• Latest
Ε 65 ΕΓΝΑΤΙΑ ΙΟΝΙΑ

Ξεκινούν οι εργασίες στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65

23 Ιανουαρίου 2019
Το Τρενάκι του Αϊ-Βασίλη στη Γαλατινή. Βίντεο

Το Τρενάκι του Αϊ-Βασίλη στη Γαλατινή. Βίντεο

8 Δεκεμβρίου 2025
Το Τσοτύλι ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο

Το Τσοτύλι ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο

8 Δεκεμβρίου 2025
ΚΤΕΛ

Καθυστερήσεις στα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Κοζάνης λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων

8 Δεκεμβρίου 2025
Στήθηκε το μεγάλο μπλόκο των αγροτών στα διόδια Σιάτιστας-Έκλεισαν την Εγνατία Οδό με 300 τρακτέρ-Ανοιχτός ο παλιός δρόμος Κοζάνης-Σιάτιστας – Βίντεο και φωτογραφίες

Αγρότες Δυτικής Μακεδονίας: Παραμένουν στο μπλόκο Σιάτιστας με 700 τρακτέρ

8 Δεκεμβρίου 2025
Υπογραφή Σύμβασης του έργου: «Συντήρηση Επαρχιακής Οδού Κοζάνης – Αιανής»

3η Συνεδρίαση της Επιτροπή Ένταξης και Απένταξης Έργων ΕΑΠ Δυτικής Μακεδονίας

8 Δεκεμβρίου 2025
ΑΔΕΔΥ

Το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Κοζάνης στο πλευρό των αγροτών

8 Δεκεμβρίου 2025
Με κέφι και χαμόγελα ο Δήμος Βοΐου μπήκε και επίσημα στην εορταστική περίοδο

Με κέφι και χαμόγελα ο Δήμος Βοΐου μπήκε και επίσημα στην εορταστική περίοδο

8 Δεκεμβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Καλή επιτυχία στις νέες και τους νέους της Π.Ε. Κοζάνης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις»

Καλλιόπη Βέττα: Οι κάτοχοι αναπηρικών οχημάτων να αντιμετωπίζονται με δικαιοσύνη και οικονομική στήριξη

8 Δεκεμβρίου 2025
Καστοριά: Μετωπική σύγκρουση δύο Ι.Χ.

Καστοριά: Μετωπική σύγκρουση δύο Ι.Χ.

8 Δεκεμβρίου 2025
Πρέσπες: Πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στη μνήμη του Υπαρχιφύλακα Ηλία Κωστένη

Πρέσπες: Πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στη μνήμη του Υπαρχιφύλακα Ηλία Κωστένη

8 Δεκεμβρίου 2025
Καθηγητής Λυκείου κατηγορείται για ασελγείς πράξεις σε μαθήτρια – Τέθηκε σε αργία

Πτολεμαΐδα: Σύλληψη 2 Γυναικών για μαστροπεία. Εξέδιδαν 33χρονη αλλοδαπή!!

8 Δεκεμβρίου 2025
Μπλόκο αγροτών στα διόδια Μαλγάρων – Κλειστά και τα δύο ρεύματα

Κώστας Τσιάρας: Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε με τους αγρότες άμεσα. Σήμερα, αύριο, όποτε χρειαστεί

8 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Ξεκινούν οι εργασίες στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65

sierafm by sierafm
23 Ιανουαρίου 2019
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
Ε 65 ΕΓΝΑΤΙΑ ΙΟΝΙΑ
12
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

 Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΥΜΕ), Χρήστος Σπίρτζης, βρέθηκε σήμερα στην επίσημη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, ο οποίος μάλιστα προχώρησε σε επίσκεψη της δίδυμης σήραγγας στο 28ο χιλιόμετρο.

Πρόκειται για το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα, το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο, «εξαιτίας των ερασιτεχνικών χειρισμών των προηγούμενων κυβερνήσεων, είχε παραμείνει για χρόνια στα χαρτιά» και πλέον, μετά την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης από το ΥΠΥΜΕ, κατασκευάζεται. Το συγκεκριμένο τμήμα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων κι αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.). Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, η οποία θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2021, θα απασχοληθούν συνολικά 1.100 εργαζόμενοι. Το νότιο τμήμα θα ενωθεί με τον κεντρικό άξονα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από τον Δεκέμβριο του 2017.

Στην πλήρη ανάπτυξη, μετά την κατασκευή τόσο του νότιου, όσο και του βόρειου τμήματος, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων και θα ενώνει τη Λαμία με την Εγνατία Οδό. Όπως αναφέρει το υπουργείο, με την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης, εξασφάλισε την κατασκευή του νότιου τμήματος με ευνοϊκούς για το Δημόσιο όρους. Ειδικότερα, όπως σημειώνει, πέτυχε:

Ο παραχωρησιούχος παραιτήθηκε πλήρως από την επιδότηση λειτουργίας, σε αντίθεση με τα 1,7 δισ. ευρώ, για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, που προβλέπονταν τόσο στην αρχική σύμβαση του 2007, όσο και στην αναθεώρηση του 2013. Μειώθηκε η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000 ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, σε 300.000.000 συν περίπου 5.500.000 ευρώ που ήταν τα έργα που έπρεπε να συμπληρωθούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση. Ο κατασκευαστής θα πληρώσει όλο το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί επιπλέον 4.000.000 ευρώ. Τα έσοδα του νότιου τμήματος μπαίνουν σε ξεχωριστό λογαριασμό και καλύπτουν συγκεκριμένο ποσό για τη συντήρηση και λειτουργία του. Σε περίπτωση που το ποσό αυτό δεν καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων, το υπόλοιπο καλύπτεται από τον παραχωρησιούχο, χωρίς ένα ευρώ συνεισφοράς από το ελληνικό Δημόσιο. Εφόσον το ποσό καλύπτεται και υπάρχουν πρόσθετα έσοδα, αυτά επιστρέφονται στο Δημόσιο. Επιβάλλεται ιδιαίτερη ποινική ρήτρα σε βάρος του παραχωρησιούχου για τυχόν υπέρβαση της προθεσμίας κατασκευής του έργου. Παράλληλα, το υπουργείο υπογραμμίζει ότι για το κεντρικό τμήμα του έργου, που έχει ήδη κατασκευαστεί, επιτεύχθηκε σε σχέση με τη σύμβαση του 2013:

Μείωση των απαιτήσεων αποζημίωσης του κατασκευαστή από 115.000.000 ευρώ σε 50.000.000 ευρώ.
Μείωση της αποκατάστασης καθυστέρησης από 67.000.000 σε 10.000.000 ευρώ.
Μείωση των απαιτήσεων αποζημίωσης του παραχωρησιούχου από 27.000.000 σε 7.500.000 ευρώ.
Δηλαδή, η συνολική εξοικονόμηση για το ελληνικό Δημόσιο φθάνει τα 144.000.000 ευρώ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Κατασκευή του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)»/Τεχνική περιγραφή:

Το τμήμα ΠΑΘΕ-Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 ξεκινά από τη συμβολή του στον Η/Κ ΠΑΘΕ (Χ.Θ. 0+000), έχει μήκος 32,3 χλμ. και ολοκληρώνεται στον Α/Κ Ξυνιάδας (Χ.Θ. 31+700) διασχίζοντας τον Νομό Φθιώτιδας.

Αποτελείται από δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, καθώς και από λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Το πλάτος του αυτοκινητοδρόμου στo τμήμα 0+000-19+000 είναι 23.30 μ. με μεσαία νησίδα με στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey και φύτευση, ενώ στο τμήμα 19+000-32+270 είναι 22.00 μ. με αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey στην μεσαία νησίδα. Η ταχύτητα μελέτης είναι 120 χλμ./ώρα στα πεδινά τμήματα και 110 χλμ./ώρα στα ορεινά.

Περιλαμβάνει:

Πέντε κόμβους:
– Η/Κ ΠΑΘΕ περί τη Χ.Θ. 0+000

– Α/Κ Λαμίας περί τη Χ.Θ. 5+900

– Η/Κ Ανθήλης εντασσόμενος στον Α/Κ Λαμίας

– Α/Κ Καρπενησίου περί τη 14+150

– Α/Κ Ξυνιάδας περί τη Χ.Θ. 31+700

Μετωπικό Σταθμό Διοδίων περί τη Χ. Θ. 17+000
Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) & Κέντρο Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (Κτήρια Συντήρησης, Πυροσβεστικής και Αστυνομίας) στο Λιανοκλάδι στη Χ.Θ. 12+400
Σήραγγα (Τ2) μήκους 2983 μ. στη Χ.Θ. 26+800-29+800
Οκτώ γέφυρες με μήκος > 50 m:
– Γέφυρα μήκους 118 μ. στη Χ.Θ. 4+577

– Άνω Διάβαση μήκους 76 μ. στη Χ.Θ. 12+833

– Γέφυρα μήκους περ. 102 μ. (A) και 68 μ. (Δ) μ. στη Χ.Θ. 20+936

– Γέφυρα μήκους περ. 89 μ. (A) και 68 μ. (Δ) στη Χ.Θ. 21+506

– Γέφυρα μήκους περ. 122 μ. στη Χ.Θ. 24+025

– Γέφυρα μήκους περ. 67.50 μ. στη Χ.Θ. 24+700

– Γέφυρα μήκους περ. 137 μ. στη Χ.Θ. 25+365

– Γέφυρα μήκους περ. 310 μ. στη Χ.Θ. 26+475 (Α), 241 μ. στη Χ.Θ. 26+450

Χωματουργικά-Υδραυλικά-Τεχνικά:
Στη Γ.Ε. 1Ν (Χ.Θ. 0+000-14+500) έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες κατασκευής Α/Κ Λαμίας. Στη Γ.Ε. 2Ν (Χ.Θ. 14+500-32+500) έχει κατασκευαστεί τμήμα των χωματουργικών εργασιών, αποχέτευσης ομβρίων και τεχνικών κύρια στο τμήμα από Χ.Θ. 25+550 έως την είσοδο της σήραγγας Τ2 (Χ.Θ. 26+800).
Στη σήραγγα Τ2 (Χ.Θ. 26+825.50 – 29+809.50 δεξιά μήκους 2984.00μ. και Χ.Θ. 26+816.00 – 29+814.00 αριστερά μήκους 2998.00μ.) ήδη εκτελούνται εργασίες επανεκσκαφής και προσωρινής υποστήριξης.

Previous Post

Δείτε που και πόσο θα χιονίσει στη Δυτική Μακεδονία. Βίντεο..

Next Post

Προβάδισμα για Σεντ Τζόνστον

Next Post

Προβάδισμα για Σεντ Τζόνστον

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Το Τρενάκι του Αϊ-Βασίλη στη Γαλατινή. Βίντεο
  • Το Τσοτύλι ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο
  • Καθυστερήσεις στα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Κοζάνης λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων
  • Αγρότες Δυτικής Μακεδονίας: Παραμένουν στο μπλόκο Σιάτιστας με 700 τρακτέρ
  • 3η Συνεδρίαση της Επιτροπή Ένταξης και Απένταξης Έργων ΕΑΠ Δυτικής Μακεδονίας

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr