• Latest
βια

Σχολικός εκφοβισμός: Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

23 Οκτωβρίου 2021
Γέφυρα Ζωής: Καλοκαιρινή 19η Αιμοδοσία του 2025

Γέφυρα Ζωής: 34η Αιμοδοσία στο ΑΕΙ (Φλώρινα)    

25 Νοεμβρίου 2025
Κοζάνη: Στα 196 τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας μέσα σε ένα χρόνο – 156 συλλήψεις

Κοζάνη: Στα 196 τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας μέσα σε ένα χρόνο – 156 συλλήψεις

25 Νοεμβρίου 2025
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αθμιας Εκπαίδευσης:  Ανακοίνωση  για την έναρξη της  νέας σχολικής  χρονιάς

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης: Εξαίρεση της Π.Ε. Κοζάνης από τις υπηρεσιακές μεταβολές Σχολικών Μονάδων

25 Νοεμβρίου 2025
Δράσεις των Αστυνομικών Υπηρεσιών της Δυτικής Μακεδονίας για την ενημέρωση των πολιτών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

Δράσεις των Αστυνομικών Υπηρεσιών της Δυτικής Μακεδονίας για την ενημέρωση των πολιτών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

25 Νοεμβρίου 2025
Καλαμίτσι Γρεβενών: «Βροντερό» ΟΧΙ στην εγκατάσταση κοντέινερ μπαταριών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας

Καλαμίτσι Γρεβενών: «Βροντερό» ΟΧΙ στην εγκατάσταση κοντέινερ μπαταριών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας

25 Νοεμβρίου 2025
Πολυτίμη Φαρμάκη

Νέα Δωρεάν Δράση Προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας –  Ραδιοφωνικός κύκλος στην ΕΡΤ «Μίλα μου για Ταξίδια»

25 Νοεμβρίου 2025
ΔΕΥΑΒ

ΔΕΥΑΒ: Πιθανή αρρυθμία- Διακοπή υδροδότησης στην Σιάτιστα την Τρίτη 25 & την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου

25 Νοεμβρίου 2025
Με πολλές συμμετοχές από τη Δυτική Μακεδονία το 16ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας

Με πολλές συμμετοχές από τη Δυτική Μακεδονία το 16ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας

25 Νοεμβρίου 2025
Νεάπολη: Στολίστηκε για πρώτη φορά το ρολόι. Βίντεο

Νεάπολη: Στολίστηκε για πρώτη φορά το ρολόι. Βίντεο

25 Νοεμβρίου 2025
Φιλανθρωπικό Σωματείο Νέα Ελπίδα Θεσσαλονίκης: Δωρεά συσκευής απινιδωτή στο Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας, την Πέμπτη 27/11

Φιλανθρωπικό Σωματείο Νέα Ελπίδα Θεσσαλονίκης: Δωρεά συσκευής απινιδωτή στο Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας, την Πέμπτη 27/11

25 Νοεμβρίου 2025
«Ημέρα Καριέρας & Δικτύωσης» την Τετάρτη 26/11 – Βρες τη θέση εργασίας που σου ταιριάζει

«Ημέρα Καριέρας & Δικτύωσης» την Τετάρτη 26/11 – Βρες τη θέση εργασίας που σου ταιριάζει

25 Νοεμβρίου 2025
ΣΥΛΛΗΨΗ

Συνελήφθη 70χρονος για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και κατοχή ναρκωτικών ουσιών, σε περιοχή της Κοζάνης 

25 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 25 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχολικός εκφοβισμός: Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

sierafm by sierafm
23 Οκτωβρίου 2021
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
βια
0
SHARES
2
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο εκφοβισμός στο σχολείο (Bullying) παρατηρείται στις σύγχρονες κοινωνίες, όλο και πιο συχνά και σε ανησυχητικό βαθμό, τα τελευταία χρόνια. Η Ελλάδα, όπως πολλές άλλες χώρες, βιώνει μια μεταβατική περίοδο κατά την οποία σημειώνονται αλλαγές στα ιδεολογικά συστήματα, λόγω κοινωνικών και οικονομικών μεταβολών καθώς και στους θεσμούς ( οικογένεια, μετακίνηση των πληθυσμών κ.α.).

Το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού (Bullying), είναι η πλέον διαδεδομένη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, όσο και στη διαδικασία της μάθησης (Smith et al., 2002).

Πώς τον αντιλαμβανόμαστε

Παρατηρείται όταν «ένας μαθητής υποβάλλεται κατ’ επανάληψη και σε διάρκεια χρόνου, σε αρνητικές ενέργειες από έναν ή περισσότερους μαθητές» και υπάρχει «ανισορροπία στη δύναμη»(Olweus,1986).

Οι αιτιολογικοί παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στο φαινόμενο σχετίζονται πρωτίστως με την οικογένεια και το σχολείο. Για να θεωρηθεί μια πράξη ως φαινόμενο Bullying, θα πρέπει: «να υπάρχει πρόθεση, το φαινόμενο να επαναλαμβάνεται, το παιδί στο οποίο ασκούνται οι αρνητικές πράξεις, δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του και βέβαια οι πράξεις αυτές έχουν αποτέλεσμα σωματική βλάβη ή συναισθηματικά προβλήματα για το θύμα» (Farrington &Ttofi, 2009).

Ο εκφοβισμός μπορεί να έχει δια βίου συνέπειες τόσο στα θύματα όσο και στους παρατηρητές. Οι νέοι και τα παιδιά που συμμετέχουν στις πράξεις αυτές, είτε ως θύματα είτε ως θύτες αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στο χώρο του σχολείου και είναι πιθανόν να αναπτύξουν σωρεία ψυχολογικών και ψυχοσωματικών προβλημάτων.

Από τι εξαρτάται η βαρύτητα των επιπτώσεων του εκφοβισμού

• τις μορφές του (άμεσος ή έμμεσος),
• τη διάρκεια του (βραχυπρόθεσμος ή μακροχρόνιος),
• την περίοδο εκδήλωσης των επιπτώσεων και
• τον ρόλο των παιδιών στο φαινόμενο( θύτης, θύμα, παρατηρητής).

Ο σχολικός εκφοβισμός λόγω της σοβαρότητας των περιστατικών του, σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, εκδηλώνεται με ανθρωποκτονία ή αυτοκτονία (Bauman & DelRio, 2005).

Επίσης αποτελεί ένα «ομαδικό φαινόμενο», εφόσον δεν αφορά μόνο το «θύμα» και τον «θύτη», αλλά και όλους αυτούς που τυγχάνει να είναι παρόντες σε αυτά τα περιστατικά που μπορεί να είναι όχι μόνο μαθητές, αλλά και ενήλικες όπως οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι στο χώρο του σχολείου, όπως σχολικοί τροχονόμοι, εργαζόμενοι στο κυλικείο κ.ά.

Οι ενδείξεις που θα ανησυχήσουν τους γονείς

Πρέπει να σημειωθεί ότι κάποιες μορφές του σχολικού εκφοβισμού, είναι δύσκολο να διακριθούν όπως αυτή του κοινωνικού/ σχεσιακού αποκλεισμού, ο οποίος αποτελεί ένα πολύ επιδέξιο τρόπο εκφοβισμού και πολλές φορές δεν γίνεται αντιληπτός από τον περίγυρο. Επιπλέον τα θύματα το κρύβουν από τους γονείς τους.

Γι’ αυτό τον λόγο οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τις ενδείξεις που δηλώνουν ότι το παιδί είναι θύμα κάποιας επιθετικής συμπεριφοράς. Ορισμένες από αυτές είναι αν το παιδί:
• παραπονιέται συχνά πως νιώθει άρρωστος ή έχει εφιάλτες.
• κάνει αδικαιολόγητες απουσίες
• έχει απροσδόκητη μείωση της σχολικής επίδοσης
• καθυστερεί να πάει στο σχολείο ή καθυστερεί να επιστρέψει στο σπίτι
• συχνά τα ρούχα του είναι σκισμένα
• αλλάζει δρόμους όταν πάει ή καθώς επιστρέφει από το σχολείο
• χάνει συχνά τα χρήματα ή τα πράγματά του
• υπάρχουν συχνές αλλαγές στη διάθεσή του που επιμένουν
• έχει σημάδια ή μελανιές ή κάποιες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να πει πώς συνέβησαν.

Ο ρόλος του σχολείου

Το ενδιαφέρον επίσης εστιάζεται στο σχολείο γιατί εκεί είναι δυνατή η εφαρμογή προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η δουλειά με το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι σημαντική, γιατί συχνά το προσωπικό ανέχεται εκφοβιστικές συμπεριφορές ή τις υποτιμά, οπότε ο στόχος είναι κυρίως η αλλαγή των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών και η υιοθέτηση μιας πιο θετικής στάσης για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού (Clarke & Kiselica, 1997).

Είναι πολύ σημαντικό και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τις μορφές του εκφοβισμού του άμεσου (σωματικής ή λεκτικής βίας) και του έμμεσου εκφοβισμού (κοινωνικής απομόνωσης και αποκλεισμού από την ομάδα), προκειμένου να προβαίνουν στις κατάλληλες ενέργειες (Βασιλείου, 2005)

Ο ρόλος του επισκέπτη υγείας

Είναι απαραίτητος για την ολοκλήρωση της διεπιστημονικής ομάδας στα προγράμματα Αγωγής Υγείας, στο σχολείο και στην κοινότητα. Ο Επισκέπτης Υγείας, βασιζόμενος στις αρχές της δημόσιας υγείας, είναι σε θέση να εντοπίσει πρώιμα εκείνα τα ζητήματα υγείας που ενδέχεται να εξελιχθούν σε προβλήματα ή κινδύνους αν δεν αντιμετωπιστούν εγκαίρως ( Department of Health, 2011).

Κατέχοντας πολυδύναμο ρόλο στην ΠΦΥ (Baldwin,2012) είναι ο επαγγελματίας που ασχολείται με όλες τις ηλικιακές ομάδες στην οικογένεια και την κοινότητα κατά τη διαδικασία προαγωγής υγείας τους, τόσο της σωματικής όσο και της ψυχικής στο πλαίσιο της διασφάλισης της δημόσιας υγείας και της μείωσης των ανισοτήτων στην υγεία. (Hemingway, 2012; Cowley, 2010a; Sakellari, 2012).

Δράσεις Αγωγής Υγείας

Οι δράσεις αγωγής υγείας χωρίζονται σε δύο επίπεδα: α) το ατομικό – οικογενειακό επίπεδο, στο οποίο περιλαμβάνονται δράσεις όπως οι κατ’ οίκον επισκέψεις, η συμβουλευτική κ.α και β) το Ομαδικό ή επίπεδο κοινότητας, το οποίο περιλαμβάνει τα προγράμματα αγωγής υγείας, ομάδες στήριξης κ.α. ( Λάγιου & Στοϊκίδου, 2008b).

Η εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής υγείας, για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής παραβατικότητας και του εκφοβισμού είναι αναγκαία και πρέπει να απευθύνεται στις ομάδες γονιών και εκπαιδευτικών και όχι μόνο στους μαθητές.

Για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων κατά του εκφοβισμού, έτσι ώστε να υπάρξει ορθή και ολοκληρωμένη παροχή γνώσης, τα προγράμματα δεν πρέπει να είναι περιστασιακά, αλλά να έχουν διάρκεια 1-2 χρόνια και να απευθύνονται σε διάφορα επίπεδα: κοινότητα, οικογένεια, σχολείο, τάξη, ομάδα συνομηλίκων.

Πηγή: healthstories.gr

Tags: ΒΙΑ
Previous Post

Τα κρούσματα του Σαββάτου στη Δυτική Μακεδονία – 3199 κρούσματα στη χώρα

Next Post

Δείτε σε ποιους Δήμους εντοπίζονται τα κρούσματα την Πέμπτη 21/10 και την Παρασκευή 22/10 στη Δυτική Μακεδονία

Next Post
κορονοιος

Δείτε σε ποιους Δήμους εντοπίζονται τα κρούσματα την Πέμπτη 21/10 και την Παρασκευή 22/10 στη Δυτική Μακεδονία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Γέφυρα Ζωής: 34η Αιμοδοσία στο ΑΕΙ (Φλώρινα)    
  • Κοζάνη: Στα 196 τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας μέσα σε ένα χρόνο – 156 συλλήψεις
  • Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης: Εξαίρεση της Π.Ε. Κοζάνης από τις υπηρεσιακές μεταβολές Σχολικών Μονάδων
  • Δράσεις των Αστυνομικών Υπηρεσιών της Δυτικής Μακεδονίας για την ενημέρωση των πολιτών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών
  • Καλαμίτσι Γρεβενών: «Βροντερό» ΟΧΙ στην εγκατάσταση κοντέινερ μπαταριών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr