• Latest
ΔΙΟΔΙΑ

Τέλος το τζάμπα στα διόδια της Εγνατίας

21 Φεβρουαρίου 2020
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας  τίμησε τις αθλήτριες του 2ου Γενικού Λυκείου Κοζάνης   για τη διάκρισή τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Πρωτάθλημα Βόλεϊ

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας τίμησε τις αθλήτριες του 2ου Γενικού Λυκείου Κοζάνης για τη διάκρισή τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Πρωτάθλημα Βόλεϊ

5 Νοεμβρίου 2025
Συνδυασμός «ΕΛΠΙΔΑ»: “Η Καστοριά σε αδιέξοδο : Αναζητώντας Όραμα και Στρατηγική Ανάπτυξης”

Καμία απάντηση, κανένα σχέδιο – Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα για τους λέβητες φυσικού αερίου για Καστοριά και Γρεβενά

5 Νοεμβρίου 2025
Στη Σιάτιστα εγκαινιάστηκε με επιτυχία ο κύκλος εκδηλώσεων «Λογοτεχνία και Τύπος»

Στη Σιάτιστα εγκαινιάστηκε με επιτυχία ο κύκλος εκδηλώσεων «Λογοτεχνία και Τύπος»

5 Νοεμβρίου 2025
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Erasmus+ “Healthy Plate for a Healthy Mind” στο Δημόσιο Ωνάσειο Σχολείο Κοζάνης

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Erasmus+ “Healthy Plate for a Healthy Mind” στο Δημόσιο Ωνάσειο Σχολείο Κοζάνης

5 Νοεμβρίου 2025

Συνεδριάζει το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025

5 Νοεμβρίου 2025
Δύο σοβαρά ατυχήματα στην Καστοριά – 65χρονος και 11χρονος διακομίσθηκαν διασωληνωμένοι στη Θεσσαλονίκη

Τραγωδία στην Πτολεμαϊδα- Νεκρός 40χρονος σε λατομείο της περιοχής

5 Νοεμβρίου 2025
Συλλυπητήρια από το σωματείου “ΦΙΛΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – ΑΝΘΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ” για τον Πενταλοφίτη μάστορα Κώστα Ταρνανά

Το Συλλυπητήριο Μήνυμα του Δημάρχου Κοζάνης Γιάννη Κοκκαλιάρη για την απώλεια του Δημοτικού Υπαλλήλου Ευάγγελου Γεωργαντζιά

5 Νοεμβρίου 2025
Συνεχίζονται με επιτυχία οι ομαδικές συναντήσεις ενδυνάμωσης γυναικών από το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Γρεβενών

Συνεχίζονται με επιτυχία οι ομαδικές συναντήσεις ενδυνάμωσης γυναικών από το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Γρεβενών

5 Νοεμβρίου 2025
Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021-2027: Ενημερωτικές Συναντήσεις στη Δυτική Μακεδονία | 10–13 Νοεμβρίου 2025

Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021-2027: Ενημερωτικές Συναντήσεις στη Δυτική Μακεδονία | 10–13 Νοεμβρίου 2025

5 Νοεμβρίου 2025
ΔΕΗ myHotel SmartRate: Νέο προϊόν ενέργειας ειδικά σχεδιασμένο για ξενοδοχεία

ΔΕΗ myHotel SmartRate: Νέο προϊόν ενέργειας ειδικά σχεδιασμένο για ξενοδοχεία

5 Νοεμβρίου 2025
ΦΑΓΗΤΟ

Μεσογειακή διατροφή: «Φάρμακο» στο σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

5 Νοεμβρίου 2025
Τα SOS για μετεγγραφές φοιτητών – Τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι

Φοιτητής καταδικάστηκε σε 14μηνη φυλάκιση για σύνθημα σε τοίχο του Πολυτεχνείου

5 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Τέλος το τζάμπα στα διόδια της Εγνατίας

sierafm by sierafm
21 Φεβρουαρίου 2020
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΔΙΟΔΙΑ
14
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πώς η Εγνατία κατάφερε να εισπράξει όλα τα οφειλόμενα από το κίνημα «Δεν πληρώνω» – Σε ποιο έτος σημειώθηκαν οι περισσότερες παραβάσεις

Τον δραστικό περιορισμό, έως σχεδόν εκμηδενισμού, των παράνομων διελεύσεων από όλους τους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας οδού καθώς και την πλήρη ανάκτηση της απώλειας εσόδων από το κίνημα «Δεν πληρώνω», έχει πετύχει η εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.», μέσω ενός συστήματος ελέγχου το οποίο έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια.

Όπως εξηγεί στην Voria.gr ο νυν διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και εκ των παλαιότερων στελεχών της, Κωνσταντίνος Κουτσούκος «όταν το 2012 το κίνημα «δεν πληρώνω» ήταν γενικώς στο φόρτε του με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική απώλεια εσόδων από τα διόδια, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, αποφασίσαμε να συγκροτήσουμε μία ομάδα εργασίας η οποία να βρει τρόπους προκειμένου να περιορίσουμε τις δωρεάν διελεύσεις, αλλά και να καταφέρουμε να εισπράξουμε το αντίτιμο το οποίο παρατύπως δεν κατέβαλαν πολλοί οδηγοί».

Πώς λειτουργεί ο μηχανισμός

Η ομάδα αυτή στην οποία συμμετείχαν στελέχη της Εγνατίας (Μαρία Σιδηροπούλου, Ευαγγελία Δημητριάδου, Ελευθερία Μοναχά, Γιώργος Τσίλιας και Στέλιος Σκαρβελάκης) σχεδίασε και έθεσε σε λειτουργία ένα «λογισμικό καταγραφής παραβάσεων» για τα διόδια της Εγνατίας οδού.

Μέσω αυτού του λογισμικού καταγράφεται ο τύπος και ο αριθμός πινακίδας του οχήματος το οποίο διέρχεται χωρίς ο οδηγός του να καταβάλει αντίτιμο διοδίων, η ώρα και η ημερομηνία διέλευσης καθώς και ο σταθμός διοδίων. Εν συνεχεία, γίνεται επιβεβαίωση της παράβασης από τους σταθμούς διοδίων και την αρμόδια Διεύθυνση Λειτουργίας Διοδίων της εταιρείας.

Το επόμενο βήμα είναι η αναζήτηση του κατόχου του αυτοκινήτου, τα στοιχεία του οποίου αντλούνται από τη βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών με την οποία το λογισμικό της Εγνατίας μπορεί και επικοινωνεί. Ακολούθως η εταιρεία ενημερώνει με επιστολή της τον παραβάτη για την υποχρέωσή του να πληρώσει το αντίτιμο των διοδίων, συν το προβλεπόμενο πρόστιμο. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμμόρφωση, στη συνέχεια η Εγνατία αποστέλει στην ΔΟΥ στην οποία υπάγεται ο παραβάτης την απαίτηση όπου, πλέον, το πρόστιμο είναι πολύ μεγαλύτερο.

Το 2012 οι περισσότεροι παραβάτες

Ο πρώτος σταθμός διοδίων της Εγνατίας οδού, αυτός του Πολυμύλου Κοζάνης, τέθηκε σε λειτουργία το 2009. Την επόμενη χρονιά καταγράφηκαν 2.223 «τζαμπατζήδες» από τον συγκεκριμένο σταθμό, ποσοστό 0,17% επί του συνόλου των διελεύσεων. Η χρονιά κατά την οποία καταγράφηκαν οι περισσότεροι «τζαμπατζήδες» στα διόδια της Εγνατίας ήταν το 2012, χρονιά κατά την οποία το κίνημα «Δεν πληρώνω» ήταν στο απόγειό του, όταν από τους πέντε σταθμούς που λειτουργούσαν τότε, πέρασαν χωρίς να πληρώσουν περίπου 30.000 οχήματα (ποσοστό 0,22% του συνόλου).

Το σύστημα ελέγχου των παραβατών και διεκδίκησης του αντιτίμου ετέθη σε λειτουργία το 2013. Έκτοτε κι ενώ οι σταθμοί διοδίων αυξάνονταν συνεχώς (από έξι σε δεκατρείς), οι παραβάτες μειώθηκε στο μισό, ως προς τον απόλυτο αριθμό (περίπου 15.300 το 2016). Το 2017 υπήρξε αύξηση, στους 22.000 περίπου καθώς το χρόνο εκείνο προστέθηκαν άλλοι τέσσερις σταθμοί διοδίων. Το 2019 οι παραβάτες μειώθηκαν στους 12.000 (ποσοστό μόλις 0,03% επί του συνόλου των διελεύσεων).

