• Latest
ΑΙΟΛΙΚΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ

Χ. Κολοβός: Καθόλου εύλογο ν’ αγοράσουμε μια νταλίκα, για να μεταφέρουμε ένα τελάρο τομάτες!

25 Απριλίου 2019
Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

Δήμος Βοΐου. Όλη η τακτική συνεδρίαση της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου. Βίντεο

21 Νοεμβρίου 2025
Παπαγούσιας- Ζιμπιλίδης. Κόντρα με απειλή μηνύσεων. Βίντεο

Παπαγούσιας- Ζιμπιλίδης. Κόντρα με απειλή μηνύσεων. Βίντεο

21 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Έναρξη λειτουργιάς των Παιδικών Σταθμών και των ΚΔΑΠ

Συγχώνευση νηπιαγωγείων στη Σιάτιστα προτείνει η Αθμια Εκπαίδευση Κοζάνης

21 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

21 Νοεμβρίου 2025
Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

21 Νοεμβρίου 2025
ποδοσφαιρο

Αναβολή όλων των Πρωταθλημάτων της ΕΠΣ Κοζάνης λόγω έντονων καιρικών φαινομένων

21 Νοεμβρίου 2025
Καστοριά: Περιμένουν την υποχώρηση των νερών για να απεγκλωβιστούν οι πέντε κτηνοτρόφοι στον Γράμμο

Καστοριά: Περιμένουν την υποχώρηση των νερών για να απεγκλωβιστούν οι πέντε κτηνοτρόφοι στον Γράμμο

21 Νοεμβρίου 2025
Κακοκαιρία από το βράδυ της Δευτέρας (09-09-24) με ισχυρές βροχές και καταιγίδες με μεγάλη συχνότητα κεραυνών και χαλαζοπτώσεις

Δήμος Γρεβενών: Οδηγίες Προστασίας για Καταιγίδες-Πλημμύρες

21 Νοεμβρίου 2025
Η νέα εποχή της Βασιλίτσας: Επίσημη παρουσίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών του επενδυτικού σχεδίου της D Group για την «Βασίλισσα των Χιονοδρομικών Κέντρων»

Η νέα εποχή της Βασιλίτσας: Επίσημη παρουσίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών του επενδυτικού σχεδίου της D Group για την «Βασίλισσα των Χιονοδρομικών Κέντρων»

21 Νοεμβρίου 2025
Κλειστή η Εθνική Οδός Κοζάνης Λάρισας, λόγω κατολίσθησης

Κλειστή η Εθνική Οδός Κοζάνης Λάρισας, λόγω κατολίσθησης

21 Νοεμβρίου 2025
Εναρκτήρια συνάντηση του έργου RU READY – Reduce, reUse and RecyclE Actions for cross borDer interplay

Εναρκτήρια συνάντηση του έργου RU READY – Reduce, reUse and RecyclE Actions for cross borDer interplay

21 Νοεμβρίου 2025
Η Δυτική Μακεδονία στο επίκεντρο των DESTINATION WEDDING PLANNERS – Επιτυχημένο FAM TRIP με καταξιωμένους επαγγελματίες του κλάδου

Η Δυτική Μακεδονία στο επίκεντρο των DESTINATION WEDDING PLANNERS – Επιτυχημένο FAM TRIP με καταξιωμένους επαγγελματίες του κλάδου

21 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χ. Κολοβός: Καθόλου εύλογο ν’ αγοράσουμε μια νταλίκα, για να μεταφέρουμε ένα τελάρο τομάτες!

sierafm by sierafm
25 Απριλίου 2019
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
ΑΙΟΛΙΚΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ
2
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Στις 15/4/2019 η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) έκανε νέα ηλεκτρονική δημοπρασία για ~455,56 MW νέων αιολικών & φωτοβολταϊκών (Φ/Β). Προσφέρθηκαν 7 έργα Φ/Β και μόνο ένα αιολικό[1].

Η εξέλιξη αυτή είναι απολύτως συμβατή με όσα συμβαίνουν στη Γερμανία: μετά από μια 20ετή περίοδο αδρών επιδοτήσεων για ραγδαία ανάπτυξη αιολικών και Φ/Β, μόλις διακόπηκαν οι επιδοτήσεις και ξεκίνησαν οι δημοπρασίες, στους κοινούς διαγωνισμούς τα Φ/Β υπερτερούν συντριπτικά των αιολικών.

Συγκεκριμένα:

• στις 12/4/2018 η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων Bundesnetzagentur ανακοίνωσε[2] πως στον 1ο κοινό διαγωνισμό για αιολικά και Φ/Β, για ζητούμενη ισχύ 200MW δόθηκαν συνολικά 54 προσφορές για 395MW κι έγιναν δεκτές 32 προσφορές για 210MW, που ήταν όλες μόνο για Φ/Β,
• στις 19/11/2018 η Bundesnetzagentur ανακοίνωσε[3] τα αποτελέσματα για το 2ο κοινό διαγωνισμό, για 200MW ισχύος από αιολικά & Φ/Β.

Δόθηκαν 50 προσφορές για 307MW, που αφορούσαν σχεδόν στο σύνολο Φ/Β συστήματα, μόλις μια προσφορά υπήρχε για χερσαία αιολικά. Έγιναν δεκτές 36 προσφορές για 201MW, όλες για Φ/Β.
• και στις 18/4/2019 η Bundesnetzagentur ανακοίνωσε[4] τα αποτελέσματα για έναν ακόμη κοινό διαγωνισμό, για 200MW ισχύος από αιολικά & Φ/Β. Υποβλήθηκαν 109 προσφορές για 719,593MW, αποκλειστικά για Φ/Β! Έγιναν τελικά δεκτές 18 προσφορές για 210,841MW.

Στη Γερμανία πάνω από 1000 οργανώσεις πολιτών αντιτίθενται στην περαιτέρω επέκταση των αιολικών, ακόμα και πολιτικό κόμμα δημιούργησαν (FREiER HORIZONT στο Μεκλεμβούργο).

Στη Βαυαρία οι ανεμογεννήτριες είναι τόσο ανεπιθύμητες, που ο Δήμος του Μονάχου εγκαθιστά ανεμογεννήτριες στη Νορβηγία, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων απ’ τους Νορβηγούς.

Στην Πολωνία, οι αντιδράσεις των πολιτών για τα αιολικά οδήγησαν την εκεί κυβέρνηση να ανακοινώσει πρόσφατα Εθνικό Ενεργειακό Σχεδιασμό χωρίς νέα χερσαία αιολικά[5].

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία από ΛΑΓΗΕ & ΔΕΔΔΗΕ, έχουμε ήδη εγκαταστήσει 2.968,4MW αιολικών (2.663,17MW στο Διασυνδεμένο Σύστημα μέχρι 2/2019 και 305,23MW στα Μη Διασυνδεμένα Νησιά μέχρι 12/2018), ενώ ήδη υπάρχουν κι άλλα που κατασκευάζονται, έχοντας ξεσηκώσει την αντίδραση πολιτών με πολυάριθμες προσφυγές στο ΣτΕ. Με τη ζήτηση ρεύματος να κυμαίνεται χονδρικά από 2-3 μέχρι 8-9 χιλ. MW, έχουμε ήδη πολλά αιολικά.

Το ευρύ κοινό, μάλλον και το ΣτΕ, αγνοεί πως, λόγω της έντονης μεταβλητότητας των ανέμων, τα αιολικά είναι ο πλέον αναξιόπιστος τρόπος ηλεκτροπαραγωγής: ο ΑΔΜΗΕ στις μελέτες του για την επάρκεια ισχύος λαμβάνει την αξιοπιστία τους 10%, ενώ σε Βρετανία, Γερμανία, Δανία έχει παρατηρηθεί αξιοπιστία ισχύος της τάξης του 1-2%.

Πρακτικά δηλαδή, πληρώνουμε 3000MW για να είμαστε σίγουροι πως θα έχουμε 300MW (κατά τον ΑΔΜΗΕ) ή 30-60MW με όσα παρατηρούνται σε άλλες χώρες.

Ή, πιο «λαϊκά», σαν να αγοράζουμε μια νταλίκα για να μεταφέρουμε ένα τελάρο τομάτες. Εύλογο; Προφανώς όχι!

Προκειμένου να καλύπτεται η αναξιοπιστία, απαιτείται να υπάρχει συνεχής εφεδρεία από άλλες πηγές, κατά κανόνα καίγοντας φυσικό αέριο.

Ωστόσο, επειδή τα θερμικά εργοστάσια λειτουργούν παράγοντας ατμό υψηλών πιέσεων και θερμοκρασιών, δεν μπορούν να αναβοσβήνουν κατά το δοκούν: παραμένουν σε λειτουργία και αναγκάζονται να ανεβοκατεβάζουν παραγωγή, παρακολουθώντας τις αυξομειώσεις της έντασης των ανέμων.

Με τον τρόπο αυτό αφενός τα θερμικά εργοστάσια δεν λειτουργούν σωστά και οικονομικά, αφ’ ετέρου πρέπει να διατηρούμε σε λειτουργία τόσο τα αιολικά όσο και τα θερμικά εργοστάσια κι αυτό τελικά αυξάνει το κόστος για τον καταναλωτή: δυο συστήματα παραγωγής αντί για μόνο ένα.

Για την προσπέλαση προς τις βουνοκορφές απαιτούνται εκτεταμένες εκσκαφές για χιλιάδες χιλιόμετρα νέων δρόμων και για την κατασκευή των βάσεων θεμελίωσης ανεμογεννητριών πολύ ισχυρές κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα, εφάμιλλες των κατασκευών του Οχυρού Ρούπελ.

Οι ανεμογεννήτριες έχουν διάρκεια ζωής 15-20 χρόνια. Η πρακτική στη Δανία δείχνει πως στο τέλος της διάρκειας ζωής μιας ανεμογεννήτριας η βάση δεν χρησιμοποιείται για τοποθέτηση νέας, αλλά, επειδή η νέα είναι μεγαλύτερη, κατασκευάζεται δίπλα νέα βάση και η παλιά δεν αποξηλώνεται, παραμένει εσαεί στο υπέδαφος.

Με την πάροδο των ετών δημιουργείται ένα πλέγμα διαδοχικών βάσεων σε ένα εκτεταμένο δίκτυο οπλισμένου σκυροδέματος στο υπέδαφος, που παρεμποδίζει την κατείσδυση του νερού κι αυξάνει την επιφανειακή απορροή. Τι το «αειφόρο» έχει αυτή η πρακτική;

Αντίθετα τα Φ/Β είναι πολύ πιο προβλέψιμα απ’ τα αιολικά, καθώς ξέρουμε με ακρίβεια ποια ώρα ανατέλλει και δύει ο ήλιος, αν υπάρχει ηλιοφάνεια ή συννεφιά.

Επιπλέον τα Φ/Β παράγουν περισσότερο το καλοκαίρι, τότε που ο πληθυσμός της χώρας διπλασιάζεται λόγω των τουριστών. Και η Ελλάδα έχει μάλλον περισσότερο ήλιο απ’ τη Γερμανία, όπου οι διαδοχικοί διαγωνισμοί δείχνουν πως τα αιολικά μένουν στα αζήτητα, τα Φ/Β είναι πλέον φθηνότερα.

Δεν υπάρχει συνεπώς ουσιαστικός λόγος να βάζουμε κι άλλα αιολικά, μπορούμε ήδη να βάζουμε Φ/Β, ιδίως στις στέγες ή σε χέρσες εκτάσεις και σίγουρα όχι στα χωράφια.

Επιπλέον, αφού κάνουμε στροφή σε ΑΠΕ, επιτέλους πρέπει να αναπτύξουμε τη γεωθερμία.

Τέλος, δεν είναι κατανοητό γιατί ως χώρα δεν ασχοληθήκαμε με την κυματική ενέργεια[6], τη στιγμή που έχουμε πολυάριθμα νησιά με μικρές καταναλώσεις ρεύματος και μια απ’ τις μεγαλύτερες ακτογραμμές στον πλανήτη. Ακόμα και το πιλοτικό έργο στο Ηράκλειο[7], από Γερμανική εταιρεία δοκιμάζεται.

Στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα έχουμε καταφέρει να τσιμεντάρουμε τις πόλεις και τις παραλίες, σε ακτή της Ισπανίας μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που στο τέλος έδιωξαν τους τουρίστες.

Οι τεχνολογικές και οικονομικές εξελίξεις δείχνουν πως δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τσιμεντάρουμε και τις βουνοκορφές.

Αειφορία σημαίνει να κρατήσουμε τουλάχιστον τα βουνά μας ελεύθερα για τους κτηνοτρόφους, τους δασεργάτες, τους εκδρομείς και να τα παραδώσουμε «αναξιοποίητα» στις επόμενες γενιές. Το τσιμεντάρισμα και των βουνών, για να βάλουμε αιολικά, μόνο αειφορία δεν είναι!

Παραπομπές:
[1]. https://greeklignite.blogspot.com/2019/04/blog-post_20.html
[2] https://www.bundesnetzagentur.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/EN/2018/20180412_GEMA.html
[3] https://www.bundesnetzagentur.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/DE/2018/20181119_gema18-2.html
[4] https://www.bundesnetzagentur.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/DE/2019/20190418_Ausschreibungen.html
[5] https://greeklignite.blogspot.com/2018/11/2040.html
[6] http://www.kathimerini.gr/277902/article/epikairothta/ellada/hlektriko-reyma-apo-8alassia-kymata
[7] https://energypress.gr/news/pilotiko-ergo-axiopoiisis-tis-kymatikis-energeias-sto-limani-toy-irakleioy

Tags: ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ
Previous Post

Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. Κοζάνης-Γρεβενών: «Αλήθεια, θα ζητήσει ο κ. Δημητριάδης την ψήφο των Πτυχιούχων Μηχανικών – αποφοίτων του Τ.Ε.Ι Δυτικής Μακεδονίας, μετά την τροπολογία, της τελευταίας στιγμής, στο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, που υπέγραψε;»

Next Post

Σύλληψη δυο αλλοδαπών σε περιοχή της Καστοριάς για παράβαση της δασικής νομοθεσίας

Next Post
ΣΥΛΛΗΨΗ

Σύλληψη δυο αλλοδαπών σε περιοχή της Καστοριάς για παράβαση της δασικής νομοθεσίας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Δήμος Βοΐου. Όλη η τακτική συνεδρίαση της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου. Βίντεο
  • Παπαγούσιας- Ζιμπιλίδης. Κόντρα με απειλή μηνύσεων. Βίντεο
  • Συγχώνευση νηπιαγωγείων στη Σιάτιστα προτείνει η Αθμια Εκπαίδευση Κοζάνης
  • Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο
  • Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr