• Latest
ΔΕΗ

Γιατί ζήτησε η Κομισιόν την πώληση των λιγνιτικών

31 Μαΐου 2018
Παιδιά εντόπισαν νεκρό 70χρονο χωρίς τα ρούχα του στην άκρη του δρόμου

ΔΕΥΑΒ: Διακοπή υδροδότησης στο Πυλωρί

23 Ιουνίου 2026
Μιχάλης Παπαδόπουλος: Επαναλειτουργία της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Κοζάνης!

Μιχάλης Παπαδόπουλος: Ουσιαστική ανακούφιση σε χιλιάδες δανειολήπτες με τη νέα νομοθετική ρύθμιση

23 Ιουνίου 2026
Σιάτιστα: Ενοικιάζεται στούντιο γκαρσονιέρα-

Σιάτιστα: Ενοικιάζεται στούντιο γκαρσονιέρα-

23 Ιουνίου 2026

Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας, την Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026

23 Ιουνίου 2026
Δήμος Κοζάνης: «Το βιβλίο είναι μόνο η αρχή…» 

Δήμος Κοζάνης: «Το βιβλίο είναι μόνο η αρχή…» 

23 Ιουνίου 2026
ΔΗΜΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

«Χριστοπούλεια 2026» – «Το όνομά μου είναι γυναίκα»

23 Ιουνίου 2026
Δήμος Βοΐου: Προπώληση εισιτηρίων Fiesta Voio για τους Δημότες του Δήμου Βοΐου σε προνομιακή τιμή

Δήμος Βοΐου: Προπώληση εισιτηρίων Fiesta Voio για τους Δημότες του Δήμου Βοΐου σε προνομιακή τιμή

23 Ιουνίου 2026
Διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος στο Δήμο Βοΐου την Πέμπτη 25.06.2026

23 Ιουνίου 2026
Ημέρα χωρίς πλαστική σακούλα στα Γρεβενά

Ημέρα χωρίς πλαστική σακούλα στα Γρεβενά

23 Ιουνίου 2026
Προσοχή στις απάτες τύπου Caller ID spoofing: Από πλαστές τηλεφωνικές κλήσεις μέχρι deepfake φωνές και βίντεο χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι

Κοζάνη: 43χρονος αλλοδαπός απατεώνας, μέλος εγκληματικής οργάνωσης στα δίχτυα της αστυνομίας

23 Ιουνίου 2026
Συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Κοζάνης Κωνσταντίνου Βύζα με την ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας στη Δυτική Μακεδονία

Συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Κοζάνης Κωνσταντίνου Βύζα με την ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας στη Δυτική Μακεδονία

23 Ιουνίου 2026
Ο «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη από τη Θεατρική Ομάδα «Εξ Αμάξης», “φωτίζει” το «Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2026» του Δήμου Γρεβενών

Ο «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη από τη Θεατρική Ομάδα «Εξ Αμάξης», “φωτίζει” το «Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2026» του Δήμου Γρεβενών

23 Ιουνίου 2026
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 23 Ιουνίου, 2026
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Γιατί ζήτησε η Κομισιόν την πώληση των λιγνιτικών

sierafm by sierafm
31 Μαΐου 2018
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΔΕΗ
1
SHARES
3
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Αναγκαία τα μέτρα της κυβέρνησης λέει η Επίτροπος Vestager. Πως η ΔΕΗ κρατούσε κλειστή την αγορά. Οι ανησυχίες για τον ανταγωνισμό αλλά και η αναγνώριση της σημασίας του λιγνίτη.

Αναγκαία κρίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα μέτρα που πρότεινε και έλαβε η κυβέρνηση για την πώληση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69% εκφράζοντας μάλιστα την πεποίθηση της πως αυτά θα διορθώσουν τις δυσμενείς προς τον ανταγωνισμό συνέπειες.

Αυτό αναφέρεται στη σχετική απόφαση της αρμόδιας Επιτρόπου της Ε.Ε. για θέματα Ανταγωνισμού  Margrethe Vestager, η οποία δημοσιεύτηκε προχθές στην ιστοσελίδα της Κομισιόν και κλείνει την υπόθεση του 2008, όταν πριν από 10 χρόνια διαπιστώθηκε πως η Ελλάδα παραβίαζε τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού και παρέσχε στη ΔEΗ προνομιακά δικαιώματα για την εκμετάλλευση του λιγνίτη. Η παραβίαση αυτή είχε και συνεχίζει να έχει σαν αποτέλεσμα τον περιορισμό του ανταγωνισμού στην παραγωγή και πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας.

Η Επίτροπος, εξηγεί μάλιστα στο κείμενο της απόφασης ποιο θα είναι το όφελος της πώλησης των μονάδων και της παραχώρησης ουσιαστικά στον ανταγωνισμό ποσοστό 35,6% της δυναμικότητας παραγωγής ρεύματος της ΔEΗ με λιγνίτη: “Η Επιτροπή κρίνει ότι το ποσοστό και τα εγγενή χαρακτηριστικά της δυναμικότητας λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής που θα περιέλθει υπό τον έλεγχο τρίτων μερών σύμφωνα με τα μέτρα αποκατάστασης που υπέβαλε η Ελληνική Δημοκρατία θα επιτρέψουν στους υπάρχοντες ή δυνητικούς ανταγωνιστές να ασκήσουν ανταγωνιστική πίεση στη χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, όσον αφορά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με λιγνίτη. Συγκεκριμένα, μετά τη μεταβίβαση των εκχωρούμενων εγκαταστάσεων (σ.σ. Μελίτη και Μεγαλόπολη), οι ανταγωνιστές της ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69% θα αυξήσουν το οικείο ποσοστό φορτίου βάσης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και θα είναι σε θέση να ασκούν μεγαλύτερη ανταγωνιστική πίεση στη ή αγορά χονδρικής προμήθειας ανεξάρτητα από το επίπεδο των τιμών του φυσικού αερίου”.

Η σημασία του λιγνίτη

Στα αξιοσημείωτα επίσης της απόφαση περιλαμβάνεται και η σημασία που δίνει η ίδια Ευρ. Επιτροπή στη συμμετοχή του λιγνίτη ως προς την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας: “Πράγματι, η λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγή εξακολουθεί να διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στη αγορά χονδρικής προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια εφοδιασμού στην Ελλάδα. Με βάση τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά, όλοι οι ενδιαφερόμενοι αναγνωρίζουν ότι το τρέχον επίπεδο λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής εξακολουθεί να είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό απαραίτητο για την ισορροπία της ελληνικής αγοράς χονδρικής προμήθειας και, ως εκ τούτου, θα εξακολουθήσει να αποτελεί ουσιαστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα”.

Αυτός, βέβαια, είναι και ο λόγος – η βαρύτητα του λιγνίτη- για τον οποίο η Ευρ. Επιτροπή με την απόφασή της το 2008 κάλεσε την Ελλάδα να σταματήσει να δίνει το αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης του ορυκτού στη ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69%.

Οι ανησυχίες

Πάντως, οι ανησυχίες της Κομισιόν ως προς το άνοιγμα της εγχώριας αγοράς ηλεκτρισμού και συγκεκριμένα της πρόσβασης των ιδιωτών στο λιγνίτη δεν κρύβονται. Σε άλλο σημείο της απόφασης αναφέρεται:  “Σχεδόν δέκα έτη μετά την έκδοση της απόφασης του 2008, η ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας φαίνεται να παρουσιάζει τις ίδιες στρεβλώσεις που είχαν διαπιστωθεί στην αρχική αξιολόγηση της Επιτροπής. Όπως επισημαίνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) στην έκθεσή της του 2017 προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «η αγορά χονδρικής (και λιανικής) πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας εξακολουθεί να παρουσιάζει υψηλό βαθμό συγκέντρωσης. Η ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69% κατέχει και εκμεταλλεύεται το σύνολο των 7085 MW της ελληνικής δυναμικότητας ηλεκτροπαραγωγής με καύση λιγνίτη και υδροηλεκτρικής ενέργειας».

Από το 2019 λιγνίτης και σε ιδιώτες

Αν και η Επίτροπος περιορίζεται στη συγκεκριμένη απόφαση μόνο στο θέμα της λιγνιτικής παραγωγής, εντούτοις με βάση και την έκθεση της ΡΑΕ και στοιχείων του ΛΑΓΗΕ δεν αποκλείει το γεγονός τα προσεχή έτη το μερίδιο της ΔEΗ στην χονδρική πώληση ηλεκτρικής ενέργειας να γυρίσει στα επίπεδα του 2014 δηλαδή στο 90% από περίπου 70% που βρίσκεται σήμερα. Για αυτό και η  κ. Vestager, τονίζει ότι από το 2019 θα πρέπει να ξεκινήσει η παραγωγή ρεύματος με λιγνίτη και από τους ιδιώτες. Κι εννοεί τους νέους ιδιοκτήτες της Μελίτης και της Μεγαλόπολης.

Κατά τ’ άλλα η απόφαση της Κομισιόν σημειώνει για τις εκχωρούμενες μονάδες ότι πρόκειται για εκείνες με το πιο χαμηλό μεταβλητό κόστος σε σχέση με τις υπόλοιπες καθώς και τις πιο ανταγωνιστικές, ενώ ταυτόχρονα σημειώνει και την αναλογικότητα που διακρίνει τα μέτρα που πρότεινε η κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι η ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69% δεν ζημιώνεται.  Με δεδομένο ότι η δημόσια επιχείρηση θα διατηρήσει το πλειοψηφικό σε δυναμικότητα χαρτοφυλάκιο λιγνιτικής παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα και το κόστος των ρύπων θα είναι ανάλογο με εκείνο που θα επωμίζονται και οι ιδιώτες ανταγωνιστές της.

Πηγή:euro2day.gr

Αναγκαία τα μέτρα της κυβέρνησης λέει η Επίτροπος Vestager. Πως η ΔΕΗ κρατούσε κλειστή την αγορά. Οι ανησυχίες για τον ανταγωνισμό αλλά και η αναγνώριση της σημασίας του λιγνίτη.

Αναγκαία κρίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα μέτρα που πρότεινε και έλαβε η κυβέρνηση για την πώληση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69% εκφράζοντας μάλιστα την πεποίθηση της πως αυτά θα διορθώσουν τις δυσμενείς προς τον ανταγωνισμό συνέπειες.

Αυτό αναφέρεται στη σχετική απόφαση της αρμόδιας Επιτρόπου της Ε.Ε. για θέματα Ανταγωνισμού  Margrethe Vestager, η οποία δημοσιεύτηκε προχθές στην ιστοσελίδα της Κομισιόν και κλείνει την υπόθεση του 2008, όταν πριν από 10 χρόνια διαπιστώθηκε πως η Ελλάδα παραβίαζε τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού και παρέσχε στη ΔEΗ προνομιακά δικαιώματα για την εκμετάλλευση του λιγνίτη. Η παραβίαση αυτή είχε και συνεχίζει να έχει σαν αποτέλεσμα τον περιορισμό του ανταγωνισμού στην παραγωγή και πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας.

Η Επίτροπος, εξηγεί μάλιστα στο κείμενο της απόφασης ποιο θα είναι το όφελος της πώλησης των μονάδων και της παραχώρησης ουσιαστικά στον ανταγωνισμό ποσοστό 35,6% της δυναμικότητας παραγωγής ρεύματος της ΔEΗ με λιγνίτη: “Η Επιτροπή κρίνει ότι το ποσοστό και τα εγγενή χαρακτηριστικά της δυναμικότητας λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής που θα περιέλθει υπό τον έλεγχο τρίτων μερών σύμφωνα με τα μέτρα αποκατάστασης που υπέβαλε η Ελληνική Δημοκρατία θα επιτρέψουν στους υπάρχοντες ή δυνητικούς ανταγωνιστές να ασκήσουν ανταγωνιστική πίεση στη χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, όσον αφορά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με λιγνίτη. Συγκεκριμένα, μετά τη μεταβίβαση των εκχωρούμενων εγκαταστάσεων (σ.σ. Μελίτη και Μεγαλόπολη), οι ανταγωνιστές της ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69% θα αυξήσουν το οικείο ποσοστό φορτίου βάσης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και θα είναι σε θέση να ασκούν μεγαλύτερη ανταγωνιστική πίεση στη ή αγορά χονδρικής προμήθειας ανεξάρτητα από το επίπεδο των τιμών του φυσικού αερίου”.

Η σημασία του λιγνίτη

Στα αξιοσημείωτα επίσης της απόφαση περιλαμβάνεται και η σημασία που δίνει η ίδια Ευρ. Επιτροπή στη συμμετοχή του λιγνίτη ως προς την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας: “Πράγματι, η λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγή εξακολουθεί να διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στη αγορά χονδρικής προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια εφοδιασμού στην Ελλάδα. Με βάση τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά, όλοι οι ενδιαφερόμενοι αναγνωρίζουν ότι το τρέχον επίπεδο λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής εξακολουθεί να είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό απαραίτητο για την ισορροπία της ελληνικής αγοράς χονδρικής προμήθειας και, ως εκ τούτου, θα εξακολουθήσει να αποτελεί ουσιαστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα”.

Αυτός, βέβαια, είναι και ο λόγος – η βαρύτητα του λιγνίτη- για τον οποίο η Ευρ. Επιτροπή με την απόφασή της το 2008 κάλεσε την Ελλάδα να σταματήσει να δίνει το αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης του ορυκτού στη ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69%.

Οι ανησυχίες

Πάντως, οι ανησυχίες της Κομισιόν ως προς το άνοιγμα της εγχώριας αγοράς ηλεκτρισμού και συγκεκριμένα της πρόσβασης των ιδιωτών στο λιγνίτη δεν κρύβονται. Σε άλλο σημείο της απόφασης αναφέρεται:  “Σχεδόν δέκα έτη μετά την έκδοση της απόφασης του 2008, η ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας φαίνεται να παρουσιάζει τις ίδιες στρεβλώσεις που είχαν διαπιστωθεί στην αρχική αξιολόγηση της Επιτροπής. Όπως επισημαίνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) στην έκθεσή της του 2017 προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «η αγορά χονδρικής (και λιανικής) πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας εξακολουθεί να παρουσιάζει υψηλό βαθμό συγκέντρωσης. Η ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69% κατέχει και εκμεταλλεύεται το σύνολο των 7085 MW της ελληνικής δυναμικότητας ηλεκτροπαραγωγής με καύση λιγνίτη και υδροηλεκτρικής ενέργειας».

Από το 2019 λιγνίτης και σε ιδιώτες

Αν και η Επίτροπος περιορίζεται στη συγκεκριμένη απόφαση μόνο στο θέμα της λιγνιτικής παραγωγής, εντούτοις με βάση και την έκθεση της ΡΑΕ και στοιχείων του ΛΑΓΗΕ δεν αποκλείει το γεγονός τα προσεχή έτη το μερίδιο της ΔEΗ στην χονδρική πώληση ηλεκτρικής ενέργειας να γυρίσει στα επίπεδα του 2014 δηλαδή στο 90% από περίπου 70% που βρίσκεται σήμερα. Για αυτό και η  κ. Vestager, τονίζει ότι από το 2019 θα πρέπει να ξεκινήσει η παραγωγή ρεύματος με λιγνίτη και από τους ιδιώτες. Κι εννοεί τους νέους ιδιοκτήτες της Μελίτης και της Μεγαλόπολης.

Κατά τ’ άλλα η απόφαση της Κομισιόν σημειώνει για τις εκχωρούμενες μονάδες ότι πρόκειται για εκείνες με το πιο χαμηλό μεταβλητό κόστος σε σχέση με τις υπόλοιπες καθώς και τις πιο ανταγωνιστικές, ενώ ταυτόχρονα σημειώνει και την αναλογικότητα που διακρίνει τα μέτρα που πρότεινε η κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι η ΔΕΗ ΔΕΗ +0,69% δεν ζημιώνεται.  Με δεδομένο ότι η δημόσια επιχείρηση θα διατηρήσει το πλειοψηφικό σε δυναμικότητα χαρτοφυλάκιο λιγνιτικής παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα και το κόστος των ρύπων θα είναι ανάλογο με εκείνο που θα επωμίζονται και οι ιδιώτες ανταγωνιστές της.

Πηγή:euro2day.gr

Tags: ΔΕΗ
Previous Post

Πέντε τροφές που ανεβάζουν τη διάθεση

Next Post

Επίδομα παιδιού: Αντίστροφη μέτρηση για την αίτηση

Next Post
χρημα

Επίδομα παιδιού: Αντίστροφη μέτρηση για την αίτηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • ΔΕΥΑΒ: Διακοπή υδροδότησης στο Πυλωρί
  • Μιχάλης Παπαδόπουλος: Ουσιαστική ανακούφιση σε χιλιάδες δανειολήπτες με τη νέα νομοθετική ρύθμιση
  • Σιάτιστα: Ενοικιάζεται στούντιο γκαρσονιέρα-
  • Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας, την Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026
  • Δήμος Κοζάνης: «Το βιβλίο είναι μόνο η αρχή…» 

Πρόσφατα σχόλια

  1. Self Care για Εσένα και το Κατοικίδιό σου - SieraFM στο Κοζάνη: Ολοκληρώθηκε η διημερίδα «Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας: Χτίζοντας Συνεργασίες»
  2. Το Σπίτι, το Σώμα και οι Στιγμές Ξεκούρασης - SieraFM στο Γ. Κασαπίδης: Βάλαμε σε τροχιά υλοποίησης έργα που προστατεύουν το περιβάλλον και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των Δυτικομακεδόνων
  3. Η Εμπειρία Διακοπών που Συνεχίζεται στο Σπίτι - SieraFM στο Παρουσίαση των Βιβλίων του Δημήτρη Χριστόπουλο, “Ταξίδι στο Κράτος” και “Χρόνια Δοκιμασίας”
  4. Νεότερες πληροφορίες για την 59χρονη γυναίκα που βρέθηκε νεκρή σε ακάλυπτο οικοδομής στην Πτολεμαΐδα - SieraFM στο Σοκ στην Πτολεμαΐδα: Νεκρή βρέθηκε γυναίκα σε ακάλυπτο οικοδομής
  5. Γεωργιος Κεραμαρης Τζεινας στο Bόιο: Απορρίφθηκε η προσφυγή του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδοχωριτών «Η Πρόοδος» και 18 κατοίκων για τα παγκάκια στην πλατεία Ροδοχωρίου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr