηλητηριάστηκε από μονοξείδιο του άνθρακα(βίντεο)

Βράβευση της ΜΕΘ του Μαμάτσειου νοσοκομείου

2 Δεκεμβρίου 2025
ΤΡΑΚΤΕΡ

Δυτική Μακεδονία: Οι αγρότες στα μπλόκα

2 Δεκεμβρίου 2025
Πρόσκληση Συνοδών για Κατασκηνωτικό Πρόγραμμα Ατόμων με Αναπηρία της ΠΟΣΓΚΑμεΑ για το έτος 2025

Σπάρτακος: Η διαφορετικότητα θα πρέπει να αποτελεί πηγή δύναμης και έμπνευσης

2 Δεκεμβρίου 2025
Συνάντηση του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας με τον πρόεδρο του ΤΕΕ

Συνάντηση του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας με τον πρόεδρο του ΤΕΕ

2 Δεκεμβρίου 2025
Δηλώσεις συμμετοχής για τα Καστοριανά Ραγκουτσάρια 2025

Απονομές Βραβείων «Καστοριανά Ραγκουτσάρια 2025»

2 Δεκεμβρίου 2025
Η Ακολουθία του Μεγάλου Αποδείπνου στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Σιατίστης τη Δευτέρα 10 Μαρτίου

Ενορία Αγίου Δημητρίου Σιάτιστας: Εσπερινός και Θεία Λειτουργία στον Άγιο Αθανάσιο

2 Δεκεμβρίου 2025
Άρθρο του βουλευτή Ν Κοζάνης Στάθη Κωνσταντινίδη για την 88η ΔΕΘ

Στάθης Κωνσταντινίδης: Η Ρήτρα Δίκαιης Μετάβασης θα πρέπει να περιλαμβάνει και την κατ’ εξαίρεση διατήρηση κρατικών δομών και υπηρεσιών, ιδίως σχολικών μονάδων

2 Δεκεμβρίου 2025
Άνοιξε και επίσημα για πρώτη φορά τις πύλες του  το Σχολείο Β’ Ευκαιρίας στη Γαλατινή του Δήμου Βοΐου με τη συμμετοχή 80 εκπαιδευόμενων

Άνοιξε και επίσημα για πρώτη φορά τις πύλες του  το Σχολείο Β’ Ευκαιρίας στη Γαλατινή του Δήμου Βοΐου με τη συμμετοχή 80 εκπαιδευόμενων

2 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Montessori – 20 παιδαγωγικοί τρόποι να απασχολήσετε ένα μικρό παιδί

sierafm by sierafm
23 Σεπτεμβρίου 2019
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
3
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Εύκολα, οικονομικά και παιδαγωγικά!

Η διάσημη Ιταλίδα παιδαγωγός Maria Montessori συνιστούσε να παίζουμε με τα παιδιά ηλικίας 2-5 ετών παιχνίδια, τα οποία μπορούσαν να βοηθήσουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους, χωρίς τη χρήση ειδικά σχεδιασμένων αντικειμένων. Αυτά τα παιχνίδια περιελάμβαναν αντικείμενα που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε στα σπίτια μας, όπως βαζάκια και τα καπάκια τους, μανταλάκια και μερικά μικρά παιχνίδια. Εννοείται, βέβαια, ότι πρέπει να’μαστε πολύ προσεκτικοί ώστε το παιδί να μην τραυματιστεί με κάποιο απ’αυτά τα αντικείμενα.

Υπάρχουν λοιπόν 20 διαφορετικοί τρόποι για να κρατήσουμε απασχολημένο το παιδί μας ένα κρύο απόγευμα. Πολλοί από αυτούς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά μας να γνωρίσουν τον κόσμο γύρω τους.

1. Παίρνουμε μερικά μπουκάλια, βαζάκια ή ό,τι άδεια δοχεία μπορούμε να βρούμε. Αφαιρούμε τα καπάκια και βοηθάμε το παιδί να διαλέξει το σωστό καπάκι για το κάθε δοχείο και να το ξαναβιδώσει.

2. Παίρνουμε ένα σφουγγάρι και λίγο υγρό πιάτων και δείχνουμε προσεκτικά στο παιδί πώς πλένουμε τα βρώμικα πιάτα. Μετά, το αφήνουμε να κάνει και αυτό μια προσπάθεια (αφού βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν αιχμηρά ή επικίνδυνα αντικείμενα στο νεροχύτη).

3. Ρίχνουμε λίγο ρύζι ή λίγη βρώμη στο τραπέζι, δίνουμε ένα σκουπάκι στο παιδί και του δείχνουμε πώς να τα σκουπίσει.

4. Βρίσκουμε μερικά ρετάλια από διάφορα υφάσματα, όπως μάλλινα, μεταξωτά και βαμβακερά. Αφήνουμε το παιδί να τα αγγίξει και το βοηθάμε να περιγράψει πώς τα αισθάνεται: μαλακά, αγκαθωτά, λεία και απαλά κ.τ.λ. Μπορούμε επίσης να του πούμε να βάλει τα ρετάλια σε διαφορετικές ομάδες και μετά να το ρωτήσουμε για ποιο λόγο τα έβαλε στις συγκεκριμένες ομάδες.

5. Σ’ένα μεγάλο μπολ με νερό βάζουμε μικρά αντικείμενα όπως κουμπιά ή μικρές μπαλίτσες και βοηθάμε το παιδί να τα βγάλει απ’το νερό μ’ένα κουτάλι.

6. Παίρνουμε μία σακούλα και βάζουμε μέσα 8-10 αντικείμενα που γνωρίζει το παιδί (παιχνίδια, ένα μολύβι, μια κηρομπογιά, μία χτένα, μία κορδέλα, κ.τ.λ.). Στη συνέχεια ζητάμε απ’το παιδί να βγάζει ένα-ένα τα αντικείμενα απ’τη σακούλα με κλειστά τα μάτια και να τ’αναγνωρίζει. Μπορούμε να το κάνουμε και πιο πολύπλοκο. Να τοποθετήσουμε στη σακούλα αντικείμενα που να ξεκινάνε όλα απ’το ίδιο γράμμα της αλφαβήτας και να βάλουμε το παιδί να εξασκηθεί προφέροντας αυτό το συγκεκριμένο γράμμα όταν θ’αναγνωρίζει το κάθε αντικείμενο.

7. Παίρνουμε δύο μπολ, ένα σφουγγάρι και ένα ποτιστήρι. Αδειάζουμε λίγο νερό στο ένα μπολ και βάζουμε το παιδί να μεταφέρει αυτό το νερό στο άλλο μπολ με το σφουγγάρι.

8. Παίρνουμε λίγους βόλους ή χρωματιστές χάντρες και μερικά κουτιά. Στο ένα κουτί ανακατεύουμε τους βόλους/τις χάντρες και βάζουμε το παιδί να τα οργανώσει βάζοντάς τους σ’άλλα κουτιά ανάλογα με το χρώμα ή το σχήμα τους. Μπορούμε να κάνουμε το παιχνίδι λίγο πιο πολύπλοκο βάζοντας περισσότερα κριτήρια για την οργάνωση των αντικειμένων στα διαφορετικά κουτιά.

9. Δίνουμε στο παιδί χαρτιά και το αφήνουμε να τα διπλώσει, να τα τσαλακώσει ή να τα σκίσει. Αυτό θα το βοηθήσει να βελτιώσει την επιδεξιότητα στα χέρια του και θα κινητοποιήσει το μυαλό και τη φαντασία του.

10. Σε μία τσάντα βάζουμε μερικά φασόλια. Κάπου μέσα στην τσάντα κρύβουμε ένα μικρό παιχνιδάκι και παροτρύνουμε το παιδί να ψάξει για να το βρει.

11. Σ’ένα καθαρό τραπέζι ρίχνουμε αλεύρι και αφήνουμε το παιδί να ζωγραφίσει πάνω στο αλεύρι με τα χέρια του ή μ’ένα πινέλο.

12. Για πιο μικρά παιδάκια: παίρνουμε ένα κουτί χωρίς καπάκι και γύρω γύρω βάζουμε μανταλάκια. Δείχνουμε στο παιδί πώς βγαίνουν τα μανταλάκια και το αφήνουμε να βγάλει τα υπόλοιπα. Πρέπει όμως να προσέξουμε να μην τσιμπήσει τα δάχτυλά του με τα μανταλάκια.

13. Δίνουμε στο παιδί ένα μαγνήτη και διάφορα μεταλλικά και μη μεταλλικά αντικείμενα και το αφήνουμε να καταλάβει ποια αντικείμενα κολλάνε στο μαγνήτη και ποια όχι.

14. Δίνουμε στο παιδί ένα πλαστικό ποτήρι ή ένα πλαστικό μπολ με νερό και έναν αυγοδάρτη. Ρίχνουμε ελάχιστο σαπούνι ή υγρό πιάτων στο νερό και αφήνουμε το παιδί να παίξει δημιουργώντας σαπουνάδα.

15. Παίρνουμε μερικές κατσαρόλες και μερικά τηγάνια με τα καπάκια τους και αφήνουμε το παιδί να ταιριάξει τα καπάκια με το σωστό σκεύος. Το παιδί μπορεί επίσης να απασχοληθεί βάζοντας τα μικρότερα σκεύη μέσα στα μεγαλύτερα.

16. Μπορούμε να αφήσουμε το παιδί να βγάλει ορισμένα αντικείμενα από το πλυντήριο πιάτων. Δεν πρέπει όμως να το αφήσουμε να πλησιάσει αιχμηρά αντικείμενα.

17. Παίρνουμε ένα πλαστικό μπολ και το γεμίζουμε με νερό. Παίρνουμε μερικά μικρά αντικείμενα όπως βελανίδια, βίδες, χάντρες, μπάλες, κ.τ.λ. και αφήνουμε το παιδί να τα ρίξει στο νερό και να παρατηρήσει ποια επιπλέουν και ποια βουλιάζουν. Μπορούμε επίσης να του ζητήσουμε να αναγνωρίσει ποια αντικείμενα είναι βαριά και ποια ελαφριά.

18. Παίρνουμε μερικά παλιά περιοδικά και εφημερίδες και αφήνουμε το παιδί να τα σκίσει σε κομμάτια ή σε λωρίδες. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να χρησιμοποιήσει τα χέρια του και να καταλάβει ότι οι διαφορετικές κινήσεις οδηγούν και σε διαφορετικά αποτελέσματα. Όταν θα έχει αρκετά μικρά κομμάτια, μπορούμε να το βοηθήσουμε να τα πετάξει όλα μαζί στον αέρα.

19. Η πλαστελίνη έχει πάντα πλάκα. Όμως για ένα μικρότερο παιδί μπορεί να’ναι πιο ενδιαφέρον να την πιέζει στα χέρια του παρά να κάνει διάφορα σχέδια μ’αυτή. Μπορούμε, επίσης, μέσα σε μία μπάλα από πλαστελίνη να κρύψουμε μικρά αντικείμενα και να ζητήσουμε απ’το παιδί να τα βγάλει απ’την πλαστελίνη.

20. Ένα παιδί μπορεί να διασκεδάσει για ώρες παίζοντας με τα κουμπιά, τα φερμουάρ και τις αυτοκόλλητες ταινίες velcro στα ρούχα. Άρα μια καλή ιδέα είναι να δώσουμε στο παιδί μερικά παλιά ρούχα και να το αφήσουμε να τα ψαχουλέψει.

Πηγή: familyinaction.gr

Tags: ΠΑΙΔΙ
Previous Post

Το ΠΑΜΕ καλεί σε απεργία στις 24 Σεπτεμβρίου

Next Post

Εκδήλωση για τον Παύλο Μελά στην Αυστρία

Next Post

Εκδήλωση για τον Παύλο Μελά στην Αυστρία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Δήμος Κοζάνης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 στις οδούς Μεγ. Αλεξάνδρου, Ξενοφώντα Τριανταφυλλίδη και Βενιζέλου για τοποθέτηση Χριστουγεννιάτικου διάκοσμου
  • Έφυγε από τη ζωή η 25χρονη δικηγόρος Ελευθερία – Παρασκευή Κρίτσιου-Στη Λευκοπηγή η κηδεία της άτυχης κοπέλας
  • Δήμος Κοζάνης: Το αναλυτικό Πρόγραμμα των Χριστουγεννιάτικων Εκδηλώσεων
  • Αναβάλλεται η συναυλία με τον Sicario-Πότε θα ανάψει το χριστουγεννιάτικο δέντρο, με τη “Λευκή Νύχτα” στην Κοζάνη
  • Βράβευση της ΜΕΘ του Μαμάτσειου νοσοκομείου

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr