Αγορά αρχοντικών από το δήμο, είναι η μοναδική επιλογή για την διασωσή τους;

Αγορά αρχοντικών από το δήμο, είναι η μοναδική επιλογή για την διασωσή τους;

Δεν είναι λίγες φορές που δέχομαι την ερώτηση, «Είναι λογικό να περιμένουμε να αγοράσει ο δήμος όλα τα αρχοντικά και να τα συντηρήσει;».

Φυσικά και αν το ισχυριζόμουνα αυτό, θα χαρακτηριζόμουνα επιεικώς ουτοπιστής. Δεν υπάρχουν τα χρήματα, ούτε για την αγορά των τουλάχιστον δεκαπέντε αρχοντικών, ούτε για την συντήρηση τους.

Η απάντηση αυτή μήπως ουσιαστικά αποτελεί την δικαιολογία μας εδώ και αρκετά χρόνια για να μην γίνει μια σοβαρή προσπάθεια για την διάσωση των αρχοντικών.

Άφηνεται να εννοηθεί πως η μόνη δυνατότητα για την διάσωση των αρχοντικών ήταν μόνο μέσω αυτής της επιλογής. Αποκλείοντας έτσι ουσιαστικά την επίλυση του προβλήματος.

Είναι όμως αυτή η στρατηγική επιλογή;

Ποιες είναι οι άλλες δύο;

Η οικονομική ενίσχυση των ιδιοκτητών μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων είναι η μια. Ο ερχομός των επενδυτών που θα υλοποιήσουν επενδύσεις στα αρχοντικά δίνοντας τους άλλη χρήση, η δεύτερη. Είναι πρακτικά δύσκολο όλα τα αρχοντικά να λειτουργήσουν σαν μουσεία.

Αλλά και πάλι εδώ επιστρέφει η ευθύνη στους περιφερειακούς, δημοτικούς (παλαιότερα νομαρχιακούς) παράγοντες της εξουσίας.

Ποια κίνητρα ζητήθηκαν να δοθούν στην περιοχή για την δημιουργία επενδύσεων στην περιοχή με άξονα την αξιοποίηση των αρχοντικών;

Ψάξαμε να δούμε ποια κίνητρα δόθηκαν σε άλλες περιοχές, όπως το Πήλιο, το Μέτσοβο, το Νυμφαίο; Πως θα μπορούσαν να προσαρμοσθούν αυτά τα κίνητρα στην περιοχή μας;

Ποιες ήταν πρακτικές που ακολουθήθηκαν τελικά σε άλλες περιοχές;

Προσπαθήσαμε να κάνουμε το πολιτιστικό απόθεμα της περιοχής μας ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν. Υπήρξε περίοδος που λειτουργούσαν στην περιοχή μας πέντε ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις. Έχουμε ένα εργαλείο καταμέτρησης των επισκεπτών; Υπήρξε αύξηση στο πλήθος των τουριστών;

Ποια είναι τα σύγχρονα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε για να τραβήξουμε εδώ τα βλέμματα των τουριστών; Ποια ήταν η πρωτοτυπία τους σε σχέση με αυτά περιοχών που προτεραιότητα τους δεν είναι ο τουρισμός;

Έχουμε ένα τεκμηριωμένο στρατηγικό πλάνο τουριστικής προβολής της περιοχής;

Γιατί τελικά να έρθει ένας επενδυτής στην Σιάτιστα; Τι θα πρέπει να δει για να τον ικανοποιήσει;

Λάζαρος Γ. Κώτσικας
Πολιτικός Μηχανικός, PhD


Ετικέτες που έχουν αντιστοιχιστεί σε αυτό το άρθρο:
Αρχοντικό

Άλλες ειδήσεις

Capital controls: Προς πλήρη κατάργηση για ελεύθερη μεταφορά κεφαλαίων προς το εξωτερικό

Capital controls: Τα βήματα που θα πρέπει να γίνουν για την πλήρη άρση τους αναμένεται να συζητηθούν αύριο Παρασκευή στη

Το Επιμελητήριο Κοζάνης και η ΑΕΠΕ καλούν τις επιχειρήσεις τροφίμων – ποτών για συμμετοχή σε Εκθέσεις

Το Επιμελητήριο Κοζάνης και η Αστική Εταιρία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας (ΑΕΠΕ) ανακοινώνουν ότι θα συμμετέχουν στις παρακάτω εκθέσεις εφόσον υπάρξει

ΙΟΒΕ: Το 64% των Ελλήνων μόλις που τα βγάζει πέρα

Πάνω από οι μισοί Έλληνες, που ερωτήθηκαν στο πλαίσιο έρευνας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), μόλις που τα

Χωρίς σχόλια

Γράψτε σχόλιο
Χωρίς σχόλια ακόμα! Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει αυτή την είδηση!

Γράψτε ένα σχόλιο

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευτεί
Απαιτούμενα πεδία είναι με *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.