Μερικοί από τους λόγους αναφέρονται παρακάτω εν συντομία:
1) Η ρομποτική γίνεται ολοένα και περισσότερο μέρος της καθημερινής ζωής του ανθρώπου και επομένως είναι χρήσιμο να μάθουμε για αυτήν
2) Βασίζεται στις θεωρίες μάθησης του επoικοδομητισμού (Piaget) και του κατασκευαστικού επoικοδομητισμού (Papert)
3) Υποστηρίζει την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, την επίλυση προβλημάτων από τον πραγματικό κόσμο, τη βιωματική μάθηση, τη μάθηση μέσα από το παιχνίδι
4) Ενθαρρύνει την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών
5) Διευκολύνει τη διδασκαλία (στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) διαφόρων εννοιών που οι μαθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν πχ. τις αναλογίες στα Μαθηματικά, τη δομή επανάληψης στη διδασκαλία του προγραμματισμού κ.λπ.
6) Προετοιμάζει τους μαθητές σε τεχνολογικούς και επιστημονικούς τομείς
7) Ενεργοποιεί τη δημιουργικότητα – δημιουργία μέσα από το παιχνίδι
κ.λπ.