Αυτή η συνήθεια αυξάνει τον κίνδυνο να εμφανίσετε σακχαρώδη διαβήτη

Αυτή η συνήθεια αυξάνει τον κίνδυνο να εμφανίσετε σακχαρώδη διαβήτη

Τις τελευταίες δεκαετίες η εξάπλωση του διαβήτη είναι ραγδαία. Αν και άτομα με σακχαρώδη διαβήτη μπορούν να ζουν μια φυσιολογική ζωή χωρίς ιδιαίτερες στερήσεις, ωστόσο ο προγραμματισμός είναι απαραίτητος και ο κίνδυνος επιπλοκών είναι ορατός. Σήμερα η σωστή πρόληψη του διαβήτη αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά πεδία.

Καταρχάς να επισημάνουμε ότι ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 είναι αυτοάνοσης αιτιολογίας, δηλαδή ο ίδιος ο οργανισμός επιτίθεται στον εαυτό του και για αυτό δεν μπορεί να προβλεφθεί. Ενώ ο διαβήτης τύπου 2 εμφανίζεται σταδιακά.

Συχνά προϋπάρχει μια κατάσταση που ονομάζεται προδιαβήτης, που εάν την προβλέψουμε μπορούμε να αποφύγουμε ή τουλάχιστον να καθυστερήσουμε την εμφάνιση του σακχαρώδη διαβήτη  τύπου 2. Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης προδιαβήτη μέχρι και 58%. Όμως είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως εκτός από την αύξηση του σωματικού βάρους, υπάρχει και μια άλλη συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη. Και δεν είναι άλλη από την αϋπνία

Η αδυναμία να κοιμηθείτε νωρίς είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στη σημερινή εποχή, είτε λόγω του άγχους και του στρες ή εξαιτίας του φορτωμένου προγράμματος εργασίας. Όμως πολλές μελέτες έχουν συνδέσει τα προβλήματα ύπνου, όπως είναι η άπνοια ύπνου και η αϋπνία με έναν υψηλότερο κίνδυνο για διαβήτη. Επιπλέον, το αξιοπερίεργο είναι ότι οι γυναίκες έχουν 22% περισσότερες πιθανότητας να εμφανίσουν δυσκολίες στον ύπνο, από ότ,ι οι άντρες.

Γιατί συνδέεται ο διαβήτης με τα προβλήματα ύπνου;

Όταν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, αυξάνεται η ορμόνη του στρες, η οποία έχει συσχετιστεί με αυξημένη αντίσταση στην ινσουλίνη. Αυτό μπορεί να οδηγήσει πιο εύκολα σε εμφάνιση διαβήτη τύπου 2. Το γυναικείο φύλο πάσχει πιο συχνά από άπνοια ύπνου ή από αϋπνίες, με αποτέλεσμα να κοιμάται λιγότερο από 6 ώρες κάθε βράδυ και να έχει 47% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσει σακχαρώδη διαβήτη.

Η κατώτατη γραμμή, τόσο στην ποιότητα, όσο και στην ποσότητα του ύπνου είναι σημαντική για την πρόληψη του διαβήτη.

Η κατώτατη γραμμή είναι να μην κοιμάστε λιγότερο από 6 ώρες και να μην ξυπνάτε πολλές φορές μέσα στη νύχτα. Μη σας περνάει όμως από το μυαλό ότι αν δεν κοιμηθείτε καλά ένα με δυο βράδια, κινδυνεύετε. Το πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί εφόσον πάσχετε από χρόνιες αϋπνίες, όπου τότε πρέπει να επισκεφτείτε τον γιατρό σας, για να σας δώσει τις κατάλληλες συμβουλές.

Συμβουλές για να κοιμάστε πιο εύκολα

Απομακρύνετε από το υπνοδωμάτιο όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές πριν πέσετε για ύπνο. Το φως του υπολογιστή ή της τηλεόρασης μπορεί να μειώσει τα επίπεδα μελατονίνης στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα να μη μπορείτε να κοιμηθείτε.

Σκεφτείτε λέξεις που σας χαλαρώνουν. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Applied Social Psychology, όσοι έφερναν στο μυαλό τους λέξεις όπως, ζεστό, ανάπαυση, χαλάρωση, κοιμήθηκαν καλύτερα, από εκείνους που δεν το έκαναν. Αν το λεξιλόγιο δεν είναι το δυνατό σας σημείο, τότε σκεφτείτε ευχάριστες εικόνες.

Τακτοποιήστε το υπνοδωμάτιο πριν κοιμηθείτε. Είναι πολύ πιθανό ένας ακατάστατος χώρος να σας δημιουργεί εκνευρισμό και να μην σας αφήνει να κοιμηθείτε. Από την άλλη ένα τακτοποιημένο δωμάτιο, σας χαλαρώνει και σας ηρεμεί.

Κοιτάξτε το ταβάνι. Όσο περίεργη και αν σας φαίνεται αυτή η τεχνική, ενδέχεται να λειτουργήσει. Κάποιες έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι δεν μπορούσαν να κοιμηθούν και κρατούσαν τα μάτια τους ανοικτά χωρίς να διαβάζουν ή να κάνουν άλλες δραστηριότητες, αποκοιμιόντουσαν περίπου 41% πιο γρήγορα, από εκείνους που είχαν κλειστά τα μάτια τους.

Πηγή:Reader.gr


Ετικέτες που έχουν αντιστοιχιστεί σε αυτό το άρθρο:
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Άλλες ειδήσεις

Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Γαλατινής: 23η αιμοδοσία

Ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Γαλατινής καλεί τα μέλη του και όλους όσους μπορούν και θέλουν να δώσουν αίμα στην 23η

Η ταινία «ISIS BRIDE» του Morteza Jafari, στο 7ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Κοζάνης

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία «ISIS BRIDE» του Morteza Jafari θα προβληθεί το Σάββατο 30 Ιουνίου, στις 19:00, στο Βαλταδώρειο

Αλλάζει το ωράριο των τραπεζών -Αυτές είναι οι νέες ώρες εξυπηρέτησης κοινού

Νέο ωράριο στη λειτουργία των τραπεζών φέρνει η τριετής κλαδική σύμβαση που συνυπέγραψαν τράπεζες και η Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδας

Χωρίς σχόλια

Γράψτε σχόλιο
Χωρίς σχόλια ακόμα! Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει αυτή την είδηση!

Γράψτε ένα σχόλιο

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευτεί
Απαιτούμενα πεδία είναι με *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.