Η σύμπραξη για το έργο WINELIVELABEL προέκυψε μετά από πρόταση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα του καθηγητή κ. Γιώργου Λάππα για την υλοποίηση πιλοτικού έργου για την χρήση ψηφιακής εφαρμογής σε προϊόντα οίνου, σε συνεργασία με την ΑΦΟΙ Χ. ΝΑΚΟΥ Α.Ε. (ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΝΑΚΟΣ) και την ΑΡΓΩ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ. Η πρόταση έργου υποβλήθηκε και εγκρίθηκε στη δράση εθνικής εμβέλειας «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ». Η υλοποίηση συνεχίζεται παρ’ όλη την δύσκολη συγκυρία των κανόνων της πανδημίας.
Την Τρίτη 27 Ιουλίου το ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΝΑΚΟΣ διοργάνωσε εκδήλωση με θέμα τη “βιοποικιλότητα της αμπέλου στη Σιάτιστα” για την οποία συνεργάστηκε με τη Wine Style και φιλοξενήθηκε σε αίθουσα των ΙΕΚ Δέλτα στη Θεσσαλονίκη όπου πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και γευσιγνωσία των κρασιών του Οινοποιείου.
Κατά την έναρξη της εκδήλωσης ο κος Ιωάννης Νάκος αναφέρθηκε στη Σιάτιστα και στην ιστορία της, ειδικότερα στον αμπελώνα που καλλιεργούνταν παραδοσιακά από τους κατοίκους και στη βιοποικιλότητα της περιοχής εν γένει, την οποία οφείλουμε με κάθε τρόπο να προστατέψουμε και να διαφυλάξουμε. Με αυτό τον τρόπο διαφυλάττουμε την ταυτότητα του τόπου και την ποιότητα των οίνων που παράγουμε, που αντιπροσώπευσαν και αντιπροσωπεύουν τον τόπο επάξια σε ολόκληρο τον κόσμο και που με τις πρόσφατες παράνομες παρεμβάσεις αναιρούν νομοθετημένες αποφάσεις χαρακτηρισμών γης, που εφαρμόζονταν επί γενεές.
Από πλευράς του Εργαστηρίου Ψηφιακών Μέσων και Στρατηγικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου που διεξάγει το έργο, ο Επίκουρος Καθηγητής κ. Μιχάλης Βρίγκας τόνισε ότι: το ερευνητικό έργο χρησιμοποιεί την επαυξημένη πραγματικότητα για να προωθήσει τα προϊόντα οίνου. Με πολυμεσικό περιεχόμενο ο καταναλωτής πληροφορείται για τον οίνο που θα αγοράσει. Επίσης γίνεται χρήση 2d και 3d animation με χαρακτήρες που “ζωντανεύουν” στην ετικέτα.
Ο Χάρης Βανίδης από την ΑΡΓΩ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ υποστήριξε τις δράσεις που υλοποιεί τα τελευταία χρόνια υποστηρίζοντας τις ερευνητικές ανάγκες σε θέματα καινοτομίας του ιδιωτικού τομέα με εταιρικές σχέσεις με το Πανεπιστήμιο και φορείς που υιοθετούν συνέργειες στην κατεύθυνση της ανάπτυξης σε κάθε τομέα.
Στόχος του έργου WINELIVELABEL είναι η διερεύνηση της δυναμικής των τεχνολογιών AR στην Ελληνική αγορά Οίνου μέσα από την υλοποίηση πιλοτικής «Ζωντανής Ετικέτας» για επιλεγμένο προϊόν οίνου και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς της στην εμπειρία και στάση του καταναλωτή.
Η δράση «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ» συνδέει την έρευνα και την καινοτομία με την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων προς διεθνείς αγορές, με σκοπό τη μετάβαση στην ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και την αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας.