Νεάπολη: Συνάντηση του Δημάρχου Βοΐου Χρήστου Ζευκλή με τους προέδρους για το τεχνικό πρόγραμμα.  Βίντεο
Το μήνυμα του Δημάρχου Κοζάνης Γιάννη Κοκκαλιάρη για την πρεμιέρα του έργου «Η αγάπη άργησε μια μέρα» που ανεβαίνει την Παρασκευή 15/11
Γράμμος: Όχι στην καταστροφή αδιατάρακτων οικοσυστημάτων
αστυνομια
ταξιδι διακοπες
Σε καταστήματα της Νεάπολης ο Γιάννης Μητλιάγκας
kardia, καρδια, εμφραγμα
Black Friday ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
πετρελαιο θερμανσης
Κιβωτός του Κόσμου
ΠΑΣΟΚ: Επίσκεψη του Υποψήφιου Προέδρου Μιχάλη Κατρίνη στον Νομό Κοζάνης

Πανελλαδικές 2022: Στις 14 ή 15 Ιουνίου η έναρξη των εξετάσεων

Στις 14 ή 15 Ιουνίου ξεκινούν φέτος, όπως όλα δείχνουν, οι πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας.

Οι πληροφορίες για πανελλαδικές εξετάσεις νωρίτερα που κυκλοφόρησαν πρόσφατα δεν επιβεβαιώνονται από το υπουργείο Παιδείας, ενώ στον ίδιο αριθμό με τον περυσινό θα είναι και οι θέσεις των εισακτέων στα πανεπιστήμια.

Πέρυσι, η Πολιτεία διέθεσε 77.415 θέσεις στα πανεπιστήμια της χώρας, αριθμός που κατά προσέγγιση αναμένεται ότι θα διατεθεί και φέτος. Η μείωση του αριθμού εισακτέων ή οι αλλαγές που να τον αφορούν έχει βγει εκτός της «ατζέντας» του υπουργείου Παιδείας, καθώς κρίνεται ότι πλέον η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) που εφαρμόστηκε πέρυσι για πρώτη φορά, έχει δημιουργήσει ένα φυσικό «φίλτρο», το οποίο θα διαχωρίσει τους υποψηφίους και θα αφήσει εκτός ΑΕΙ εκείνους που παρουσιάζουν χαμηλότερη βαθμολογία.

Και φέτος έτσι, το 1/3 των υποψηφίων αναμένεται να μείνει εκτός των ανωτάτων Ιδρυμάτων (πέρυσι ήταν τα 66% μόνο από την κατηγορία των τελειόφοιτων του Λυκείου). Παράλληλα, αναμένεται να εμφανιστεί εκ νέου το φαινόμενο των τμημάτων που θα έχουν λιγότερους των δέκα πρωτοετών φοιτητών ή φοιτητριών. Επ αυτού δε, φαίνεται ότι μεταφέρεται στις «καλένδες» ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για την χωροταξική αναδιάρθρωση των ΑΕΙ, καθώς κανένα από τα πανεπιστήμια (πλην του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας) δεν δέχεται να προτείνει περικοπές ή συγχωνεύσεις τμημάτων του, κάτι που ούτε η Εθνική Αρχή ανώτατης εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) δείχνει διατεθειμένη ως σήμερα να το κάνει.

Κατ επέκταση, μικρές και επιφανειακές αναμένεται ότι θα είναι φέτος οι αλλαγές στο «χάρτη» της ανώτατης εκπαίδευσης και το Μηχανογραφικό Δελτίο των υποψηφίων.

Κατά τα άλλα, και σύμφωνα με το φετινό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων, μετά τις διακοπές του Πάσχα αναμένεται να γίνουν ακόμη δυο εβδομάδες μαθημάτων στα σχολεία, έτσι ώστε να ξεκινήσουν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις γύρω στις 20 Μαΐου και στην συνέχεια (αφού ολοκληρωθούν αυτές), να μεσολαβήσει ένα δεκαήμερο πριν ξεκινήσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ της χώρας.

Φέτος όμως, το υπουργείο Παιδείας έχει να διαχειριστεί τρία «αγκάθια»:

-Την εφαρμογή για πρώτη φορά από το 2013 του θεσμού της «Τράπεζας θεμάτων» για την οποία πολλοί διευθυντές σχολείων μοιάζουν επιφυλακτικοί (με το δεδομένο ότι στο παρελθόν και πριν καταργηθεί οδήγησε στην αποτυχία πολύ μεγάλου ποσοστών των υποψηφίων που βρέθηκαν «κάτω από την βάση»).

-Το γεγονός ότι οι υποψήφιοι τόσο των προαγωγικών όσο και των πανελλαδικών εξετάσεων, θα μπουν στις εξεταστικές αίθουσες χωρίς καμία εμπειρία εξετάσεων τα τελευταία δυο ετών της πανδημίας, με ότι σημαίνει αυτό για τις επιδόσεις ή την ανησυχία τους.

-Το «στοίχημα» να πετύχει φέτος την έκδοση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων νωρίτερα και πιθανότατα στο τέλος ή τις αρχές Αυγούστου, καθώς οι προκαταρκτικές εξετάσεις των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών που κάθε χρόνο καθυστερούσαν την διαδικασία θα γίνουν νωρίτερα. Συγκεκριμένα θα ξεκινήσουν από την ερχόμενη Δευτέρα, 14 του μήνα.

Παράλληλα όμως, φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις θα έχουμε τις παρακάτω αλλαγές:

-Τα ΑΕΙ έχουν αναπροσαρμόσει τους συντελεστές που διαμόρφωναν πέρυσι την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ενώ έχουν ορίσει και διαφορετικό συντελεστή ανά μάθημα βαρύτητας στην κάθε επιστημονική περιοχή. Αυτό σημαίνει ότι φέτος θα είναι πολύ δύσκολο να εξαχθούν συμπεράσματα από συγκρίσεις με προηγούμενες χρονιές, παρά μόνο σε ένα πολύ γενικό επίπεδο.

– Οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται πλέον στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας, ενώ η εξεταστέα ύλη που έχει οριστεί είναι διαφορετική με εκείνη του παρελθόντος, πολύ πιο απαιτητική και σύνθετη. Όσον αφορά τους υποψήφιους των προηγούμενων ετών, το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι θα διαγωνιστούν στα Λατινικά και όχι στην Κοινωνιολογία, παρότι δεν την διδάχτηκαν ποτέ…

– Όπως και πέρυσι θα συμπληρωθεί το Μηχανογραφικό Δελτίο για τα πανεπιστήμιο και ένα δεύτερο για τα ΙΕΚ (που ωστόσο είναι τυπικό, χωρίς εξεταστικές διαδικασίες καθώς η επιλογή αυτή υπήρχε και στο παρελθόν).

-Το Μηχανογραφικό Δελτίο των υποψηφίων θα έχει φέτος τέσσερα νέα τμήματα Στρατιωτικών Σχολών. Τα Ικάρων (Σι)Μετεωρολόγων, Ικάρων (ΣΙ) Έρευνας και Πληροφορικής, Ικάρων (ΣΙ) Δοικητικών και Ικάρων (ΣΙ) Εφοδιαστών Και τα τέσσερα αυτά τμήματα έχουν ορίσει τον ανώτατο Συντελεστή Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που είναι το 1,20.

Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Nako