• Latest
παιδι

Σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία

21/08/18 10:05
Χρυσό μετάλλιο  στην Ευρώπη για τον Μίλτο Τεντόγλου

Απίθανος Τεντόγλου: «Πέταξε» στα 8,40μ., κορυφαία επίδοση φέτος στον κόσμο

08/02/23 20:59
κρυο καιρος θερμομετρο

Δήμος Γρεβενών: Στις 10:00 θα ξεκινήσουν τα μαθήματα την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών

08/02/23 19:06
ΚΚΕ

Το ΚΚΕ παρουσιάζει το ψηφοδέλτιο της Κοζάνης

08/02/23 19:04
Πρόσκληση σε χορό από το Σύλλογο Σιατιστέων Αθηνών-Πειραιώς

Πρόσκληση σε χορό από το Σύλλογο Σιατιστέων Αθηνών-Πειραιώς

08/02/23 19:02
Δήμος Κοζάνης: Στις 9:15 θα ξεκινήσουν τα σχολεία την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου

Η λειτουργία των σχολείων στο Δήμο Σερβίων την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου

08/02/23 18:59
Σχολεία χιονι

Δήμος Βοΐου: πως θα λειτουργήσουν τα σχολεία την Πέμπτη

08/02/23 17:51
Δήμος Κοζάνης: Στις 9:15 θα ξεκινήσουν τα σχολεία την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου

Δήμος Κοζάνης: Στις 9:15 θα ξεκινήσουν τα σχολεία την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου

08/02/23 17:46
Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ν. Κοζάνης: Το νέο Δ.Σ.

Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ν. Κοζάνης: Το νέο Δ.Σ.

08/02/23 17:34
ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Πακέτο 480 εκατ. ευρώ για ενεργειακές τεχνολογίες θα ανακοινώσει ο Κ. Μητσοτάκης από τη Δυτική Μακεδονία

08/02/23 16:32
κρυο καιρος θερμομετρο

Δυτική Μακεδονία: Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες του φετινού χειμώνα!! Εικόνα

08/02/23 16:22
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου, 2023
  • Login
Sierafm.gr -SI.E.RA FM 1053 Σιάτιστα
Advertisement
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Advertisement
No Result
View All Result
Sierafm.gr -SI.E.RA FM 1053 Σιάτιστα
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία

by sierafm
21/08/18 10:05
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παιδι
0
SHARES
2
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πολλοί γονείς ανησυχούν για μελλοντικά μαθησιακά προβλήματα των παιδιών τους ήδη από την προσχολική ηλικία. Η πληθώρα αμφιβόλου επιστημονικότητας πληροφοριών που συνήθως κυκλοφορεί μέσα από το Διαδίκτυο και η άκριτη πρόσληψή τους, καθώς και οι μη τεκμηριωμένες απόψεις πολλών «ειδικών» και μη, προκαλούν στους γονείς άγχος, δυσπιστία και ανασφάλεια σχετικά με το μαθησιακό μέλλον του παιδιού τους.

Το παιδί στο νηπιαγωγείο κατακτά ορισμένες δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μετέπειτα ανάπτυξη της γραφής, της ανάγνωσης και των μαθηματικών. Οι νηπιαγωγοί είναι σε θέση να αντιληφθούν εάν ένα νήπιο παρουσιάζει δυσκολίες και ελλείμματα σε έναν τομέα ώστε να το υποστηρίξουν περισσότερο και πιο εξατομικευμένα. Για παράδειγμα, εάν ένα παιδί δυσκολεύεται να κρατήσει το ψαλίδι και να κόψει ένα πλαίσιο τότε ο παιδαγωγός θα πρέπει να το βοηθήσει με δραστηριότητες ενδυνάμωσης και ανάπτυξης της λεπτής κινητικότητας.

Για να γίνουν πιο συγκεκριμένα και κατανοητά τα προαναφερθέντα στη συνέχεια παρουσιάζονται οι δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο που πιθανό να προμηνύουν μια μελλοντική μαθησιακή δυσκολία.

Δυσκολίες στην αδρή κινητικότητα

Η αδρή κινητικότητα αφορά τις κινήσεις και τον έλεγχο των μυών όλου του σώματος, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο κ.λπ. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί αναπτύσσει και εξασκεί την αδρή κινητικότητα κι έτσι καταλήγει να εκτελεί ολοένα και πιο σύνθετες κινήσεις που απαιτούν ακρίβεια, ισορροπία και έλεγχο του σώματος.

Μερικές δραστηριότητες αδρής κινητικότητας για ένα παιδί στο Νηπιαγωγείο είναι το πέταγμα και το πιάσιμο της μπάλας, το κουτσό, το κλότσημα της μπάλας, το πέταγμα της μπάλας σε έναν στόχο, τα πηδηματάκια με τα δύο ή με το ένα πόδι κ.ά.

Δυσκολίες στη λεπτή κινητικότητα

Η λεπτή κινητικότητα αφορά τη δύναμη και τον έλεγχο των χεριών και των δακτύλων, όπως το κράτημα, το ντύσιμο κ.λπ. Η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας είναι αλληλένδετη με την ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας, τον οπτικοκινητικό συντονισμό και την αμφιπλευρικότητα.

Μερικά παραδείγματα λεπτής κινητικότητας στο Νηπιαγωγείο είναι το κράτημα του ψαλιδιού και ο έλεγχός του στα ψαλιδίσματα, το δέσιμο των κορδονιών, η ζωγραφική με πινέλο, το κούμπωμα και το ξεκούμπωμα κ.ά.

Οι δυσκολίες στην αδρή και λεπτή κινητικότητα πιθανό να αποτελούν σημάδια κάποιας μελλοντικής μαθησιακής δυσκολίας κι επομένως ο παιδαγωγός θα πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση ώστε να ενισχύσει το παιδί με πιο εξατομικευμένες δραστηριότητες.

Δυσκολίες στις χρονικές σχέσεις

Οι χρονικές έννοιες είναι αφηρημένες και στηρίζονται στη δόμηση του χρόνου. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά παιδιά δυσκολεύονται να τις κατανοήσουν. Το νήπιο μέσα από απλές δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να κατανοήσει τις απλές χρονικές έννοιες και να τις χρησιμοποιήσει ως σημεία αναφοράς γεγονότων. Τέτοιες είναι «χθες- σήμερα- αύριο», «πριν- τώρα- μετά» ή η ακολουθία των ημερών της εβδομάδας, των μηνών του έτους κ.λπ.

Όταν ένα νήπιο δείχνει να δυσκολεύεται σε μεγάλο βαθμό να αντιληφθεί αυτές τις έννοιες ο νηπιαγωγός θα πρέπει να δώσει μεγαλύτερη προσοχή καθώς πιθανό να προμηνύουν κάποιου είδους μαθησιακή δυσκολία, όπως η δυσλεξία.

Δυσκολία στην εκμάθηση και χρήση νέων λέξεων

Τα παιδιά στην προσχολική ηλικία αυξάνουν ραγδαία το λεξιλόγιό τους καθώς προσθέτουν κατά μέσο όρο περίπου 50 λέξεις το μήνα. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του λεξιλογίου σε αυτή την ηλικία είναι η μνήμη, η προσοχή, ο εκτελεστικός έλεγχος αλλά και το σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον.

Ένα παιδί που δεν χρησιμοποιεί πολλές λέξεις κατά την ομιλία του ή δυσκολεύεται να τις μάθει απ’ έξω για μελλοντική χρήση φαίνεται ότι πιθανό να εμφανίσει αργότερα κάποια μαθησιακή δυσκολία.

Ελλείμματα στη φωνολογική επίγνωση

Η φωνολογική επίγνωση συντελείται ήδη από την προσχολική ηλικία με σκοπό τη μετέπειτα κατάκτηση της γραφής και της ανάγνωσης. Το νήπιο με αυτόν τον τρόπο κατανοεί ότι η λέξη αποτελείται από συλλαβές, αυτές με τη σειρά τους αποτελούνται από γράμματα και το κάθε γράμμα αντιστοιχεί σε έναν ήχο. Στο Νηπιαγωγείο διεξάγονται πολλές και ποικίλες δραστηριότητες για να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, ασκήσεις με ομοιοκαταληξίες λέξεων, δημιουργία αστείων ψευδολέξεων ή «βρες τον αρχικό/ τελικό ήχο της λέξης» κ.λπ.

Δυσκολίες στην τοποθέτηση και στον προσανατολισμό

Το παιδί χρησιμοποιώντας αρχικά το σώμα του ως σημείο αναφοράς προσανατολίζεται στο χώρο και τοποθετεί αντικείμενα σε σχέση με αυτό. Για παράδειγμα, χρησιμοποιεί το δεξί του χέρι για να ορίσει την δεξιά κατεύθυνση. Η κατανόηση των εννοιών «δεξιά- αριστερά», «πάνω- κάτω», «μπροστά- πίσω» λειτουργούν καθοριστικά στην μετέπειτα εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης.

Όταν ένα νήπιο μπερδεύει το δεξί με το αριστερό ή δεν μπορεί να οργανώσει το χώρο εργασίας του τότε ο παιδαγωγός θα πρέπει να το υποστηρίξει σε μεγαλύτερο βαθμό.

Δυσκολίες στις μαθηματικές έννοιες της ταξινόμησης,της ομαδοποίησης και της αντιστοίχισης

Στο Νηπιαγωγείο διεξάγονται πολλές δραστηριότητες όπου τα παιδιά ομαδοποιούν αντικείμενα, τα διατάσσουν ή τα ταξινομούν ανάλογα με το χρώμα, το μέγεθος κ.λπ. Επίσης, η κατάκτηση των νηπίων της έννοιας της αντιστοίχισης αποτελεί βασική προϋπόθεση για την μετέπειτα κατάκτηση της διατήρησης της έννοιας του αριθμού. Δηλαδή, όταν τα νήπια αντιστοιχούν αντικείμενα δύο ομάδων συνειδητοποιούν τη σχέση ανάμεσα στις ποσότητες και τους αριθμούς. Ακόμη, κατανοούν ότι ο αριθμός της μιας ομάδας δεν αλλάζει όταν αλλάξει η διάταξη των αντικειμένων στο χώρο και ότι ο αριθμός δε συνδέεται με το μέγεθος των αντικειμένων.

Έτσι, δυσκολίες σε τέτοιου είδους δραστηριότητες αποτελούν ενδείξεις για μελλοντική μαθησιακή δυσκολία.

Δυσκολίες στην κατάκτηση των σχημάτων και των χρωμάτων

Η εξοικείωση των νηπίων με τα σχήματα αναπτύσσει την ικανότητα της μοντελοποίησης, δηλαδή της ικανότητας να μετατρέπουν πραγματικά αντικείμενα και καταστάσεις σε πιο αφηρημένες φόρμες μέσα στο μυαλό τους. Αυτό προοδευτικά θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της αφηρημένης σκέψης, η οποία είναι απαραίτητη για την επίλυση προβλημάτων και μαθηματικών πράξεων. Για παράδειγμα, ένα νήπιο μπορεί μέσα από μία ζωγραφιά με σχήματα να αποδώσει με κύκλο τις πλατείες μιας πόλης, με τετράγωνο τα σπίτια, με ορθογώνιο το νοσοκομείο κ.ο.κ. Κατά τον ίδιο τρόπο λειτουργούν και η γνώση των χρωμάτων. Η εξοικείωση και η κατάκτηση των σχημάτων και των χρωμάτων σε ένα νήπιο βοηθά στη μετέπειτα ανάπτυξη της αφηρημένης σκέψης. Έτσι, οι όποιες δυσκολίες σε αυτόν τον τομέα θα πρέπει να διερευνηθούν από τον εκπαιδευτικό της τάξης περαιτέρω.

Οι γονείς, λοιπόν, θα πρέπει να βρίσκονται σε συχνή επικοινωνία με τη Νηπιαγωγό της τάξης και να συζητούν τους προβληματισμούς τους σχετικά με τις δυσκολίες που πιθανό αντιμετωπίζει το νήπιο. Η Νηπιαγωγός είναι σε θέση να ενημερώσει πλήρως για την πρόοδο του παιδιού, τα δυνατά και αδύνατα σημεία του και να κατευθύνει ανάλογα τους γονείς, εφόσον διαπιστωθεί ανάγκη.

Πηγή:themamagers.gr

 

 

 

Tags: ΠΑΙΔΙ
ShareTweet

Related Posts

ΠΑΙΔΙ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

Πτολεμαΐδα: Οκτάχρονος με καρδιολογικό πρόβλημα νοσηλεύεται στο Ωνάσειο

by sierafm
12/01/23 16:03
0
56

Στις περιπτώσεις των παιδιών από τα Γρεβενά και την Κοζάνη τα οποία, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας, διακομίστηκαν σε Κεντρικά Νοσοκομεία...

αχεπα νοσοκομειο

Στο ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης μεταφέρθηκε και το 45 ημερών βρέφος, ένα από τα τρια αδερφάκια που παρουσίασαν αναπνευστική δυσχέρεια

by sierafm
12/01/23 16:00
0
161

Στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης απο το Νοσοκομείο Κοζάνης διακομίσθηκε σήμερα και το 45 ημερών βρέφος, ένα από τα τρία...

κηδεια

Κυριακή το απόγευμα στα Γρεβενά η κηδεία του 6χρονου Θωμά – Η επιθυμία των γονέων

by sierafm
08/01/23 09:12
0
149

Ως επιθυμία τους οι γονείς ζητούν αντί στεφάνων να συγκεντρωθεί χρηματικό ποσό για την αγορά απινιδωτών στα δημοτικά σχολεία Γρεβενών....

ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

Γρεβενά: Δώρα ζωής σε επτά ασθενείς από τον 6χρονο Θωμά – Ολοκληρώνεται η δωρεά οργάνων

by sierafm
07/01/23 15:35
0
157

Ο 6χρονος Θωμάς από τα Γρεβενά υπέκυψε και οι γονείς του, αποφάσισαν να δώσουν άδεια για τη δωρεά οργάνων του παιδιού τους. Το μεγαλείο...

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

CAPTCHA
Refresh

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

 

 

tioukalia

 




λαζαριδου

 

 

Facebook Twitter
Sierafm.gr -SI.E.RA FM 1053 Σιάτιστα
Η αναβάθμιση επιδοτήθηκε από το πρόγραμμα «Ψηφιακό Βήμα»

Μετάφραση Website

EnglishΕλληνικά

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

[email protected], s[email protected]
Γενική Διεύθυνση (Σαμαράς Βασίλης)
Τηλ.Fax:2465023300
Βουλγαροπούλου 3
Σιάτιστα, Κοζάνης

Copyright © Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

Copyright © Sierafm.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε.