Η Κυβέρνησή μας ενδιαφέρεται εμπράκτως για τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό του δημοσίου σχολείου.
Με το ρητορικό ερώτημα ΄΄αν υπάρχει έστω και ένας υπάλληλος του δημοσίου και ειδικά εκπαιδευτικός που να ψηφίσει τον κ. Μητσοτάκη΄΄ ξεκίνησε την ομιλία του στη Βουλή ο Βουλευτής Ν. Κοζάνης (ΣΥΡΙΖΑ), Γιάννης Θεοφύλακτος, κατά τη συζήτηση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης.
“Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς”, ανέφερε ο κ. Θεοφύλακτος, “τον ξαφνικό θάνατο 2.000 εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ, την εκφοβιστική αξιολόγηση ή την επιστράτευση όλων των εκπαιδευτικών”;.
Ο κ. Θεοφύλακτος ευχήθηκε καλή επιτυχία στους υποψηφίους των Πανελληνίων, αναφέρθηκε σε ενέργειες του σημερινού Υπουργείου Παιδείας που έκανανπιο εύκολη τη ζωή μαθητών:
-
τη διεξωγή εξετάσεων σε τέσσερα (4) μόνο ενδοσχολικά μαθήματα στη Γ΄ Λυκείου και
-
την κατάργηση των δικαιολογημένων και αδικαιολογήτων απουσιών, κάτι που οδήγησε στην κατάργηση της βιομηχανίας των πλαστών ιατρικών βεβαιώσεων.
-
Έτσι οι μαθητές εξασφάλισαν πολύτιμο διδακτικό χρόνο και παράλληλα δόθηκε τέλος στην επί σειρά ετών πρακτική τα σχολεία να μετατρέπονται σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο επί ένα μήνα και πλέον.
Ο κ. Θεοφύλακτος εστίασε στο μάχιμο εκπαιδευτικό, τον δάσκαλο και καθηγητή της τάξης,στα χέρια του οποίου οι Έλληνες γονείς εμπιστεύονται ό,τι ιερότερο έχουν, δηλ. τα παιδιά τους. “Η αξία αυτού του εκπαιδευτικού αναδεικνύεται με το νομοσχέδιό μας”, τόνισε ο κ. Θεοφύλακτος, “καθώς δίνονται πλέον περισσότερα μόρια στη διδακτική εμπειρία στη διαδικασία επιλογής στελεχών”.
Αντίστοιχα αναδεικνύεται και η συλλογικότητα του σχολείου,αφού περνάμε πλέον στη συλλογική διαχείριση του σχολείου, καθώς τα τυχόν προβλήματα που προκύπτουν στο σχολείο θα επιλύονται από το Σύλλογο των διδασκόντων ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Θεοφύλακτος, απαντώντας στη Βουλευτή της Ν.Δ., κ. Κεραμέως, προέβη σε μια ουσιώδη διευκρίνιση σχετικά με Π.Δ. 152 (το οποίο καταργείται με το παρόν νομοσχέδιο) και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από την προηγούμενη κυβέρνηση. “Μπορεί να μην αναφερόταν ρητά οι απολύσεις των εκπαιδευτικών, η κρίση ”ελλιπής” όμως και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα περί απολύσεων στο χώρο της Παιδείας οδηγούσε με βεβαιότητα σε απολύσεις. ‘Εδώ απολύθηκαν οι Δημοτικοί Αστυνομικοί και οι καθηγητές των ΕΠΑΛ χωρίς καμία αξιολόγηση, επειδή μόνο ταίριαζαν τα νούμερα των απολύσεων!” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοφύλακτος.