• Latest
ΔΙΟΔΙΑ

Τέλος το τζάμπα στα διόδια της Εγνατίας

21 Φεβρουαρίου 2020
IRIS, κινητο

IRIS: Αυξάνονται τα όρια – Πληρωμές σε βενζινάδικα και ταξί

22 Νοεμβρίου 2025
Καστοριά: Ο Δήμος Νεστορίου κηρύχθηκε σε Κατάσταση Εκτάκτου Ανάγκης

Καστοριά: Ο Δήμος Νεστορίου κηρύχθηκε σε Κατάσταση Εκτάκτου Ανάγκης

22 Νοεμβρίου 2025
Γρεβενά: Φωτιά σε πολυώροφη οικοδομή – Απεγκλωβίστηκαν πέντε άτομα

Γρεβενά: Φωτιά σε πολυώροφη οικοδομή – Απεγκλωβίστηκαν πέντε άτομα

22 Νοεμβρίου 2025
Π. Κουκουλόπουλος: «Η Αλλαγή φέρνει τη Βόρεια Ελλάδα σε ρόλο πρωταγωνιστή»

Π. Κουκουλόπουλος: «Μην τσουβαλιάζετε τους αγρότες σε ψηφιακές απαιτήσεις εκτός πραγματικότητας»

22 Νοεμβρίου 2025
Λαϊκή Συσπείρωση

Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Κοζάνης: Λίγους μήνες μετά την «συμφωνία – κλοπή» μεταξύ ΔΕΗ Α.Ε., κυβέρνησης και τοπικής διοίκησης για την τηλεθέρμανση, εκδηλώνεται το μέγεθος της κοροϊδίας απέναντι στον λαό

22 Νοεμβρίου 2025
απατη

«Caller ID Spoofing»: Η νέα μέθοδος απάτης για να αδειάσουν τραπεζικούς λογαριασμούς

22 Νοεμβρίου 2025
κλοπη

Διαρρήκτες στην προσπάθειά τους να διαφύγουν από διαμέρισμα έπεσαν από μπαλκόνι έξι μέτρων

22 Νοεμβρίου 2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Πού πήγαν τα 22,6 εκατ. ευρώ – Σχεδόν 1 εκατομμύριο σε 72χρονο από την Κοζάνη, 620.000 ευρώ σε 69χρονο από τα Τρίκαλα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρώθηκαν 82.870 αγρότες για ενισχύσεις 46 εκατ. ευρώ

22 Νοεμβρίου 2025
μανιταρια

«Αν δεν γνωρίζεις, δεν το τρως»: Το μήνυμα ειδικού μετά το περιστατικό με τα δηλητηριώδη μανιτάρια – Τα συμπτώματα

22 Νοεμβρίου 2025
Τραγωδία στη Χαλκιδική: Αγόρι 8 ετών κατέρρευσε και πέθανε μπροστά στους γονείς του

Νεαρός δηλητηριάστηκε από σούσι – Μολύνθηκε από το παράσιτο «ανισάκις»

22 Νοεμβρίου 2025
Πτολεμαΐδα: Συνελήφθη 60χρονος με ναρκωτικά

Πτολεμαΐδα: Συνελήφθη 60χρονος με ναρκωτικά

22 Νοεμβρίου 2025
Αγριογούρουνο τραυμάτισε στο πόδι 65χρονο κυνηγό σε περιοχή ανάμεσα σε Σκαφίδι και Βατερό

Φρένο στην εξάπλωση των αγριογούρουνων – Τι ορίζει εγκύκλιος του υπουργείου Περιβάλλοντος

22 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Κυριακή, 23 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Τέλος το τζάμπα στα διόδια της Εγνατίας

sierafm by sierafm
21 Φεβρουαρίου 2020
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΔΙΟΔΙΑ
14
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πώς η Εγνατία κατάφερε να εισπράξει όλα τα οφειλόμενα από το κίνημα «Δεν πληρώνω» – Σε ποιο έτος σημειώθηκαν οι περισσότερες παραβάσεις

Τον δραστικό περιορισμό, έως σχεδόν εκμηδενισμού, των παράνομων διελεύσεων από όλους τους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας οδού καθώς και την πλήρη ανάκτηση της απώλειας εσόδων από το κίνημα «Δεν πληρώνω», έχει πετύχει η εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.», μέσω ενός συστήματος ελέγχου το οποίο έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια.

Όπως εξηγεί στην Voria.gr ο νυν διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και εκ των παλαιότερων στελεχών της, Κωνσταντίνος Κουτσούκος «όταν το 2012 το κίνημα «δεν πληρώνω» ήταν γενικώς στο φόρτε του με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική απώλεια εσόδων από τα διόδια, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, αποφασίσαμε να συγκροτήσουμε μία ομάδα εργασίας η οποία να βρει τρόπους προκειμένου να περιορίσουμε τις δωρεάν διελεύσεις, αλλά και να καταφέρουμε να εισπράξουμε το αντίτιμο το οποίο παρατύπως δεν κατέβαλαν πολλοί οδηγοί».

Πώς λειτουργεί ο μηχανισμός

Η ομάδα αυτή στην οποία συμμετείχαν στελέχη της Εγνατίας (Μαρία Σιδηροπούλου, Ευαγγελία Δημητριάδου, Ελευθερία Μοναχά, Γιώργος Τσίλιας και Στέλιος Σκαρβελάκης) σχεδίασε και έθεσε σε λειτουργία ένα «λογισμικό καταγραφής παραβάσεων» για τα διόδια της Εγνατίας οδού.

Μέσω αυτού του λογισμικού καταγράφεται ο τύπος και ο αριθμός πινακίδας του οχήματος το οποίο διέρχεται χωρίς ο οδηγός του να καταβάλει αντίτιμο διοδίων, η ώρα και η ημερομηνία διέλευσης καθώς και ο σταθμός διοδίων. Εν συνεχεία, γίνεται επιβεβαίωση της παράβασης από τους σταθμούς διοδίων και την αρμόδια Διεύθυνση Λειτουργίας Διοδίων της εταιρείας.

Το επόμενο βήμα είναι η αναζήτηση του κατόχου του αυτοκινήτου, τα στοιχεία του οποίου αντλούνται από τη βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών με την οποία το λογισμικό της Εγνατίας μπορεί και επικοινωνεί. Ακολούθως η εταιρεία ενημερώνει με επιστολή της τον παραβάτη για την υποχρέωσή του να πληρώσει το αντίτιμο των διοδίων, συν το προβλεπόμενο πρόστιμο. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμμόρφωση, στη συνέχεια η Εγνατία αποστέλει στην ΔΟΥ στην οποία υπάγεται ο παραβάτης την απαίτηση όπου, πλέον, το πρόστιμο είναι πολύ μεγαλύτερο.

Το 2012 οι περισσότεροι παραβάτες

Ο πρώτος σταθμός διοδίων της Εγνατίας οδού, αυτός του Πολυμύλου Κοζάνης, τέθηκε σε λειτουργία το 2009. Την επόμενη χρονιά καταγράφηκαν 2.223 «τζαμπατζήδες» από τον συγκεκριμένο σταθμό, ποσοστό 0,17% επί του συνόλου των διελεύσεων. Η χρονιά κατά την οποία καταγράφηκαν οι περισσότεροι «τζαμπατζήδες» στα διόδια της Εγνατίας ήταν το 2012, χρονιά κατά την οποία το κίνημα «Δεν πληρώνω» ήταν στο απόγειό του, όταν από τους πέντε σταθμούς που λειτουργούσαν τότε, πέρασαν χωρίς να πληρώσουν περίπου 30.000 οχήματα (ποσοστό 0,22% του συνόλου).

Το σύστημα ελέγχου των παραβατών και διεκδίκησης του αντιτίμου ετέθη σε λειτουργία το 2013. Έκτοτε κι ενώ οι σταθμοί διοδίων αυξάνονταν συνεχώς (από έξι σε δεκατρείς), οι παραβάτες μειώθηκε στο μισό, ως προς τον απόλυτο αριθμό (περίπου 15.300 το 2016). Το 2017 υπήρξε αύξηση, στους 22.000 περίπου καθώς το χρόνο εκείνο προστέθηκαν άλλοι τέσσερις σταθμοί διοδίων. Το 2019 οι παραβάτες μειώθηκαν στους 12.000 (ποσοστό μόλις 0,03% επί του συνόλου των διελεύσεων).

Δραστικός περιορισμός των «τζαμπατζήδων»

Η αποτελεσματικότητα του συστήματος ελέγχου των «τζαμπατζήδων» το οποίο υλοποιεί η Εγνατία Οδός Α.Ε. φαίνεται στα παρακάτω στοιχεία τα οποία εμφανίζουν τον ετήσιο αριθμό παραβατών ανά σταθό διοδίων το έτος 2013, όταν ξεκίνησε η εφαρμογή του συστήματος και το 2019. Για παράδειγμα, στον παλαιότερο όλων, σταθμό του Πολυμύλου το 2013 οι παραβάτες ήταν 5.851 και το 2019 μειώθηκαν στους 2.083 (πτώση κατά 64%). Στους υπόλοιπους σταθμούς τα αντίστοιχα ποσοστά μείωσης ήταν: Ανάληψη 68% (8.428 έναντι 2.685), Μουσθένη 67% (3.809 – 1.239), Ίασμος 77% (3.310 – 737), Μαλακάσι 48% (2.131 – 1.016) και Τύρια 39% (1.175 – 739).

Εισπράχθηκαν 500.000 ευρώ

Όπως εξηγεί ο κ. Κουτσούκος «μέσα από αυτό το σύστημα ελέγχου των παραβάσεων σε όλες τις φάσεις, έως και την τελική πληρωμή, είτε απ’ ευθείας στην Εγνατία είτε στην Εφορία, η εταιρεία εισέπραξε περίπου 500.000 ευρώ, ποσόν το οποίο υπερβαίνει και κατά τι τα έσοδα τα οποία έχασε η εταιρεία από τους παραβάτες οι οποίοι δεν πλήρωσαν το αντίτιμο των διοδίων». Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», «ο μηχανισμός τον οποίο έχουμε αναπτύξει μας δίνει τη δυνατότητα να αναλάβουμε ως εταιρεία, αυτό το έργο για λογαριασμό όλων των αυτοκινητόδρομων οι οποίοι δεν έχουν τέτοια δυνατότητα καθώς, επειδή οι παραχωρησιούχοι είναι ιδιώτες, δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στα αρχεία προσωπικών δεδομένων είτε του υπουργείου Μεταφορών είτε, πολύ περισσότερο, του υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου να αποστέλλονται εν συνεχεία οι απαιτήσεις στις Εφορίες προς είσπραξη. Εμείς αυτό μπορούμε να το κάνουμε, έχουμε αποδείξει ότι το κάνουμε με απόλυτη αποτελεσματικότητα γι’ αυτό και προτείνουμε να μας ανατεθεί αυτό το έργο», σημειώνει ο κ. Κουτσούκος

Tags: ΔΙΟΔΙΑ
Previous Post

Πώς επιβραβεύουμε σωστά το παιδί;

Next Post

ΣΥΡΙΖΑ ΟΜ Εορδαίας: Ανοιχτή Γενική Συνέλευση

Next Post

ΣΥΡΙΖΑ ΟΜ Εορδαίας: Ανοιχτή Γενική Συνέλευση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • IRIS: Αυξάνονται τα όρια – Πληρωμές σε βενζινάδικα και ταξί
  • Καστοριά: Ο Δήμος Νεστορίου κηρύχθηκε σε Κατάσταση Εκτάκτου Ανάγκης
  • Γρεβενά: Φωτιά σε πολυώροφη οικοδομή – Απεγκλωβίστηκαν πέντε άτομα
  • Π. Κουκουλόπουλος: «Μην τσουβαλιάζετε τους αγρότες σε ψηφιακές απαιτήσεις εκτός πραγματικότητας»
  • Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Κοζάνης: Λίγους μήνες μετά την «συμφωνία – κλοπή» μεταξύ ΔΕΗ Α.Ε., κυβέρνησης και τοπικής διοίκησης για την τηλεθέρμανση, εκδηλώνεται το μέγεθος της κοροϊδίας απέναντι στον λαό

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr