At 15/01/2021 the former Minister Mr.. Κουκουλόπουλος δημοσιοποίησε άρθρο με τίτλο: "It is no coincidence that the Railway is deafeningly absent from the famous Pissaridis plan as well as from the sad master plan for our region".
Πέρα από την διαπίστωση ότι ο Σιδηρόδρομος όντως απουσιάζει από το Master Plan για την περιοχή μας στην οποία και συμφωνούμε, Mr.. Koukoulopoulos resorts to a series of inaccuracies in order to support his political arguments, adapting "reality" to his own data.
The text, including, refers to the famous plan prepared by him as Mayor for the undergrounding of the railway line in the city of Kozani and in fact with detailed reports on the number of escalators.
The truth is that OSE did accept the above proposal in principle, but, already from 2006 επι της κυβέρνηση Ν.Δ. this plan by OSE had been overturned, hence the fact that from then until a few years ago not the slightest thing had been done in terms of its implementation.
And the invocation of the specific plan and given that since then they have almost passed 20 years, reminiscent of obsession with other times, at a time when modern and realistic proposals are needed.
I completely agree with Mr. Koukoulopoulos in the finding that the construction of a freight station near the industrial area is of crucial infrastructure for the development of the area.
He ignores, μάλλον σκοπίμως that, η δημιουργία του εμπορευματικού σταθμού στην περιοχή της ΒΙΠΕ δρομολογήθηκε επίσημα με την προγραμματική σύμβαση που υπέγραψε ο Δήμος Κοζάνης με τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ στις 24.7.2017 για την παραχώρηση της έκτασης στον Δήμο Κοζάνης της έκτασης του σιδηροδρομικού σταθμού για 99 years. A program contract that the executives of the "Unity" faction he founded, voted against.
In essence, the latest 20 years, the substantive interventions (CUT & COVER, OSE regeneration etc.) και τα σημαντικά έργα στον περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού δρομολογήθηκαν κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο 2015-2019.
Όχι λόγια, άλλα πρωτοβουλίες με χειροπιαστά αποτελέσματα!
Σχετικά με την απόφαση για το γκρέμισμα των Γεφυρών, αυτή δρομολογήθηκε την περίοδο της συγκυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ στην οποία ο κ. Κουκουλόπουλος ήταν βουλευτής αλλά και Αν. Minister, του υπενθυμίζουμε ακόμα ότι, στην τελετή στην οποία αναφέρεται δεν παρευρέθηκε ο τότε Δήμαρχος Κοζάνης, αλλά ο Υπουργός που επι των ημερών του δρομολογήθηκε το γκρέμισμα των Γεφυρών. Παράλληλα και πριν το γκρέμισμα υπήρξε συμφωνία μεταξύ περιφέρειας και ΟΣΕ που προέβλεπε την εκ νέου κατασκευή τους, τα παραπάνω αποτυπώνονται στην απόφαση 284/14 (ΑΔΑ: ΩΔΧΨ7ΛΨ-ΚΜΥ) του Π.Σ. West. Of Macedonia.
Όσον αφορά την σιδηροδρομική γραμμή Κοζάνη – Καλαμπάκα. Η ένταξη της σιδηροδρομικής γραμμής Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα – Κοζάνη εντάχθηκε για πρώτη φορά στα διευρωπαϊκά δίκτυα το 2004 με την απόφαση 884/2004/EU.
also, είναι ανακριβές πως το παραπάνω έργο ήταν ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, αφού ήταν ανώριμο για κάτι τέτοιο καθώς και οι μελέτες δεν είχαν ολοκληρωθεί.
Αυτό που συνέβη ήταν ο ΟΣΕ να υποβάλει αίτημα χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση των μελετών της συγκεκριμένης γραμμής που όμως απορρίφθηκε.
End, ένα σχόλιο σχετικά με την αναφορά του κ. Κουκουλόπουλου στους «Οικολόγους Κατ΄ όνομα». Δεν είναι η πρώτη φορά που εισπράττουμε τέτοιου είδους αφορισμούς και απαξιωτικές επιθέσεις. THE πολιτική αξιοπιστία του καθενός μας κρίνεται από την συνέπεια των απόψεων του διαχρονικά και πως αυτές δικαιώνονται στο χρόνο ή όχι.
Και επειδή τελευταίως διεκδικεί για τον εαυτό του, δεν είναι ο μόνος βέβαια, το τίτλο του εκφραστή της πράσινης μετάβασης, αξίζει να θυμηθούμε πως το 2017 ο ίδιος έλεγε δημόσια πως η περιοχή δεν έχει εισέλθει στην μεταλιγνιτική εποχή και παράλληλα υποσχόταν νέες λιγνιτικές μονάδες, ενώ είμαι σίγουρος ότι ήξερε πολύ καλά ποια ήταν η πραγματική κατάσταση. Και βέβαια αξίζει να θυμηθούμε ότι ήταν από αυτούς που το 2011 είχε εναντιωθεί στα σχέδια της κ. Μπιρμπίλη για τη ενεργειακή μετάβαση της χώρας, αν και σήμερα την υποστηρίζει.
Που θα είμασταν σήμερα αν η μετάβαση ξεκινούσε αργά και σταθερά από τότε;
Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό στο οποίο συμφωνούμε, και απαιτείται συμπόρευση όλων των τοπικών δυνάμεων, είναι η προσπάθεια να αναδειχθεί η αναγκαιότητα των επενδύσεων σε σιδηροδρομικές υποδομές για τη Δυτ. Macedonia.