Τέλος στην κυκλοφορία χιλιάδων κινητών περιβαλλοντικών βομβών θα δοθεί με το μέτρο της μέτρησης των εκπεμπόμενων μικροσωματιδίων που προωθεί το ΥΠΥΜΕ.
Στο στόχαστρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εισέρχονται μέσω του ερανιστικού νομοσχεδίου τα «πειραγμένα» diesel αυτοκίνητα, και δη όσα κυκλοφορούν δίχως φίλτο συγκράτησης μικροσωματιδίων συνιστώντας περιβαλλοντικές βόμβες, με ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο στην ανθρώπινη υγεία.
Γνωστό ως DPF (Diesel Particulate Filter), το φίλτρο ενσωματώνεται σε όλα τα αυτοκίνητα diesel προδιαγραφών Euro 5 (από το 2009 και έπειτα) και Euro 6, και μειώνει τις εκπομπές των βλαβερών μικροσωματιδίων (ακάθαρτα σωματίδια άνθρακα).
Παρά τη σημαντική αντιρρυπαντική δράση του DPF πολλοί οδηγοί το αφαιρούν είτε για λόγους απόδοσης, είτε προκειμένου για να αποφύγουν το κόστος αντικατάστασης που κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 4.000 ευρώ.
Παρόλο που στην Ευρώπη έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται ως υποχρεωτικός ο έλεγχος των μικροσωματιδίων, στην Ελλάδα δεν έχει υιοθετηθεί ένα ανάλογο μέτρο, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να διαπιστωθεί αν κάποιο όχημα φέρει ακατάλληλο φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF) ή ακόμη χειρότερα αν δε φέρει καθόλου, όπως εξήγησε μιλώντας στο carandmotor.gr ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας,
Πρόσθεσε ότι οι έλεγχοι αυτοί αφορούν σε πετρελαιοκίνητα ΙΧΕ και βαρέα οχήματα, ενώ προκειμένου να γίνουν αυτές οι μετρήσεις στα ΚΤΕΟ, οι οποίες θα συνδράμουν καθοριστικά στην προστασία του περιβάλλοντος και τη θωράκιση της υγείας των πολιτών, απαιτούνται ακριβές επενδύσεις για την απόκτηση νέου σύγχρονου εξοπλισμού μεγάλης ακρίβειας επί των μετρήσεων.
«Επικροτούμε το μέτρο αυτό καθώς θεωρούμε ότι είναι προς της σωστή κατεύθυνση αν αναλογιστούμε τη βλαβερότητα των μικροσωματιδίων για τον ανθρώπινο οργανισμό και παράλληλα την αδυναμία, μέσω του ισχύοντος συστήματος τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ της χώρας μας, διαπίστωσης της καταλληλόλητας των φερόμενων φίλτρων (DPF) των οχημάτων αυτών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βήκας.
Το όριο των εκπεμπόμενων μικροσωματιδίων στη χώρα μας αναμένεται να ανέρχεται σε 1.000.000 μικροσωματίδια/ανά κυβικό εκατοστό, και ο έλεγχος θα διενεργείται στα diesel οχήματα κατηγοριών Euro 5 και Euro 6, αντικαθιστώντας τη μέτρηση του συντελεστή θολερότητας “Κ” των εκπεμπόμενων καυσαερίων των συγκεκριμένων οχημάτων.
Θυμίζουμε ότι βάσει του υφιστάμενου κυρωτικού πλαισίου του ΚΟΚ (Άρθρο 15), η κυκλοφορία κάθε οδικού οχήματος που εκπέμπει ουσίες ή προϊόντα βλαπτικά για την υγεία του ανθρώπου ή που ρυπαίνουν το περιβάλλον πέραν των επιτρεπόμενων ορίων τιμωρείται με πρόστιμο 200 ευρώ και με επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας των οχημάτων.
Πηγή: carandmotor.gr