• Latest
παιδι

Montessori – 20 παιδαγωγικοί τρόποι να απασχολήσετε ένα μικρό παιδί

23 Σεπτεμβρίου 2019
Εκδήλωση μνήμης και τιμής για την αείμνηστη  Γεωλόγο – ερευνήτρια Δρ. Άννα Ράσσιου

Εκδήλωση μνήμης και τιμής για την αείμνηστη  Γεωλόγο – ερευνήτρια Δρ. Άννα Ράσσιου

11 Νοεμβρίου 2025
Eνημερωτική Εκδήλωση διοργανώθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΕΥΔΑΜ) σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Κοζάνης

Eνημερωτική Εκδήλωση διοργανώθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΕΥΔΑΜ) σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Κοζάνης

11 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Γρεβενών: Την Μ. Πέμπτη η διεξαγωγή της Λαϊκής Αγοράς.

Δήμος Γρεβενών: Εργασίες κλάδευσης στην οδό Εργατικής Πρωτομαγιάς (πεζόδρομος παλαιού Δασαρχείου) την Τετάρτη 12/11

11 Νοεμβρίου 2025
Κ. Κόλλιας: Ο προϋπολογισμός αποδεικνύει την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας

Οικονομικό Επιμελητήριο: Ενημερωτικό σεμινάριο με θέμα: “Εργασιακά θέματα

11 Νοεμβρίου 2025
Βόιο: Ποιος αναλαμβάνει αντιδήμαρχος Οικονομικών

Δήμος Βοΐου: Νέα Αντιδήμαρχος Οικονομικών στο Δήμο Βοΐου η κα Ευανθία Νικολαΐδου

11 Νοεμβρίου 2025
Γαλατινή: Εργασίες στο δημοτικό στάδιο. Φωτογραφίες

Γαλατινή: Εργασίες στο δημοτικό στάδιο. Φωτογραφίες

11 Νοεμβρίου 2025
ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

5 πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να καθαρίζετε με χλωρίνη

11 Νοεμβρίου 2025
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής

Στη Βουλή από τον Π. Κουκουλόπουλο η πρόταση για Κέντρο Ακτινοθεραπείας στο Μποδοσάκειο

11 Νοεμβρίου 2025
Βέττα Καλλιόπη

Καλλιόπη Βέττα: «Να αρθούν οι δρακόντειες ποινές για τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται από τις υπηρεσίες τους»

11 Νοεμβρίου 2025
ΓΙΑΤΡΟΣ

Δωρεάν εξετάσεις από τις ΚΟΜΥ – Δείτε τη λίστα με τις 900 περιοχές στη χώρα και τα βήματα για ραντεβού

11 Νοεμβρίου 2025
Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

Βόιο: Ποιος αναλαμβάνει αντιδήμαρχος Οικονομικών

11 Νοεμβρίου 2025
ΕΛΤΑ

ΕΛΤΑ: Στο τραπέζι η λειτουργία ταχυδρομείου εντός των ΚΕΠ

11 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 11 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Montessori – 20 παιδαγωγικοί τρόποι να απασχολήσετε ένα μικρό παιδί

sierafm by sierafm
23 Σεπτεμβρίου 2019
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
3
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Εύκολα, οικονομικά και παιδαγωγικά!

Η διάσημη Ιταλίδα παιδαγωγός Maria Montessori συνιστούσε να παίζουμε με τα παιδιά ηλικίας 2-5 ετών παιχνίδια, τα οποία μπορούσαν να βοηθήσουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους, χωρίς τη χρήση ειδικά σχεδιασμένων αντικειμένων. Αυτά τα παιχνίδια περιελάμβαναν αντικείμενα που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε στα σπίτια μας, όπως βαζάκια και τα καπάκια τους, μανταλάκια και μερικά μικρά παιχνίδια. Εννοείται, βέβαια, ότι πρέπει να’μαστε πολύ προσεκτικοί ώστε το παιδί να μην τραυματιστεί με κάποιο απ’αυτά τα αντικείμενα.

Υπάρχουν λοιπόν 20 διαφορετικοί τρόποι για να κρατήσουμε απασχολημένο το παιδί μας ένα κρύο απόγευμα. Πολλοί από αυτούς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά μας να γνωρίσουν τον κόσμο γύρω τους.

1. Παίρνουμε μερικά μπουκάλια, βαζάκια ή ό,τι άδεια δοχεία μπορούμε να βρούμε. Αφαιρούμε τα καπάκια και βοηθάμε το παιδί να διαλέξει το σωστό καπάκι για το κάθε δοχείο και να το ξαναβιδώσει.

2. Παίρνουμε ένα σφουγγάρι και λίγο υγρό πιάτων και δείχνουμε προσεκτικά στο παιδί πώς πλένουμε τα βρώμικα πιάτα. Μετά, το αφήνουμε να κάνει και αυτό μια προσπάθεια (αφού βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν αιχμηρά ή επικίνδυνα αντικείμενα στο νεροχύτη).

3. Ρίχνουμε λίγο ρύζι ή λίγη βρώμη στο τραπέζι, δίνουμε ένα σκουπάκι στο παιδί και του δείχνουμε πώς να τα σκουπίσει.

4. Βρίσκουμε μερικά ρετάλια από διάφορα υφάσματα, όπως μάλλινα, μεταξωτά και βαμβακερά. Αφήνουμε το παιδί να τα αγγίξει και το βοηθάμε να περιγράψει πώς τα αισθάνεται: μαλακά, αγκαθωτά, λεία και απαλά κ.τ.λ. Μπορούμε επίσης να του πούμε να βάλει τα ρετάλια σε διαφορετικές ομάδες και μετά να το ρωτήσουμε για ποιο λόγο τα έβαλε στις συγκεκριμένες ομάδες.

5. Σ’ένα μεγάλο μπολ με νερό βάζουμε μικρά αντικείμενα όπως κουμπιά ή μικρές μπαλίτσες και βοηθάμε το παιδί να τα βγάλει απ’το νερό μ’ένα κουτάλι.

6. Παίρνουμε μία σακούλα και βάζουμε μέσα 8-10 αντικείμενα που γνωρίζει το παιδί (παιχνίδια, ένα μολύβι, μια κηρομπογιά, μία χτένα, μία κορδέλα, κ.τ.λ.). Στη συνέχεια ζητάμε απ’το παιδί να βγάζει ένα-ένα τα αντικείμενα απ’τη σακούλα με κλειστά τα μάτια και να τ’αναγνωρίζει. Μπορούμε να το κάνουμε και πιο πολύπλοκο. Να τοποθετήσουμε στη σακούλα αντικείμενα που να ξεκινάνε όλα απ’το ίδιο γράμμα της αλφαβήτας και να βάλουμε το παιδί να εξασκηθεί προφέροντας αυτό το συγκεκριμένο γράμμα όταν θ’αναγνωρίζει το κάθε αντικείμενο.

7. Παίρνουμε δύο μπολ, ένα σφουγγάρι και ένα ποτιστήρι. Αδειάζουμε λίγο νερό στο ένα μπολ και βάζουμε το παιδί να μεταφέρει αυτό το νερό στο άλλο μπολ με το σφουγγάρι.

8. Παίρνουμε λίγους βόλους ή χρωματιστές χάντρες και μερικά κουτιά. Στο ένα κουτί ανακατεύουμε τους βόλους/τις χάντρες και βάζουμε το παιδί να τα οργανώσει βάζοντάς τους σ’άλλα κουτιά ανάλογα με το χρώμα ή το σχήμα τους. Μπορούμε να κάνουμε το παιχνίδι λίγο πιο πολύπλοκο βάζοντας περισσότερα κριτήρια για την οργάνωση των αντικειμένων στα διαφορετικά κουτιά.

9. Δίνουμε στο παιδί χαρτιά και το αφήνουμε να τα διπλώσει, να τα τσαλακώσει ή να τα σκίσει. Αυτό θα το βοηθήσει να βελτιώσει την επιδεξιότητα στα χέρια του και θα κινητοποιήσει το μυαλό και τη φαντασία του.

10. Σε μία τσάντα βάζουμε μερικά φασόλια. Κάπου μέσα στην τσάντα κρύβουμε ένα μικρό παιχνιδάκι και παροτρύνουμε το παιδί να ψάξει για να το βρει.

11. Σ’ένα καθαρό τραπέζι ρίχνουμε αλεύρι και αφήνουμε το παιδί να ζωγραφίσει πάνω στο αλεύρι με τα χέρια του ή μ’ένα πινέλο.

12. Για πιο μικρά παιδάκια: παίρνουμε ένα κουτί χωρίς καπάκι και γύρω γύρω βάζουμε μανταλάκια. Δείχνουμε στο παιδί πώς βγαίνουν τα μανταλάκια και το αφήνουμε να βγάλει τα υπόλοιπα. Πρέπει όμως να προσέξουμε να μην τσιμπήσει τα δάχτυλά του με τα μανταλάκια.

13. Δίνουμε στο παιδί ένα μαγνήτη και διάφορα μεταλλικά και μη μεταλλικά αντικείμενα και το αφήνουμε να καταλάβει ποια αντικείμενα κολλάνε στο μαγνήτη και ποια όχι.

14. Δίνουμε στο παιδί ένα πλαστικό ποτήρι ή ένα πλαστικό μπολ με νερό και έναν αυγοδάρτη. Ρίχνουμε ελάχιστο σαπούνι ή υγρό πιάτων στο νερό και αφήνουμε το παιδί να παίξει δημιουργώντας σαπουνάδα.

15. Παίρνουμε μερικές κατσαρόλες και μερικά τηγάνια με τα καπάκια τους και αφήνουμε το παιδί να ταιριάξει τα καπάκια με το σωστό σκεύος. Το παιδί μπορεί επίσης να απασχοληθεί βάζοντας τα μικρότερα σκεύη μέσα στα μεγαλύτερα.

16. Μπορούμε να αφήσουμε το παιδί να βγάλει ορισμένα αντικείμενα από το πλυντήριο πιάτων. Δεν πρέπει όμως να το αφήσουμε να πλησιάσει αιχμηρά αντικείμενα.

17. Παίρνουμε ένα πλαστικό μπολ και το γεμίζουμε με νερό. Παίρνουμε μερικά μικρά αντικείμενα όπως βελανίδια, βίδες, χάντρες, μπάλες, κ.τ.λ. και αφήνουμε το παιδί να τα ρίξει στο νερό και να παρατηρήσει ποια επιπλέουν και ποια βουλιάζουν. Μπορούμε επίσης να του ζητήσουμε να αναγνωρίσει ποια αντικείμενα είναι βαριά και ποια ελαφριά.

18. Παίρνουμε μερικά παλιά περιοδικά και εφημερίδες και αφήνουμε το παιδί να τα σκίσει σε κομμάτια ή σε λωρίδες. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να χρησιμοποιήσει τα χέρια του και να καταλάβει ότι οι διαφορετικές κινήσεις οδηγούν και σε διαφορετικά αποτελέσματα. Όταν θα έχει αρκετά μικρά κομμάτια, μπορούμε να το βοηθήσουμε να τα πετάξει όλα μαζί στον αέρα.

19. Η πλαστελίνη έχει πάντα πλάκα. Όμως για ένα μικρότερο παιδί μπορεί να’ναι πιο ενδιαφέρον να την πιέζει στα χέρια του παρά να κάνει διάφορα σχέδια μ’αυτή. Μπορούμε, επίσης, μέσα σε μία μπάλα από πλαστελίνη να κρύψουμε μικρά αντικείμενα και να ζητήσουμε απ’το παιδί να τα βγάλει απ’την πλαστελίνη.

20. Ένα παιδί μπορεί να διασκεδάσει για ώρες παίζοντας με τα κουμπιά, τα φερμουάρ και τις αυτοκόλλητες ταινίες velcro στα ρούχα. Άρα μια καλή ιδέα είναι να δώσουμε στο παιδί μερικά παλιά ρούχα και να το αφήσουμε να τα ψαχουλέψει.

Πηγή: familyinaction.gr

Tags: ΠΑΙΔΙ
Previous Post

Το ΠΑΜΕ καλεί σε απεργία στις 24 Σεπτεμβρίου

Next Post

Εκδήλωση για τον Παύλο Μελά στην Αυστρία

Next Post

Εκδήλωση για τον Παύλο Μελά στην Αυστρία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Εκδήλωση μνήμης και τιμής για την αείμνηστη  Γεωλόγο – ερευνήτρια Δρ. Άννα Ράσσιου
  • Eνημερωτική Εκδήλωση διοργανώθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΕΥΔΑΜ) σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Κοζάνης
  • Δήμος Γρεβενών: Εργασίες κλάδευσης στην οδό Εργατικής Πρωτομαγιάς (πεζόδρομος παλαιού Δασαρχείου) την Τετάρτη 12/11
  • Οικονομικό Επιμελητήριο: Ενημερωτικό σεμινάριο με θέμα: “Εργασιακά θέματα
  • Δήμος Βοΐου: Νέα Αντιδήμαρχος Οικονομικών στο Δήμο Βοΐου η κα Ευανθία Νικολαΐδου

Πρόσφατα σχόλια

  1. Νεάπολη Βοΐου: Τελετή τιμής για τους ήρωες του Α’ Βαλκανικού Πολέμου - TsotiliNews στο Νεάπολη: Τίμησαν τους νεκρούς μαχητές Α΄ Βαλκανικού Πολέμου
  2. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Το πρόγραμμα εορτασμού στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αυγερινού
  3. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  4. Chris στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  5. Παύλος στο Τσοτύλι: Η απάντηση για την παιδική χαρά
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr