• Latest
εξετασεις, σχολειο

Πανελλήνιες: Γιατί οι Ελληνες θέλουν τα παιδιά τους να περάσουν σε Πανεπιστήμιο, η κοινωνική παράμετρος -Ψυχολόγος συμβουλεύει

12 Ιουνίου 2020
Μαγιάγκας

Γιώργος Μαγιάγκας: Παραιτήθηκα για πολιτικούς λόγους. Διαφωνώ με την υπερσυγκέντρωση εξουσιών από τον Δήμαρχο

21 Οκτωβρίου 2025
Λαϊκή Συσπείρωση

Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Κοζάνης: Η απόφαση της Δημοτικής Αρχής για κλείσιμο των ληξιαρχείων στις Δ.Ε. δείχνει την αντιλαϊκή της τροχιά

21 Οκτωβρίου 2025
Μαζί για την Κοζάνη: «Kαι χθες μας θυμίσατε κ. Μαλούτα και ποιος είστε και τι δεν κάνατε!»

Μαζί για την Κοζάνη: «Kαι χθες μας θυμίσατε κ. Μαλούτα και ποιος είστε και τι δεν κάνατε!»

21 Οκτωβρίου 2025
Κύπελλο ΕΠΣ Κοζάνης: Σημαντική πρόκριση για τον Μακεδονικό Σιάτιστας μέσα στο Βελβεντό! Ευχαριστήριο

Μακεδονικός Σιάτιστας: Συμπαράσταση στον Μιχάλη Βοριαζίδη

21 Οκτωβρίου 2025
Ευχέλαιο στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου εξ αφορμής της ενάρξεως της Σαρακοστής των Χριστουγέννων

Ιερό Ευχέλαιο στον Ι.Μ.Ν. Αγίου Δημητρίου Σιατίστης ενώπιον του λειψάνου του Αγίου Δημητρίου

21 Οκτωβρίου 2025
Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Καστορίας κ. Καλλίνικος, μαζὶ μὲ Ἀρχιερεῖς ἐξ΄’ Ἑλλάδος στὰ Ἱεροσόλυμα, γιὰ τὴν Χειροτονία τοῦ νέου Ἀρχιεπισκόπου Σινά κ. Συμεών

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Καστορίας κ. Καλλίνικος, μαζὶ μὲ Ἀρχιερεῖς ἐξ΄’ Ἑλλάδος στὰ Ἱεροσόλυμα, γιὰ τὴν Χειροτονία τοῦ νέου Ἀρχιεπισκόπου Σινά κ. Συμεών

21 Οκτωβρίου 2025
Σιάτιστα: Αναβολή στις εργασίες στο δρόμο για Μπούνο

Σιάτιστα: Επιστολή διαμαρτυρίας από δημότισσα για το έργο πλακόστρωσης στην περιοχή Μανούση

21 Οκτωβρίου 2025
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής

Π. Κουκουλόπουλος:  «Με Κυβέρνηση ΝΔ, η δημοσιονομική σταθερότητα κατάντησε “πάρτι πριβέ” για λίγους»

21 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Γουρουνοχαρά στη Λούβρη

Δήμος Βοΐου: Γουρουνοχαρά στη Λούβρη

21 Οκτωβρίου 2025
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2023: Κάλεσμα του Δήμου Κοζάνης σε πολίτες, φορείς και συλλόγους

Δήμος Κοζάνης: Ερωτηματολόγιο για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2025

21 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Γουρουνοχαρά στο Δίλοφο

Δήμος Βοΐου: Γουρουνοχαρά στο Δίλοφο

21 Οκτωβρίου 2025
Συλλυπητήριο μήνυμα του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Βοΐου

Δήμος Βοΐου: Ανάκληση Αντιδημάρχου Οικονομικών και Προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Δήμου Βοΐου

21 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πανελλήνιες: Γιατί οι Ελληνες θέλουν τα παιδιά τους να περάσουν σε Πανεπιστήμιο, η κοινωνική παράμετρος -Ψυχολόγος συμβουλεύει

sierafm by sierafm
12 Ιουνίου 2020
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
εξετασεις, σχολειο
2
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Γιατί οι Έλληνες θέλουν τα παιδιά τους να περάσουν στο πανεπιστήμιο. Μια εξίσωση με πολλούς «αγνώστους», λίγα 24ωρα πριν ξεκινήσουν οι Πανελλήνιες εξετάσεις.

«Η ελληνική οικογένεια θέλει τα παιδιά της να σπουδάσουν, το έχει ως πρώτη προτεραιότητα και επενδύει χρήματα σε αυτό» αναφέρει μιλώντας στο iefimerida.gr η Αρετή Βεργούλη ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια
Μαζί με το παιδί Πανελλήνιες δίνει όλη η οικογένεια

Ο έφηβος δίνει Πανελλαδικές, αλλά συχνά μαζί με αυτόν δίνει εξετάσεις και όλη η οικογένεια. Γιατί όμως οι Έλληνες θέλουν τόσο πολύ –πολύ περισσότερο σε σχέση με άλλους λαούς– τα παιδιά τους «να περάσουν στο πανεπιστήμιο»;
Η εξήγηση αυτής της επιθυμίας εντοπίζεται, πέρα από τα προφανή, καλύτερη διαβίωση, ευκολότερη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, υψηλότερο βιοτικό επίπεδο κτλ. και σε συλλογικούς λόγους.
Το παρελθόν

Η ανάγκη του Έλληνα να κατέχει πανεπιστημιακό πτυχίο αποτελεί ένα όραμα, έναν σκοπό, ο οποίος πατά στο τραύμα της «Ψωροκώσταινας» που έχουμε βιώσει ως λαός.

Ο όρος, οικείος και καθημερινός, έχει καταγραφεί στη μνήμη των Ελλήνων: δείχνει ότι είμαστε ένας λαός φτωχός, κακόμοιρος, αποτέλεσμα των κρίσεων που έχει υποστεί η Ελλάδα μέσα από πολέμους και απώλειες (Τουρκοκρατία, μη σύνδεση με την Αναγέννηση), τις οποίες δεν γνώρισαν οι υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Παράλληλα, στη συλλογική μνήμη που κουβαλά συνειδητά ή ασυνείδητα ο Έλληνας πάντα ζει το μεγαλείο της αρχαίας Ελλάδας ως κοιτίδας πολιτισμού και ως ένα επιδιωκόμενο αλλά άπιαστο ιδεώδες.
Ένας επιπρόσθετος λόγος για την ανάγκη τα Ελληνόπουλα να έχουν πτυχίο πανεπιστημίου έχει να κάνει και με το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο που υπήρχε στη χώρα μας στην προηγούμενη γενιά (το 1981 το 66,8% των εργαζομένων ήταν το πολύ απόφοιτοι δημοτικού), γεγονός που λειτούργησε ως συλλογικό απωθημένο για μόρφωση. Ο Έλληνας έχει το όραμα, την ελπίδα, το παιδί του να τον «ξελασπώσει», να βγάλει «ασπροπρόσωπους» τους γονείς.
«Παιδοκεντρική» κοινωνία

Η ελληνική κοινωνία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «παιδοκεντρική».
«Παραδοσιακά ο Έλληνας γονιός κάνει το παν για να προσφέρει την καλύτερη μόρφωση στα παιδιά του, μετά τις πανελλήνιες τα σπουδάζει με θυσίες, δουλεύοντας πολλές φορές σκληρά, ενώ τα Ελληνόπουλα μπαίνουν στην αγορά εργασίας πιο αργά σε σχέση με τα παιδιά στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπως προκύπτει από τις έρευνες. Αυτό συμβαίνει επειδή οι γονείς επιδιώκουν τα παιδιά τους να έχουν μια καλύτερη ζωή από κείνη των γονιών τους.
Προσπαθούν να τα θωρακίσουν με μια «προίκα» που θα τους δώσει τη δυνατότητα να βρουν αξιοκρατικά μια δουλειά, εφόσον δεν έχουν γνωριμίες – γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι βασικό: από συστάσεως του ελληνικού κράτους, μετά την απομάκρυνση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, το κράτος οικοδομήθηκε σε πελατειακές σχέσεις με κατάλοιπα που φθάνουν μέχρι και το πρόσφατο παρόν.
Το γεγονός αυτό μας έχει οδηγήσει σε έναν φαύλο κύκλο.
Για σειρά ετών ο Έλληνας κοιτούσε, βασιζόμενος στην οικογένειά του, στο χωριό του, στον «γνωστό» και στον «κουμπάρο», πώς θα βολευτεί, υιοθετώντας την ταυτότητα του «δικού μου» και όχι την ταυτότητα του «πολίτη» που ξέρει ότι υπάρχει ένα αξιοκρατικό σύστημα στο οποίο ο καθένας μπορεί να βρει τη θέση του. Αυτό συμβαίνει, σύμφωνα με τη θεωρία της κοινωνικής ταυτότητας, λόγω της τάσης μας να διαιρούμε τον κόσμο σε «εμείς» και «αυτοί», και να αντιμετωπίζουμε τη δική μας ομάδα πιο ευνοϊκά από τις διάφορες άλλες εξωτερικές ομάδες» αναφέρει η Αρετή Βεργούλη.
Πανελλήνιες και η «ασφάλεια» του πτυχίου

«Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας του G. Hofstede (1973), η Ελλάδα ως έθνος εμφανίζει αυξημένο άγχος απέναντι σε οτιδήποτε ασαφές και, ως λαός πιο συναισθηματικός, οι Έλληνες έχουμε ανάγκη από ξεκάθαρους όρους και κανόνες που δίνουν ασφάλεια. Ο Έλληνας αναζητά την ασφάλεια, και χρόνια τώρα καλλιεργείται και αναπαράγεται το στερεότυπο της οικονομικής ασφάλειας μέσω της κατοχής ενός πανεπιστημιακού τίτλου.
Πρόκειται ωστόσο για πλάνη, για κάτι που στην πραγματικότητα δεν ισχύει, αφού σύμφωνα με έρευνες και δημοσιεύματα αρκετοί από τους billionaires του διεθνούς οικονομικού πλούτου δεν έχουν ολοκληρώσει πανεπιστημιακές σπουδές.
Συλλογικό απωθημένο με τη μόρφωση

Το συλλογικό απωθημένο για μόρφωση συνδέεται επίσης με την κοινωνική καταξίωση, με την αναγνώριση που θα έρθει ως «μάννα εξ ουρανού» μόλις ανακοινωθούν οι βαθμολογίες και η θέση στους πίνακες των επιτυχόντων. Η πίεση για επιτυχία είναι μεγάλη, ιδίως στις μικρότερες κοινωνίες, λόγω του κοινωνικού περίγυρου. Οι τοπικές εφημερίδες και τα ενημερωτικά sites αναπαράγουν αναλυτικά τα στοιχεία των επιτυχόντων και τις σχολές στις οποίες πέρασαν, δίνοντας τροφή για συζητήσεις στη γειτονιά. Η επιτυχία ή αποτυχία στις εξετάσεις συνδέεται με την κοινωνική επιτυχία ή αποτυχία της οικογένειας, αφού ως λαός έχουμε στενούς οικογενειακούς δεσμούς.
Πρέπει όμως να δεσμευθεί κανείς με κάτι που πραγματικά είναι δική του επιθυμία, από «μέσα του», και όχι να καταπιέζεται από τα «θέλω» της οικογένειας, γιατί τότε θα συνεχίσουν να συρρέουν στα γραφεία των ψυχολόγων νέοι, που ενώ πέρασαν στις Πανελλήνιες και μπήκαν στο πανεπιστήμιο, παρ’ όλα αυτά δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους· αντιθέτως τις αφήνουν, καθώς νιώθουν ότι ο δεσμός μετατράπηκε σε δεσμά.
Πηγή: iefimerida.gr

Tags: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Previous Post

Η ανάρτηση του Δημάρχου Βοΐου Χρήστου Ζευκλή για το περιστατικό στη δομή της Νεάπολης

Next Post

Η Τομεακή Οργάνωση Καστοριάς-Βοΐου του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Ο πιο θανατηφόρος ιός είναι ο καπιταλισμός. Συζητάμε για την Υγεία με αφορμή την πανδημία».

Next Post
ΚΚΕ

Η Τομεακή Οργάνωση Καστοριάς-Βοΐου του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Ο πιο θανατηφόρος ιός είναι ο καπιταλισμός. Συζητάμε για την Υγεία με αφορμή την πανδημία».

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Γιώργος Μαγιάγκας: Παραιτήθηκα για πολιτικούς λόγους. Διαφωνώ με την υπερσυγκέντρωση εξουσιών από τον Δήμαρχο
  • Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Κοζάνης: Η απόφαση της Δημοτικής Αρχής για κλείσιμο των ληξιαρχείων στις Δ.Ε. δείχνει την αντιλαϊκή της τροχιά
  • Μαζί για την Κοζάνη: «Kαι χθες μας θυμίσατε κ. Μαλούτα και ποιος είστε και τι δεν κάνατε!»
  • Μακεδονικός Σιάτιστας: Συμπαράσταση στον Μιχάλη Βοριαζίδη
  • Ιερό Ευχέλαιο στον Ι.Μ.Ν. Αγίου Δημητρίου Σιατίστης ενώπιον του λειψάνου του Αγίου Δημητρίου

Πρόσφατα σχόλια

  1. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  2. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr