Μήπως τρώτε πολλή ζάχαρη; Ποια σήματα στέλνει το σώμα σας

Μήπως τρώτε πολλή ζάχαρη; Ποια σήματα στέλνει το σώμα σας

Μία πάστα ή ένα παγωτό αραιά και πού δεν κάνουν κακό, όμως η πρόσληψη μεγάλης ποσότητας ζάχαρης από κάθε γεύμα και σνακ της ημέρας οδηγούν μακροπρόθεσμα στις παραπάνω σοβαρές επιπλοκές.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ημερήσια κατανάλωση πρόσθετης ζάχαρης –δηλαδή της ζάχαρης που υπάρχει στα γλυκά, τα αναψυκτικά και τα έτοιμα γεύματα και όχι της φυσικής ζάχαρης που απαντάται στα φρούτα– δεν πρέπει να ξεπερνά το 5% των συνολικών θερμίδων της ημέρας. Στο πλαίσιο μιας διατροφής 2.000 θερμίδων, το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε μόλις 100 θερμίδες την ημέρα.

1. Ταλαιπωρείστε από κρίσεις ακμής: Μια διατροφή πλούσια σε ζάχαρη επιβαρύνει το δέρμα και συνδέεται με συχνότερες κρίσεις ακμής, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics. Όσοι από τους συμμετέχοντες παρουσίαζαν μέτρια ή και σοβαρή ακμή στο δέρμα τους δήλωσαν ότι κατανάλωναν κατά μέσο όρο περισσότερη ζάχαρη συγκριτικά με όσους είχαν ήπια ακμή ή δεν εμφάνιζαν σχεδόν ποτέ σπυράκια.

2. Νιώθετε μόνιμα εξαντλημένοι: Αν στα γεύματα κυριαρχεί η ζάχαρη και λείπουν οι χορταστικές πρωτεΐνες και φυτικές ίνες και τα υγιεινά λιπαρά, τότε τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος παρουσιάζουν απότομες αυξομειώσεις, οι οποίες συνοδεύονται από αντίστοιχες διακυμάνσεις στα επίπεδα ενέργειας. Αποτέλεσμα είναι να εκδηλώνεται λήθαργος, υπνηλία και πονοκέφαλος μόλις λίγη ώρα μετά το φαγητό.

3. Επισκέπτεστε συνεχώς τον οδοντίατρο: Η ζάχαρη είναι η καλύτερη «τροφή» για τα βακτήρια που υπάρχουν στη στοματική κοιλότητα. Κατά τη διαδικασία διάσπασής της παράγονται οξέα που οδηγούν σταδιακά στην πλάκα και τη διάβρωση του σμάλτου των δοντιών. Αποτέλεσμα είναι τα σφραγίσματα να αυξάνονται και ο πονόδοντος να γίνεται όλο και πιο συχνός.

4. Η πίεσή σας έχει ανέβει: Φυσιολογική θεωρείται η πίεση που δεν ξεπερνά τα 120/80 mmHg. Μια διατροφή με μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη έχει σαν αποτέλεσμα την άνοδο της πίεσης επάνω από το όριο αυτό, κατάσταση γνωστή ως υπέρταση, δείχνει επιστημονική μελέτη στην επιθεώρηση Journal of the American Society of Nephrology. Μάλιστα, η μείωση της πρόσληψης ζάχαρης είναι πιο ωφέλιμη για την αντιμετώπιση της υπέρτασης απ’ ό,τι η μείωση της πρόσληψης αλατιού μέσω της διατροφής, σύμφωνα με μια άλλη μελέτη, στην επιθεώρηση BMJ Open Heart.

5. Έχετε ανεβασμένη χοληστερόλη: Η άνοδος της χοληστερόλης στο αίμα και κυρίως της «κακής» LDL είναι από τα λιγότερο εμφανή σημάδια της υπερκατανάλωσης ζάχαρης, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση JAMA της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης.

6. Η διάθεσή σας είναι πεσμένη: Αρκετές επιστημονικές μελέτες έχουν υποδείξει ότι υπάρχει μια άμεση σχέση ανάμεσα στην υπερκατανάλωση ζάχαρης και την κατάθλιψη. Η ζάχαρη είναι γνωστό ότι πυροδοτεί τις φλεγμονές σε ολόκληρο το σώμα και οι χρόνιες φλεγμονές με τη σειρά τους συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης.

7. Δεν χορταίνετε με τίποτα: Η απότομη πτώση του σακχάρου που παρατηρείται μετά από ένα γεύμα πλούσιο σε ζάχαρη συνοδεύεται και από ένα έντονο αίσθημα πείνας ή λιγούρας. Συστατικά που πρέπει να περιέχει ένα γεύμα για να εξασφαλίσει σταθερή ροή ενέργειας για πολλές ώρες είναι οι πρωτεΐνες, οι φυτικές ίνες και τα καλά λιπαρά, όπως αυτά που υπάρχουν στο ψάρι, στο αβοκάντο και στους ξηρούς καρπούς.

πηγή: onmed.gr


Ετικέτες που έχουν αντιστοιχιστεί σε αυτό το άρθρο:
ζαχαρη

Άλλες ειδήσεις

Προσλήψεις στην σχολή της πυροσβεστικής στην Πτολεμαίδα

Ανακοίνωση για την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά τεσσάρων (4) ατόμων για την κάλυψη εποχικών ή

700 θέσεις εργασίας σε δήμους, υπουργεία, ΔΕΗ (αναλυτικά)

Στις 700 ανέρχονται οι θέσεις που είναι ανοιχτές σε δήμους, υπουργεία αλλά και ΔΕΗ τις τελευταίες ημέρες. Η aftodioikisi.gr τις

Επεκτείνεται το πρωτοποριακό και βραβευμένο πρόγραμμα διαχείρισης οικιακών οργανικών αποβλήτων του Δήμου Κοζάνης σε συνεργασία με τη ΔΙΑΔΥΜΑ

 Λ. Ιωαννίδης: Είμαστε περήφανοι που η Κοζάνη πρωτοπορεί και αποτελεί παράδειγμα μια φορά ακόμη για όλη τη χώρα Ο Δήμος

Χωρίς σχόλια

Γράψτε σχόλιο
Χωρίς σχόλια ακόμα! Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει αυτή την είδηση!

Γράψτε ένα σχόλιο

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευτεί
Απαιτούμενα πεδία είναι με *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.