Δραστικός περιορισμός των «τζαμπατζήδων»

Η αποτελεσματικότητα του συστήματος ελέγχου των «τζαμπατζήδων» το οποίο υλοποιεί η Εγνατία Οδός Α.Ε. φαίνεται στα παρακάτω στοιχεία τα οποία εμφανίζουν τον ετήσιο αριθμό παραβατών ανά σταθό διοδίων το έτος 2013, όταν ξεκίνησε η εφαρμογή του συστήματος και το 2019. Για παράδειγμα, στον παλαιότερο όλων, σταθμό του Πολυμύλου το 2013 οι παραβάτες ήταν 5.851 και το 2019 μειώθηκαν στους 2.083 (πτώση κατά 64%). Στους υπόλοιπους σταθμούς τα αντίστοιχα ποσοστά μείωσης ήταν: Ανάληψη 68% (8.428 έναντι 2.685), Μουσθένη 67% (3.809 – 1.239), Ίασμος 77% (3.310 – 737), Μαλακάσι 48% (2.131 – 1.016) και Τύρια 39% (1.175 – 739).

Εισπράχθηκαν 500.000 ευρώ

Όπως εξηγεί ο κ. Κουτσούκος «μέσα από αυτό το σύστημα ελέγχου των παραβάσεων σε όλες τις φάσεις, έως και την τελική πληρωμή, είτε απ’ ευθείας στην Εγνατία είτε στην Εφορία, η εταιρεία εισέπραξε περίπου 500.000 ευρώ, ποσόν το οποίο υπερβαίνει και κατά τι τα έσοδα τα οποία έχασε η εταιρεία από τους παραβάτες οι οποίοι δεν πλήρωσαν το αντίτιμο των διοδίων». Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», «ο μηχανισμός τον οποίο έχουμε αναπτύξει μας δίνει τη δυνατότητα να αναλάβουμε ως εταιρεία, αυτό το έργο για λογαριασμό όλων των αυτοκινητόδρομων οι οποίοι δεν έχουν τέτοια δυνατότητα καθώς, επειδή οι παραχωρησιούχοι είναι ιδιώτες, δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στα αρχεία προσωπικών δεδομένων είτε του υπουργείου Μεταφορών είτε, πολύ περισσότερο, του υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου να αποστέλλονται εν συνεχεία οι απαιτήσεις στις Εφορίες προς είσπραξη. Εμείς αυτό μπορούμε να το κάνουμε, έχουμε αποδείξει ότι το κάνουμε με απόλυτη αποτελεσματικότητα γι’ αυτό και προτείνουμε να μας ανατεθεί αυτό το έργο», σημειώνει ο κ. Κουτσούκος

Tags: ΔΙΟΔΙΑ
Previous Post

Πώς επιβραβεύουμε σωστά το παιδί;

Next Post

ΣΥΡΙΖΑ ΟΜ Εορδαίας: Ανοιχτή Γενική Συνέλευση

Next Post

ΣΥΡΙΖΑ ΟΜ Εορδαίας: Ανοιχτή Γενική Συνέλευση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας τίμησε τις αθλήτριες του 2ου Γενικού Λυκείου Κοζάνης για τη διάκρισή τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Πρωτάθλημα Βόλεϊ
  • Καμία απάντηση, κανένα σχέδιο – Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα για τους λέβητες φυσικού αερίου για Καστοριά και Γρεβενά
  • Στη Σιάτιστα εγκαινιάστηκε με επιτυχία ο κύκλος εκδηλώσεων «Λογοτεχνία και Τύπος»
  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Erasmus+ “Healthy Plate for a Healthy Mind” στο Δημόσιο Ωνάσειο Σχολείο Κοζάνης
  • Συνεδριάζει το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025

Πρόσφατα σχόλια

  1. Νεάπολη Βοΐου: Τελετή τιμής για τους ήρωες του Α’ Βαλκανικού Πολέμου - TsotiliNews στο Νεάπολη: Τίμησαν τους νεκρούς μαχητές Α΄ Βαλκανικού Πολέμου
  2. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Το πρόγραμμα εορτασμού στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αυγερινού
  3. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  4. Chris στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  5. Παύλος στο Τσοτύλι: Η απάντηση για την παιδική χαρά
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr