• Latest
βυθός, θαλασσα

Εντοπίστηκε στον βυθό του Αιγαίου η πλώρη του ιταλικού υποβρυχίου Jantina – Η μοιραία μάχη που έδωσε

7 Ιουλίου 2024
Κοζάνη: Στο ΣτΕ οι δήμαρχοι της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για το χωροταξικό των ΑΠΕ

Συνεδριάζει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας

28 Αυγούστου 2025
Ειδική Συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής στις 30 Οκτωβρίου 2024

Η προγραμματισμένη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας αναβάλλεται

28 Αυγούστου 2025
Κέντρο Αγγλικής Γλώσσας Χριστίνα Νικολάου Τζώνου: Έναρξη εγγραφών

Κέντρο Αγγλικής Γλώσσας Χριστίνα Νικολάου Τζώνου: Έναρξη εγγραφών

28 Αυγούστου 2025
Δήμος Βοΐου: Έναρξη λειτουργιάς των Παιδικών Σταθμών και των ΚΔΑΠ

Δήμος Βοΐου: Έναρξη παιδικών σταθμών και ΚΔΑΠ

28 Αυγούστου 2025
Πέμπτη 8-8, διακοπή υδροδότησης στο κάτω τμήμα της Τ.Κ.  Πετρανών, 10.00 με 13.00, λόγω εργασιών στο δίκτυο ύδρευσης

Πέμπτη 28-8, διακοπή υδροδότησης έως τις 15.00 στην Τ.Κ. Καισαρειάς για την αποκατάσταση διαρροής

28 Αυγούστου 2025
Π. Κουκουλόπουλος στο Συνέδριο του Economist: «Αλλαγή πορείας στην ελληνική οικονομία, με διαρθρωτικές πολιτικές κοινωνικής συνοχής»

Κουκουλόπουλος για ΑΤΑΚ: «Κερδήθηκε μια μάχη, όχι ο πόλεμος, η προσπάθεια συνεχίζεται»

28 Αυγούστου 2025
Διαδικτυακό Σεμινάριο “Βιώσιμες Πόλεις για Όλους: Η συμμετοχή των παιδιών στη λήψη αποφάσεων”

Διαδικτυακό Σεμινάριο “Βιώσιμες Πόλεις για Όλους: Η συμμετοχή των παιδιών στη λήψη αποφάσεων”

28 Αυγούστου 2025
Δήμος Κοζάνης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οδούς Μεγάλου Αλεξάνδρου, Πλακοπίτη και Παγούνη για το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου

Δήμος Κοζάνης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οδούς Παγούνη και Μικρού για OPEN MALL

28 Αυγούστου 2025
Άγιος Δημήτριος

Σιάτιστα: Εκδρομή κατηχητικού Αγίου Δημητρίου

28 Αυγούστου 2025
Πτολεμαΐδα: Τρεις μητέρες Ρομά, καταγγέλλουν οδηγό ταξί για κακομεταχείριση των παιδιών τους

Φλώρινα: Σύλληψη 43χρονου αλλοδαπού για μαστροπεία

28 Αυγούστου 2025
Σιάτιστα: Αναβολή στις εργασίες στο δρόμο για Μπούνο

Σιάτιστα: Κλείνει ο δρόμος στο Μπούνο για επισκευή

28 Αυγούστου 2025
ΟΧΙ στην καρκινογόνα καύση απορριμμάτων

Όχι στην καύση απορριμμάτων

28 Αυγούστου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Πέμπτη, 28 Αυγούστου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Εντοπίστηκε στον βυθό του Αιγαίου η πλώρη του ιταλικού υποβρυχίου Jantina – Η μοιραία μάχη που έδωσε

sierafm by sierafm
7 Ιουλίου 2024
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
βυθός, θαλασσα
0
SHARES
19
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Την πλώρη του ιταλικού υποβρυχίου Jantina που βυθίστηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και μοναδικά ντοκουμέντα φέρνει στο φως η ερευνητική ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη, ολοκληρώνοντας έτσι το παζλ της ιστορίας του.

Το υποβρύχιο Jantina είχε βυθιστεί στις 5 Ιουλίου του 1941 από τις τορπίλες του βρετανικού υποβρυχίου HMS Torbay. Τον Νοέμβριο του 2021 το ιταλικό υποβρύχιο είχε εντοπιστεί από τον Κ. Θωκταρίδη και την ομάδα του νότια της Μυκόνου σε βάθος 103 μέτρων.

Όπως διαπιστώθηκε, το υποβρύχιο κείτεται στον βυθό με κλίση 53 μοιρών αριστερά ενώ διακρίνεται ο πυργίσκος και το χαρακτηριστικό πυροβόλο καταστρώματος 102 χιλιοστών. Τα περισκόπια είναι κατεβασμένα και η ανθρωποθυρίδα του πυργίσκου είναι ανοιχτή.

Η πλώρη του όμως, έχει αποκοπεί από το υπόλοιπο υποβρύχιο όταν αυτό βυθίστηκε μετά από ναυμαχία με το βρετανικό υποβρύχιο HMS Tοrbay.

Δυόμιση χρόνια μετά την αρχική ανακάλυψη του ιταλικού υποβρυχίου, σε βάθος 103 μέτρων και σε μεγάλη απόσταση από το υπόλοιπο υποβρύχιο, βρέθηκε και ταυτοποιήθηκε η πλώρη του JANTINA. Βρίσκεται σε βάθος 103 μέτρων και ακουμπά στο βυθό με την αριστερή πλευρά. Η κατάσταση της πλώρης παρότι έχουν περάσει 83 χρόνια από την ημέρα της βύθισης, είναι εξαιρετική.

«Στην πραγματικότητα μιλάμε για δυο τμήματα ναυαγίου την πλώρη και το υπόλοιπο τμήμα του υποβρυχίου που είναι και το μεγαλύτερο σε μήκος. Ενώ η πλώρη βυθίστηκε αμέσως, το υπόλοιπο υποβρύχιο συνέχιζε να πλέει και βυθίστηκε αρκετά αργότερα διανύοντας μια σημαντική απόσταση στην επιφάνεια της θάλασσας. Είναι χαρακτηριστικός ο ανθυποβρυχιακός κόφτης που διαθέτει αυτός ο τύπος υποβρυχίου στην πλώρη. Διακρίνονται επίσης, οι κλειστοί τορπιλοσωλήνες κάτι που φανερώνει ότι το JANTINA δεν ήταν σε πολεμική έγερση άρα δεν είχαν αντιληφθεί τον κίνδυνο από το βρετανικό υποβρύχιο» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κώστας Θωκταρίδης.

Έρευνα στα αρχεία – Φωτίζοντας νέες πτυχές της ιστορίας

Η ομάδα ολοκλήρωσε την έρευνα και σε ιστορικό επίπεδο, συλλέγοντας στοιχεία από πρωτογενείς πηγές και φέρνοντας στο φως σπάνια ντοκουμέντα από τα ιταλικά, βρετανικά και γερμανικά αρχεία.

Στο τελευταίο του ταξίδι το JANTINA είχε αποπλεύσει από τη Λέρο. Στο υποβρύχιο επέβαιναν 48 άτομα. Το απόγευμα της 5ης Ιουλίου 1941 έπλεε στην επιφάνεια, νότια της Μυκόνου με τελικό προορισμό την Μεσίνα της Ιταλίας. Στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή περιπολούσε το βρετανικό υποβρύχιο HMS TORBAY. Το HMS TORBAY – σύμφωνα με το πολεμικό ημερολόγιο που συνέταξε ο κυβερνήτης του αμέσως μετά την επίθεση- εντόπισε το Jantina από απόσταση 4 ναυτικών μιλίων, σήμανε συναγερμό και όντας σε περισκοπικό βάθος, πήρε θέση επίθεσης. Η αναμέτρηση δύο υποβρυχίων είναι σπάνιο ναυτικό γεγονός. Στις 20:16 εξαπέλυσε τορπιλική επίθεση με μια δέσμη 6 τορπιλών από απόσταση 1500 γιαρδών. Παρά την απέλπιδα προσπάθεια του πληρώματος του ιταλικού υποβρυχίου να τις αποφύγει, αυτό δεν κατέστη δυνατόν.

Οι δύο πρώτες τορπίλες πέρασαν μπροστά από το ιταλικό υποβρύχιο χωρίς να βρουν στόχο. Στις 20:17 όμως, η δεύτερη ομάδα τορπιλών βρήκε στόχο και δημιούργησε πολύ ισχυρή έκρηξη κόβοντας ένα μεγάλο τμήμα της πλώρης του υποβρυχίου. Ένα γερμανικό JU 52 που πετούσε από τη Ρόδο προς την Αθήνα είδε το JANTINA να χτυπιέται από τορπίλη και μια δεύτερη τορπίλη να εκρήγνυται στην ακτή.

Το γερμανικό αεροσκάφος σήμανε συναγερμό και τρία σκάφη τύπου MAS από τη Σύρο και ένα μηχανοκίνητο σκάφος από τη Σάμο καθώς και τρία υδροπλάνα από τη Ρόδο και τη Λέρο, κατευθύνθηκαν στην περιοχή. Λίγο πριν βυθιστεί το JANTINA πάνω από 20 από τους συνολικά 48 επιβαίνοντες κατάφεραν να πέσουν στην θάλασσα όμως τελικά μόνο δύο αξιωματικοί και τέσσερις υπαξιωματικοί κατάφεραν να φτάσουν στην Δήλο μετά από έξι έως επτά ώρες κολύμβησης. Οι επιζώντες μεταφέρθηκαν αργότερα με υδροπλάνο στον Πειραιά. Ανάμεσα στους 42 άνδρες που σκοτώθηκαν ήταν και ο κυβερνήτης του υποβρυχίου Vincenzo Politi, το σώμα του οποίου ανασύρθηκε μετά από έρευνες.

Η ταυτότητα του υποβρυχίου

Το JANTINA καθελκύσθηκε το 1932 στην La Spezia Ιταλίας και ήταν κλάσης ARGONAUTA.

Το μήκος του ήταν 61,5 μέτρα, το πλάτος 5,65 μέτρα και το εν καταδύσει εκτόπισμά του ήταν 810 τόνοι. Στην επιφάνεια είχε ικανότητα μέγιστης ταχύτητας πλεύσης 14 κόμβους, ενώ σε κατάδυση 8. Το μέγιστο επιχειρησιακό του βάθος ήταν τα 80 μέτρα. Ο οπλισμός του αποτελείτο από 4 τορπιλοσωλήνες στην πλώρη και 2 στην πρύμνη. Επίσης διέθετε ναυτικό πυροβόλο καταστρώματος 102/35.

Πηγή: Newsbeast.gr

Tags: βυθόςΘΑΛΑΣΣΑΝΑΥΑΓΙΟ
Previous Post

Πώς να παραμείνετε ασφαλείς τις ζεστές ημέρες – Τα συμπτώματα της θερμοπληξίας και όσα πρέπει να προσέχετε

Next Post

ΑΣΕΠ: Προσλήψεις 25 ατόμων στο Δήμο Κοζάνης

Next Post
ασεπ

ΑΣΕΠ: Προσλήψεις 25 ατόμων στο Δήμο Κοζάνης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Συνεδριάζει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας
  • Η προγραμματισμένη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας αναβάλλεται
  • Κέντρο Αγγλικής Γλώσσας Χριστίνα Νικολάου Τζώνου: Έναρξη εγγραφών
  • Δήμος Βοΐου: Έναρξη παιδικών σταθμών και ΚΔΑΠ
  • Πέμπτη 28-8, διακοπή υδροδότησης έως τις 15.00 στην Τ.Κ. Καισαρειάς για την αποκατάσταση διαρροής

Πρόσφατα σχόλια

  1. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  2. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  3. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. R-G στο Βόιο: Πόσο στοίχησε το Fiesta Voio και ποια είναι η ζημιά. Αναλυτικά στοιχεία
  5. Ευδοκία στο Παπαθανάσης: Αυτοπαραγωγή ενέργειας με φωτοβολταϊκά στο Βόιο – Δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση με προϋπολογισμό 7,95 εκατ. ευρώ
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr