With express procedures, property transfers will be completed with the Electronic Property Transfer File, which is expected to be activated within 2023 και θα βάλει τέλος στη γραφειοκρατία και ταλαιπωρία για τους φορολογούμενους σε συνδυασμό ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης γονικών παροχών και δωρεών στην πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ.
Το έργο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης προβλέπει την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής πλατφόρμας διαχείρισης του ενιαίου Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτου, μέσω της οποίας θα συλλέγονται ηλεκτρονικά όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στη σύνταξη των συμβολαίων για τις μεταβιβάσεις real estate.
Δεκάδες δικαιολογητικά, πιστοποιητικά και έγγραφα που απαιτούνται σήμερα για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς όπως ΑΑΔΕ, Land Registry, Τεχνικό Επιμελητήριο, municipalities, ΕΦΚΑ θα συγκεντρώνονται με εξουσιοδότηση των ενδιαφερόμενων μερών προς τις υπηρεσίες και θα καταχωρίζονται στον φάκελο του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί.
According to reports, οι διαδικασίες τρέχουν γρηγορότερα για την ανάπτυξη της πλατφόρμας διαχείρισης του ενιαίου ηλεκτρονικού φακέλου μεταβίβασης ακινήτων ο οποίος θα διασφαλίσει την ταχύτερη και ασφαλέστερη διεκπεραίωση των υποθέσεων μεταβίβασης ακινήτων με πλήρη ηλεκτρονικό τρόπο.
Με τις αγοραπωλησίες ακινήτων και τις γονικές παροχές να κινούνται ανοδικά ο Ηλεκτρονικός Φάκελος εκτός από τις εξπρές μεταβιβάσεις ακινήτων θα απαλλάξει τους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ, of local authorities, του ΤΕΕ, του Κτηματολογίου, της Δασικής Υπηρεσίας, του ΕΦΚΑ από τα ενδιάμεσα στάδια παροχής υπηρεσιών που απαιτούνται για την τελική μεταβίβαση ακινήτων.
Ο «Ηλεκτρονικός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτου» θα συνοδεύεται με τις εξής δράσεις:
– Διασύνδεση του συστήματος e-Άδειες με άλλα συστήματα (ΕΦΚΑ, Fire Service, HEDNO, Δασική Υπηρεσία και ΔΕΣΦΑ).
– Ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιθεώρησης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
– Κατάργηση της κοινοποίησης της επιφάνειας του κτιρίου στον ΔΕΔΔΗΕ και ολοκλήρωση της ενοποίησης του συστήματος δήλωσης τετραγωνικών μέτρων στους δήμους.
– Λειτουργία πλατφόρμας για την απόκτηση άδειας κατασκευής.
Πώς θα λειτουργεί ο «Ηλεκτρονικός Φάκελος»
Η πλατφόρμα θα λειτουργεί στην ψηφιακή πύλη του Δημοσίουgov.gr. Μέσω της νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής θα συλλέγονται ηλεκτρονικά όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στη σύνταξη των συμβολαίων για τις μεταβιβάσεις ακινήτων. Δεκάδες δικαιολογητικά, πιστοποιητικά και έγγραφα που απαιτούνται σήμερα για μια μεταβίβαση ακινήτου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΑΑΔΕ, Land Registry, Τεχνικό Επιμελητήριο, ΕΦΚΑ) θα συγκεντρώνονται ηλεκτρονικά και θα καταχωρούνται στον φάκελο του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί.
Ο ρόλος του συμβολαιογράφου
Η ηλεκτρονική συλλογή των εγγράφων και πιστοποιητικών θα γίνεται από τον συμβολαιογράφο τον οποίο θα εξουσιοδοτούν οι συμβαλλόμενοι. Μέσω της νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής ο συμβολαιογράφος, will be able to:
– Να αιτείται την έκδοση ή την εξαγωγή εγγράφων ή την άντληση πληροφοριών από την ΑΑΔΕ, the e-EFKA, the Greek Land Registry, the Technical Chamber.
– Να αιτείται τη διόρθωση των ως άνω εγγράφων ή πληροφοριών.
– Να αναρτά έγγραφα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου αυτά δεν είναι δυνατόν να εκδοθούν ή να εξαχθούν ηλεκτρονικά according to the above, being responsible for their accuracy and completeness.
Όταν όλα τα έγγραφα και δικαιολογητικά «κλειδώσουν» στην πλατφόρμα, τότε ο συμβολαιογράφος μεταφέρεται στην πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ από την οποία υποβάλλεται η δήλωση, εκδίδεται αυτόματα η ταυτότητα οφειλής του φόρου μεταβίβασης, που θα πρέπει να καταβάλλει ο αγοραστής του ακινήτου. Η διαδικασία της μεταβίβασης ολοκληρώνεται όταν γίνει και η μετεγγραφή του ακινήτου στο Κτηματολόγιο και πάλι ηλεκτρονικά από τον συμβολαιογράφο.
Source: Newsbeast.gr