• Latest

Καλλιόπη Βέττα: Τρία χρόνια πολιτιστικής οπισθοδρόμησης

10 Ιουλίου 2022
Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κοζάνης

Ανακοίνωση του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κοζάνης για το νέο αντεργατικό τερατούργημα

2 Ιουλίου 2025
Συνδυασμός «ΕΛΠΙΔΑ»: “Η Καστοριά σε αδιέξοδο : Αναζητώντας Όραμα και Στρατηγική Ανάπτυξης”

Ζεμπιλιάδου: Η «διαβούλευση Αμανατίδη» της 11ης Ιουλίου, για το Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο, στερείται κάθε Νομικής και Ηθικής βάσης

2 Ιουλίου 2025
ΑΡΚΟΥΔΑ

Π. Κουκουλόπουλος: «Άμεση λήψη μέτρων για τα αυξανόμενα περιστατικά εμφάνισης αρκούδων στη Δυτική Μακεδονία»

2 Ιουλίου 2025
ΕΣΠΑ 

Πραγματοποιήθηκε η 4η Συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Μακεδονία» 2021–2027

2 Ιουλίου 2025
Επίσκεψη του Δημάρχου Γρεβενών στη νέα Διοικήτρια του Νοσοκομείου

Επίσκεψη του Δημάρχου Γρεβενών στη νέα Διοικήτρια του Νοσοκομείου

2 Ιουλίου 2025
Απολογισμός 1ης μέρας στο τουρνουά Μπάσκετ Σιάτιστας

6η μέρα τουρνουά μπάσκετ και σημερινό πρόγραμμα

2 Ιουλίου 2025
Δήμος Βοΐου: Ενημερωτικά σημειώματα από τη Δημοτική Αστυνομία για την έναρξη εφαρμογής του Κ.Ο.Κ. στο κέντρο της Σιάτιστας

Δυτική Μακεδονία: Κανένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα τον Ιούνιο του 2025

2 Ιουλίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Συνεδρίαση λογοδοσίας την Τετάρτη 21-8-2024

Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης την Τετάρτη 2 Ιουλίου 2025

2 Ιουλίου 2025
ΑΡΣΥ: Ανοιχτή επιστολή στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας: Να ανακληθούν οι απολύσεις στο λιγνιτωρυχείο Αχλάδας

Στέφανος Πράσσος: Μαλούτας Λ. και Καμπουράκης Δ. «βρήκαν τον ένοχο» του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ

2 Ιουλίου 2025
Προχωράμε Μαζί για την Ανασυγκρότηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Προχωράμε Μαζί για την Ανασυγκρότηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

2 Ιουλίου 2025
6ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Τοπικών Προϊόντων «Γρεβενών Γεύσεις» και «Λευκή Νύχτα»

Δήμος Γρεβενών: «Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2025»: Συναυλία με τον Βασίλη Καζούλη

2 Ιουλίου 2025
Σωστή χρήση νερού

Η εξοικονόμηση του είναι υπόθεση όλων μας!

2 Ιουλίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Πέμπτη, 3 Ιουλίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Καλλιόπη Βέττα: Τρία χρόνια πολιτιστικής οπισθοδρόμησης

sierafm by sierafm
10 Ιουλίου 2022
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Προχθές συμπληρώθηκαν τρία χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ στα πολιτιστικά πράγματα της χώρας και μια μικρή αναδρομή στις προγραμματικές δηλώσεις και στα πεπραγμένα της είναι αναπόφευκτη, για όσους τουλάχιστον δεν βολεύονται κάτω από τον ακατάσχετο επικοινωνιασμό του αρμόδιου υπουργείου.

Στις 21 Ιουλίου 2019 η υπουργός πολιτισμού δήλωνε στη Βουλή «προσήλωση στη συνέχεια του κράτους, κατοχύρωση των επαγγελματιών του πολιτισμού για την ενίσχυση της απασχόλησης, λογοδοσία και διαφάνεια παντού, με υποχρεωτική ηλεκτρονική δημοσίευση ετησίων απολογισμών, δράσεων και οικονομικών όλων των φορέων, στελέχωση διευθυντικών θέσεων σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου με πραγματικές και όχι κατ’ επίφαση διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες».

Λίγες μέρες αργότερα, η «αξιοκρατία» συνθλίφτηκε στα γρανάζια του επιτελικού κράτους, με το ξήλωμα των σχετικών διαγωνισμών που είχε θεσμοθετήσει η τ. υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, Μυρσίνη Ζορμπά, προκειμένου να διοριστούν στους πολιτιστικούς οργανισμούς της χώρας οι επιθυμητοί κυβερνητικοί φίλοι. Μεταξύ αυτών και ο διορισθείς στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρης Λιγνάδης, που όμως έμελλε να εξαπατήσει την κ. Μενδώνη με την «βαθιά υποκριτική του τέχνη», λίγο πριν προφυλακιστεί κατηγορούμενος για βιασμούς ανηλίκων. Αντί όμως το μεγαλειώδες φιάσκο να οδηγήσει σε αλλαγή πολιτικής, οι απευθείας διορισμοί και αναθέσεις συνεχίζονται ακόμη, με πρόσφατα παραδείγματα την Εθνική Πινακοθήκη και το Ακροπόλ, το οποίο παραμένει κλειστό, αδυνατώντας να αποτελέσει την «πολιτιστική θερμοκοιτίδα» που υποσχόταν η υπουργός.

Η ανυπαρξία οποιασδήποτε πολιτικής για την «ενίσχυση της απασχόλησης» των ανθρώπων του πολιτισμού αναδείχθηκε εμφατικά και την περίοδο της πανδημίας, με τους καλλιτέχνες να διαμαρτύρονται και να πένονται επί μήνες, πριν το υπουργείο καταλήξει σε μια πολιτική επιδομάτων, αντί ενός συνεκτικού και μακροπρόθεσμου σχεδίου για τη στήριξή τους. Επιπλέον, η «ανισοκατανομή της πολιτιστικής και δημιουργικής παραγωγής στις δεκατρείς περιφέρειες της χώρας», όπως περιγράφηκε στις προγραμματικές δηλώσεις, δεν απασχόλησε ποτέ την κυβέρνηση της ΝΔ, παραπέμποντας στις καλένδες τη σχετική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Από την άλλη, η «συνέχεια του κράτους» και η «λογοδοσία και διαφάνεια παντού» σκόνταψε επανειλημμένως, τόσο στους ανύπαρκτους «ετήσιους απολογισμούς των φορέων», όσο και σε δύσοσμες υποθέσεις σκανδάλων του Υπ. Πολιτισμού τις οποίες η κ. Μενδώνη επί τρία χρόνια συγκάλυπτε προκλητικά, μην ασκώντας ακόμη και τα πειθαρχικά της καθήκοντα, όταν αυτές αφορούσαν κακοδιαχείριση και διασπάθιση δημοσίου χρήματος της περιόδου 2012-2014 που η ίδια ήταν Γενική Γραμματέας, με χαρακτηριστικότερη την υπόθεση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας.

 Η υποχρέωση για «προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς»πήγε επίσης περίπατο: Στο Ελληνικό και σε άλλες «επενδύσεις» το πολιτιστικό περιβάλλον υποβαθμίστηκε οικτρά, στο μετρό Θεσσαλονίκης η καρδιά της βυζαντινής πόλης ξεριζώθηκε, προκαλώντας διεθνή διασυρμό της χώρας, όπως άλλωστε και η τσιμεντόστρωση της Ακρόπολης. Οι μοναδικοί Δεσμώτες του Φαλήρου υπέστησαν ανεπίστρεπτη φθορά, οι Μυκήνες και το Τατόι κόντεψαν να καούν ολοσχερώς, θεσμοθετήθηκε ο εκπατρισμός αρχαιοτήτων για μισό αιώνα. Τα δυόμισι χιλιάδες χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, που δήθεν θα προσέφεραν «ιδανικό πλαίσιο για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών σε κάθε έκφανση της πολιτιστικής δημιουργίας», η κ. Μενδώνη τα γιόρτασε με την έγκριση λειτουργίας ναυπηγείου-διαλυτηρίου πλοίων δίπλα στον Τύμβο των Σαλαμινομάχων, ενώ το ενδιαφέρον της για την Ελευσίνα-Πολιτιστική Πρωτεύουσα, που πριν περιέγραφε ως πόλη «συνδεδεμένη με τη βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας», εξαντλήθηκε στην επιμονή της να ακυρώσει την κήρυξη της ΠΥΡΚΑΛ ως «Ιστορικού Τόπου».

Η περιβόητη «ανάπτυξη συνεργειών με τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με σαφή κριτήρια και θεσμικό πλαίσιο» περιορίστηκε τελικά σε ένα προκλητικό αλισβερίσι της κυβέρνησης και της υπουργού με τα συμφέροντα των ελίτ που εκπροσωπούν, χωρίς κανένα κριτήριο και χωρίς καν τήρηση του θεσμικού πλαισίου περί δωρεών και χορηγιών, αντιμετωπίζοντας τα μνημεία της χώρας και την κληρονομιά του ελληνικού λαού ως την προσωπική τους περιουσία. Η τραγελαφική διαχείριση της περιβόητης «σύμβασης δωρεάς» για τις τσιμεντοστρώσεις και τις πινακίδες στην Ακρόπολη αρκεί ως κραυγαλέο παράδειγμα καταστροφικής ανεπάρκειας προς αποφυγή.

Το «rebranding» της χώρας που είχε αναλάβει ο κ. Μητσοτάκης και η κ. Μενδώνη «μέσα από την πολιτιστική κληρονομιά και τον σύγχρονο πολιτισμό» για να καταστήσουν την Ελλάδα «διεθνή πόλο πολιτιστικής παιδείας και δημιουργίας» περιορίστηκε μόνο σε κάποιες κακόγουστες δράσεις, που εν τέλει αποσκοπούσαν στην ιδιωτική εκμετάλλευση σπουδαίων μνημείων της χώρας, όπως η Ακρόπολη και η Ολυμπία, για την διαφήμιση των δραστηριοτήτων προνομιούχων «φίλων» και χορηγών, ιδιωτών και εταιρειών.

Στο μεταξύ, η πολυπόθητη «αναδιοργάνωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων» (νυν ΟΔΑΠ), περιορίζεται μέχρι στιγμής σε φωτογραφικούς διορισμούς, ενώ δεν έχει καταφέρει να υλοποιήσει ούτε καν την «ψηφιακή κάρτα πολιτισμού» και την «εκδίπλωση του e–ticket» (έργο του ΣΥΡΙΖΑ), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την απώλεια εσόδων του Δημοσίου. Άλλωστε και οι όποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κ. Μενδώνη κατέτειναν στην αποδυνάμωση του θεσμικού πλαισίου προστασίας των μνημείων και των εσόδων από αυτά, κάτι που είδαμε να συμβαίνει αντίστοιχα και στα πνευματικά δικαιώματα. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που επί τρία χρόνια η υπουργός καθυστερεί να ενσωματώσει ακόμα και τις κοινοτικές οδηγίες που αφορούν στη ρύθμιση αυτού του πλαισίου, ενώ η χώρα μας ήδη απειλείται με πρόστιμο από την ΕΕ.

Αυτή η γενικευμένη αποστροφή της κυβέρνησης σε κάθε τι συλλογικό και δημόσιο αποτελεί κεντρική πολιτική της ΝΔ και τεράστια πολιτιστική οπισθοδρόμηση για τον τόπο.

Καλλιόπη Βέττα

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Π.Ε. Κοζάνης

Tags: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΒΕΤΤΑ
Previous Post

Επίδομα αδείας: Πώς υπολογίζονται τα χρήματα – Πόσες μέρες δικαιούνται οι εργαζόμενοι

Next Post

Φόρος εισοδήματος: Οι λύσεις για να τον εξοφλήσετε – Η έκπτωση και οι δόσεις

Next Post
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

Φόρος εισοδήματος: Οι λύσεις για να τον εξοφλήσετε – Η έκπτωση και οι δόσεις

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

FIESTA VOIO NEW (2)

Πρόσφατα άρθρα

  • Ανακοίνωση του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κοζάνης για το νέο αντεργατικό τερατούργημα
  • Ζεμπιλιάδου: Η «διαβούλευση Αμανατίδη» της 11ης Ιουλίου, για το Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο, στερείται κάθε Νομικής και Ηθικής βάσης
  • Π. Κουκουλόπουλος: «Άμεση λήψη μέτρων για τα αυξανόμενα περιστατικά εμφάνισης αρκούδων στη Δυτική Μακεδονία»
  • Πραγματοποιήθηκε η 4η Συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Μακεδονία» 2021–2027
  • Επίσκεψη του Δημάρχου Γρεβενών στη νέα Διοικήτρια του Νοσοκομείου

Πρόσφατα σχόλια

  1. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μόνο ποδόσφαιρο: Η ποδηλασία κατακτά τους φιλάθλους - SieraFM στο 3ος ο Δημήτρης Σελέτης στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ορεινού Δρόμου στο Καρπενήσι. Βίντεο
  2. Χαρά στο Δήμος Γρεβενών: «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2025» -Το πρόγραμμα της 1ης περιόδου
  3. Σάκης στο Συνεδρίαση με ερώτηση για το κόστος συνδέσεων αερίου στη Γαλατινή. Βίντεο
  4. Βασιλω στο Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας
  5. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ στο Ο Δήμος Κοζάνης απαγορεύει ποδήλατα, πατίνια & μπάλες στην κεντρική πλατεία
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr