• Latest
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΕΛΗ

Νέος ΚΟΚ: Online point system, διαβάθμιση παραβάσεων, σύνδεση με το Taxisnet -Οι 5 βασικές αλλαγές

3 Φεβρουαρίου 2021
Πασχάλης Χαρούμενος: Να θανατώνονται οι επικίνδυνες αρκούδες ή «να τις πάμε στην Πάρνηθα»

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Επιστολή προς τον ΕΛΓΑ με στόχο την προστασία της αγροτικής παραγωγής λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων

21 Νοεμβρίου 2025
Συλλυπητήρια από το σωματείου “ΦΙΛΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – ΑΝΘΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ” για τον Πενταλοφίτη μάστορα Κώστα Ταρνανά

ΣΥΡΙΖΑ: Συλλυπητήρια στο Θόδωρο Καρυπίδη

21 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

Δήμος Βοΐου. Όλη η τακτική συνεδρίαση της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου. Βίντεο

21 Νοεμβρίου 2025
Παπαγούσιας- Ζιμπιλίδης. Κόντρα με απειλή μηνύσεων. Βίντεο

Παπαγούσιας- Ζιμπιλίδης. Κόντρα με απειλή μηνύσεων. Βίντεο

21 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Έναρξη λειτουργιάς των Παιδικών Σταθμών και των ΚΔΑΠ

Συγχώνευση νηπιαγωγείων στη Σιάτιστα προτείνει η Αθμια Εκπαίδευση Κοζάνης

21 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

21 Νοεμβρίου 2025
Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

21 Νοεμβρίου 2025
ποδοσφαιρο

Αναβολή όλων των Πρωταθλημάτων της ΕΠΣ Κοζάνης λόγω έντονων καιρικών φαινομένων

21 Νοεμβρίου 2025
Καστοριά: Περιμένουν την υποχώρηση των νερών για να απεγκλωβιστούν οι πέντε κτηνοτρόφοι στον Γράμμο

Καστοριά: Περιμένουν την υποχώρηση των νερών για να απεγκλωβιστούν οι πέντε κτηνοτρόφοι στον Γράμμο

21 Νοεμβρίου 2025
Κακοκαιρία από το βράδυ της Δευτέρας (09-09-24) με ισχυρές βροχές και καταιγίδες με μεγάλη συχνότητα κεραυνών και χαλαζοπτώσεις

Δήμος Γρεβενών: Οδηγίες Προστασίας για Καταιγίδες-Πλημμύρες

21 Νοεμβρίου 2025
Η νέα εποχή της Βασιλίτσας: Επίσημη παρουσίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών του επενδυτικού σχεδίου της D Group για την «Βασίλισσα των Χιονοδρομικών Κέντρων»

Η νέα εποχή της Βασιλίτσας: Επίσημη παρουσίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών του επενδυτικού σχεδίου της D Group για την «Βασίλισσα των Χιονοδρομικών Κέντρων»

21 Νοεμβρίου 2025
Κλειστή η Εθνική Οδός Κοζάνης Λάρισας, λόγω κατολίσθησης

Κλειστή η Εθνική Οδός Κοζάνης Λάρισας, λόγω κατολίσθησης

21 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Σάββατο, 22 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Νέος ΚΟΚ: Online point system, διαβάθμιση παραβάσεων, σύνδεση με το Taxisnet -Οι 5 βασικές αλλαγές

sierafm by sierafm
3 Φεβρουαρίου 2021
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΕΛΗ
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Μια σειρά σημαντικών αλλαγών στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και το point system φέρνει το ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καρμανλής, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Αυτοκινήτου, παρουσιάστηκαν οι βασικοί άξονες του σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της κυβέρνησης είναι να προκύψουν μετρήσιμα αποτελέσματα, να καλλιεργηθεί η κυκλοφοριακή αγωγή μέσα από την εκπαίδευση και την επικοινωνία και να βελτιωθεί η ασφάλεια των υποδομών και των οχημάτων.

Ο ένας από τους πέντε άξονες, ωστόσο, προβλέπει την εγκαθίδρυση ενός αποτελεσματικού συστήματος επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Οδική Ασφάλεια: Τι αλλάζει στον ΚΟΚ και στο point system

Η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) θα γίνει στη βάση ορισμένων αρχών:

Κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας.
Διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.
Μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις αστικές περιοχές.
Διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης του προστίμου.
Καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Η online ενημέρωση του point system

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθιερώνεται ηλεκτρονική διαδικασία για την παρακολούθηση των παραβάσεων του ΚΟΚ. Τι σημαίνει αυτό;

Οπως εξηγούν στελέχη του υπουργείου Υποδομών, «πρώτον, μέσω του ανασχεδιασμού του συστήματος, ο παραβάτης θα γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται σε εύλογο χρόνο. Δεύτερον, θα γίνει εφικτή η άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο point system. Τρίτον, η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών. Τέταρτον, θα αντλούνται στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών».

Επιπλέον, οι παραβάσεις του ΚΟΚ κατηγοριοποιούνται με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας. Η έμφαση θα δοθεί στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ, που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα: υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών, χρήση κινητού τηλεφώνου.

Οι παραβάσεις, διαβεβαιώνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα έχουν διαβαθμισμένα -και πάντως όχι υψηλά- χρηματικά πρόστιμα, σε συνδυασμό με διοικητικές κυρώσεις.
Τι αλλάζει στα πρόστιμα

Βασικός άξονας του σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια είναι να διασφαλίζεται στο εξής η επιβολή και είσπραξη του προστίμου. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Προστασίας του Πολίτη και Οικονομικών έχει ξεκινήσει τον επανασχεδιασμό και την υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ.

Ο στόχος, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι διττός: ο τερματισμός του καθεστώτος της γενικευμένης πεποίθησης ατιμωρησίας και η αύξηση των εσόδων των ΟΤΑ.

Κάθε παραβάτης του ΚΟΚ θα γνωρίζει ότι θα πρέπει να καταβάλει το προβλεπόμενο πρόστιμο και η διοικητική διαδικασία θα έχει ως εξής:

1. Βεβαίωση και καταχώριση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα.
2. Πρόβλεψη ώστε η ευθύνη για παράβαση που επιβάλλεται απουσία του οδηγού (κάμερες, ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
3. Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM.
4. Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο TAXIS.

Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, τα πρόστιμα του ΚΟΚ έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και αποτελούν πόρους των ΟΤΑ στην περιοχή των οποίων συντελέστηκε η παράβαση.
Το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας

Μεταξύ άλλων, προτείνεται η θεσμοθέτηση ενός Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Τα ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ θα εξακολουθούν να αποδίδονται υπέρ του οικείου ΟΤΑ, αλλά θα διασφαλίζεται ότι θα επενδύονται σε πολιτικές ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας στο πλαίσιο υλοποίησης των ΣΒΑΚ.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του ταμείου θα είναι:

1. Σύσταση νομικού προσώπου υπό την εποπτεία του υπουργείου Εσωτερικών με συμμετοχή εκπροσώπων των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών και της ΚΕΔΕ.
2. Το Ταμείο θα είναι ο βασικός μηχανισμός συλλογής των χρηματικών ποσών από τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Θα κατανέμει τα ποσά στους δήμους με βάση τη γεωγραφική κατανομή των προστίμων.
3. Οι δήμοι θα δίνουν αναφορά στο Ταμείο για τις δράσεις οδικής ασφάλειας που υλοποιούν.
4. Το Ταμείο θα εγκαθιδρύσει μηχανισμό εποπτείας των δράσεων οδικής ασφάλειας στη βάση δεικτών επίτευξης/επίδοσης.
5. Θα παρέχει τεχνογνωσία και συμβουλευτικό ρόλο στους δήμους.
Πηγή: iefimerida.gr

Previous Post

Η Παρασκευή Βρυζίδου στο Νίκο Χαρδαλιά

Next Post

Νέα κινητοποίηση στο Μιτσικέλι μετά από «σήμα» του Καναντέρ

Next Post

Νέα κινητοποίηση στο Μιτσικέλι μετά από «σήμα» του Καναντέρ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Επιστολή προς τον ΕΛΓΑ με στόχο την προστασία της αγροτικής παραγωγής λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων
  • ΣΥΡΙΖΑ: Συλλυπητήρια στο Θόδωρο Καρυπίδη
  • Δήμος Βοΐου. Όλη η τακτική συνεδρίαση της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου. Βίντεο
  • Παπαγούσιας- Ζιμπιλίδης. Κόντρα με απειλή μηνύσεων. Βίντεο
  • Συγχώνευση νηπιαγωγείων στη Σιάτιστα προτείνει η Αθμια Εκπαίδευση Κοζάνης

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr